kpr888 Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Cześć, szukając tematów o klimie znalazłem wiele postów nt sprzedaży aut i kilka nt niesprawności klimy. Nigdzie jednak nie znalazłem odpowiedzi dla siebie. Autko kupiłem w grudniu, więc sprawdzenie klimy nie było takie proste. Facet powiedział, że jemu klima działała i tyle. Teraz w tym cieplejszym okresie fajnie by było czasami odpalić tę klimę a idzie jeszcze cieplejszy okres. Nic się w ogóle nie załącza, obroty nie rosną, nic nie dmucha. Byłem w warsztacie i mechanik powiedział, że układ jest całkiem pusty, więc jest gdzieś nieszczelność. Napełniał czymś układ i trzymał na ciśnieniu, ale ono dosyć szybko spadało. Psikał na przewody i jakieś inne części szukał nieszczelności, ale nic konkretnego nie znalazł. Najpierw zaproponował napełnienie klimy z barwnikiem (180zł) i przyjechać za trzy dni i wszystko będzie jasne. Później jednak powiedział, że on stawia na skraplacz, bo najczęściej to właśnie on się rozszczelnia, gdyż jest na samym przodzie i najbardziej narażony na działanie jakiś tam czynników. Nie ma żadnych osłon. Za skraplacz, wymianę i napełnienie zawołał 800zł. (skraplacz 500zł, wymiana i napełnienie 300zł). Za przegląd układu zwołał 30zł. Nie znam się na tym kompletnie, a nie chce żeby ktoś na mnie żerował i mnie naciągał. Jak pojadę do innego warsztatu to też mnie skasują 30zł za przegląd i może powiedzą to albo co innego. Czy te 800zł to dużo za taką usługę? Druga sprawa, to nie chce, aby było tak, że wywalę kilka stów, wymieni mi ten skraplacz, a klima nadal nie będzie chłodzić. Jest jakaś możliwość sprawdzenia tego? Może by nabić układ małą ilością czynnika na 10 minut i sprawdzić czy będzie chłodzić, a potem odessać? Można tak? Jeśli ktoś jest mi w stanie pomóc będę wdzięczny. Moje auto to p10 , '96 rok. Pozdrawiam Kacper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Skraplacz to nic innego jak chłodnica - koszt nowej to ok 350zł tylko musi pasować pod osuszacz nowy ok 50zł. Wymienić Chłodnicę od klimy to żadna wielka filozofia - do godziny czasu a nawet krócej. Jedź do innego warsztatu niech Ci zrobią próbę nadciśnieniową i popsikają preparatem wtedy wyjdzie gdzie jest nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 2 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 kpr888, lepiej wydać parę złotych na sprawdzenie układu niż wywalić kupę kasy i wymienić coś co jest sprawne. Proponuje udac sie do innego speca od klimy i sprawdzić porządnie cały układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kpr888 Opublikowano 2 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2009 Psikali, trzymał na ciśnieniu i nic nie odnalazł właśnie... Janusz_Lublin znasz może porządny warsztat w okolicy Wrocka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej666 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Witam Ja miałem to samo i pojechałem na warsztat tam najpierw sprawdzili układ klimatyzacji na szczęlność trwało to 25 minut okazało się że układ jest szczelny wówczas dopiero napełnili układ olejem i srodkiem chodniczym .Wówczas klimatyzacja sie załączyła.Zaznaczam że klimatyzacja nie włączy sie dopuki układ chłodniczy nie jest napełniony.Wszystko kosztowało mnie 150 zł Czyli sprawdzenie szczelności i napełnienie.Klimatyzacja chodzi już ponad miesiąc i jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 kpr888, Z klimą jest tak, że z czasem środka ubywa. Jesli nie wykryli żadnych nieszczelności, może to oznaczać, że poprzedni właściciel nie serwisował klimy przez wiele lat. Miałem tak w Omedze. Klima nie działała. Po nabiciu wszystko wróciło do normy. Pomimo, iż nie było widocznych nieszczelności po roku użytkowania dobiłem jakieś 200-300 ml czynnika chłodzącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 kpr888 niestety nie znam żadnego. Jak będziesz chciał wymienić/wyjąć chłodnice to służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kpr888 Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 kpr888, Z klimą jest tak, że z czasem środka ubywa. Jesli nie wykryli żadnych nieszczelności, może to oznaczać, że poprzedni właściciel nie serwisował klimy przez wiele lat. Miałem tak w Omedze. Klima nie działała. Po nabiciu wszystko wróciło do normy. Pomimo, iż nie było widocznych nieszczelności po roku użytkowania dobiłem jakieś 200-300 ml czynnika chłodzącego. Ciśnienie spadało, więc nieszczelność gdzieś jest, ale nie wiadomo gdzie... Gość stawia na skraplacz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 kpr888, "stawia" ? - to nie totolotek, podjedź może do innego warsztatu. Osobiście wolałbym zwiedzić kilka warsztatów i nie bać się, że po wymianie skraplacza nic się nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Wykręć filtr powietrza po jego lewej stronie masz zamontowany parownik . (filtr zamontowany jest za schowkiem pasażera. ) Jak będzie tam mokro to znaczy że parownik do wymiany .Samemu sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 nice-wawa, tylko, że kpr888, ma pusty układ klimy, więc chyba nie ma od czego byc mokro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Byłem w warsztacie i mechanik powiedział, że układ jest całkiem pusty, więc jest gdzieś nieszczelność. Napełniał czymś układ i trzymał na ciśnieniu, ale ono dosyć szybko spadało. Psikał na przewody i jakieś inne części szukał nieszczelności, ale nic konkretnego nie znalazł.Kacper Fakt . