Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Zacinający się pedał gazu


Gość dirk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z pedałem gazu. Od jakiegoś czasu lekko się zacina. Tzn. jest lekki opór tylko w początkowej fazie nacisku na pedał i to nie zawsze. To jest denerwujące zwłaszcza na światłach jak trzeba powoli ruszyć, musze wtedy trochę przygazować,bo zdarza się że zgasnie silnik. Mechanicy nie potrafią sobie z tym poradzić. Wymienili linke gaz i nic. Przesmarowali pedał i prawie bez zmian. Nie wiem już co ztym fantem począć. Macie jakies rady co to może być i jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie ze cos z przepustnica jest, nie wiem jak w n16, ale w n15 jest tam taka srubka, ktora pod wplywem ciepla sie wydluza i powoduje przyblokowanie przepustnicy. czy dzieje sie to na cieplym silniku? czy nawet po odpaleniu? z reszta polecam wpisac w "szukaj" >pedal gazu< lub >zacinajacy sie pedal gazu< itd, bo duzo o tym bylo, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał gazu zacina się nawet jak silnik jest rozgrzany. Trudno tu wyczuć jakąś regułę. Sprawdzalem w wyszukiwarce forum, ale może są jakieś inne powody od wymienianych, zresztą głównie dotyczy to N15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jeżeli chodzi o model Almery N15 to zapomnijcie o jakiejkolwiek przepustnicy, jeżeli przycina się pedał to wystarczy że naciągniecie linkę gazu(minimalnie) są tam dwie śrubeczki , jedną popuszczamy(kontra) i jeden obrót wykonujemy drugą-nie można za dużo naciągać z prostej przyczyny....wzrosną obroty silnika na biegu jałowym;)...męczyłem się z tym problemem kilka miesięcy i nie chciało mi się wierzyć że trzeba bawić się z przepustnicą, w końcu się wkurzyłem i zacząłem grzebać--efekt koniec problemów z zacinaniem gazu a jeżeli chodzi o N16 to nie nie wiem jak jest sterowany "gaz" czy mechanicznie jak w N15 czy elektronicznie.....ale przepustnicy dałbym raczej spokój....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w benzynie jest mechanicznie sterowany....

 

W wersji po lifcie we wszystkich jest elektroniczny, przynajmniej u mnie w 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W wersji po lifcie we wszystkich jest elektroniczny, przynajmniej u mnie w 1.8.

 

witam

 

temat umarl a mam ten sam problem w mojej n16. pedal gazu czesto stawia opor, przy ruszaniu, po redukcji itp. tylko na wlaczonym silniku, ale zarowno na zimnym jak i na rozgrzanym. smarowanie pedalu i linki nic nie dalo.

 

czy ktos sie z tym uporal i moze poradzic?

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos sie z tym uporal i moze poradzic?

dzieki

 

Trzeba wyczyścić przepustnicę w jedyny i skuteczny sposób - wyjąć i umyć z całego syfu np. benzyną ekstrakcyjną. Po włożeniu przeprowadzić adaptację i zapomnieć o problemie na kilkadziesiąt kkm. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyczyścić przepustnicę w jedyny i skuteczny sposób - wyjąć i umyć z całego syfu np. benzyną ekstrakcyjną. Po włożeniu przeprowadzić adaptację i zapomnieć o problemie na kilkadziesiąt kkm. :)

 

