Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ruchy lewarka skrzyni na 3 biegu - czy tez tak macie?


Respi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na 3 biegu, 2000 obrotów podczas dodawania gazu i odpuszcania czuć ruch lewarka zmiany biegów do przodu i do tyłu (skok wyraznie odczywalny). Mam to od początku, w serwisie stwierdzili że jest to często w nissanach np micra i TTTM. Czy ktoś z forumowiczów się z tym spotkał w Notkach? czy może macie takie ruchy na innych biegach?

 

pzdr

 

Respi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego u mnie nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bardzo częste zjawisko w renault clio kolejnych generacji więc biorąc pod uwagę, że skrzynia biegów rzeczywiście jest wspólna ( w końcu Note to wyrób renaultopodobny :P) to naprawdę TTTM. W 1,6 tego nie zaobserwowałem. Moim zdaniem nie jest to powód do niepokoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam w swoim Notesiku, również znajomy w Primerce tej ostatniej też tak ma.

Co do ilości obrotów to nie wiem czy dokładnie tyle, ale drążek delikatnie rusza się.

 

To zaobserwowałem od razu, ale TTTM. :D:D:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to przypadłość która częściej objawia się w 1,4 benzyna??? Nikt z właścicieli 1,6 ani kopcących ropniaków (parodn :P ) jakoś tego nie sygnalizował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja tak mam w swoim Notesiku, również znajomy w Primerce tej ostatniej też tak ma.

Co do ilości obrotów to nie wiem czy dokładnie tyle, ale drążek delikatnie rusza się.

 

To zaobserwowałem od razu, ale TTTM. :D:D:D:D:D:D

 

Dzięki za odpowiedz - uspokoiliście mnie, choć jak widac nie każdy notek ma tą przypadłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W moim 1,6 też to jest a auto odebrane parę dni temu. Dodatkowo pamiętam, że już podczas jazdy testowej (tylko to było 1,4) również zaobserwowałem takie zachowanie drążka.

Edytowane przez currahee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane prawie 7500km i od początku miałem te drgania dźwigni i po za tym że drga to nic sie nie dzieje. Notka 1,4 mam od grudnia 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam w Sunnym 2.0 diesel, ale występuje tylko przy nagłej zmianie obciążenia. Moim zdaniem normalna sprawa, ma tak wiele japońców i francuzów. W samochodach ze sztywno siedzącym lewarkiem (np. Astra II, Fabia I) nie ma takiej rzeczy. Moim zdaniem zależy to od konstrukcji układu wybierania biegów i jest spowodowane rzucaniem się układu napędowego na poduszkach przy zmianie obciążenia.

 

P.S. mój 11-letni diesel nie kopci

Edytowane przez Rudy89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A nie denerwuje was głośna praca mechanizmu zmiany biegów?Chodzi mi o to głośne i wyraźne pykanie mechanizmu podczas spokojnej zmiany.Od razu zaznaczam że nie jest to dźwięk dobiegający ze skrzyni,tylko z kanału we wnętrzu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zaobserwowałem nic takiego, u mnie słychać za to dość wyraźnie zadziałanie wycisku sprzęgła ( coś w rodzaju cichego szczęknięcia)- porównywałem z innym notkiem z tym samym nawet motorem i podobnym przebiegiem - jest dokładnie to samo

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie to Dar,porównywałem to już kiedyś z Notem Was'a ,i stwierdził że ma tak samo.Chodzi o dźwięk podczas swobodnej ,spokojnej zmiany biegów.Dla mnie jest to dość głośne irytujące kliknięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note niczego takiego nie zauważyłem (być może jakieś ruchy są, ale na tyle małe że nie zwróciłem na to uwagi).

Natomiast kiedyś miałem taką Astrę z silnikiem 1,6 i tam podczas dodawania gazu (lub gdy zdejmowałem nogę z niego) ruchy lewarka były bardzo widoczne. Tak było od początku (auto kupił mój ojciec, później ja je przejąłem) przejechało w sumie ponad 200 tys. km bez awarii (skrzyni oczywiście - innych niestety wiele :angry: ) więc chyba nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie to Dar,porównywałem to już kiedyś z Notem Was'a ,i stwierdził że ma tak samo.Chodzi o dźwięk podczas swobodnej ,spokojnej zmiany biegów.Dla mnie jest to dość głośne irytujące kliknięcie.

