Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Samodzielna wymiana sprzęgła


tazbir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam sie z prośbą do tych którzy sami we własnym zakresie podjęli sie wymiany sprzęgła. Czy jest to zabieg raczej cięzki czy posiadając w miare dobrze rozwinięte zdolności manualne do zrobienia samemu? Może ktoś zechciałby podzielić sie swoimi doświadczeniami w tej sprawie. Jakieś podpowiedzi? Na co zwrócić uwagę żeby nie dołożyc sobie dodatkowej roboty? Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sergiej

w sunnym mozna wymienic sprzegło bez wyciagania skrzyni ...musisz tylko krótka póloś wyjać i odkrecic bodajze 5 śrób ...potem skrzynie od silnika oddzielic i juz masz dostęp do sprzegła ...ale troche roboty jest zwłaszcza jak nigdy tego nie robiles i nie masz kanału ;( no i pomoc by ci sie przydala ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanał by sie znalazł a i coś niecoś wiem jak zrobić bo jakiś czas temu kupiłem cały silnik ze skrznia i z osprzętem i wszystko to rozbierałem na części więc jako tako kojaże co i jak :) Nie wiedziałem że można to zrobić bez wyciągania skrzyni ale skoro tak mówisz to tym lepiej bo mniej roboty. Aha jak półośke wyciągne to zapewne troche oleju mi sie uleje co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha jak półośke wyciągne to zapewne troche oleju mi sie uleje co?

Prawie cały :| Lepiej wywalić całą skrzynię,jest wtedy lepsze dojście,ale najpierw spuść olej,odepnij półośki(krótką odkręcając macpersona a długą przy zdejmowaniu skrzyni)Podeprzyj silnik pod miską olejową (stabilnie),odkręć poduszkę skrzyni,rozrusznik i śruby skrzynia-silnik,oczywiście odpinając przedtem linkę sprzęgła i krzyżak cięgna zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sergiej

pewnie ze jest lepsze ale mozna i bez wyjmowania ... ale to w sumie na jedno z czasem wychodzi ...bo jak nie wyjmiesz a nie masz wprawy to musisz celowac sprzeglem ;) a miejsca za duzo nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz celowac sprzeglem a miejsca za duzo nie ma

Wiem bo też tak robiłem,mniej roboty,ale trafić to masakra.

Łapałem lekko na 3 sruby docisk i na suwmiarkę obracając kołem zamachowym ustawiałem równe odstępy tarczy na całym obwodzie.Później dokręciłem resztę srub i celowanie na wałek :/ Ale półośka chciała już mi wyskoczyć.

To nie na moje nerwy :570:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sergiej

jak ktos wymienial sprzeglo 1000 razy to sobie moze na to pozwolic ...jak z ojcem ktory byl mechanikiem robilem sprzeglo w nismo to bez wyjmowania bo mu sie nie chcialo ...ale ostatnio jak coobciowe sprzeglo wkladalem to juz skrzynia poszla do gory ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie wymienialem w tamtym roku sprzeglo i nie bylo latwo, na pewno przyda Ci sie pomoc.Najlepiej to wyjac skrzynie chyba jest do odkrecenia 8 śrub, najgorzej jes z tylna poduszka, wypinasz poloski bo sa na wieloklinie, rozrusznik na 2 sruby, linki sprzeglo predkosciomierz, czujniki w skrzyni sa 2. Ja kupilem sprzeglo w intercars dalem chyba 275zl.Ogólnie zajęło mi to dwa dni po pracy.Powodzenia jak bedziesz mial problemy to pisz spróbuje jakoś pomuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rockybor

siemka

 

ja ostatnio robilem z kumplem co sam robil to moze z 2 razy w golfach, bawilismy sie z 8godz ze wszystkim ale efekt koncowy super. z tym, ze po odkreceniu tak jak myslelismy wszystkich srub skrzynia nie chciala zejsc. okazalo sie ze zostala jeszcze jedna i to w takim miejscu, ze trzeba bylo zdjac prawe kolo i zastosowac 4 przedluzki wychodzace przez prawe kolo, poniewaz dostep byl tragiczny. Uwazac przy dokrecaniu docisku do kola zamachowe, bo ja przekrecilem srube i juz sie pocilem co teraz ale na szczescie wyszla bez problemu. pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazac przy dokrecaniu docisku do kola zamachowe, bo ja przekrecilem srube i juz sie pocilem co teraz ale na szczescie wyszla bez problemu. pzd

Po ustawieniu sobie docisku,śruby wkręć na klej do śrub(niebieski) słabszy,zapobiega to ich ewentualnemu odkręceniu (mała tubka 16pln,ale się opłaca do takich rzeczy jak elementy wirujące koła zamachowe itp)

