Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stożek EUFAB w obudowie JR - opinie...


Gość elcoruso
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość elcoruso

Chcialbym poznać Wasze opinie zanim zakupie ten stożek:

box3x.jpg

 

średnica dolotu filtra :80 mm

średnica wyjścia :80mm

wysokość : 170 mm

szerokość: 150mm

cena: 169 zl

 

Planuje w końcu sie zabrać za dolot u siebie i wyczailem ten stożek z obudową. Do tego musze poszukać jeszcze oczywiscie rurke metalowa, kolanko itp.

 

Jak ktoś mial z tym stożkiem stycznośc to prosze o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

u mnie siedzi dokladnie taki zestaw :) bez obudowy jest glosniej ale stozek ma wiecej powietrza, jesli to jest ten z allegro to teraz koles daje filtr dwustozkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche czytalem o JR-ach i nie koniecznie dobrze :) wlasnego doswiadczenia nie mam. ja zamontowalem K&N-a. poszukaj na forum bo juz bylo troche o tym. jak chcesz to daj znac to moze najde ten niepochlebny artykol ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jedno z najlepszych rozwiązań, filt ciągnie tylko zimne poweitrze...

 

Rozwiązanie porównywalne do CAI choć może mieć minimalnie większe opory ssasnia.

 

Zedycowanie lepsze od samego stożka zamontowanego na przeplywke przez ktrego to dochodzi gorące poweitrze do silnika i często bywa tak ze moc spada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, będize wówaczas doladowanie dynamiczne, jak gdzies na przodzie zderzaka zrobisz taki wlot jak w glosnikach typu bass reflex a do tego wolotu ladnie od wewantrz przymocowana rura idąca do zamkneijtej obudowy stozka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
dokladnie, będize wówaczas doladowanie dynamiczne, jak gdzies na przodzie zderzaka zrobisz taki wlot jak w glosnikach typu bass reflex a do tego wolotu ladnie od wewantrz przymocowana rura idąca do zamkneijtej obudowy stozka.

 

Czytałem na forum, że długi dolot powoduje więcej mocy w dolnych prędkościach obrotowych, a krótszy w górnych. Czy zatem mając taki stożek założony w okolicach akumulatora, rurę wuprowadzoną przez nadkole do zderzaka, wlot przy tablicy rej. za bardzo nie wydłuża się dolotu? W końcu to kawał rury będzie. Szacuję, że może to być nawet 2 metry rury!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem wydluza się, ale Owa rura ma na tyle duża średnic ze praktycznie nei ma wpływu na pogorzenie góry, zresztą góre rekompensuje zimne poweitzre a nie cieplo z komory silnika.

 

Niejaki GREG76 już zrobił u siebie CAI prawdopodobnie juz jutro wsadzimy jego prime na rolki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem wydluza się, ale Owa rura ma na tyle duża średnic ze praktycznie nei ma wpływu na pogorzenie góry, zresztą góre rekompensuje zimne poweitzre a nie cieplo z komory silnika.

 

Ok, głównie jeżdżę do 3000 obr/min., sporadycznie do 4500obr/min

Chodzi mi o to by do tych ok. 3000 obrotów był jakiś pożytek z jazdy, a nie tylko wydane pieniądze.

 

Niejaki GREG76 już zrobił u siebie CAI prawdopodobnie juz jutro wsadzimy jego prime na rolki :D
Widziałem :-)

 

Czy do swojego silnika mogę wsadzić stożek od Primery 2.0? Na jakiejść stronie tuningowej widziałem stożek tylko dla silników 2-litrowych.

Ile może mnie kosztować taki dobry stożek z całym orurowaniem? I gdzie najlepiej takie cuda kupować? Lubię pomacać przed zakupem :-)

Właśnie podoba mi się taki stożek w obudowie :-) Przyszło mi, żeby np... rurę od stożka do silnika owinąć szarą termoizolacją. Wtedy napewno rura nie będzie się podgrzewała :-D Ale z kolei traci na tym efekt wizualny.

 

A drugie co wymyśliłem, to coś takiego: Żeby nie było możliwości zasysania wody to rura dolotowa do stożka nie była by jedną całością. Pierwszy kawałek: wyprowadzona rura do stożka w zderzak koło numerów rej. ale zrobić to np. rurą średnicy 100 mm, ale zrobić to tak, by na wlocie do rury było coś takiego jak ma muszkiet, czyli taka trąba. I z drugiej strony zrobić tak samo: zrobić trąbę rozszerzającą się, wg schematu:

>----< i dalej w pewnej odległości np. 4-5 cm właściwa rura do stożka o śr. dopasowanej do stożka. Może tak być?

 

Jeśli przypadkiem woda by się wlała do dużej rury, to i tak nie zostanie zassana do silnika, a powietrze i tak będzie dopływało. Takie coś sobie wymyśliłem, ale może to tylko wyobraźnia szalonego tuningowca? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no masz racje w sumie, ale poto daje sie rure karbowana zeby ta woda wlasnie nie zostala zassana to samo w sobie wystarczy nie trzeba nic kąbinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz rację, nie znam się na tym. To co sobie wymyśliłem, to chyba w przypływie jakiegoś przebłysku ;-) Ale nauczony swoimi "pomysłami" na skracanie drogi przez góry i doły wypełnione wodą, a także krótkotrwałymi i gwałtownymi opadami sprzed roku lub 2 lat (niepamiętam kiedy to było), to powiem Ci, że w moim podziemnym garaży stała woda do wysokości jakieś 30 cm! Potem zrobili garb na wjeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...