 

dokładnie jak pisze JACKO, dość wyraźnie słyszalny dźwięk kliknięcia przy zmianie biegu - nie ze skrzyni a z tunelu, być może z zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów(?). Poza tym dźwiękiem żadnych problemów ze zmianą biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w ferrari - tam (jak czytałem, bo nie miałem jakoś okazji osobiście sprawdzić :rolleyes2: ) każdy bieg wchodzi z metalicznym kliknięciem - sadzę że w przypadku notka to kwestia konstrukcji skrzyni. Jeśli kolejny, np wyższy bieg zapina się szybko, wyraźnie słychać ten moment- jeśli wolniej i łagodniej jest bezgłośnie - tak przynajmniej zauważyłem u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też słychać moment zmiany biegu, zwłaszcza przy szybszym wykonaniu tej czynności. Jeśli zrobi się to powoli i z wyczuciem, udaje się uniknąć tych odgłosów. Na początku, trochę mnie to irytowało, ale teraz przestałem zwracać na to uwagę.

Przyjrzałem się też, jak zachowuje się sam drążek w różnych położeniach i rzeczywiście - na 3 biegu wyraźniej niż na innych drży i trochę się rusza, ale żeby bardziej to odczuć, trzeba go delikatnie trzymać. Normalnie nie zwraca się na to uwagi. To, i te odgłosy podczas zmiany biegów, wynikają pewnie z budowy skrzyni, a raczej mechanizmu łączącego drążek z tą skrzynią i myślę, że są całkowicie normalne. Przestałem się tym przjemować, tym bardziej, że moja skrzynie była już robiona i jakbym tak cały czas nasłuchiwał czy wszystko w porządku, to chyba żadnej przyjemności z jazdy już bym nie miał.

 

Ale jedno mi przeszkadza - jak jest zimno, w pierwszych minutach po uruchomieniu, ciężko wchodzą biegi (głownie 1,2,3), zwłaszcza podczas redukcji. Domyślam się, że jak rozbierali mi skrzynię w serwisie, to zalali jakiś gęstszy olej. Nie wiem, czy warto wymieniać go ponownie na rzadszy, czy zostawić tak jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jedno mi przeszkadza - jak jest zimno, w pierwszych minutach po uruchomieniu, ciężko wchodzą biegi (głownie 1,2,3), zwłaszcza podczas redukcji. Domyślam się, że jak rozbierali mi skrzynię w serwisie, to zalali jakiś gęstszy olej. Nie wiem, czy warto wymieniać go ponownie na rzadszy, czy zostawić tak jak jest?

Chyba sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie :)

Ale jeżeli biegi rzeczywiście tak ciężko wchodzą gdy jest zimno (a przecież jak pamiętam było góra -1, -2 stopnie) to co będzie gdy przyjdą mrozy kilkunasto stopniowe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale jeżeli biegi rzeczywiście tak ciężko wchodzą gdy jest zimno (a przecież jak pamiętam było góra -1, -2 stopnie) to co będzie gdy przyjdą mrozy kilkunasto stopniowe???

 

 

Też się zastanawiam. Ale czemu autoryzowany serwis leje do skrzyni inny olej, niż zaleca producent???

Jak będzie mi to bardzo przeszkadzało, to do nich pojadę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiam. Ale czemu autoryzowany serwis leje do skrzyni inny olej, niż zaleca producent???

Jak będzie mi to bardzo przeszkadzało, to do nich pojadę.

Mam takie podejrzenie (ale może się mylę), że leją to, co akurat mają na stanie albo to co im zalega w magazynie.

Jeżeli autko na gwarancji i masz kwity z wymiany (naprawy), to może gdy udasz się do nich i opiszesz problem wymienią go na swój koszt. W końcu jeżeli producent zaleca jakieś parametry oleju, to kto jak kto, ale ASO powinno się do tego stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...