Gość żyzny Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Stanko, mechanik czyścił Nie pomogło:( Kupiłem nową i smiga:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stanko Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 I faktycznie trzeba uczyć go tych wolnych obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Stanko, Może mój był bardziej pojętny i sam się nauczył Założyłem, wpiąłem złączkę i dział bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ogor88 Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Po zakupie zmuszony byłem wymienić kable WN Witam wszystkich! Stanko! jakie kable kupiłeś?? (firma, symbol), no i ile płaciłeś? Zdecydowałem się jednak na wymianę zwykłych świec (BKR6EY-11) na platynowe (PFR6G-11) i muszę przyznać, że moje auto w końcu ożyło. Dużo lepiej przyspiesza, a przede wszystkim płynniej zmienia biegi, a na rozgrzanym silniku prawie zniknęła dziura o której wcześniej pisałem. Wydane pieniądze na szczęście nie poszły na marne i jestem bardzo zadowolony, że się w końcu na to zdecydowałem! Moja opinia jest taka, że NGK słusznie zaleca do tego silnika tylko świece platynowe, bo różnica jest bardzo odczuwalna (przynajmniej na benzynie). Poza tym o ile mi wiadomo, to właśnie z tymi świecami Primery z motorami o mocy 103 kW wychodziły z fabryki! Przymierzam się też do wymiany kabli WN, ponieważ moje mają już 9 lat i myślę, że ich czas dobiega końca. Przy okazji też troszkę się łudzę, że auto jeszcze bardziej ożyje i zmniejszy się troszkę spalanie. Myślałem o zakupie oryginalnych przewodów, ale cena serwisowa (420 zł) lekko mnie przeraziła! Mogę je w prawdzie mieć za ok 300 zł, ale to nadal dla mnie dużo. Wziąłem więc pod uwagę kable NGK, bo wydaje mi się, że to byłby dobry zakup. Z tego co słyszałem to właśnie NGK robiło kable dla Nissana (nie wiem czy to prawda!) Poza tym koszt zakupu jest zdecydowanie mniejszy (po rabatach 192 zł), a jakość myślę, że porównywalna. Nie wiem czy dobrze sprawdziłem, ale wg mnie to do tego samochodu potrzebuję kable o symbolu: RC-NE08 (1- 486 070; 2- 486 060; 3- 486 050; 4- 486 040) Proszę o Wasze opinie na temat przewodów WN firmy NGK a także o potwierdzenie poprawności wybranego przeze mnie typu kabli. Może ktoś wie, gdzie można kupić te kable za bardziej atrakcyjną cenę, lub poleci mi dużo lepsze przewody w porównywalnej cenie? Jakie jest Wasze zdanie: lepiej kupić np: przewody NGK, czy dołożyć 100 zł i kupić oryginalne Nissana? Przepraszam, że odjeżdżam trochę od tematu postu, ale to wszystko o czym piszę miało jednak związek ze skrzynią CVT oraz dynamiką pojazdu. Pozdrawiam i z góry dziękuję wszystkim za pomoc, oraz interesujące wypowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fischerman Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam Wszystkich użytkowników Nissanów! Jestem posiadaczem Primery z 11. 1999r. 2.0 benz. ze skrzynią CVT. Zakupiłem go około pół roku temu w Niemczech. Mam pytanie. Czy normą jest to, że po rozruchu, gdy silnik jest zimny, np. po nocy skrzynia nie przerzuca biegów do czasu osiągnięcia temperatury. Dotyczy to zarówno automatu jak i tip-tronica. Do tej pory auto jedzie jak "meleks". Po rozgrzaniu się zaczyna przerzucać biegi (redukowac, itp.) i wszystko jest ok. Wymieniłem olej CVT w serwisie Nissana i jest tak cały czas- przed wymianą i po niej. Jedni mówią, że to normalne, inni, że nie i nie wiem co robić. Liczę, iż ktoś rozwieje moje wątpliwości, za co z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 fischerman, Na tiptronicu nie możesz zmienić biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ogor88 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Czy normą jest to, że po rozruchu, gdy silnik jest zimny, np. po nocy skrzynia nie przerzuca biegów do czasu osiągnięcia temperatury. U mnie jest podobnie! Na zimnym silniku nie czuje się zmiany biegów i auto jedzie jak melex. Dopiero po zejściu silnika ze ssania odczuwalna jest zmiana biegów, a szczególnie między biegami 1 a 3 lub 4, bo mam wrażenie, że biegu 2 już wtedy nie używa. Wtedy właśnie powstaje ta dziura w przyspieszeniu o której pisałem we wcześniejszych postach. Tak chyba po prostu jest ta skrzynia zestrojona! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fischerman Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Witaj żyzny! Do tej pory jeżdziłem na automacie zazwyczaj. Na tiptronicu, na zimnym silniku probowalem raz ale uznalem, ze chyba jedzie tak samo. Na wyswietlaczu widzialem ze przerzuca biegi w gore i w dol, ale wydawalo mi sie ze obroty nie spadaja za bardzo po kazdej zmianie biegów. Nie wiem , moze to moje przewrazliwienie na ten temat. Chyba , ze masz jakies sugestie? Pozdrawiam i życze miłego dnia wszystkim forumowiczom! Oczywiscie czekam wciąż na wszystkie zalecenia i sugestie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 fischerman, Skrzynia CVT własnie tak działa. Nie ma charakterystycznego szarpnięcia i spadku obrotów przy zmianie biegów. Wynika to z zupełnie innej budowy tej skrzynki w porównaniu ze staszymi modelami. Miałem kilka automatów starszego typu i jak wsiadłem pierwszy raz do Nissana z CVt to tez się dziwiłem, ale kwestia przyzwyczajenia. Wg mnie nic niepokojącego w Twoim aucie się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fischerman Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 Witaj żyzny (Arturze) Dziękuje Ci za wiadomość. Uspokoiłeś mnie i dzięki Ci za to! Pozdrawiam Cię, życząc miłego końca weekendu! Oczywiście w razie jakichkolwiek sugestii, pytań, itp. czekam! Andrzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.