Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Problem z wentylatorem silnika


Gość Yoka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nie załanczającym się wentylatorem silnika, wczoraj sprawdzałem i czekałem, aż się płyn w chłodnicy się zagotuj i niestety wiatrak nie odpalił. Przypuszczam, że jest to wina czujnika temperatury, jednak nie mogę go zlokalizować. Mam manual, ale w nim jest tylko mały wycinek miejsca w którym umieszczony jest czujnik i nie mogę znaleźć tego miejsca. Proszę o pomoc i wskazanie miejsca gdzie mogę go szukać, jak również o porady co muszę jeszcze sprawdzić. Dodam, że sprawdzałem wentylatory na sztywno i działają prawidłowo, więc przyczyna jest gdzie indziej, sprawdzałem również bezpieczniki, ale może przeoczyłem jakiś przekaźnik lub bezpiecznik. Silnik jaki posiadam to SR20, auto to Nissan Primera 2.0 benzyna 140 KM rok 2001. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik załączający wentylator będzie na 90% wkręcony w chłodnicę- będą do niego dochodzić dwa kabelki lub kostka- wyjmij ją przy włączonym zapłonie, weź kawałek kabla, może być nawet drut miedziany i zewrzyj kabelki w tej kostce- pierwsze co powinieneś usłyszeć to tyknięcie przekaźnika spod maski i w tej samej chwili winien włączyć się wiatrak na chłodnicy. Jeżeli sprawdzałeś sam silnik wentylatora osobno i działa- znaczy że jest ok, a problem leży albo w tym czujniku wkręconym w chłodnicę, albo masz walnięty przekaźnik od wentylatora- oznaczony jako RAD FAN lub FAN RELAY- na pewno będzie on pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety chyba jestem w tych 10% ponieważ nie mam tego czujnika wkręconego w chłodnicę :029: Sprawdzę jeszcze te przekaźniki jak rozwiąże ten problem to dam znać. Jak by ktoś miał jeszcze jakieś propozycje gdzie znaleźć ten czujnik to czekam na info (słyszałem, że może być wkręcony w blok silnika, ale nie wiem z której strony i gdzie tak jak pisałem w Manualu jest rysunek ale niezbyt wyraźny )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo..

czujnik masz wkrecony w blok silnika...

nie wiem jak to ci wyjasnic..to jest patrzac z przodu (stojac na wprost autka) z lewej strony...miedzy kielichem amorka a silnikiem..pod przepustnica...tam sa 2 kable....2 gniazda...jedno blizej kabiny jest czujnik od wskaznika temperatury..a ten blizej przodu to wlasnie ten od wlaczania wiatrakow..ale moja rada jest taka zeby wpierw sprawdzic przekazniki..mi wlasnie przekaznik poszedl..to ten najmniejszy...na skrzynce powinien byc oznaczony jako "horn"

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na skrzynce powinien byc oznaczony jako "horn"

 

o ile się nie mylę horn to klakson a nie wiatrak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje..rabnalem sie z tym oznaczeniem przekaznika...bo mialem tez ostatnio klopoty i z wentylatorem i z klaksonem..hehehe..ten od wentylatora jest niebieski...(u mnie "rad fan")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

dzięki za pomoc, sprawdziłem to o czym mówisz i rzeczywiście był walnięty, tyle, że to nie jest przekaźnik tylko bezpiecznik 40A. Okazało się, że miałem walnięty silniczek wiatraczka, jak załączałem na sztywno to chodził, ale wywalał bezpiecznik, na razie wyjąłem ten wiatrak i trzeba będzie go kupić, a na zastępstwo podłączyłem wiatrak od klimy ;) To rozwiązanie spokojnie wystarczy, do czasu przywiezienia nowego wiatraka. Dodałem Ci punkt, bo przydała się rada do odnalezienia czujnika i sprawdzenia, że jest ok ;) Pozdrawiam i dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...