Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail 2.2 DDTI (136KM) vs Rav4 d4d (116KM)


Gość Udesky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać i przechodzę od razu do konkretów. Z góry mówię, że użyłem szukajki, ale nie znalazłem tego czego oczekuje tak do końca.

Otóż ojciec mojej dziewczyny planuje zmianę samochodu. Ma to być coś w stylu SUVa/terenówki, generalnie ma być wyższe od osobowego. Powodem tego jest fakt, że przyszły właściciel jest posiadaczem sporego gospodarstwa rolnego, więc samochód czasem wjedzie w pole i przewiezie co nie co (osobowym się nigdy nie zakopał, ale miskę parę razy załatwił :diabel: ). Ma to być także diesel.

Co chciałbym wiedzieć:

Po primo, który z wyżej wymienionych samochodów jest lepszy (wiem co powiecie, ale liczę na obiektywne opinie), bardziej trwały i mniej awaryjny, pomińmy jednak kwestie terenu, bo to już wiem że X-trial lepszy. :diabel:

Po secundo, jak wygląda serwis Nissana w stosunku do Toyoty, czyli ceny podstawowych części zamiennych, filtry, amory, hamulce, łożyska itd, po porostu to co się z używa w czasie eksploatacji samochodu.

Po tercjo, czy oba te samochody są w jakiś sposób podatny na rdze?

 

A teraz pytanie dotyczące tylko Nissana 2.2 DDTI:

- Jakie jest turbo: ze zmienną geometrią czy stała?

- Jeśli ze zmienną to czy często występuje problem zapieczonych kierowniczek?

- Jak długo (tyś. km.) wytrzymuje takie turbo przy normalnej eksploatacji?

- Czy są jakieś testy umożliwiające organoleptycznie przetestować turbo jak np. w TDI?

- Jest tam koło zamachowe jedno czy dwumasowe, jeśli dwumasowe to czy często są z nim problemy, czy jest trwałe?

- Czy istnieje jakiś test na nie jak w przypadku TDI?

- Jak wygląd sprawa ze sprzęgłem, trwałe?

- Czy występują problemy z przepływomierzem?

- Jak wygląda sprawa z napędem 4x4 ulega jakimś awarią i czy jego naprawa jest droga?

- Czy można wykonać logi dynamiczne, oprócz samego sprawdzenia kompem?

- Co mogę sprawdzić kompen w X-tralu, to samo co w TDI?

- Czy w serwisie Nissana mają ogólnoeuropejską bazę samochodów, aby można było sprawdzić przebieg przy ostatniej wizycie, czy jest to możliwe tylko w tedy gdy samochód jest krajowy?

- Ile tysięcy kilometrów robią bezawaryjnie SILNIKI 2.2DDTI (z wyłączeniem osprzętu)?

- Jak wygląda sprawa z rozrządem (wiem, że jest na łańcuchu) i pompą wody. Wymienia się go kiedyś?

 

 

Interesuje mnie wszelka pomoc na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak to sprawdzić i na co patrzeć?

 

P.S. Może ktoś ma na sprzedaż X-triala do 35 000zl? Ewentualnie czy za tą kwotę da się kupić coś pewnego i zadbanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szlumik

Niewiele mam do powiedzenia, bo jeżdżę benzyną .... ale, aby rozbujać i zachęcić

kolegów z X-sami w dieslu do rozwinięcia tematu ...powiem

- nie jest podatny na rdzę

- koszty eksploatacji itp... podobne jak u RAV-ki

- widziałem na aukcji X-sa w dieslu z przebiegiem ponad 300 tyś

(ale nie wiadomo co było w nim robione)

- istnieje taka baza "ogólnoeuropejską bazę samochodów" tylko nie zawsze chcą udzielać

informacji tłumacząc się w dziwny sposób

- lepiej kupić krajowego (przy dzisiejszym kursie euro- cenowy kosmos)

- wygląd kwestia gustu .. ale X jest z wyglądu ...... nie wiem jaki .... ale coś w sobie ma...

zakochałem się do pierwszego wejrzenia ... piłem kawę w galerii handlowej jak mi

zaparkował tyłem pod nosem ... i już wiedziałem, że takiego musze mieć.

Półtora roku śledzenia aukcji , czytania artykułów w Internecie i pismach branżowych ..

jazdy próbne w komisach , polowanie w mieście na przejeżdżające, parkowanie obok

takiego i oglądanie przez dziurkę w gazecie ... no tu żartuję .... ale mam i jest pięknie !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Udesky
- nie jest podatny na rdzę

- koszty eksploatacji itp... podobne jak u RAV-ki

Czyli dwa podstawowe problemy o jakie się martwiłem mam z głowy.

Chciał bym się jeszcze tylko dowiedzieć czy X-T ma pełny ocynk karoserii?

istnieje taka baza "ogólnoeuropejską bazę samochodów" tylko nie zawsze chcą udzielać

informacji tłumacząc się w dziwny sposób

I to mnie bardzo ucieszyło, bo teraz mam pewność, że jestem w stanie sprawdzić jaki Nissan miał przebieg przy ostatniej wizycie i zweryfikować to z ewentualną książką serwisową lub stanem licznika.

