Gość Udesky Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Na początku chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać i przechodzę od razu do konkretów. Z góry mówię, że użyłem szukajki, ale nie znalazłem tego czego oczekuje tak do końca. Otóż ojciec mojej dziewczyny planuje zmianę samochodu. Ma to być coś w stylu SUVa/terenówki, generalnie ma być wyższe od osobowego. Powodem tego jest fakt, że przyszły właściciel jest posiadaczem sporego gospodarstwa rolnego, więc samochód czasem wjedzie w pole i przewiezie co nie co (osobowym się nigdy nie zakopał, ale miskę parę razy załatwił :diabel: ). Ma to być także diesel. Co chciałbym wiedzieć: Po primo, który z wyżej wymienionych samochodów jest lepszy (wiem co powiecie, ale liczę na obiektywne opinie), bardziej trwały i mniej awaryjny, pomińmy jednak kwestie terenu, bo to już wiem że X-trial lepszy. :diabel: Po secundo, jak wygląda serwis Nissana w stosunku do Toyoty, czyli ceny podstawowych części zamiennych, filtry, amory, hamulce, łożyska itd, po porostu to co się z używa w czasie eksploatacji samochodu. Po tercjo, czy oba te samochody są w jakiś sposób podatny na rdze? A teraz pytanie dotyczące tylko Nissana 2.2 DDTI: - Jakie jest turbo: ze zmienną geometrią czy stała? - Jeśli ze zmienną to czy często występuje problem zapieczonych kierowniczek? - Jak długo (tyś. km.) wytrzymuje takie turbo przy normalnej eksploatacji? - Czy są jakieś testy umożliwiające organoleptycznie przetestować turbo jak np. w TDI? - Jest tam koło zamachowe jedno czy dwumasowe, jeśli dwumasowe to czy często są z nim problemy, czy jest trwałe? - Czy istnieje jakiś test na nie jak w przypadku TDI? - Jak wygląd sprawa ze sprzęgłem, trwałe? - Czy występują problemy z przepływomierzem? - Jak wygląda sprawa z napędem 4x4 ulega jakimś awarią i czy jego naprawa jest droga? - Czy można wykonać logi dynamiczne, oprócz samego sprawdzenia kompem? - Co mogę sprawdzić kompen w X-tralu, to samo co w TDI? - Czy w serwisie Nissana mają ogólnoeuropejską bazę samochodów, aby można było sprawdzić przebieg przy ostatniej wizycie, czy jest to możliwe tylko w tedy gdy samochód jest krajowy? - Ile tysięcy kilometrów robią bezawaryjnie SILNIKI 2.2DDTI (z wyłączeniem osprzętu)? - Jak wygląda sprawa z rozrządem (wiem, że jest na łańcuchu) i pompą wody. Wymienia się go kiedyś? Interesuje mnie wszelka pomoc na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak to sprawdzić i na co patrzeć? P.S. Może ktoś ma na sprzedaż X-triala do 35 000zl? Ewentualnie czy za tą kwotę da się kupić coś pewnego i zadbanego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Niewiele mam do powiedzenia, bo jeżdżę benzyną .... ale, aby rozbujać i zachęcić kolegów z X-sami w dieslu do rozwinięcia tematu ...powiem - nie jest podatny na rdzę - koszty eksploatacji itp... podobne jak u RAV-ki - widziałem na aukcji X-sa w dieslu z przebiegiem ponad 300 tyś (ale nie wiadomo co było w nim robione) - istnieje taka baza "ogólnoeuropejską bazę samochodów" tylko nie zawsze chcą udzielać informacji tłumacząc się w dziwny sposób - lepiej kupić krajowego (przy dzisiejszym kursie euro- cenowy kosmos) - wygląd kwestia gustu .. ale X jest z wyglądu ...... nie wiem jaki .... ale coś w sobie ma... zakochałem się do pierwszego wejrzenia ... piłem kawę w galerii handlowej jak mi zaparkował tyłem pod nosem ... i już wiedziałem, że takiego musze mieć. Półtora roku śledzenia aukcji , czytania artykułów w Internecie i pismach branżowych .. jazdy próbne w komisach , polowanie w mieście na przejeżdżające, parkowanie obok takiego i oglądanie przez dziurkę w gazecie ... no tu żartuję .... ale mam i jest pięknie !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Udesky Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 - nie jest podatny na rdzę- koszty eksploatacji itp... podobne jak u RAV-ki Czyli dwa podstawowe problemy o jakie się martwiłem mam z głowy. Chciał bym się jeszcze tylko dowiedzieć czy X-T ma pełny ocynk karoserii? istnieje taka baza "ogólnoeuropejską bazę samochodów" tylko nie zawsze chcą udzielaćinformacji tłumacząc się w dziwny sposób I to mnie bardzo ucieszyło, bo teraz mam pewność, że jestem w stanie sprawdzić jaki Nissan miał przebieg przy ostatniej wizycie i zweryfikować to z ewentualną książką serwisową lub stanem licznika. Co prawda jestem nie chętny takim metodą, ale jeśli nie uda się ich przekonać słownie, to za pewne, któryś z "królów Polski" ich przekona do udzielenia mi takich informachi, choć bardzo nie lubię takich metod, ale przy zakupie samochodu za taką kasę, każde info odnośnie autentyczności jest na wagę złota. - lepiej kupić krajowego (przy dzisiejszym kursie euro- cenowy kosmos) Taki, w dodatku z jakąkolwiek autentyczną książką serwisową byłby marzeniem. Tym bardziej, że samochód ma być nie dla mnie, a nie chce kogoś namawiać na minę :/ wygląd kwestia gustu .. ale X jest z wyglądu ...... nie wiem jaki .... ale coś w sobie ma... Jak dla faceta 50letniego taki X-T jest lepszy niż Rav4, która jest dobra dla kobiety. Jedynie co nie podoba mi się w tym samochodzie to ta deska, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Podoba mi się w niej to, że zegary mają chromową obwódkę. