Respi Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Na 3 biegu, 2000 obrotów podczas dodawania gazu i odpuszcania czuć ruch lewarka zmiany biegów do przodu i do tyłu (skok wyraznie odczywalny). Mam to od początku, w serwisie stwierdzili że jest to często w nissanach np micra i TTTM. Czy ktoś z forumowiczów się z tym spotkał w Notkach? czy może macie takie ruchy na innych biegach? pzdr Respi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Coś takiego u mnie nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 to bardzo częste zjawisko w renault clio kolejnych generacji więc biorąc pod uwagę, że skrzynia biegów rzeczywiście jest wspólna ( w końcu Note to wyrób renaultopodobny ) to naprawdę TTTM. W 1,6 tego nie zaobserwowałem. Moim zdaniem nie jest to powód do niepokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Ja tak mam w swoim Notesiku, również znajomy w Primerce tej ostatniej też tak ma. Co do ilości obrotów to nie wiem czy dokładnie tyle, ale drążek delikatnie rusza się. To zaobserwowałem od razu, ale TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Może to przypadłość która częściej objawia się w 1,4 benzyna??? Nikt z właścicieli 1,6 ani kopcących ropniaków (parodn ) jakoś tego nie sygnalizował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 He he, nie dopisałem - mój jest 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Respi Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Ja tak mam w swoim Notesiku, również znajomy w Primerce tej ostatniej też tak ma.Co do ilości obrotów to nie wiem czy dokładnie tyle, ale drążek delikatnie rusza się. To zaobserwowałem od razu, ale TTTM. Dzięki za odpowiedz - uspokoiliście mnie, choć jak widac nie każdy notek ma tą przypadłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
currahee Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 (edytowane) W moim 1,6 też to jest a auto odebrane parę dni temu. Dodatkowo pamiętam, że już podczas jazdy testowej (tylko to było 1,4) również zaobserwowałem takie zachowanie drążka. Edytowane 13 Października 2009 przez currahee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kloshart Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Mam przejechane prawie 7500km i od początku miałem te drgania dźwigni i po za tym że drga to nic sie nie dzieje. Notka 1,4 mam od grudnia 2008. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 (edytowane) Też tak mam w Sunnym 2.0 diesel, ale występuje tylko przy nagłej zmianie obciążenia. Moim zdaniem normalna sprawa, ma tak wiele japońców i francuzów. W samochodach ze sztywno siedzącym lewarkiem (np. Astra II, Fabia I) nie ma takiej rzeczy. Moim zdaniem zależy to od konstrukcji układu wybierania biegów i jest spowodowane rzucaniem się układu napędowego na poduszkach przy zmianie obciążenia. P.S. mój 11-letni diesel nie kopci Edytowane 14 Października 2009 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cdlxxvi Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Drży od wyjazdu z salonu, na 3 biegu bardzo wyraźnie, na innych rzadko i niemal niewyczuwalnie. Pacjent to Note 1,4 z 3500km na liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gawel Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) Sprawdzałem u siebie. Nic nie drży, nie trzepie na żadnym biegu. Sprawdzałem na różnym obciążeniu silnika. ( note 1.4 z listpoada 2007r) Edytowane 21 Października 2009 przez gawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 (edytowane) Przecież skrzynia biegów nie jest na sztywno zamontowana?U mnie jest tak samo od zawsze i podobno jest to normalne zjawisko Edytowane 21 Października 2009 przez Mike_83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edo Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 W moim notesie również takie zjawisko nie zachodzi. Mój egzemplarz jest z przełomu 2007/2008. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 A nie denerwuje was głośna praca mechanizmu zmiany biegów?Chodzi mi o to głośne i wyraźne pykanie mechanizmu podczas spokojnej zmiany.Od razu zaznaczam że nie jest to dźwięk dobiegający ze skrzyni,tylko z kanału we wnętrzu samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) nie zaobserwowałem nic takiego, u mnie słychać za to dość wyraźnie zadziałanie wycisku sprzęgła ( coś w rodzaju cichego szczęknięcia)- porównywałem z innym notkiem z tym samym nawet motorem i podobnym przebiegiem - jest dokładnie to samo Edytowane 22 Listopada 2009 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Nie to nie to Dar,porównywałem to już kiedyś z Notem Was'a ,i stwierdził że ma tak samo.Chodzi