Gość Mas Opublikowano 18 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2009 (edytowane) Nie znam z doświaczenia ale według producenta i w opiniach exel-g i ultra sr to dwa zupełnie różne amory. Ultra sr są twardsze i wcale nie są przystosowane do sportowych sprężyn. Przystosowane są ponoć AGXy. Zresztą co znaczy przystosowane do sportowych sprężyn? Oprócz tego, że są twarde to mają krótsze tłoczyska czy jak? na stronie Kayaby przy żadnych z amortyzatorów nie piszą nic o furach obniżanych. Ultra SR są opisane jako "For the sports driver" i tyle. Onyx ma je w swojej obniżonej Almie, przewiózł mnie nią i sprawują się naprawdę za***iście Edytowane 18 Września 2009 przez Mas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Hehe każdy co innego mówi... ULTRA SR najlepiej się sprawuje z seryjną sprerzyną (wysokość golceni taka sama jak w zwykłym EXEL G), jest to po porstu amor o twardszej charakterystyce i nic więcej - dlatego tak dobrze współgra z obniżonymi springami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 To almera już zhamowana z nowymi modami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 (edytowane) Nie znam z doświaczenia ale według producenta i w opiniach exel-g i ultra sr to dwa zupełnie różne amory. Ultra sr są twardsze i wcale nie są przystosowane do sportowych sprężyn. Przystosowane są ponoć AGXy. Zresztą co znaczy przystosowane do sportowych sprężyn? Oprócz tego, że są twarde to mają krótsze tłoczyska czy jak? http://www.apsw.co.uk/index.php/Suspension/kayaba-products http://www.kosser.net/Products/eKayaba.php kiedys mialem tez gdzies oficjalna ulotke kyb odnosnie mozliwosci zastosowania nizszych progresywnych springow do - 30-35mm. Pogrzeb lepiej w necie moze znajdziesz. Dlugosc tloczyska nie ma nic do tego tylko praca jaka wykonuje Edytowane 19 Września 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baryla Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 no powiem Ci że podoba mi się ten Twój wydziorek fajnie brzmi nie za głośno, ciekawe jak z przyrostem mocy wal na rolki, jestem ciekaw ile pan Siła kucy wystrugał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 Autko shamowane - wynik słaby... Poprawił się trochę cały dół, góra bez zmian... Coobcio sprawdził też AFR - większe co nie co jest przelane... Bez ECU mastera się nie obejdzie, ale może się jakieś sensowne przyrosty w końcu pojawią... Poza tym jest jakaś nieszczelność w wydechu - się usunie w tym tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2009 (edytowane) Przy 2000obr.min doszło Ci 8Nm - powinno to być mile wyczówalne na drodze... Co do AFR to strasznie przelane to twoje auto jest od dołu jest 12,3 tak gdzieś do 5000 potem bogacieje do 11,3... Od tych 5 tysi najwięcej powinno dać się poprawić. Choć przyznam szczerze że momentu mało jest jak na taką pojemność, jak ECU M nie ogarnie zapłonu to trzeba będzie pobawić się w robienie fasole na czujniku położenia wału... Tak czy siak głowa do góry jest co poprawiać - o i jeszcze nie testowałem na tym silniku kręcenia rozrządem Takie najprzyjemniejsze GA16DE do ciągnęło w taki sposób: niech to Cię zmotywuje Edytowane 21 Września 2009 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 (edytowane) Przy 2000obr.min doszło Ci 8Nm - powinno to być mile wyczówalne na drodze... Co do AFR to strasznie przelane to twoje auto jest od dołu jest 12,3 tak gdzieś do 5000 potem bogacieje do 11,3... Od tych 5 tysi najwięcej powinno dać się poprawić. Choć przyznam szczerze że momentu mało jest jak na taką pojemność, jak ECU M nie ogarnie zapłonu to trzeba będzie pobawić się w robienie fasole na czujniku położenia wału... Tak czy siak głowa do góry jest co poprawiać - o i jeszcze nie testowałem na tym silniku kręcenia rozrządem niech to Cię zmotywuje Jeszcze sporo do zrobienia, głowa do góry. Stockowa przepustnica to tylko 50mm trzeba poszukać wiekszej np. od maxi 3.0 - a może ta do sr podpasuje. No i czapka do zrobienia - kanały wydechowe sa bardzo wąskie w stosunku do ssacych (stosunek wychodzi ok. 0,6 a dla NA idealnie jest ok 0,8). Spróbować tez można założyc kolektor ssący od wersji po FL (ladniejsze runnery, nie ma w nim control swirl valve - cos w tym stylu tu akurat dla ka24, który moze zaburzać przepływ, byl glownie stosowany w celu ograniczenia spalania i zwiekszenia pojemnosci ukladu ssacego podczas malych predkosci obrotowych). http://www.angelfire.com/extreme/hawaiianhardbody/images/engine/SCV.JPG Edytowane 22 Września 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 O przepustnicy zapomniałem, chłopak ma na linkę, do GA16 się 60mm wsadza z SR20 to i tu powinno się to dobrze sprawdzić i dodać powietrza do tej jego za bogatej mieszanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 (edytowane) Autko shamowane - wynik słaby... Poprawił się trochę cały dół, góra bez zmian... Coobcio sprawdził też AFR - większe co nie co jest przelane... Bez ECU mastera się nie obejdzie, ale może się jakieś sensowne przyrosty w końcu pojawią... Poza tym jest jakaś nieszczelność w wydechu - się usunie w tym tygodniu - gdzie szukać schematu podłączenia ECM do Almery wiesz Topic QG1818DE/GA16DE kolektor wydechowy. Wszystko jest. Już wymęczyłem Kubę z ECUMastera. - ładuj ECUMastera (400-450 złotych na nissantech, jak chcesz namiar na gościa to daj mi pw, ma sztukę używaną może oddać z/bez map sensora) i wtryski top-feed za 300 zlotych z Subarki WRX (niebieskie, allegro: 300 zl komplet uzywanych 370 cc więc starczy spokojnie) lub każde inne Bosch (dosłownie), pamiętaj tylko aby oring na nich zmienić coby w kolektor weszły ładnie. - może też i twardszy FPR (Fuel Pressure Regulator, zawór zwrotny paliwka na listwie wtrysków), pasuje PNP z RB26DETT. Można spróbwać z SX14, tego nie wiem. Do turbo to konieczny mod do N/A chyba niekoniecznie Przy 2000obr.min doszło Ci 8Nm - powinno to być mile wyczówalne na drodze... Co do AFR to strasznie przelane to twoje auto jest od dołu jest 12,3 tak gdzieś do 5000 potem bogacieje do 11,3... Od tych 5 tysi najwięcej powinno dać się poprawić. Choć przyznam szczerze że momentu mało jest jak na taką pojemność, jak ECU M nie ogarnie zapłonu to trzeba będzie pobawić się w robienie fasole na czujniku położenia wału... Co ma nieogarnac postarali sie chłopaki z tym ecm-em, niech odpowiedzią będzie cytat Kuby z ECUMastera: "witam, Przesylam schemat. Proponuje na poczatek podpiac zasilanie, tps, maf sensor i nie przecinac kabla do czujnika polozenia walu tylko sie pod niego podpiac. Jezeli bedzie widzial obroty i bedzie reszta ok, wtedy mozna przeciac kabelek i zobaczyc czy bez rezystora bedzie widac obroty. jezeli nie to nalezy dolozyc rezystor zgodnie ze schematem. Na poczatek prosze dac soft 1.89, jak wsyztsko bedzie ok to prosze o kontakt sprobujemy dac soft do multitootha zeby moc przyspieszac zaplon." Ja bym zaryzykował. Z sygnałem generowanym przez taki czujnik ECUMaster (oczywiscie DETII bo jedynka nie ogarnia) nie powienien miec problemu. Tak czy siak głowa do góry jest co poprawiać - o i jeszcze nie testowałem na tym silniku kręcenia rozrządem niech to Cię zmotywuje Mowa! A jak Colt Camsy wypuszcza wałki (pracują nad tym) to zabawa będzie jeszcze lepsza... Ewentualnie wałki z Sentry US, chyba łatwiej i taniej. Jeszcze sporo do zrobienia, głowa do góry. Stockowa przepustnica to tylko 50mm trzeba poszukać wiekszej np. od maxi 3.0 - a może ta do sr podpasuje. O przepustnicy zapomniałem, chłopak ma na linkę, do GA16 się 60mm wsadza z SR20 to i tu powinno się to dobrze sprawdzić i dodać powietrza do tej jego za bogatej mieszanki No i proszę... kolejne mody do zrobienia... a taki "zły" ten "najgorszy" silnik QG18DE... No i czapka do zrobienia - kanały wydechowe sa bardzo wąskie w stosunku do ssacych (stosunek wychodzi ok. 0,6 a dla NA idealnie jest ok 