Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Problem ze skrzynią CVT


Gość ogor88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po zakupie zmuszony byłem wymienić kable WN

Witam wszystkich!

 

Stanko! jakie kable kupiłeś?? (firma, symbol), no i ile płaciłeś?

 

 

Zdecydowałem się jednak na wymianę zwykłych świec (BKR6EY-11) na platynowe (PFR6G-11) i muszę przyznać, że moje auto w końcu ożyło.

Dużo lepiej przyspiesza, a przede wszystkim płynniej zmienia biegi, a na rozgrzanym silniku prawie zniknęła dziura o której wcześniej pisałem.

Wydane pieniądze na szczęście nie poszły na marne i jestem bardzo zadowolony, że się w końcu na to zdecydowałem!

Moja opinia jest taka, że NGK słusznie zaleca do tego silnika tylko świece platynowe, bo różnica jest bardzo odczuwalna (przynajmniej na benzynie).

Poza tym o ile mi wiadomo, to właśnie z tymi świecami Primery z motorami o mocy 103 kW wychodziły z fabryki!

 

Przymierzam się też do wymiany kabli WN, ponieważ moje mają już 9 lat i myślę, że ich czas dobiega końca.

Przy okazji też troszkę się łudzę, że auto jeszcze bardziej ożyje i zmniejszy się troszkę spalanie. :)

Myślałem o zakupie oryginalnych przewodów, ale cena serwisowa (420 zł) lekko mnie przeraziła!

Mogę je w prawdzie mieć za ok 300 zł, ale to nadal dla mnie dużo.

Wziąłem więc pod uwagę kable NGK, bo wydaje mi się, że to byłby dobry zakup.

Z tego co słyszałem to właśnie NGK robiło kable dla Nissana (nie wiem czy to prawda!) Poza tym koszt zakupu jest zdecydowanie mniejszy (po rabatach 192 zł), a jakość myślę, że porównywalna.

Nie wiem czy dobrze sprawdziłem, ale wg mnie to do tego samochodu potrzebuję kable o symbolu: RC-NE08 (1- 486 070; 2- 486 060; 3- 486 050; 4- 486 040)

 

Proszę o Wasze opinie na temat przewodów WN firmy NGK a także o potwierdzenie poprawności wybranego przeze mnie typu kabli.

Może ktoś wie, gdzie można kupić te kable za bardziej atrakcyjną cenę, lub poleci mi dużo lepsze przewody w porównywalnej cenie?

 

Jakie jest Wasze zdanie: lepiej kupić np: przewody NGK, czy dołożyć 100 zł i kupić oryginalne Nissana?

 

Przepraszam, że odjeżdżam trochę od tematu postu, ale to wszystko o czym piszę miało jednak związek ze skrzynią CVT oraz dynamiką pojazdu.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim za pomoc, oraz interesujące wypowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fischerman

Witam Wszystkich użytkowników Nissanów!

Jestem posiadaczem Primery z 11. 1999r. 2.0 benz. ze skrzynią CVT.

Zakupiłem go około pół roku temu w Niemczech.

Mam pytanie. Czy normą jest to, że po rozruchu, gdy silnik jest zimny, np. po nocy skrzynia nie przerzuca biegów do czasu osiągnięcia temperatury. Dotyczy to zarówno automatu jak i tip-tronica. Do tej pory auto jedzie jak "meleks". Po rozgrzaniu się zaczyna przerzucać biegi (redukowac, itp.) i wszystko jest ok. Wymieniłem olej CVT w serwisie Nissana i jest tak cały czas- przed wymianą i po niej. Jedni mówią, że to normalne, inni, że nie i nie wiem co robić.

Liczę, iż ktoś rozwieje moje wątpliwości, za co z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy normą jest to, że po rozruchu, gdy silnik jest zimny, np. po nocy skrzynia nie przerzuca biegów do czasu osiągnięcia temperatury.

 

 

 

U mnie jest podobnie! Na zimnym silniku nie czuje się zmiany biegów i auto jedzie jak melex. Dopiero po zejściu silnika ze ssania odczuwalna jest zmiana biegów, a szczególnie między biegami 1 a 3 lub 4, bo mam wrażenie, że biegu 2 już wtedy nie używa.

Wtedy właśnie powstaje ta dziura w przyspieszeniu o której pisałem we wcześniejszych postach.

Tak chyba po prostu jest ta skrzynia zestrojona!

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fischerman

Witaj żyzny!

Do tej pory jeżdziłem na automacie zazwyczaj. Na tiptronicu, na zimnym silniku probowalem raz ale uznalem, ze chyba jedzie tak samo. Na wyswietlaczu widzialem ze przerzuca biegi w gore i w dol, ale wydawalo mi sie ze obroty nie spadaja za bardzo po kazdej zmianie biegów. Nie wiem , moze to moje przewrazliwienie na ten temat.

Chyba , ze masz jakies sugestie?

Pozdrawiam i życze miłego dnia wszystkim forumowiczom!

Oczywiscie czekam wciąż na wszystkie zalecenia i sugestie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fischerman, Skrzynia CVT własnie tak działa. Nie ma charakterystycznego szarpnięcia i spadku obrotów przy zmianie biegów. Wynika to z zupełnie innej budowy tej skrzynki w porównaniu ze staszymi modelami. Miałem kilka automatów starszego typu i jak wsiadłem pierwszy raz do Nissana z CVt to tez się dziwiłem, ale kwestia przyzwyczajenia. Wg mnie nic niepokojącego w Twoim aucie się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fischerman

Witaj żyzny (Arturze)

Dziękuje Ci za wiadomość. Uspokoiłeś mnie i dzięki Ci za to!

Pozdrawiam Cię, życząc miłego końca weekendu!

Oczywiście w razie jakichkolwiek sugestii, pytań, itp. czekam!

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...