Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mas N16


Gość Mas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Najpierw trzeba znaleść mechaniczną przyczynę takiego słabego stanu rzeczy Masa N16...

Strojeniem na chwilę obecną obstawiam maks 5KM i 5Nm... Wydaje mi się że u niego nie działa VTC - co można sprawdzić na hamce po przez odpięcie...

No i seryjne nastawy wałków są raczej słabe skoro silnik o pojemności 1,8 po tych modach co ma nie osiąga przynajmniej 95Nm z litra pojemnoći...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Najpierw trzeba znaleść mechaniczną przyczynę takiego słabego stanu rzeczy Masa N16...

Strojeniem na chwilę obecną obstawiam maks 5KM i 5Nm... Wydaje mi się że u niego nie działa VTC - co można sprawdzić na hamce po przez odpięcie...

No i seryjne nastawy wałków są raczej słabe skoro silnik o pojemności 1,8 po tych modach co ma nie osiąga przynajmniej 95Nm z litra pojemnoći...

Zmienil dolocik na seryjke i czeka na Ciebie cobyscie na hamke podlecieli :) Wiec ile mamy jeszcze czekac ?!?!?!? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

trochę zajęty byłem ostatnio ale już się poprawiam :)

więc tak, po kolei ;) :

ECU master III - myślę, że z końcem listopada / początkiem grudnia trzeba się będzie tym zająć - Coobciu podeślij mi jakieś info jak temat z DET III wygląda.

VTC może być rzeczywiście zjebany...

A dzisiaj udało mi się zdobyć:

11843086.th.jpg 75214285.th.jpg 34803534.th.jpg

 

a na najbliższym dynoday też się postaram pojawić co by sprawdzić ten dolot serię i może coś jeszcze :)

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jakie można było amorki zakupiłeś :)

Z jakimś obniżeniem będą wspołgrać czy do seryjnej sprezyny - bo w obu przypadkach sprawują się BDB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę zajęty byłem ostatnio ale już się poprawiam :)

więc tak, po kolei ;) :

ECU master III - myślę, że z końcem listopada / początkiem grudnia trzeba się będzie tym zająć - Coobciu podeślij mi jakieś info jak temat z DET III wygląda.

VTC może być rzeczywiście zjebany...

A dzisiaj udało mi się zdobyć:

11843086.th.jpg 75214285.th.jpg 34803534.th.jpg

 

a na najbliższym dynoday też się postaram pojawić co by sprawdzić ten dolot serię i może coś jeszcze :)

 

Nic lepszego za te pieniade nie mogles kupic :) Jednak nic sie nie moze rownac z jazda testowa w celu sprawdzenia czy na pewno amor bedzie pasowac ch-tyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jakie można było amorki zakupiłeś :)

Z jakimś obniżeniem będą wspołgrać czy do seryjnej sprezyny - bo w obu przypadkach sprawują się BDB :)

-30/-30 już jest od jakiegoś czasu, ale seria amory nie dały rady i tyłu już praktycznie od jakiegoś czasu nie miałem (trochę miotało pasażerami ;) )

wcześniej wyglądało tak:

zawias0.th.jpg

a po obniżce tak:

dsc00004y.th.jpg

 

Przy okazji dzisiaj złapałem gumę i mój nowiutki nokian wrg2 jedzie jutro w bagażniku do wulkanizatora :(

 

Nic lepszego za te pieniade nie mogles kupic :) Jednak nic sie nie moze rownac z jazda testowa w celu sprawdzenia czy na pewno amor bedzie pasowac ch-tyka

 

mam nadzieję, że już jutro się przejadę na Ultra SRach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsterowność jak chyba w kazdym nissanie FWD rada na to jest tylko jedna - kąty kół przednich... Amorki trochę pomogą ale szału nie będzie, za to na prostej dużo pewniej będzie się prowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nic sie nie moze rownac z jazda testowa w celu sprawdzenia czy na pewno amor bedzie pasowac ch-tyka

 

Koło naprawione i amorki zamontowane :)

Jest po prostu za***iście :rofl:

Wydaje mi się, że u mnie na Weitec'ach jest troszkę twardziej niż na Eibach'ach Onyx'a, ale żeby potwierdzić to trzeba by się oboma przejechać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsterowność jak chyba w kazdym nissanie FWD rada na to jest tylko jedna - kąty kół przednich... Amorki trochę pomogą ale szału nie będzie, za to na prostej dużo pewniej będzie się prowadzić.

