Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mas N16


Gość Mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Najpierw trzeba znaleść mechaniczną przyczynę takiego słabego stanu rzeczy Masa N16...

Strojeniem na chwilę obecną obstawiam maks 5KM i 5Nm... Wydaje mi się że u niego nie działa VTC - co można sprawdzić na hamce po przez odpięcie...

No i seryjne nastawy wałków są raczej słabe skoro silnik o pojemności 1,8 po tych modach co ma nie osiąga przynajmniej 95Nm z litra pojemnoći...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina
  W dniu 18.10.2009 o 16:31, Coobcio napisał:

Najpierw trzeba znaleść mechaniczną przyczynę takiego słabego stanu rzeczy Masa N16...

Strojeniem na chwilę obecną obstawiam maks 5KM i 5Nm... Wydaje mi się że u niego nie działa VTC - co można sprawdzić na hamce po przez odpięcie...

No i seryjne nastawy wałków są raczej słabe skoro silnik o pojemności 1,8 po tych modach co ma nie osiąga przynajmniej 95Nm z litra pojemnoći...

Zmienil dolocik na seryjke i czeka na Ciebie cobyscie na hamke podlecieli :) Wiec ile mamy jeszcze czekac ?!?!?!? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

trochę zajęty byłem ostatnio ale już się poprawiam :)

więc tak, po kolei ;) :

ECU master III - myślę, że z końcem listopada / początkiem grudnia trzeba się będzie tym zająć - Coobciu podeślij mi jakieś info jak temat z DET III wygląda.

VTC może być rzeczywiście zjebany...

A dzisiaj udało mi się zdobyć:

11843086.th.jpg 75214285.th.jpg 34803534.th.jpg

 

a na najbliższym dynoday też się postaram pojawić co by sprawdzić ten dolot serię i może coś jeszcze :)

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jakie można było amorki zakupiłeś :)

Z jakimś obniżeniem będą wspołgrać czy do seryjnej sprezyny - bo w obu przypadkach sprawują się BDB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 7.11.2009 o 17:10, Mas napisał:

trochę zajęty byłem ostatnio ale już się poprawiam :)

więc tak, po kolei ;) :

ECU master III - myślę, że z końcem listopada / początkiem grudnia trzeba się będzie tym zająć - Coobciu podeślij mi jakieś info jak temat z DET III wygląda.

VTC może być rzeczywiście zjebany...

A dzisiaj udało mi się zdobyć:

11843086.th.jpg 75214285.th.jpg 34803534.th.jpg

 

a na najbliższym dynoday też się postaram pojawić co by sprawdzić ten dolot serię i może coś jeszcze :)

 

Nic lepszego za te pieniade nie mogles kupic :) Jednak nic sie nie moze rownac z jazda testowa w celu sprawdzenia czy na pewno amor bedzie pasowac ch-tyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.11.2009 o 18:37, Coobcio napisał:

Najlepsze jakie można było amorki zakupiłeś :)

Z jakimś obniżeniem będą wspołgrać czy do seryjnej sprezyny - bo w obu przypadkach sprawują się BDB :)

-30/-30 już jest od jakiegoś czasu, ale seria amory nie dały rady i tyłu już praktycznie od jakiegoś czasu nie miałem (trochę miotało pasażerami ;) )

wcześniej wyglądało tak:

zawias0.th.jpg

a po obniżce tak:

dsc00004y.th.jpg

 

Przy okazji dzisiaj złapałem gumę i mój nowiutki nokian wrg2 jedzie jutro w bagażniku do wulkanizatora :(

 

  W dniu 8.11.2009 o 19:30, Onyx napisał:

Nic lepszego za te pieniade nie mogles kupic :) Jednak nic sie nie moze rownac z jazda testowa w celu sprawdzenia czy na pewno amor bedzie pasowac ch-tyka

 

mam nadzieję, że już jutro się przejadę na Ultra SRach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsterowność jak chyba w kazdym nissanie FWD rada na to jest tylko jedna - kąty kół przednich... Amorki trochę pomogą ale szału nie będzie, za to na prostej dużo pewniej będzie się prowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.11.2009 o 19:30, Onyx napisał:

Jednak nic sie nie moze rownac z jazda testowa w celu sprawdzenia czy na pewno amor bedzie pasowac ch-tyka

 

Koło naprawione i amorki zamontowane :)

Jest po prostu za***iście :rofl:

Wydaje mi się, że u mnie na Weitec'ach jest troszkę twardziej niż na Eibach'ach Onyx'a, ale żeby potwierdzić to trzeba by się oboma przejechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.11.2009 o 11:18, Coobcio napisał:

podsterowność jak chyba w kazdym nissanie FWD rada na to jest tylko jedna - kąty kół przednich... Amorki trochę pomogą ale szału nie będzie, za to na prostej dużo pewniej będzie się prowadzić.