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 nice-wawa i P10 nie ma filtru kabinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 ja juz wywaliłem w powietrze kilka nabić klimy przez nieszczelną rurkę pod akumulatorem (ona jest w takiej gumowej izolacji ktorą trzeba ściągnąć i tą rurkę obadać) mimo że próby ciśnieniowe nic nie wykazały. Po naprawieniu i pospawaniu znowu pękła (zbyt duże ciśnienie spowodowane małym przewiewem pomiędzy wentylatorami a chłodnicą klimy w tym wypadku granicę stanowiła zabita brudem chłodnica wody co jest też dobrą ciekawostką... aa noi zmień zakład od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Witam. Przyłącze się do tematu. W mojej P10 spec znalazł "dziurę w chłodnicy" klimy, powiedział że nie ma środka chłodniczego. Moje pytanie dotyczy sprężarki, czy urządzenie podłączone do pustej instalacji klimy ( bez środka chłodniczego i oleju ) po jakimś roku będzie działało po wymianie "chłodnicy" i napełnieniu wszystkimi środkami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Jasza, Na to pytanie, chyba nikt Ci nie odpowie. Trzebaby to sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Wita. Zastanawiam się czy jest możliwość sprawdzenia samej sprężarki, przez podłączenie jej na "KRÓTKO" lub w inny sposób. Chodzi o sprawdzenie sprężarki bez potrzeby inwestowania kasy w inne elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Jasza, myślę, że można coś takiego zrobić, ale ja nigdy tego nie robiłem więc nie wiem jak:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Możesz na krótko sprawdzić czy klima zaskoczy . Na osuszaczu( taka puszka srebrna zamontowana miedzy chłodnicą a lewa lampą przednią) od góry idą 2 przewody , musisz je złączyć. Jak bedzie ok to sprężarka ruszy i wiatraki . Ale pamiętaj tylko na chwile , bo praca na sucho może uszkodzić sprężarkę. [ Dodano: Pon 11 Maj, 2009 21:06 ] a sprężarka jak nie pracowała na sucho może być dobra . Ale zawsze mogą wyjść potem jakieś kwiatki co do sprężarki (łożysko , jakiś uszczelniacz wewnątrz itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Witam. Dzięk iza pomoc. W najbliższych dniach muszę rozejrzeć się za tymi przewodami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sky_ven Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 żyzny, miałem podobny problem, poprzedni właściciel w ogóle nie dbał o napełnianie i odgrzybianie klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kpr888 Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Inny specjalista od klimy potwierdził, że jest nieszczelność i to spora. Zaproponował napełnienie z barwnikiem i odszukanie dziury, ale dopiero wtedy gdy w kieszenie będę miał przy najmniej tysiąc do dyspozycji, żeby od razu naprawić. Nie ma sensu wg niego znaleźć ubytku i nic z tym dalej przez jakiś czas nie robić. W sumie słusznie. Sprawdził jeszcze czy sprężarka zaskoczy na azocie - udało się, więc jedyny mankament to nieszczelność. Co miłe i sprawiło dobre wrażenie to to, że za sprawdzenie wszystkiego nie wziął ani grosza. Pierwszy skasował 30zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarek532 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 sprezarka klimatyzacji p10 benzyna1,6 czy ktos moze wie jak dobrac sie do lozyska kola pasowego sprezarki jak to rozkrecic z gory dziekuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekol Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 kpr888, Gosciu nie skasowal od Ciebie kaski za sprawdzenie bo pewnie do niego wrocisz a by nabic i naprawic klime Mosisz sprawdzic rurki aluminiowe od klimy zapewne pod jakoms opoaskom sie przetarla i masz nieszczelnosc nice-wawa, Z tego co wiem to po podlonczeniu sprezrki krotko to wietraki sie ne zalonczom a tylko sama sprezarke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czarek532 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 czy ktos rozbieral sprezarke od klimatyzacji jak dobrac sie do lozyska ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.