0,8. No można wyfrezować, ale pamiętajmy żeby nie przesadzić: odległość otworów wylotowych od siebie (odległość między garem 1-2 oraz 3-4) wynosi raptem 10 mm ze zdejmowaniem mięsa w tak obciążonej termicznie części zachowałbym ogromną ostrożność, coby nie popękało między otworami... chyba że ktoś już rozwiercił i chodzi. Spróbować tez można założyc kolektor ssący od wersji po FL (ladniejsze runnery, nie ma w nim control swirl valve - cos w tym stylu tu akurat dla ka24, który moze zaburzać przepływ, byl glownie stosowany w celu ograniczenia spalania i zwiekszenia pojemnosci ukladu ssacego podczas malych predkosci obrotowych). Ewentualnie zrobić przykładową rzeźbę własnego autorstwa, tak żeby szlaki przetrzeć Nie sądzę by był z tym jakikolwiek problem tym bardziej że to "zimna" część... Nie trzeba skomplikowanej obróbki termicznej. Poza tym... zawsze można włożyć turbo Ja raczej w tą stronę będę szedł. Edytowane 22 Września 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 Stockowa przepustnica to tylko 50mm trzeba poszukać wiekszej np. od maxi 3.0 - a może ta do sr podpasuje. No i czapka do zrobienia - kanały wydechowe sa bardzo wąskie w stosunku do ssacych (stosunek wychodzi ok. 0,6 a dla NA idealnie jest ok 0,8). Spróbować tez można założyc kolektor ssący od wersji po FL (ladniejsze runnery, nie ma w nim control swirl valve Przed chwilą zmierzyłem przepustnicę na szybko - na wlocie jest u mnie 54mm po wewnętrznej - chyba, że się dalej zwęża jeszcze. Co do kolektora dolotowego to z czasem też się go troszkę poprawi O przepustnicy zapomniałem, chłopak ma na linkę, do GA16 się 60mm wsadza z SR20 to i tu powinno się to dobrze sprawdzić i dodać powietrza do tej jego za bogatej mieszanki W USA wsadzają przepustnicę z QR25 - nie pamiętam jaką ma średnicę, ale przyrosty w każdym bądź razie są - gdzie szukać schematu podłączenia ECM do Almery wiesz Topic QG1818DE/GA16DE kolektor wydechowy. Wszystko jest. Już wymęczyłem Kubę z ECUMastera. - ładuj ECUMastera (400-450 złotych na nissantech, jak chcesz namiar na gościa to daj mi pw, ma sztukę używaną może oddać z/bez map sensora) i wtryski top-feed za 300 zlotych z Subarki WRX (niebieskie, allegro: 300 zl komplet uzywanych 370 cc więc starczy spokojnie) lub każde inne Bosch (dosłownie), pamiętaj tylko aby oring na nich zmienić coby w kolektor weszły ładnie. - może też i twardszy FPR (Fuel Pressure Regulator, zawór zwrotny paliwka na listwie wtrysków), pasuje PNP z RB26DETT. Można spróbwać z SX14, tego nie wiem. Do turbo to konieczny mod do N/A chyba niekoniecznie 370cc do takiego n/a to przesada seryjne 215cc z tego co pamiętam dają radę do około 130KM, jak zacznie brakować to mam rezerwację na Bobmlowe 285cc Dzisiaj byłem na poprawce wydechu - w 2 miejscach przepuszczał: za 2-gim środkowym i przy łączeniu z końcowym. Teraz jest znacznie przyjemniejszy dźwięk Kolejność prac już mam ustaloną: najpierw amortyzatory, później ECU M + może od razu wtryski. W międzyczasie jakieś pomniejsze działania oczywiście też będą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 (edytowane) Przed chwilą zmierzyłem przepustnicę na szybko - na wlocie jest u mnie 54mm po wewnętrznej - chyba, że się dalej zwęża jeszcze. Co do kolektora dolotowego to z czasem też się go troszkę poprawi W USA wsadzają przepustnicę z QR25 - nie pamiętam jaką ma średnicę, ale przyrosty w każdym bądź razie są 370cc do takiego n/a to przesada seryjne 215cc z tego co pamiętam dają radę do około 130KM, jak zacznie brakować to mam rezerwację na Bobmlowe 285cc Dzisiaj byłem na poprawce wydechu - w 2 miejscach przepuszczał: za 2-gim środkowym i przy łączeniu z końcowym. Teraz jest znacznie przyjemniejszy dźwięk Kolejność prac już mam ustaloną: najpierw amortyzatory, później ECU M + może od razu wtryski. W międzyczasie jakieś pomniejsze działania oczywiście też będą W najwezszym miejscu jest 50 z QR25 to tylko z sentry