Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

lovato


Gość pisak112
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam primere 16 16v :)

Ostatnio zaczeła sie dławić i gasnąć na niskich obrotach na lpg na benzynce jest wszystko ok ... postanowiłęm ją troszke podregulować pokrętłem na wężu , prawdopodobnie od mieszani , i tu zaczoł się mój kłopot , samochód jest bardzo mułowaty i nie idzie nic ustawić , co prawda trzyma obroty ale nie idzie normalnie jezdzić...

może warto zregenerować parownik?

mam taki parownik :

http://www.pasieka.superhost.pl/images/redasp.jpg

 

znalazłem zestaw naprawczy:

http://allegro.pl/item619454695_oryginal_l..._naprawczy.html

czy potrzebne jeszcze jakieś filtry czy coś w tym stylu? chcę żeby to dobrze działało i żeby nie sprawiało kłopotu...

no i jaki koszt..

czy będe sam w stanie to zrobić?

pozdrawiam.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowiłęm ją troszke podregulować pokrętłem na wężu , prawdopodobnie od mieszani , i tu zaczoł się mój kłopot , samochód jest bardzo mułowaty i nie idzie nic ustawić , co prawda trzyma obroty ale nie idzie normalnie jezdzić...
musisz odkrecic ta srube na wezu mniej wiecej o pol obrotu i zobaczyc jak sie wozek zbiera. jak nie pomoze o pol to krec wiecej.
może warto zregenerować parownik?
to zalezy ile masz km juz na nim przejechane i czy dbasz o niego tzn czy spuszczasz syf z niego.
czy potrzebne jeszcze jakieś filtry czy coś w tym stylu? chcę żeby to dobrze działało i żeby nie sprawiało kłopotu...

no i jaki koszt..

tak jest filtr gazu przed parownikiem kosztuje okolo 10 zl i mozna samemu wymienic ale trzeba jechac na regulacje.
no i jaki koszt..

czy będe sam w stanie to zrobić?

u gazownika koszt okolo 50 zl regulacja plus wymiana filtra gazu odrazu wymien filtr powietrza (chyba ze byl niedawno wymieniany to nie musisz ale jak ma juz przejechane jakies 4 tys to wymien)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może zacznij od wumiany filtr gazu.

-zakręć zwór na butki

-odpal samochód

-wypal gaz z przewodów (parę min.)

-odkręć filtr (może trochę gazu ujść przy odkręcaniu)

- wymień

-zrób małą regulacje gazu lub ewentualnie prosto do gazownika na regulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisak112, ile kilometrów masz zrobione na tym parowniku?

 

nie mam pojęcia , samochód kupiłem nie dawno z przebiegiem 220 tys km. sam osobiście jeszcze nic nie ruszałem, gaz jest od 2004r. Myślę że poprzedni właściciel się tym nie interesował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisak112,

1. To pokrętło, którym kręciłeś (jesli jest na wężu pomiędzy parownikiem a mikserem) to śruba do regulacji ilości podawanego gazu (swoja drogą nie wiem czemu nie ma tam zaworu krokowego podłączonego do centralki). Jeśli za mała dawka gazu dusi się, za duża zalewa.

2. kolega, Ma rację wymien filtr, gorzej z regulacją, na oko to wiesz..... lepiej podjedź do gazownika, sama regulacja nie powinna duzo kosztować.

3. Zestaw naprawczy o którym piszesz służy do regeneracji parownika, robi sie to wtedy gdy membrany już są zuzyte lub sa jakieś nieszczelności.

4. Jestes Łomży? Na ul.Senatorskiej obok szkoły jest dobry zakład od LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz odkrecic ta srube na wezu mniej wiecej o pol obrotu i zobaczyc jak sie wozek zbiera. jak nie pomoze o pol to krec wiecej.

 

podkręciłem w prawą strone , znalazłem jedno położenie w którym jest w miarę dobrze... inaczej dławi się i dusi. obroty troszke lepiej trzyma... no ale to jeszcze nie to.. słyszałem że ma być około 900 na luzie , jest dużo mniej..

 

czy te pokrętło nie spadnie? :/

 

to zalezy ile masz km juz na nim przejechane i czy dbasz o niego tzn czy spuszczasz syf z niego.

 

nie nigdy nic z nim nie robiłem , możesz mi powiedzieć jak to zrobić? :)

 

[ Dodano: Czw 30 Kwi, 2009 09:51 ]

a może zacznij od wumiany filtr gazu.

 

a czy wszystkie filterki są takie same? czy jest ich może kupa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. kolega, Ma rację wymien filtr, gorzej z regulacją, na oko to wiesz..... lepiej podjedź do gazownika, sama regulacja nie powinna duzo kosztować.
to jest gaz I generacji wchodzi tu w grę regulacja inna niż tym pokrętłem?..

