Gość Mas Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam, Zbierałem się od dawna żeby coś tu napisać i w końcu ten czas nadszedł. Model auta: Almera N16 Silnik: QG18DE Rok produkcji: 03/2000 Masa: wg briefu 1280kg + 20kg hak => nominalnie 1300kg... + co nie co audio... Wydech: kolektor 4-2-1, reszta przelot 2", 2 tłumiki środkowe + końcowy Dolot: CAI Fujita 2,5" Koła: BFGoodrich Profiler2 185/65R15 na Enzo X Zawieszenie w trakcie: jest już - Weitec -30/-30 Nadwozie: -wszystko poza boczną listwą w kolorze nadwozia -klamki w chromie Wnętrze: -skrócona dźwignia zmiany biegów, -full opcja wyposażenia dla tego rocznika Audio: -jak w podpisie - gra i buczy Zdjęcia można obejrzeć tu: >PJ< Hamownia: 1) ze stożkiem na przepływce: 118KM@6136RPM 159Nm@2715RPM 2) ze stożkiem przesuniętym za akumulator: 118KM@6103RPM 162Nm@4395RPM Wykresy nałożone na siebie (obecny bardziej mi się podoba) G-Tech: Katalogowo: 0-100km/h - 11,1s Zmierzone: 0-100km/h - 9,97s Plany: -opanować zaczątki rdzy na tylnej klapie, -ogarnąć do końca zawieszenie - amortyzatory Kayaba Ultra SR -rozpórka na przód -ECU Master -porting kolektora dolotowego -przepustnica minimum fi60 Pozdro Edytowane 24 Września 2009 przez Mas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baryla Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 No no! nareszcie jakiś bliski sąsiad zaczął modować swój wóz... jak narazie byłem sam w naszym " East Side " dość często widzę Twój wóz rano w drodze do pracy P.S ładnie mruczy będzie trza ogarnąć jakiś micro spot jak ogarne swoja GT do końca... Pozdro !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Hamownia:ze stożkiem na przepływce: 118KM@6367RPM 152Nm@2825RPM Powiem tak moc realnie wyszła ale moment pan ci zaniżył - pewno u ciebie nie robił patentu z doborem przełorzenia, jak coś zmodujesz to następnym razem się naniesie korektę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 No no! nareszcie jakiś bliski sąsiad zaczął modować swój wóz... jak narazie byłem sam w naszym " East Side " dość często widzę Twój wóz rano w drodze do pracy P.S ładnie mruczy będzie trza ogarnąć jakiś micro spot jak ogarne swoja GT do końca... Pozdro !!! No jak najbardziej Można się będzie ustawić np. pod Tesco, albo jak zdążysz z GT to 13 maja jest mini spot Wawa wschód pod M1 w Markach I mrugnij światłami jak lecisz rano [ Dodano: Pią 01 Maj, 2009 10:52 ] Powiem tak moc realnie wyszła ale moment pan ci zaniżył - pewno u ciebie nie robił patentu z doborem przełorzenia, jak coś zmodujesz to następnym razem się naniesie korektę Będę się chciał jakoś teraz pomierzyć - zobaczymy jak długość dolotu wpłynęła. Wg. dupochamowni góra się ciut poprawiła, a na dole nie widzę żadnej różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Mas... szczerze: ile bierze Ci oleju QG18? Zazdroszczę Ci cierpliwości do tego silnika. Gdybyś potrzebował, mam w razie czego cały kompletny motor QG18 z przebiegiem 37tys km... do tego skrzynię, sprzęgło i komputer. Pozdrawiam, Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Mas... szczerze: ile bierze Ci oleju QG18?Zazdroszczę Ci cierpliwości do tego silnika. Gdybyś potrzebował, mam w razie czego cały kompletny motor QG18 z przebiegiem 37tys km... do tego skrzynię, sprzęgło i komputer. Pozdrawiam, Piotrek. No właśnie nie bierze ani kropli Moje wytłumaczenie jest takie, że jako że był to pierwszy miesiąc produkcji N16 w UK to Japończycy jeszcze patrzyli Angolom dokładnie na ręce, a może i trochę części swoich przywieźli Wcześniej