Co prawda jestem nie chętny takim metodą, ale jeśli nie uda się ich przekonać słownie, to za pewne, któryś z "królów Polski" ich przekona do udzielenia mi takich informachi, choć bardzo nie lubię takich metod, ale przy zakupie samochodu za taką kasę, każde info odnośnie autentyczności jest na wagę złota. :D

- lepiej kupić krajowego (przy dzisiejszym kursie euro- cenowy kosmos)

Taki, w dodatku z jakąkolwiek autentyczną książką serwisową byłby marzeniem. Tym bardziej, że samochód ma być nie dla mnie, a nie chce kogoś namawiać na minę :/

wygląd kwestia gustu .. ale X jest z wyglądu ...... nie wiem jaki .... ale coś w sobie ma...

Jak dla faceta 50letniego taki X-T jest lepszy niż Rav4, która jest dobra dla kobiety. Jedynie co nie podoba mi się w tym samochodzie to ta deska, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Podoba mi się w niej to, że zegary mają chromową obwódkę. :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szlumik

- nie wiem jak jest z tym ocynkiem, ale trochę X-sów obejrzałem i nigdzie rdzy nie

zauważyłem

- ta deska w niczym nie przeszkadza, przyzwyczajanie trwa 5 minut - a jest oryginalnie,

- za 35000 pln będzie ciężko , ale za 40000 pewnie mażna znaleźć coś ciekawego

- plus przemawiający za RAV-4, to dużo większy wybór (nowych RAV-ek każdego roku

sprzedaje się 4-5 razy więcej niz X-sów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Udesky
za 35000 pln będzie ciężko , ale za 40000 pewnie mażna znaleźć coś ciekawego

- plus przemawiający za RAV-4, to dużo większy wybór (nowych RAV-ek każdego roku

sprzedaje się 4-5 razy więcej niz X-sów)

Powiedzmy, że jak będzie jakiś na prawdę ciekawy to do 37 000zl, ale więcej nie da rady.

Co do tej ilości, to szczerze mówiąc i Ravki i X-T takich, które można by obejrzeć na allegro jest chyba po 3 sztuki. :029:

 

Warty obejrzenia?

http://www.autogielda.pl/sprzedam_nissan_i...nado=39000%2C00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szlumik

ten ma 115 KM (2001 rok)

myślałem, że ma być

X-Trail 2.2 DDTI (136KM)

ale to i lepiej, bo pole wyboru się znacznie poszerza

i zadeklarowana cena śmiało wystarczy

136 kucyków miały X-sy od 2003 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Udesky

A czy te silniki czymś znaczącym się różniły prócz intercoolera?

Oczywiście lepiej aby był 136KM bo te 115KM może być za mało, ale....podstawą jest to aby ten X-T był zadbany i nie okazał się na dzień dobry skarbonką!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MonteChristo

ja kupilem w wrzesniu ubieglego roku.

 

Teraz moj X ma 2,5 roku. przbieg 60k z groszami.

 

Przykladowe ceny nissan:

1267 pln serwis na 60K km.(wymiany wszystkie plyny)

koncowka drazka 500 pln

filtr paliwa 400 pln

Auto na gwarancji. (wymieniam w autoryzowanym serwisie, a potem pewnie tez, bo nissan ma jakis w miare rozsadny program partnerski).

 

opony zima 320 pln sztuka

opony lato 600 pln sztuka

 

Przykladowe ceny toyota:

serwis na 60k 1457 pln (wszystkie plyny + olej)

 

przy przebiegu 150k km trzeba sie liczyc z wymiana sprzegla, kola dwumasowego =3500 pln.

Do tego wszystkiego dochodzi wymiana pewnie amortyzatorow koncowek drazka itp.

 

Druga rzecz z 2003 to juz duzo zamiennikow jest, w dodatku dobrych zamiennikow.

 

Diesel hmn...nie wiem jak tu ludzie jezdza ale moj pali srednio 9 litrow ropy (czy jade oszczednie = ponizej 120, lub dynamicznie caly czas powyzej 2,5-3k obrotow/min.

 

Czy da sie sprawdzic, da sie, ale wg mnie nie jest sie wstanie.

 

Pamietaj lepiej dolozyc troszke wiecej do mlodszego modelu lub do bardziej zadnanego.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Udesky
przy przebiegu 150k km trzeba sie liczyc z wymiana sprzegla, kola dwumasowego =3500 pln.

Czyli jak to w dieslach, norma. Ale czy w tym 114KM też jest dwumas, czy tylko w 136KM?

Diesel hmn...nie wiem jak tu ludzie jezdza ale moj pali srednio 9 litrow ropy

Czyli norma, jak na takie auto.

Pamietaj lepiej dolozyc troszke wiecej do mlodszego modelu lub do bardziej zadnanego.

Się wie. :one:

 

[ Dodano: Czw 07 Maj, 2009 17:18 ]

Co myślicie o tym:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8560451

 

Wiem, że to 114KM, a nie 136.

 

I jeszcze coś takiego:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8618789

 

Wygląda gdzieś na bitego? Bo coś niska ta cena?

Zakładam, że przebieg mogę jakkolwiek porównać z tym co powiedzą mi odnośnie ostatniego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...