o dźwięk podczas swobodnej ,spokojnej zmiany biegów.Dla mnie jest to dość głośne irytujące kliknięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 W Note niczego takiego nie zauważyłem (być może jakieś ruchy są, ale na tyle małe że nie zwróciłem na to uwagi). Natomiast kiedyś miałem taką Astrę z silnikiem 1,6 i tam podczas dodawania gazu (lub gdy zdejmowałem nogę z niego) ruchy lewarka były bardzo widoczne. Tak było od początku (auto kupił mój ojciec, później ja je przejąłem) przejechało w sumie ponad 200 tys. km bez awarii (skrzyni oczywiście - innych niestety wiele ) więc chyba nie ma się czym przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Nie to nie to Dar,porównywałem to już kiedyś z Notem Was'a ,i stwierdził że ma tak samo.Chodzi o dźwięk podczas swobodnej ,spokojnej zmiany biegów.Dla mnie jest to dość głośne irytujące kliknięcie. dokładnie jak pisze JACKO, dość wyraźnie słyszalny dźwięk kliknięcia przy zmianie biegu - nie ze skrzyni a z tunelu, być może z zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów(?). Poza tym dźwiękiem żadnych problemów ze zmianą biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 jak w ferrari - tam (jak czytałem, bo nie miałem jakoś okazji osobiście sprawdzić ) każdy bieg wchodzi z metalicznym kliknięciem - sadzę że w przypadku notka to kwestia konstrukcji skrzyni. Jeśli kolejny, np wyższy bieg zapina się szybko, wyraźnie słychać ten moment- jeśli wolniej i łagodniej jest bezgłośnie - tak przynajmniej zauważyłem u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość edo Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 A mnie tam przy zmianie biegów nic nie irytuje. Nie słyszę żadnych denerwujących dźwięków. (No ale zawsze możliwa jest opcja, że jestem głuchy na takie tematy). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 U mnie też słychać moment zmiany biegu, zwłaszcza przy szybszym wykonaniu tej czynności. Jeśli zrobi się to powoli i z wyczuciem, udaje się uniknąć tych odgłosów. Na początku, trochę mnie to irytowało, ale teraz przestałem zwracać na to uwagę. Przyjrzałem się też, jak zachowuje się sam drążek w różnych położeniach i rzeczywiście - na 3 biegu wyraźniej niż na innych drży i trochę się rusza, ale żeby bardziej to odczuć, trzeba go delikatnie trzymać. Normalnie nie zwraca się na to uwagi. To, i te odgłosy podczas zmiany biegów, wynikają pewnie z budowy skrzyni, a raczej mechanizmu łączącego drążek z tą skrzynią i myślę, że są całkowicie normalne. Przestałem się tym przjemować, tym bardziej, że moja skrzynie była już robiona i jakbym tak cały czas nasłuchiwał czy wszystko w porządku, to chyba żadnej przyjemności z jazdy już bym nie miał. Ale jedno mi przeszkadza - jak jest zimno, w pierwszych minutach po uruchomieniu, ciężko wchodzą biegi (głownie 1,2,3), zwłaszcza podczas redukcji. Domyślam się, że jak rozbierali mi skrzynię w serwisie, to zalali jakiś gęstszy olej. Nie wiem, czy warto wymieniać go ponownie na rzadszy, czy zostawić tak jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Ale jedno mi przeszkadza - jak jest zimno, w pierwszych minutach po uruchomieniu, ciężko wchodzą biegi (głownie 1,2,3), zwłaszcza podczas redukcji. Domyślam się, że jak rozbierali mi skrzynię w serwisie, to zalali jakiś gęstszy olej. Nie wiem, czy warto wymieniać go ponownie na rzadszy, czy zostawić tak jak jest? Chyba sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie Ale jeżeli biegi rzeczywiście tak ciężko wchodzą gdy jest zimno (a przecież jak pamiętam było góra -1, -2 stopnie) to co będzie gdy przyjdą mrozy kilkunasto stopniowe??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Ale jeżeli biegi rzeczywiście tak ciężko wchodzą gdy jest zimno (a przecież jak pamiętam było góra -1, -2 stopnie) to co będzie gdy przyjdą mrozy kilkunasto stopniowe??? Też się zastanawiam. Ale czemu autoryzowany serwis leje do skrzyni inny olej, niż zaleca producent??? Jak będzie mi to bardzo przeszkadzało, to do nich pojadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Też się zastanawiam. Ale czemu autoryzowany serwis leje do skrzyni inny olej, niż zaleca producent??? Jak będzie mi to bardzo przeszkadzało, to do nich pojadę. Mam takie podejrzenie (ale może się mylę), że leją to, co akurat mają na stanie albo to co im zalega w magazynie. Jeżeli autko na gwarancji i masz kwity z wymiany (naprawy), to może gdy udasz się do nich i opiszesz problem wymienią go na swój koszt. W końcu jeżeli producent zaleca jakieś parametry oleju, to kto jak kto, ale ASO powinno się do tego stosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.