Seryjny zawias w n16 jest beznadziejny, w tym przypadku to jest przepasc ;) na korzysc oczywiscie ulrta sr no i krotszego springa

Edytowane przez Onyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onyx dziś się przyjrzałem twoje almerce - ma ona dużo bardziej większy kąt wyprzedzenia amorków jak w sunnym N14 czy Almerze N15 tak więc już w serii przód o wiele lepiej powinien lepić jak w starszych modelach :)

Ultra SR, gleba i dodatkowo minimalnie z przodu bym zrobił negatywa tak na -1,5 i myślę że to auto bardzo fajne na tor by mogło być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onyx dziś się przyjrzałem twoje almerce - ma ona dużo bardziej większy kąt wyprzedzenia amorków jak w sunnym N14 czy Almerze N15 tak więc już w serii przód o wiele lepiej powinien lepić jak w starszych modelach :)

Ultra SR, gleba i dodatkowo minimalnie z przodu bym zrobił negatywa tak na -1,5 i myślę że to auto bardzo fajne na tor by mogło być...

To wszystko co napisales sie zgadza. Al eseryjne amory sa tragiczne, dopiero po wymianie sprezynek i amorkow to auto zaczelo sie godnie zachowywac i dla mnie sie prowadzi swietnie mimo belki z tylu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mas spojrzyj tutaj http://forum.nissank...ost__p__687651]

Zapewniam profi warunki (podnosniki/kanaly) co Ty na to?

 

Można pomyśleć :) Jak wrócę z NL to pogadamy :)

 

Zastanawiam sie czy Mas zgodzilby sie zdjac wydech caly i zalozyc go teraz do ciebie. Mozna by w 100% stwierdzic co dalo d*py i czy wydech jest naprawde ok. Bo to zakrawa o paranoje. Mysle ze uklad dolotowy raczej nie jest przyczyna (chyba ze stozek jest tak brudny ;) ) A co z EGRem u Masa? z tego co widzialem to kiedys tam byl ;) a teraz... Moze jakies bledy z tego wynikaja?

 

Stożek był czyściutki, prany tydzień wcześniej.

EGR... Może być pewnym problemem, bo jest ;) Po tym jak ostatnio rozebrałem sam zawór, średnio co 2 tygodnie wywala mi checka.

Co ciekawe, bawiąc się z podłączaniem / odłączaniem EGR:

- odłączenie wtyczki od zaworu nie wywala checka, ale... mam wtedy odcinkę na 2800RPM... czemu??

- odpięcie czujnika temperatury od EGR przy kolektorze dolotowym od razu wywala checka

Nie próbowałem jeszcze odpiąć obu jednocześnie - postaram się sprawdzić niedługo jaki będzie efekt :search: .

 

Co do osiągów, to mam wrażenie, że komp jest mega nieelastyczny i po prostu nie daje rady się dostroić - DET III powinien pomóc (mam nadzieję) :)

btw. czy ecumasterem można ogarnąć egra??

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się... a nie myślałeś żeby zaślepić otworu przy kolektorze czyli słynny mod za 2zł?

 

egr jest oślepiony już od roku :)

tylko chętnie pozbyłbym się całego tego śmietnika z pod maski ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tak to chyba nie ma co kombinować i trzeba zostawić "śmietnik" żeby checków nie potrzebnych nie było. Wiesz zawsze możesz pomyśleć o standalone gdzie wywalisz sobie co tylko chcesz;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz zawsze możesz pomyśleć o standalone gdzie wywalisz sobie co tylko chcesz;)

 

to już przesada ;)

 

2 pytania :D gdzie i za ile dorwales kayaby i jak sie jezdzi? nic nie tlucze/dobija?

Moze byc na pw :D

 

nic nie tłucze i nie dobija - wszystko jest tak jak być powinno :D

w sprawie amorków napisz do Osy - on dla mnie ściągał.

Edytowane przez Mas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...