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 - nie wiem jak jest z tym ocynkiem, ale trochę X-sów obejrzałem i nigdzie rdzy nie zauważyłem - ta deska w niczym nie przeszkadza, przyzwyczajanie trwa 5 minut - a jest oryginalnie, - za 35000 pln będzie ciężko , ale za 40000 pewnie mażna znaleźć coś ciekawego - plus przemawiający za RAV-4, to dużo większy wybór (nowych RAV-ek każdego roku sprzedaje się 4-5 razy więcej niz X-sów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Udesky Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 za 35000 pln będzie ciężko , ale za 40000 pewnie mażna znaleźć coś ciekawego- plus przemawiający za RAV-4, to dużo większy wybór (nowych RAV-ek każdego roku sprzedaje się 4-5 razy więcej niz X-sów) Powiedzmy, że jak będzie jakiś na prawdę ciekawy to do 37 000zl, ale więcej nie da rady. Co do tej ilości, to szczerze mówiąc i Ravki i X-T takich, które można by obejrzeć na allegro jest chyba po 3 sztuki. :029: Warty obejrzenia? http://www.autogielda.pl/sprzedam_nissan_i...nado=39000%2C00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 ten ma 115 KM (2001 rok) myślałem, że ma być X-Trail 2.2 DDTI (136KM) ale to i lepiej, bo pole wyboru się znacznie poszerza i zadeklarowana cena śmiało wystarczy 136 kucyków miały X-sy od 2003 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Udesky Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 A czy te silniki czymś znaczącym się różniły prócz intercoolera? Oczywiście lepiej aby był 136KM bo te 115KM może być za mało, ale....podstawą jest to aby ten X-T był zadbany i nie okazał się na dzień dobry skarbonką!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szlumik Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 A to już proszę liczyć na odpowiedź od posiadaczy Nissan X-TRAIL z silnikiem 2,2 DIESEL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MonteChristo Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 ja kupilem w wrzesniu ubieglego roku. Teraz moj X ma 2,5 roku. przbieg 60k z groszami. Przykladowe ceny nissan: 1267 pln serwis na 60K km.(wymiany wszystkie plyny) koncowka drazka 500 pln filtr paliwa 400 pln Auto na gwarancji. (wymieniam w autoryzowanym serwisie, a potem pewnie tez, bo nissan ma jakis w miare rozsadny program partnerski). opony zima 320 pln sztuka opony lato 600 pln sztuka Przykladowe ceny toyota: serwis na 60k 1457 pln (wszystkie plyny + olej) przy przebiegu 150k km trzeba sie liczyc z wymiana sprzegla, kola dwumasowego =3500 pln. Do tego wszystkiego dochodzi wymiana pewnie amortyzatorow koncowek drazka itp. Druga rzecz z 2003 to juz duzo zamiennikow jest, w dodatku dobrych zamiennikow. Diesel hmn...nie wiem jak tu ludzie jezdza ale moj pali srednio 9 litrow ropy (czy jade oszczednie = ponizej 120, lub dynamicznie caly czas powyzej 2,5-3k obrotow/min. Czy da sie sprawdzic, da sie, ale wg mnie nie jest sie wstanie. Pamietaj lepiej dolozyc troszke wiecej do mlodszego modelu lub do bardziej zadnanego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Udesky Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 przy przebiegu 150k km trzeba sie liczyc z wymiana sprzegla, kola dwumasowego =3500 pln. Czyli jak to w dieslach, norma. Ale czy w tym 114KM też jest dwumas, czy tylko w 136KM? Diesel hmn...nie wiem jak tu ludzie jezdza ale moj pali srednio 9 litrow ropy Czyli norma, jak na takie auto. Pamietaj lepiej dolozyc troszke wiecej do mlodszego modelu lub do bardziej zadnanego. Się wie. :one: [ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 17:18 ] Co myślicie o tym: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8560451 Wiem, że to 114KM, a nie 136. I jeszcze coś takiego: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8618789 Wygląda gdzieś na bitego? Bo coś niska ta cena? Zakładam, że przebieg mogę jakkolwiek porównać z tym co powiedzą mi odnośnie ostatniego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.