jeździł na Castrolu, teraz na Motulu i nie dolewam nic a nic :one: I to umacnia mnie w postanowieniu, że warto próbować coś z nim zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olej Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Widać zmiana dolotu się pojawiła. I poprawiły się efekty?? Samochód zadbany i godny uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 Mas... szczerze: ile bierze Ci oleju QG18?Zazdroszczę Ci cierpliwości do tego silnika. Gdybyś potrzebował, mam w razie czego cały kompletny motor QG18 z przebiegiem 37tys km... do tego skrzynię, sprzęgło i komputer. Pozdrawiam, Piotrek. No właśnie nie bierze ani kropli Moje wytłumaczenie jest takie, że jako że był to pierwszy miesiąc produkcji N16 w UK to Japończycy jeszcze patrzyli Angolom dokładnie na ręce, a może i trochę części swoich przywieźli Wcześniej jeździł na Castrolu, teraz na Motulu i nie dolewam nic a nic :one: I to umacnia mnie w postanowieniu, że warto próbować coś z nim zrobić Mas... Tu nie chodzi o sposób w jaki ten silnik został zmontowany przez ekipę za niego odpowiedzialną danego dnia produkcji. Konstrukcyjnie... to kicha... i kichą zawsze będzie. Zaczniesz podnosić moc itd, nie zdziw się jak wydmuchnie Ci uszczelkę itd... Też miałem ten motor i też chciałem go robić, ale dowiedziałem się jakie są fakty i zrezygnowałem. Teraz Ciebie próbuję uchronić przed zrobieniem błędu. Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 No fakt, że o QG18 mówi się delikatnie mówiąc źle, ale zauważ, że tego silnika są 3 wersje - może jedna (w sensie ta moja) jest lepsza od dwóch pozostałych Z tego co widzę po różnych forach to roczniki 2000 i 2001 przeważnie nie biorą oleju - późniejsze biorą i to sporo. A uszczelkę kontroluję profilaktycznie i susza [ Dodano: Pią 01 Maj, 2009 21:44 ] Widać zmiana dolotu się pojawiła. I poprawiły się efekty?? Wydaje mi się, że jest lepiej - w przyszłym tygodniu hamownie odwiedzę i się potwierdzi (bądź nie) to odczucie. I dźwięk się zmienił ze stożka i to bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 No fakt, że o QG18 mówi się delikatnie mówiąc źle, ale zauważ, że tego silnika są 3 wersje - może jedna (w sensie ta moja) jest lepsza od dwóch pozostałych Z tego co widzę po różnych forach to roczniki 2000 i 2001 przeważnie nie biorą oleju - późniejsze biorą i to sporo. A uszczelkę kontroluję profilaktycznie i susza [ Dodano: Pią 01 Maj, 2009 21:44 ] Widać zmiana dolotu się pojawiła. I poprawiły się efekty?? Wydaje mi się, że jest lepiej - w przyszłym tygodniu hamownie odwiedzę i się potwierdzi (bądź nie) to odczucie. I dźwięk się zmienił ze stożka i to bardzo No jak uważasz... ja kocham turbo... nic mi go nie zastąpi QG18 mam na palecie i to słuszne miejsce dla niego w moim przypadku, bo tam jest bezpieczny, a ja bym go zajeździł. Jak tylko przejąłem autko, od razu wyrzuciłem silnik z komory... Przejechałem na nim może z 3tys km. Wcześniej jeździła kobieta... Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 1 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2009 No jak uważasz... ja kocham turbo... nic mi go nie zastąpi Jest takie USA forum qg18de.net i tam piszą o zaturbianiu tego silnika i im to w Sentrach QG18 jeździ - ale nie jest składane w UK... pod 230KM je wyciągają bez problemów... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 No jak uważasz... ja kocham turbo... nic mi go nie zastąpi Jest takie USA forum qg18de.net i tam piszą o zaturbianiu tego silnika i im to w Sentrach QG18 jeździ - ale nie jest składane w UK... pod 230KM je wyciągają bez problemów... :/ Chyba bym nie ryzykował z Twoim silnikiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Nie, nie, nie - autko zostaje N/A Tylko podałem przykład, co w usa z niby tym samym silnikiem robią I QG18DE ma tam 126KM i 174Nm... [ Dodano: Wto 05 Maj, 2009 17:45 ] Wrzuciłem wykres z hamowni z nowym dolotem - (niewielka ) poprawa jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wasil Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 No ladny ladny samochodzik :one: A mam pytanko takie: gdzie kupiles (bądz jak zdobyłes) reduktor na przepływomierz do stozka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Nie, nie, nie - autko zostaje N/A Tylko podałem przykład, co w usa z niby tym samym silnikiem robią I QG18DE ma tam 126KM i 174Nm... [ Dodano: Wto 05 Maj, 2009 17:45 ] Wrzuciłem wykres z hamowni z nowym dolotem - (niewielka ) poprawa jest A tak na marginesie jeśli chcesz ładnie poprawić wizualną stronę swojego autka, włóż reflektory od N16 po faceliftingu. Sam tak zrobiłem i się mega autko zmieniło. Trzeba tylko poprzeczki wyciąć za reflektorami i już. Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 A mam pytanko takie: gdzie kupiles (bądz jak zdobyłes) reduktor na przepływomierz do stozka?? Zrobili mi go na znajomej narzędziowni Jak masz jakąś w okolicy to zrobią Ci to za grosze - rura 2,5", rozstaw otworów pod śruby do przepływki 60mm symetrycznie. Na Alledrogo też pewnie taki znajdziesz - zapytaj jeszcze Olej'a skąd swoją zdobył. [ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 16:48 ] A tak na marginesie jeśli chcesz ładnie poprawić wizualną stronę swojego autka, włóż reflektory od N16 po faceliftingu. Sam tak zrobiłem i się mega autko zmieniło. Trzeba tylko poprzeczki wyciąć za reflektorami i już. Piotrek. Wiesz, kiedyś chodziło mi to po głowie, ale z czasem bardziej zaczęły mi się podobać te które mam Może i wyglądają mniej nowocześnie, ale jak dla mnie są jednak ładniejsze od tych po lifcie i ładniej świecą Jak już coś bym działał z wyglądem, to mam od dawna w planach delikatne przyciemnienie szybek - tyle, że nie mam czasu, żeby samochód gdzieś wstawić na ten zabieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Wiesz, kiedyś chodziło mi to po głowie, ale z czasem bardziej zaczęły mi się podobać te które mam Może i wyglądają mniej nowocześnie, ale jak dla mnie są jednak ładniejsze od tych po lifcie i ładniej świecą Jak już coś bym działał z wyglądem, to mam od dawna w planach delikatne przyciemnienie szybek - tyle, że nie mam czasu, żeby samochód gdzieś wstawić na ten zabieg Aaaa no co Ty... nie rob zadnych ciemnych szyb... masakra... A co do reflektorów miałem jedne i drugie i muszę Cię zmartwić, ale te stare w ogóle nie świecą. Tu masz soczewki... jakim cudem mają świecić lepiej zwykłe lustra? Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Aaaa no co Ty... nie rob zadnych ciemnych szyb... masakra...A co do reflektorów miałem jedne i drugie i muszę Cię zmartwić, ale te stare w ogóle nie świecą. Tu masz soczewki... jakim cudem mają świecić lepiej zwykłe lustra? Piotrek. Jak będę robił, to o oczywiście nie na zupełnie czarno - chciałbym przyciemnić drzwi przednie, tylne i klapę o jakieś 15%. Tak, żeby miały odpowiednią przepuszczalność (żeby dowodu nie stracić ), czyli max 30% (obecnie są z seryjnym filtrem UV, czyli już nie są w 100% białe). Mniej więcej będę celował w coś takiego jak w Almie Olej'a. Moim zdaniem prezentuje się