 

2. kolega, Ma rację wymien filtr, gorzej z regulacją, na oko to wiesz..... lepiej podjedź do gazownika, sama regulacja nie powinna duzo kosztować

 

tak będę musiał zrobić , jaki kupić ten filtr?

 

Zestaw naprawczy o którym piszesz służy do regeneracji parownika, robi sie to wtedy gdy membrany już są zuzyte lub sa jakieś nieszczelności.

 

myślę że warto było by go zregenerować bo widać że nikt nie dbał... tylko czy nie będzie z tym zachodu :D

Jestes Łomży? Na ul.Senatorskiej obok szkoły jest dobry zakład od LPG.

 

tak, tam trzeba sie umawiać i czekać , mają straszne kolejki , ale też słyszałem że są dobrzy :)

a primke kupiłem z "WO" :) Ostrołęka

 

[ Dodano: Czw 30 Kwi, 2009 10:04 ]

pisak112, Filtrów trochę jest. Zalezy jaki rodzaj obudowy filtra ktos Ci założył.

 

powiedz mi kolego , ten filtr jest pod parownikiem gdzieś? i jak go wyjąć tak mniej więcej , dzisiaj mam wolne to się troszke pobawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Regulacja:

Na parowniku jest też pokrętło regulacyjne - reguluje membranę

2. Jaki filtr? - Nie wiem, trzeba by zobaczyć jaka jest obudowa.

3. Za regenerację bym się sam nie brał. W poprzednim samochodzie właśnie na Senatorskiej robili mi regenerację parownika, - koszt niecałe 200zł (ich materiały łącznie z filtrem i regulacją)- czas jakieś 2 godziny.

A generalnie wyglada to tak, że rozbiera się parownik, wywala stare membrany i uszczelki, czyści się cały syf w parowniku, potem skręca no i REGULUJE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Regulacja:

Na parowniku jest też pokrętło regulacyjne - reguluje membranę

2. Jaki filtr? - Nie wiem, trzeba by zobaczyć jaka jest obudowa.

3. Za regenerację bym się sam nie brał. W poprzednim samochodzie właśnie na Senatorskiej robili mi regenerację parownika, - koszt niecałe 200zł (ich materiały łącznie z filtrem i regulacją)- czas jakieś 2 godziny.

A generalnie wyglada to tak, że rozbiera się parownik, wywala stare membrany i uszczelki, czyści się cały syf w parowniku, potem skręca no i REGULUJE.

 

Aha , podjadę tam i zobacze co i jak , myślałem że koszt będzie sporo większy , dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki teraz bedzie koszt. Ja to robiłem z półtora roku temu.

A filtr jest na miedzianej rurce prowadzącej od zbiornika do parownika w metalowej obudowie złotego koloru, a jego demontaż jest banalnie prosty. Dwie płaskie 13 (o ile dobrze pamietam)-poprostu odkreca sie śrubę. Nie zapomnij zakręcic zaworu w zbiorniku.

 

[ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 21:24 ]

pisak112, I jak?? Zrobiłeś coś z tym gazem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pisak112
Nie wiem jaki teraz bedzie koszt. Ja to robiłem z półtora roku temu.

A filtr jest na miedzianej rurce prowadzącej od zbiornika do parownika w metalowej obudowie złotego koloru, a jego demontaż jest banalnie prosty. Dwie płaskie 13 (o ile dobrze pamietam)-poprostu odkreca sie śrubę. Nie zapomnij zakręcic zaworu w zbiorniku.

 

[ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 21:24 ]

pisak112, I jak?? Zrobiłeś coś z tym gazem?

 

tak :) wymienili mi filtr, zregenerowali parownik, był cały zawalony :) wyregulowali i śmiga aż miło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pisak112
ile Cię to kosztowało? Jeśli nie tajemnica?

Kombinujemy z abramem z Przasnysza jekieś lokalne spotkanie. Piszesz się?

 

sam kupiłem zestaw naprawczy za który zapłaciłem 75 zł, zawiozłem do nich założyli nowy filtr i całość wyszła mi 120 zł :)

 

Co do spotkania jeżeli czas pozwoli to chętnie , ale z tym teraz będzie trudno , matura trzeba sie uczyć... do tego praca. ajjj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pisak112
pisak112, a termin i miejsce jeszcze nie jest ustalone, póki co musimy zebrać kilku chętnych. myślę że termin będzie taki żeby wszystkim pasował:)
W takim razie jestem na TAK :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Kupiłem nowy reduktor lovato rg92. Problem w tym, że w porównaniu do starego typu jaki miałem ten ma regulowane kolanka od płynu chłodniczego. Przez to jest duży problem z zamocowaniem go w miarę prostej pozycji (brak miejsca)Próbowałem inaczej poprowadzić węże wodne, ale niestety są za krótkie. Jakieś pomysły? Nie ma możliwości aby wymienić te kolanka na wyjście takie jak w starym reduktorze?

Edytowane przez Przemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...