 

rockybor, kuknij na http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=30413 i zapraszam na spoty Grupy Bydgoszcz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Właśnie jestem po samodzielnej wymianie sprzęgła w Sunnym. Podziele sie wrażeniami z tym związanymi. Jeśli ktoś sie kiedyś będzie zastanawiał czy podoła odpowiedź brzmi TAK. Trzeba tylko mieć narzędzia, wszelkie klucze nawet taki nr 32 nasadkowy bo bez tego ani rusz. No i jeśli ktoś bedzie chciał to robic radze zainwestować w taki podnośnik "żabka" na kółeczkach bo bez tego trzeba sie naszarpać nieźle. Ogólnie sama wymiana to słodycz w porównaniu z tym co jest przed i po :P Najgorsze chyba składanie jest wg. mojej oceny. Ja u siebie wyjałem stare sprzęgło które ewidentnie mi sie ślizgało jednak wizualnie stwierdzam że ani tarcza ani docisk ani łożysko nie zdradzają jakiś kardynalnych oznak zużycia, mam więc tylko cichą nadzieje że to nie skrzynia sie zwaliła :huh: Dziś jeszcze zaleje skrzynie olejkiem i zobaczymy czy warto było i czy w ogóle odpali ;) Zalewać będę przez otwór odpowietrzający jako że nie mam czym odkręcić korka :( mam nadzieje że sie nic nie zwali z uwagi na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Co do korków w skrzyni to u mnie (Sunny 1.4) korek wlewowy kwadrat w który pasuje idealnie przedłużka grzechotki 1/2 cala i spustowy to 1/4 cala :) bez wysilania można to zrobić grzechotką.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie za 100 pkt. Coś mi jarmoli przy skrzyni, myślałem że to sprzęgło więc wymieniłem komplet, założyłem nowiutkie no i dalej jarmoli:| jak wciskam sprzęgło to wszystko cichnie słychać tylko równiuteńką prace silnika. Ma ktoś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie za 100 pkt. Coś mi jarmoli przy skrzyni, myślałem że to sprzęgło więc wymieniłem komplet, założyłem nowiutkie no i dalej jarmoli:| jak wciskam sprzęgło to wszystko cichnie słychać tylko równiuteńką prace silnika. Ma ktoś pomysł co to może być?

 

Na moje to krzynka :D Dokładniej to któreś łożysko na wałku zdawczym... Żeby się przekonać sposób jest tylko jeden - skrzynia out...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest mokro na złączeniu silnika ze skrzynią (na dole łączenia), ale nie kapie. Olej raczej przekładniowy. Można tak jeździć? Niedługo będę zmieniał sprzęgło, to można jakąś uszczelkę zmienić tylko nie wiem przez co leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na łączeniu z silnikiem? to dzinwe żeby tamtędy olej sie lał bo olej w skrzyni jest tylko w tej jej małej połowie głównie a na ta duża połowa to w zasadzie pusta puszka która nachodzi na sprzęgło. Może przy przegubach Ci sie leje albo przy czujnikach i ścieka bo nie sądze żeby przez wałek Ci olej poszedł bo wtedy zasmarkałby całe sprzęgło i bys z miejsca nie ruszył bo by sie ślizgało jak szalone. Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jak sie dostac do wlewu oleju do skrzyni w n14 oraz chcialbym sie dowiedziec jaki olej polecacie .

z gory dzieki ;-)

Edytowane przez BTB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcić korek wystarczy:P znajduje sie on tuż obok łapy patrząc od przodu. Klucz kwadratowy zdaje sie na 10 mm. Co do oleju to poszukaj bo gdzieś już to było. Najlepszy ponoć VALVOLINE 75W90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

na łączeniu z silnikiem? to dzinwe żeby tamtędy olej sie lał bo olej w skrzyni jest tylko w tej jej małej połowie głównie a na ta duża połowa to w zasadzie pusta puszka która nachodzi na sprzęgło. Może przy przegubach Ci sie leje albo przy czujnikach i ścieka bo nie sądze żeby przez wałek Ci olej poszedł bo wtedy zasmarkałby całe sprzęgło i bys z miejsca nie ruszył bo by sie ślizgało jak szalone. Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle :unsure:

 

Sprzęgło zmienione na Aisina z łożyskiem oporowym NSK. Stare sprzęgło nie było zaolejone, uszczelniacze OK, nie było żadnego wycieku, coś się po prostu zabrudziło. Pedał chodzi deikatnie, trzeba go było nasmarować.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oplaca sie kupic uzywane sprzegło ? http://allegro.pl/item729827358_nissan_sunny_n14_sprzeglo_kompletne_super_stan.html prawie jak nowe ^^ + orientuje sie ktos ile mniej wiecej kosztuje wymiana sprzegla?

 

Powiem tak: moje też dobrze wyglądało (zwłaszcza tarcza i docisk, łożysko było troszkę poluzowane), a biegi ciężko wchodziły i sprzęgło brało u góry (klasyczne objawy końca sprzęgła). Za 400 zł zrobiono mi sprzęgło+pedał i hamulce przód+płyn ("prywatnie" u mechanika). W warsztacie wg mnie dobra cena to 300-350 za sprzęgło. Pzdr!

 

P.S. mogę oddać klocki na przód do Y10 TRW! w bdb stanie (zmieniłem na komplet Ashiki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...