Seryjny zawias w n16 jest beznadziejny, w tym przypadku to jest przepasc ;) na korzysc oczywiscie ulrta sr no i krotszego springa

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onyx dziś się przyjrzałem twoje almerce - ma ona dużo bardziej większy kąt wyprzedzenia amorków jak w sunnym N14 czy Almerze N15 tak więc już w serii przód o wiele lepiej powinien lepić jak w starszych modelach :)

Ultra SR, gleba i dodatkowo minimalnie z przodu bym zrobił negatywa tak na -1,5 i myślę że to auto bardzo fajne na tor by mogło być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.11.2009 o 15:59, Coobcio napisał:

Onyx dziś się przyjrzałem twoje almerce - ma ona dużo bardziej większy kąt wyprzedzenia amorków jak w sunnym N14 czy Almerze N15 tak więc już w serii przód o wiele lepiej powinien lepić jak w starszych modelach :)

Ultra SR, gleba i dodatkowo minimalnie z przodu bym zrobił negatywa tak na -1,5 i myślę że to auto bardzo fajne na tor by mogło być...

To wszystko co napisales sie zgadza. Al eseryjne amory sa tragiczne, dopiero po wymianie sprezynek i amorkow to auto zaczelo sie godnie zachowywac i dla mnie sie prowadzi swietnie mimo belki z tylu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 12.11.2009 o 09:05, wujek_trzcina napisał:

Mas spojrzyj tutaj http://forum.nissank...ost__p__687651]

Zapewniam profi warunki (podnosniki/kanaly) co Ty na to?

 

Można pomyśleć :) Jak wrócę z NL to pogadamy :)

 

  W dniu 12.11.2009 o 08:57, Onyx napisał:

Zastanawiam sie czy Mas zgodzilby sie zdjac wydech caly i zalozyc go teraz do ciebie. Mozna by w 100% stwierdzic co dalo d*py i czy wydech jest naprawde ok. Bo to zakrawa o paranoje. Mysle ze uklad dolotowy raczej nie jest przyczyna (chyba ze stozek jest tak brudny ;) ) A co z EGRem u Masa? z tego co widzialem to kiedys tam byl ;) a teraz... Moze jakies bledy z tego wynikaja?

 

Stożek był czyściutki, prany tydzień wcześniej.

EGR... Może być pewnym problemem, bo jest ;) Po tym jak ostatnio rozebrałem sam zawór, średnio co 2 tygodnie wywala mi checka.

Co ciekawe, bawiąc się z podłączaniem / odłączaniem EGR:

- odłączenie wtyczki od zaworu nie wywala checka, ale... mam wtedy odcinkę na 2800RPM... czemu??

- odpięcie czujnika temperatury od EGR przy kolektorze dolotowym od razu wywala checka

Nie próbowałem jeszcze odpiąć obu jednocześnie - postaram się sprawdzić niedługo jaki będzie efekt :search: .

 

Co do osiągów, to mam wrażenie, że komp jest mega nieelastyczny i po prostu nie daje rady się dostroić - DET III powinien pomóc (mam nadzieję) :)

btw. czy ecumasterem można ogarnąć egra??

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 13.11.2009 o 18:27, tomiw napisał:

Nie wydaje mi się... a nie myślałeś żeby zaślepić otworu przy kolektorze czyli słynny mod za 2zł?

 

egr jest oślepiony już od roku :)

tylko chętnie pozbyłbym się całego tego śmietnika z pod maski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tak to chyba nie ma co kombinować i trzeba zostawić "śmietnik" żeby checków nie potrzebnych nie było. Wiesz zawsze możesz pomyśleć o standalone gdzie wywalisz sobie co tylko chcesz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.11.2009 o 09:30, tomiw napisał:

Wiesz zawsze możesz pomyśleć o standalone gdzie wywalisz sobie co tylko chcesz;)

 

to już przesada ;)

 

  W dniu 15.11.2009 o 07:23, frezeer napisał:

2 pytania :D gdzie i za ile dorwales kayaby i jak sie jezdzi? nic nie tlucze/dobija?

Moze byc na pw :D

 

nic nie tłucze i nie dobija - wszystko jest tak jak być powinno :D

w sprawie amorków napisz do Osy - on dla mnie ściągał.

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...