Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mas N16


Gość Mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wydech będzie po całości na 2" - tak jak wychodzi kolektora.

Na końcu przelotowo-komorowy ten co obecnie a pod spodem 1 lub 2 tłumiki przelotowe - cicho ma być :)

A dzisiaj przyszła paczuszka z bandażami - jak ktoś potrafi to może przetłumaczyć ;)

dsc00166sbv.th.jpg

 

Z bliska też wygląda całkiem solidnie:

dsc00167l.th.jpg

 

W sobotę zawijam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda??? Ja mam goły. Może warto go owinąć?

Na pewno owinięcie sprawiło, że pod maską jest chłodniej - o ile nie wiem, bo nie chciało mi się tego mierzyć ;)

Z innych ciekawostek na ten temat wyczytałem gdzieś na usa forach, że dzięki owinięciu prędkość przepływu spalin jest większa, bo jest odizolowany termicznie (wyższa temp. w ograniczonej objętości powoduje wzrost ciśnienia => wzrost prędkości wypływu gazów).

 

 

Przy niedzieli owinąłem kolektor bandażami - trochę czasu mi to zajęło...

Jak ktoś chce zrobić podobnie, to radzę jednak ściągnąć kolektor - będzie szybciej i wygodniej.

Kilka fotek:

W połowie prac - z lewej już wygrzany bandaż, z prawej "świerzak" ;):

46f7601d6a117210m.jpg

 

tu widać grubość bandaża po owinięciu vs sama rura:

a7e6a8516d718cf5m.jpg

 

finish:D z prawej nie mogłem już wcisnąć bandaża między rurki - owinąłem więc po całości B):

4c880c6e8000b548m.jpg

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz ile metrów CI poszło na ten kolektor :P ??

Wygląda przyzwoicie i pewno sporo obniżyła się temperatura pod maską :)

Kiedy robisz resztę wydechu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz ile metrów CI poszło na ten kolektor :P ??

Wygląda przyzwoicie i pewno sporo obniżyła się temperatura pod maską :)

Kiedy robisz resztę wydechu ?

Poszło tak na oko 5-6m - później sprawdzę dokładnie.

W każdym bądź razie zastanawiam się czy jeszcze dwururki nie owinąć ;)

Pod maską jest rzeczywiście chłodniej - można gołą ręką dotknąć bandaży, a wcześniej gołe rurki to od razu zdejmowały odciski z palców ;)

Reszta wydechu dopiero za 2 tygodnie - gościu się urlopuje.

Trzeba jeszcze będzie AFR sprawdzić.

A później hamowanko i zobaczymy co ostatecznie wyjdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dwu rurkę przynajmniej w okolicach miski też owiń - niech ci niepotrzebnie nie podgrzewa oleju w silniku...

No i zrobione :) :

793f222ab4ac3decm.jpg

a przy okazji zalany świeży Motul i filterek Mann'a B)

 

Szukam amortyzatorów:

Tył:

Kayaba Ultra SR (351028)

Przód:

Kayaba Ultra SR (323061 i 323062)

w dobrej cenie oczywiście :)

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na hamownię :P ??

Ps. jak tam z dalszą częścią układu wydechowego sprawy się mają ?

 

Reszta wydechu będzie robiona przez kogo innego i trochę inaczej niż wcześniej planowałem.

Ale za to już w tą środę :) Tak że na trzeciośrodowego spota pod M1 już powinienem zrobionym podbić :D

Później na hamownię jak najbardziej - jeszcze na AFR można by wcześniej rzucić okiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To AFR obadamy już na hamowni - wówczas będziesz mieć pełny pomiar łacznie z przebiegiem AFR :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie to wygląda! Ale bez ściągania kolektora - jesteś hardcorem :P

 

a tak apropo turbionych qg18de, to jest dla mnie chyba najlepszy taki projekt i to w dodatku w budzie n16:

 

http://forum.pulsar.org.au/showthread.php?t=82877

 

niestety w naszych warunkach takie ogarnięcie silnika i to jeszcze na SA kosztowało by dużo (tzn wchuj) więcej niż w Australii

Edytowane przez tomiw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do projektu N16 turbo, to nie wiem czy widziałeś gościa ze Szkocji - to chyba na razie najbliższy (i tańszy ;) ) projekt:

http://www.qg18de.net/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=3250

Ale o turbo to z wujkiem_trzciną gadaj, bo u niego też się coś będzie działo w tą stronę :D u mnie (przynajmniej na razie) n/a zostaje B)

 

A z tym owijaniem to bez przesady - najgorsze było zapinanie opasek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie mam zamiaru turbić, ale nie oznacza to że zostanę przy N/A. Ale to niestety zależy od $$ :)

Czyli mówisz że idzie radę to owinąć bez ściągania kolektora? Ja w sumie nie zabrałem się za to bo nie mam i kiedy i gdzie go ściągnąć na razie. Robiłeś to na kanale czy pod domem ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie mam zamiaru turbić, ale nie oznacza to że zostanę przy N/A. Ale to niestety zależy od $ :)

Czyli mówisz że idzie radę to owinąć bez ściągania kolektora? Ja w sumie nie zabrałem się za to bo nie mam i kiedy i gdzie go ściągnąć na razie. Robiłeś to na kanale czy pod domem ?:)

Od silnika do zejścia 4 w 2 owijałem normalnie z góry (bez ściągania kolektora i bez kanału) - chociaż osobiście nie polecam ;) - poważnie, pozapinać opaski na dole to najcięższe zadanie.