do 2003 jest na linke - towar trudno dostepny, a z xtraila u nas byly tylko elektroniczne wiec nie wsadzisz. Kolektor ssacy bede mial niedlugo na zbyciu wiec moze jakies testy sie zrobi. a propo wtryskow Bomblowych to tez mam takie na zbyciu dla zainteresowanych PW Edytowane 23 Września 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Nieszczelny wydech też negatywnie wpływa na moc... Co do wtrsyków paliwa to na chwilę obecną dałbym sobie spokój - masz i tak za bogato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 W najwezszym miejscu jest 50 z QR25 to tylko z sentry do 2003 jest na linke - towar trudno dostepny, a z xtraila u nas byly tylko elektroniczne wiec nie wsadzisz. Kolektor ssacy bede mial niedlugo na zbyciu wiec moze jakies testy sie zrobi. a propo wtryskow Bomblowych to tez mam takie na zbyciu dla zainteresowanych PW Ziomus, Ty masz te wszystkie mody zrobione obecnie w qg? Jesli tak to jakie masz przyrosty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 W najwezszym miejscu jest 50 z QR25 to tylko z sentry do 2003 jest na linke - towar trudno dostepny, a z xtraila u nas byly tylko elektroniczne wiec nie wsadzisz. Kolektor ssacy bede mial niedlugo na zbyciu wiec moze jakies testy sie zrobi. a propo wtryskow Bomblowych to tez mam takie na zbyciu dla zainteresowanych PW Chłopaki z USA mi podpowiadają, że przepustnica z vq30de jest fi60 i pasuje p'n'p Trzeba będzie sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 Jesli mowisz o przepustnicy z a32 to ma nawet wiecej jak 60mm chyba ze jest po stozku i przy kolektorze jest zwezka do tych 60mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 (edytowane) Chłopaki z USA mi podpowiadają, że przepustnica z vq30de jest fi60 i pasuje p'n'p Trzeba będzie sprawdzić Już Ci to napisałem tutaj -----> Jeszcze sporo do zrobienia, głowa do góry. Stockowa przepustnica to tylko 50mm trzeba poszukać wiekszej np. od maxi 3.0 No można wyfrezować, ale pamiętajmy żeby nie przesadzić: odległość otworów wylotowych od siebie (odległość między garem 1-2 oraz 3-4) wynosi raptem 10 mm ze zdejmowaniem mięsa w tak obciążonej termicznie części zachowałbym ogromną ostrożność, coby nie popękało między otworami... chyba że ktoś już rozwiercił i chodzi. Ewentualnie zrobić przykładową rzeźbę własnego autorstwa, tak żeby szlaki przetrzeć Nie sądzę by był z tym jakikolwiek problem tym bardziej że to "zimna" część... Nie trzeba skomplikowanej obróbki termicznej. Wszystko należy robić z głową i nie ma co lamentować, wiadomo że od razu nie wyrznie sie wielkiego dziurska. Odnosnie tego kolektora ssacego to moze warto sprawdzic ten co proponuje, zwlaszcza ze w uzywce cena nie przekracza 150zł Obawiam sie ze tanszego nie zaoferujesz a i policzenie (optymalnej pojemnosci, dlugosci) jego to juz inna bajka i nie wcale taka prosta sprawa. Edytowane 27 Września 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 (edytowane) Wszystko należy robić z głową i nie ma co lamentować, wiadomo że od razu nie wyrznie sie wielkiego dziurska. hmm ale czy ktoś lamentuje? po prostu dzielimy się wiedzą. Odległość kanałów zmierzyłem przy okazji wrysowywania flanszy do Cad i myślę że warto taką informację przekazać żeby później nie było zdziwienia jak ktoś coś przekombinuje patrz projekt ga16de rozwiercany do qg18de... Co do dolotu, pewnie masz rację, same materiały mogą wyjść drożej. Jeśli chodzi o obliczenia, łatwo to policzyć jak ma się komplet (od zera) obliczeń do projektowania silnika co osobiście posiadam w Mathcadowskich plikach zrobione na laborkach na WAT-cie, więc to nie jest tak że brniemy na ślepo. Jak to rzekł Coobcio, nauka droga jest Sorry Mas za offtopa. Edytowane 28 Września 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 (edytowane) hmm ale czy ktoś lamentuje? po prostu dzielimy się wiedzą. Odległość kanałów zmierzyłem przy okazji wrysowywania flanszy do Cad i myślę że warto