wtedy lepiej Co do świateł, to niby powinny być sporo lepsze soczewki, ale porównywałem z Almą po lifcie kumpla z pracy i wcale nie ma wielkiego wow Poza tym dla pełnego efektu pasowałoby też, żebym sobie halogeny na soczewkowe wymienił przy takiej operacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Ja w sumie zacznę od tego, że w seryjnym aucie nic bym nie ruszał, bo dopóki autka nie obniżysz, nie posadzisz na większej feldze itd, to każda zmiana wizualna wygląda słabo... ale z drugiej strony to tylko moje zdanie... Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Patrzyłem na sprężyny -35/-25, są całkiem niedrogie, ale przed kupieniem chciałbym jakąś jazdę testową obniżoną Almą zrobić dla porównania. Co do felg, to zostają 15 - to samochód do codziennej jazdy i komfort też się liczy Po ewentualnym obniżeniu mogły by się też pojawić inne oponki o nieco niższym profilu np. 195/55 albo 205/50. U Ciebie to już inna skala modów - przecierasz nowe szlaki modów w N16 A u mnie tylko skromna rzeźba tego co jest Mam nadzieję, że docelowo uda mi się przekroczyć osiągi seryjnego SR20De i na tą chwilę to jest celem. A później zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Patrzyłem na sprężyny -35/-25, są całkiem niedrogie, ale przed kupieniem chciałbym jakąś jazdę testową obniżoną Almą zrobić dla porównania. Co do felg, to zostają 15 - to samochód do codziennej jazdy i komfort też się liczy Po ewentualnym obniżeniu mogły by się też pojawić inne oponki o nieco niższym profilu np. 195/55 albo 205/50. U Ciebie to już inna skala modów - przecierasz nowe szlaki modów w N16 A u mnie tylko skromna rzeźba tego co jest Mam nadzieję, że docelowo uda mi się przekroczyć osiągi seryjnego SR20De i na tą chwilę to jest celem. A później zobaczymy... Tylko nie zmieniaj sprężyn jeśli zostaniesz przy fabrycznych amorach, bo autko będzie Ci się prowadziło jak badziew... takie moje skromne doświadczenie. Lepiej już zostać przy seryjnej sprężynie i założyć mocniejszy amortyzator! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olej Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Mniej więcej będę celował w coś takiego jak w Almie Olej'a. Pogadamz na ten temat. Co do felg, to zostają 15 - to samochód do codziennej jazdy i komfort też się liczy Po ewentualnym obniżeniu mogły by się też pojawić inne oponki o nieco niższym profilu np. 195/55 albo 205/50. Ja mam u siebie R16 205/50 i daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Tylko nie zmieniaj sprężyn jeśli zostaniesz przy fabrycznych amorach, bo autko będzie Ci się prowadziło jak badziew... takie moje skromne doświadczenie. Lepiej już zostać przy seryjnej sprężynie i założyć mocniejszy amortyzator! A jakie sprężyny zakładałeś, że masz takie złe odczucia z jazdy? Dużo w dół opuszczałeś? Od początku nie ukrywam, że moja Alma to przede wszystkim dupowóz, więc nie chcę z niej taczki zrobić. Oglądałem sprężyny: Eibachy Pro Kit -30/-30, SPAX SSX -35/-20, Weitec F-Series -30/-30, APEX -35/-35, H&R -35/-35, PI -35/-20. Cenowo najlepiej wyglądają Weitec, Spax, Apex i PI - pytanie jak wpływają na komfort jazdy vs seria. Gdzieś już tu wyczytałem, że Weitec i H&R są bardzo twarde. Kolejne pytanie obniżać po równo przód i tył czy tył mniej? Amortyzatory z tyłu już mam do wymiany - jakieś propozycje co dobrego tu założyć w jakiejś w miarę normalnej cenie? Standardowo dałbym Kayabę. Znalazłem też jakiegoś Sachsa, no i oczywiście Koni. Na razie zbieram tylko informacje o temacie, żeby sobie nie