Dwururkę owijałem już na kanale. Jak będziesz owijał to dobrze naciągaj bandaż :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech już gotowy :D

Przelot na 2 cale, 2 środkowe i końcowy przelotowo-komorowy.

Kilka fotek:

bd67ba1f59f742efm.jpg 8f16ce10c425538am.jpg 026c117a4289f00cm.jpg

Odczucia mam takie, że poprawiła się góra, a w całym zakresie zrobił się nieco elastyczniejszy - ale zobaczymy co powie hamownia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do głośności, to jest dość głośno na 2kRPM i oczywiście przy pedale w podłodze.

przy jeździe ze stałą prędkością (nieważne czy na 2,5 czy 4,5kRPM) jest ciszej niż na poprzedniej konfiguracji czyli seryjnym.

jeszcze przed hamownią muszę świece wymienić - sprawdziłem dzisiaj szczeliny a tam 1,3-1,4mm :blink: podklepałem, ale trzeba nowe włożyć:D

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że bardzo fajnie ten wydehc zrobiony - łagodne gięcie itd...

Ciekawe jak z przyroscikami mocy - w jeździe coś czuć na + ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że bardzo fajnie ten wydehc zrobiony - łagodne gięcie itd...

Ciekawe jak z przyroscikami mocy - w jeździe coś czuć na + ?

 

Wydaje mi się, że góra się poprawiła odczuwalnie i zrobił się bardziej elastyczny.

Gościu który robił wydech ma na nazwisko Siła - zobaczymy czy jego praca się przełoży na wyniki na hamowni - do sprawdzenia ;)

 

 

Mas ,a propo amorow ,do zestawu Koni daja gorne mocowania czy trzeba dokupic je oddzielnie?

Hmm... Chyba i Koni i Kayaby są bez górnych mocowań, ale trzeba by to sprawdzić, bo pewności nie mam.

 

Z rzeczy innych:

Chciałem pozbyć się z pod maski instalacji od oślepionego EGR'a co by więcej miejsca było ;) .

Niestety pojawiły się problemy...

Z jednej strony jest zawór, z drugiej, przy kolektorze dolotowym jest czujnik temperatury.

Po odpięciu zaworu nie wywala Check'a ale samochód jedzie tylko do około 2800RPM i... odcinka.

Czemu odcina akurat na 2800? Przy tych obrotach chyba się załączają zmienne fazy - czy to ma związek i dlaczego?

Z kolei odpięcie czujnika temperatury od razu wywala checka.

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce wprowadzać w błąd ale ponadto chyba koni do n16 proponuje same wkłady w seryjną obudowę. W przypadku kayaby ultra sr jest to kpl. amorek

 

Jest dokładnie tak jak piszesz - na przód Koni ma tylko wkłady.

 

Zmienione świece i zalana V-Power 100 :devil:

Alma gotowa do hamowania B)

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze Koni to same wklady ,szukam amorow z gornymi mocowaniami bo oba sa zniszczone i mi sie sprezyna przemieszcza ,Kyb widzialem tylko excel g ,ultra sr nie moge znalezc ,slyszalem ze ultra sr sa twardsze od excel g, a ja bym chcial takie zeby wkoncu przestalo mi dobijac na dziurach ,plastki maja juz dosc;/

Koniec OT ,sorry Mas :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze Koni to same wklady ,szukam amorow z gornymi mocowaniami bo oba sa zniszczone i mi sie sprezyna przemieszcza ,Kyb widzialem tylko excel g ,ultra sr nie moge znalezc ,slyszalem ze ultra sr sa twardsze od excel g, a ja bym chcial takie zeby wkoncu przestalo mi dobijac na dziurach ,plastki maja juz dosc;/

Koniec OT ,sorry Mas :rolleyes:

ultra sr nie sa twardsze sa tylko dostosowane do wspolpracy z nizsza sprezyna (max chyba -30 badz -35, z seryjna tez sobie dadza rade), maja bardzo neutralna charakterystyke i sa o wiele lepsze od seryjnego amorka pod wzgledem wybierania nierownosci i komfortu. Szczerze polecam. Mocowania musisz kupic oddzielnie nie zaleznie od tego czy masz zamiar zastosowac zamiennik czy oryginal

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam z doświaczenia ale według producenta i w opiniach exel-g i ultra sr to dwa zupełnie różne amory. Ultra sr są twardsze i wcale nie są przystosowane do sportowych sprężyn. Przystosowane są ponoć AGXy. Zresztą co znaczy przystosowane do sportowych sprężyn? Oprócz tego, że są twarde to mają krótsze tłoczyska czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...