taką informację przekazać żeby później nie było zdziwienia jak ktoś coś przekombinuje patrz projekt ga16de rozwiercany do qg18de... Co do dolotu, pewnie masz rację, same materiały mogą wyjść drożej. Jeśli chodzi o obliczenia, łatwo to policzyć jak ma się komplet (od zera) obliczeń do projektowania silnika co osobiście posiadam w Mathcadowskich plikach zrobione na laborkach na WAT-cie, więc to nie jest tak że brniemy na ślepo. Jak to rzekł Coobcio, nauka droga jest Sorry Mas za offtopa. Znalazlem to jakis czas temu, zapraszam do lektury http://forum.pulsar.org.au/showthread.php?t=16976 mowa tu o glowce z ga16 ale to praktycznie to samo jesli chodzi o wady: "I flow-tested the standard cylinder head to establish a baseline. The intake port of the standard head flows 102 cfm and the exhaust port flows 67 cfm. (measured @ 10" of water and .350" valve lift). This displays a typical Nissan shortcoming in the exhaust flow, as the exhaust-to-intake proportion is only 66 percent, while I like to see somewhere in the region of 75 to 80 percent for optimal power. Since oversized valves were not in the budget, and maintaining proper airflow velocity is crucial to street use, the cylinder head could not be radically ported. Instead of just enlarging the ports, they were only mildly enlarged and reshaped, with emphasis on the exhaust port. The end result was 115.5 cfm on the intake port and 83.5 cfm on the exhaust port. The proportion was better, at 72 percent, but not as good as hoped for. Future development will probably include oversized valves, but for now I saw 13 percent more intake flow and 25 percent more exhaust flow than standard, while maintaining excellent velocities. In fact, this head flows nearly identically to a stock SR20 head but with much smaller ports. The head received a three angle valve job and a light resurfacing, then was assembled with the valve springs shimmed up slightly to increase tension." Nie bede wrzucal reszty, kazdy sobie poradzi Czyli jak widac da sie A co do projektu Goago, to moze niech sam wlascicel sie wypowie P.S. Ile czynnikow, parametrow twoj progs z mathcada bierze pod uwage? Jestem bardzo ciekawy jak to u Ciebie wyglada i dziala ze wzgledu ze takie obliczenia sie robi z pewna doza dokladnosci. Moze byc na PW To Cie pewnie zainteresuje: http://www.mathermotorsports.com/pix/motor/00000049.JPG Edytowane 28 Września 2009 przez Onyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Sorry Mas za offtopa. Panowie, ważne że dyskusja idzie w dobrą stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 (edytowane) Znalazlem to jakis czas temu, zapraszam do lektury http://forum.pulsar.org.au/showthread.php?t=16976 mowa tu o glowce z ga16 ale to praktycznie to samo jesli chodzi o wady: "I flow-tested the standard cylinder head to establish a baseline. The intake port of the standard head flows 102 cfm and the exhaust port flows 67 cfm. (measured @ 10" of water and .350" valve lift). This displays a typical Nissan shortcoming in the exhaust flow, as the exhaust-to-intake proportion is only 66 percent, while I like to see somewhere in the region of 75 to 80 percent for optimal power. Since oversized valves were not in the budget, and maintaining proper airflow velocity is crucial to street use, the cylinder head could not be radically ported. Instead of just enlarging the ports, they were only mildly enlarged and reshaped, with emphasis on the exhaust port. The end result was 115.5 cfm on the intake port and 83.5 cfm on the exhaust port. The proportion was better, at 72 percent, but not as good as hoped for. Future development will probably include oversized valves, but for now I saw 13 percent more intake flow and 25 percent more exhaust flow than standard, while maintaining excellent velocities. In fact, this head flows nearly identically to a stock SR20 head but with much smaller ports. The