wielkie dzieki kolego! sprobuje tak jak napisales, mam nadzieje ze zadziala.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam panowie, czy rozwiązaliscie ten problem bo mi ostatnio pojawiło to sie w nissanie micra k11 a mianowicie: Zauważyłem ze jak auto się zagrzeje mocno (włączy się wiatrak) to zacina się linka gazu ze pedału gazu nie da się wcisnąc - ma wyczuwalny opór. byłem za granicą i troche było korków i tez raz mi sie wiatrak włączył i nie mogłem ruszyć spod świateł bo gaz był zacięty. Dopiero po mocnym wciśnięciu nogi zaskoczyło i juz można było jechać. Linkę na tym ślimaku przy przepustnicy smarowałem olejem i jakoś nie pomaga. Zauważyłem ze nie dzieje się to nigdy indziej jak po zagrzaniu silnika do włączenia się wiatraka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,drodzy użytkownicy nissanów z przepustnicą sterowaną linką,zacina sie nie oś,nie linka czy pedał gazu a sama przepustnica w obudowie.Pod wpływem pracy,tysięcy uderzeń zbija się śrubka wstępnego uchylenia przepustnicy( każdorazowe odpuszczenie pedału gazu) i zaczyna ona( ta przepustnica) za głęboko wchodzić w obudowę aż do momentu zakleszczenia.Potęguje się to w chwili mocnego rozgrzania silnika i jednocześnie obudowy co skutkuje rozszerzeniem cieplnym czyli zwiększoną średnicą gardzieli,i wtedy mocniej się blokują te dwa elementy.Rozwiązaniem jest delikatne podkręcenie śrubki regulacyjnej przepustnicy na tyle by znowu przepustnica opierała się o nią a nie klinowała w gardzieli obudowy.Żeby to podregulować należy zdemontowac dolot na tyle by było widać przepustnicę i "bebechy "regulacyjne na osi przepustnicy.Łatwo znajdziecie śrubkę ,z tego co pamiętam to była z kontrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakie bebechy regulacyjne chodzi ? zdejmuje obudowe filtra powietrza i widze cala przepustnice i cos jeszcze trzeba zdejmować ? czy na przepustnicy sa jeszcze jakies inne srobki ? pytam bo boje sie ze bede zla krecil i popsuje np sklad mieszanki lub cos innego , ewentualnie czy przepustnice latwo sie zdejmuje zeby pokrecic i przy okazji wyczyscic sobie w domu ? wiem ze pod nia jest uszczelka czy po zdjeciu przepusnicy trzeba ja zalozyc nowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amigo ja bawiłem się tym z 5 lat temu na N15 i dokładnie wszystkiego nie pamiętam,napewno jest tam półksiężyc którym steruje linka gazu ,wyżej wspomniana srubka do regulacji uchylenia przepustnicy a co dalej to nie pamiętam.Zdejmij dolot i pooglądaj jak to działa,na zewnątrz obudowy przepustnicy jest śrubka o którą opiera zderzak osi przepustnicy i ona reguluje jak bardzo przepustnica się domyka.Ja nigdy przepustnicy nie czyściłem,czytałem na forum ,że chłopaki psikali jakimś spreyem do czyszczenia gaźników i pomagało bez demontażu obudowy przepustnicy.A uszczelkę daje się nową jakby co naszło by demontować.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolo,ja nigdy mikry nie miałem,studiuję to twoje zdjęcie ,przeleciałem fotki na alledrogo i nic pewnego powiedzieć nie mogę.W n15 ten półksiężyc który pociąga linka miał odbojnik który opierał sie na śrubce.W ten sposób była ustalona pozycja zamkniętej przepustnicy.Dla ułatwienia w skodzie trzeba było tak to wyregulować by przepustnica była uchylona na 1,5mm inaczej nie szło w ogóle wyregulować gaźnika.Tu do wolnych obrotów jest silnik krokowy.W tej obudowie ze zdjecia bardzo prawdopodobne jest ,że półksięzyc pośrednio przez dźwignię opiera się na wskazanej przez Ciebie śrubce.Obejrzyj dokładnie bok obudowy,poruszaj półksiężycem i zobaczysz na którym elemencie opiera sie spoczynkowo.Śrubka ta będzie miała sklepaną końcówkę,u mnie pomogło dosłownie wkręcenie o pół obrotu co spowodowało minimalne uniesienie przepustnicy przez co przestała blokować się w gardzieli.Ew prześlij zdjęcie na którym widać dokładnie bok obudowy z półksiężycem i współpracujacymi elementami.Sory ja w domu mam tylko P11 i N16.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...