sirmike1 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Witam, Mam taki problem. Otóż byłem ostatnio na wymianę płynu chłodniczego (autko zalałem Dyngel2000). Po wymianie zauwazyłem że płynu ubywa - podjechałem do serwisu gdzie to robili na sprawdzenie. Podnieśli samochód wszystko dokładnie posprawdzali (ja tez wlazłem pod auto) i wszedzie suchutko (wg mnie również). Zasugerowali że być może układ nie został dostatecznie odpowietrzony. Dolali płynu do kreski MAX. Ale dzisiaj po nocy przed wyjazdem do roboty zauwazyłem że płynu jest mniej o około 1cm od MAX. Czyzby znowu cos z odpowietrzeniem? Chłodnica jak również wszystkie węże do niej dochodzące posprawdzane i jest wszystko ok. Nie wiem co się mogło stać? Przed wymianą stary płyn był na stałym niezmiennym poziomie. Problemy zaczęły się od wymiany płynu. Na wszelki wypadek sprawdziłem poziom oleju ale on jest taki sam jak przed wymianą płynu - nic go nie przywyba ani nie ubywa. Więc wydaje mi się że UPG nie padła. Poza tym kolor płynu chłodniczego sie nie zmienil ani gęstosć i zabarwienie oleju Macie może jakieś rady?? I jeszcze jedno jeśli byłaby to kwestia tylko odpowietrzenia a uklad mam szczelny to i tak gdzie sie mieszczą te ciągłe dolewki ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mimier Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 sirmike1, wpisz sobie "płyn chłodniczy" w szukajce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Diesel czy benzyna?. Jeżeli diesel to jest odpowietrznik i trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Jeżeli benzyna to układ sam się odpowietrza - zalewasz płyn uruchamiasz silnik (jak jest jeszcze niezbyt rozgrzany mozna dolać płynu jak ubyło) i czekasz aż się rozgrzeje silnik, jak wentylator chołdnicy załączy się trzy razy to wyłączasz silnik i czekasz aż wystygnie sprawdzasz poziom płynu w miarę potrzeby dolewasz i powinno tak trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirmike1 Opublikowano 12 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 sirmike1, wpisz sobie "płyn chłodniczy" w szukajce No właśnie jestm po lekturze ... ale żadnego roziwązania dla mojego problemu nie znalazłem. Wszystkie opaski docisniete, sucho od dołu auta. jedyne co jeszcze sprawdzę to wężyk pod zbiorniczkiem wyrównawczym. [ Dodano: Wto 12 Maj, 2009 11:48 ] Diesel czy benzyna?.Jeżeli diesel to jest odpowietrznik i trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Jeżeli benzyna to układ sam się odpowietrza - zalewasz płyn uruchamiasz silnik (jak jest jeszcze niezbyt rozgrzany mozna dolać płynu jak ubyło) i czekasz aż się rozgrzeje silnik, jak wentylator chołdnicy załączy się trzy razy to wyłączasz silnik i czekasz aż wystygnie sprawdzasz poziom płynu w miarę potrzeby dolewasz i powinno tak trzymać. Benzyna. No właśnie myslę że to kwestia odpowietrzenia....no ale w takim razie gdzie te dolewki sie ciągle mieszczą. Sytuacja wyglądała tak - w ostatnia niedziele do godz. 12.00 było wszystko ok płyn nie ubywał a po 13.00 czyli po wymianie płynu sa problemy :< Co mechanicy mogli skopać przy prostej stosunkowo czynności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Na 99% zapowietrzenie. Nie wiem czy w N16 jest tak samo ale w N15 przy zapowietrzonym układzie gorący płyn paruje przez korek chłodnicy który przy normalnej pracy po wzroscie ciśnienia płynu się "zamyka" (taki prosty mechanizm w nim jest). Jeżeli układ jest zapowietrzony to korek się nie zamyka i płyn ucieka do atmosfery. Rozwiązanie najprostrze i juz parę razy na forum opisywane to odkręcic korek odpalić silnik i poczekac aż przez korek zacznie się płyn "ulewać". Jeżeli z korka nie będzie leciała piana i widział będziesz tuż pod powierzchnią zakrętki czysty płyn to zakręcaj korek uzupełnij ubytki płynu i po problemie. Zrobiłem tak u siebie jak miałem nieszczelność układu i po naprawie się troche zapowietrzył i od odpukać 2 miesięcy jest wszystko z płynem OK. P.S. Korkiem manewruj przez szmatke bo bedzie goraco. Dla odwaznych wersja z odkręceniem korka na ciepłym silniku (ja tak zrobiłem poleciało mase piany i jak się uspokoiło do zdjąłem korek całkowici wyczyściłem go i potem jak wylewał się sam płyn założyłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 W mojej almerce płyn chłodniczy trzyma się na minimum. Dolewałem do połowy i na drugi dzień znowu minimum. Więc teraz nie dolewam i cały czas mam minimum, ten typ tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.