head received a three angle valve job and a light resurfacing, then was assembled with the valve springs shimmed up slightly to increase tension." Nie bede wrzucal reszty, kazdy sobie poradzi Czyli jak widac da sie I takiej odpowiedzi oczekiwałem (co zresztą napisałem w końcówce mojego źródłowego postu). Jeśli ktoś już coś takiego wykonał, to wklejać na forum i wszelkie wątpliwości będą rozwiane z czego nieukrywam się cieszę jako że sam posiadam taki silnik... A co do projektu Goago, to moze niech sam wlascicel sie wypowie Bardzo dobry pomysł, wiedziałoby się więcej nt tego czego ew. nie robić lub co zrobić inaczej . Piszę z komórki i nie mogłem za bardzo wczytać się w tego posta z pulsara, ale mam nadzieję że oprócz tego że kolo jak to napisał zdjął 'mildly' materiału, to jeszcze jeździ do dzisiaj z no issues zresztą o podobną (czyli o możliwość wykonania) rzecz wypytałem typów z AUD w sprawie uturbiania QG na stockowych internalach i bez odprężania, żeby obalić mit, że się nie da bo to gówniany silnik. Da się, i do 170 hp nie ma co się martwić pod warunkiem dobrego wystrojenia na dyno (tzn żeby silnik nie stukał, to jest tu najważniejsze, a ten motor ma staszną alergię na to, czuły jest jak diabli). Jeśli ktoś jeździ tak już 3 lata, to znaczy że działa -> czyli da się. P.S. Ile czynnikow, parametrow twoj progs z mathcada bierze pod uwage? Jestem bardzo ciekawy jak to u Ciebie wyglada i dziala ze wzgledu ze takie obliczenia sie robi z pewna doza dokladnosci. Moze byc na PW Jak wrócę ze Słowacji to wygrzebię to specjalnie dla Ciebie. Cały cykl obliczeń od założeń do szerkości rowka pierścienia tłokowego pochłania kilkanaście mocno rozbudowanych arkuszy mathcada... To jako zapowiedź. To Cie pewnie zainteresuje: http://www.mathermotorsports.com/pix/motor/00000049.JPG Jest PRZEŚLICZNY! ten długi 4-1 to niemal to samo co fuji super ex, widac cos jest w tej konstrukcji ze byla tak chetnie powielana... Edytowane 28 Września 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Ostatnio nie zaglądałem na nissan klub a tu taka dyskusja o qg18de Może się coś z tego wykluje Tylko pytanko - kto się podejmie strojenia qg18de po doładowaniu? Firmy nie za bardzo chcą się podejmować strojenia nie swoich projektów a doładowanie silnika u nich zwiększa koszty 2-3razy Ja też zauważyłem że silnik dostaje za dużo paliwa, co prawda afr do tej pory nie mierzyłem ale mój nos stwierdza że jest bogato:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 (edytowane) Ja z miłą chęcią zajmę się jego strojeniem - nawet jakbym miał to robić bez pośrednio po przez skracanie i wydłużanie czasu otwarcia wtrsyków A no i jeszcze można pobawić się w przestawianie wałków... ciekaw jestem co to daje - możemy w tej sprawie pójść na pewien układ Edytowane 4 Października 2009 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 (edytowane) Ja z miłą chęcią zajmę się jego strojeniem - nawet jakbym miał to robić bez pośrednio po przez skracanie i wydłużanie czasu otwarcia wtrsyków A no i jeszcze można pobawić się w przestawianie wałków... ciekaw jestem co to daje - możemy w tej sprawie pójść na pewien układ Jestem zainteresowany, jak brzmi układ? Kuba, Ty się nastawiaj na to że kiedyś podjadę na wystrojenie turba ten wpis, niniejszym, jest historyczny. Tak, powoli, powolutku, zbierając wszelkie informacje, przymierzam się do turbinki Wkrótce project log, pozdro! Trzcina Edytowane 5 Października 2009 przez wujek_trzcina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Ja z miłą chęcią zajmę się jego strojeniem - nawet jakbym miał to robić bez pośrednio po przez skracanie i wydłużanie czasu otwarcia wtrsyków A no i jeszcze można pobawić się w przestawianie wałków... ciekaw jestem co to daje - możemy w tej sprawie pójść na pewien układ Do takiej odpowiedzi chciałem Cię sprowokować dobrze ze mamy ciebie na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.