zmienić w przyszłości na gorsze Ale w tym roku po kolektorze i wydechu może przyjdzie czas na obniżenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spootie Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Tylko nie zmieniaj sprężyn jeśli zostaniesz przy fabrycznych amorach, bo autko będzie Ci się prowadziło jak badziew... takie moje skromne doświadczenie. Lepiej już zostać przy seryjnej sprężynie i założyć mocniejszy amortyzator! A jakie sprężyny zakładałeś, że masz takie złe odczucia z jazdy? Dużo w dół opuszczałeś? Od początku nie ukrywam, że moja Alma to przede wszystkim dupowóz, więc nie chcę z niej taczki zrobić. Oglądałem sprężyny: Eibachy Pro Kit -30/-30, SPAX SSX -35/-20, Weitec F-Series -30/-30, APEX -35/-35, H&R -35/-35, PI -35/-20. Cenowo najlepiej wyglądają Weitec, Spax, Apex i PI - pytanie jak wpływają na komfort jazdy vs seria. Gdzieś już tu wyczytałem, że Weitec i H&R są bardzo twarde. Kolejne pytanie obniżać po równo przód i tył czy tył mniej? Amortyzatory z tyłu już mam do wymiany - jakieś propozycje co dobrego tu założyć w jakiejś w miarę normalnej cenie? Standardowo dałbym Kayabę. Znalazłem też jakiegoś Sachsa, no i oczywiście Koni. Na razie zbieram tylko informacje o temacie, żeby sobie nie zmienić w przyszłości na gorsze Ale w tym roku po kolektorze i wydechu może przyjdzie czas na obniżenie Mas, osobiście jeżdżę na koni i jeśli chodzi o dupowóz, jak najbardziej się nadadzą... Plus tych amorków, to możliwość ich adaptacji, czyli możesz skręcić na ultra twardo albo na miękko... Pozostałych nie znam z doświadczenia, więc się nie wypowiem. Do sportu Koni też nie polecam, jak będzie mnie stać włożę Bilstein. Teraz co do sprężyn, zmieniłbym amortyzatory i został na seryjnej sprężynie, tylko nowej. Chyba, że koniecznie chcesz obniżyć autko dla efektu wizualnego, co rozumiem. Wtedy poszedłbym w -30 lub -35 mm. I chyba po równo... Nie wiem jak będzie Ci się zachowywała furka na różnej wysokości skoku... Ja mam albo Eibacha albo Weiteca... nie pamiętam teraz, bo zawiechę robiliśmy daaawno temu. Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Mas weź w środę tą osłonę stożka Wezmę [ Dodano: Wto 12 Maj, 2009 13:35 ] Mas,osobiście jeżdżę na koni i jeśli chodzi o dupowóz, jak najbardziej się nadadzą... Plus tych amorków, to możliwość ich adaptacji, czyli możesz skręcić na ultra twardo albo na miękko... Pozostałych nie znam z doświadczenia, więc się nie wypowiem. Do sportu Koni też nie polecam, jak będzie mnie stać włożę Bilstein. Teraz co do sprężyn, zmieniłbym amortyzatory i został na seryjnej sprężynie, tylko nowej. Chyba, że koniecznie chcesz obniżyć autko dla efektu wizualnego, co rozumiem. Wtedy poszedłbym w -30 lub -35 mm. I chyba po równo... Nie wiem jak będzie Ci się zachowywała furka na różnej wysokości skoku... Ja mam albo Eibacha albo Weiteca... nie pamiętam teraz, bo zawiechę robiliśmy daaawno temu. Piotrek. Dzisiaj pojechałem na sprawdzenie amortyzatorów i... okazało się, że są ok. Wszystkie mieszczą się w zakresie 71-81%, różnica na jednej osi nie przekracza 5%. Ściągnę sobie w przyszłym miesiącu z UK sprężyny Weitec'a -30/-30 i od razu przy okazji kolektor 4-2-1 (tu ciekawostka - po samej tylko rejestracji na stronie sklepu cena obniżyła się ze 166 na 144 funty) Zobaczymy jak się będzie jeździło na seryjnych amorach (teoretycznie po obniżeniu o 30mm powinny dać radę) - jak będzie lipa, to na przód pójdą regulowane Koni Sport, a na tył Kayaba. Pozdro Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.