voseba Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Witam. Od jakiegoś czasu moja almera (N16 2000r, 2.2di 180tys przebiegu) jest słaba, do 3tys nie jedzie, straciła na dynamice a na światłach wszyscy na mnie trąbą. Dzisiaj pojechałem do znajomego mechanika. Gość ściągnął wąż z rury wylotowej powietrza z turbiny, kazał odpalić, zapchał tą rurę ręką i kazał wciskać powoli gaz do dechy, zdołał zablokować powietrze do ponad 3tyś obrotów. Poczym stwierdził, że turbina się skończyła po nie powinien wcale dać rady utrzymać powietrza ręką. Zaślepił też, EGR i nic to nie zmieniło. Moje pytanie jest takie czy to faktycznie turbina? Czy jest cos, co mógł przegapić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Sprawdź napięcia na przepływomierzu - jak - było na forum (na luzie 4000obrotów na rozgrzanym silniku i ma być 4V z przepływomierza). Po drugie, możesz dokupić manometr i sprawdzić jak pompuje turbo (katalogowo 1Bar). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 A ile ci pojdzie max.? mi tez sie wydaje ze to przeplywka ale sprawdz napiecia. Mi tez sie kiepsko zbiera do 2000 a przeplywke wymienilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Sprawdź napięcia na przepływomierzu - jak - było na forum (na luzie 4000obrotów na rozgrzanym silniku i ma być 4V z przepływomierza). Po drugie, możesz dokupić manometr i sprawdzić jak pompuje turbo (katalogowo 1Bar). Zmierzyłem napięcia. W instrukcji jest napisane ze do 4tys napięcie powinno rosnąć liniowo, wiec zmierzyłem jeszcze na innych prędkościach obrotowych: Moje: Instrukcja: Zapłon ON 1.1V ok. 1.0V Luz,700rpm 2.03-2.06V 1.5-2.0V 3000rpm 3.43V ok. 3V 3500rpm 3.66V ok. 3.5V 4000rpm 3,77V ok. 4.0V A ile ci pojdzie max.? mi tez sie wydaje ze to przeplywka ale sprawdz napiecia. Mi tez sie kiepsko zbiera do 2000 a przeplywke wymienilem Zawsze Alma zbierała się kiepsko do 2tys. Teraz to ona nie jedzie do 3tys i to już jest naprawdę uciążliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Przepływka wygląda ok - chyba, że przy niższych wartościach obrotów bardzo zafałszowuje... Najlepiej jakbyś się z kimś dogadał na podmianę i sprawdzenie. EGR mógłby być faktycznie dobrym tropem, zwłaszcza jeśli jest przybrudzony i nie domyka się do końca. Sprawdziłbym jeszcze manometrem jak pompuje turbo. Może wyjazd na hamownię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 13 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Patrząc na parametry napięcia miałem nadzieję, że to jednak jest powód moich problemów. Czy do diesla podejdzie przepływomierz od benzyny? Aktualnie jeżdżę z zaślepionym EGR i wydaję się mi, że jest trochę lepiej. Tak czy inaczej będę się musiał wybrać do ASO nissana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Turbo możesz sprawdzić w następujący sposób na wolnych obrotach ściskasz przewów gumowy turbo (ręką) i trzymasz niech ktoś doda gazu na 4000 obr - przewóg powinien spuchnąć od cisnienia - prawie na kamień, to będzie znaczyło że turbina daje w miare dobr ciśnienie. Żadna to super metoda ale będziesz wiedział czy daje ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Na luzie, to to turbo pompuje b. słabo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 wlasnie chodzi o to ze turbina zaczyna pompowac dopiero przy 3tys, a to raczej nie jest normalne. czy jest mozliwe ze padlo cos innego czego mechanik nie sprawdzil czy faktycznie jest to uszkodzenie turbiny. dodam ze przy turbinie nie ma ani grama oleju, wszystko jest czyste. troche dziwia mnie te napiecia na przeplywce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 A może problemy z niedomykającym się wastegatem przy turbo ? Moja rada - kup manometr(taki do 2Bar) i sprawdź odam ze przy turbinie nie ma ani grama oleju, wszystko jest czyste. troche dziwia mnie te napiecia na przeplywce. Tym bardziej nie powinno być problemów z turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 A może problemy z niedomykającym się wastegatem przy turbo ? to jest jakis zawor pod ta aluminiowa blaszka nad turbina? jezeli tak to jest z nim wszystko ok, to tez mechanik sprawdzal. w jaki sposob pomierzyc cisnienie turbiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 to jest jakis zawor pod ta aluminiowa blaszka nad turbina? jezeli tak to jest z nim wszystko ok, to tez mechanik sprawdzal. tak to jest tamten zawór w jaki sposob pomierzyc cisnienie turbiny? przy turbinie jest taki cienki gumowy wężyk długości ok. 8cm. kupujesz trójnik z wejściem na 6mm (o ile dobrze pamiętam) wpinasz się w ten wężyk, do trójnika podłączasz manometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 ten wezyk u mnie nie byl w najlepszym stanie, koncowka przy turbinie byla lekko dotknieta wiekem. pamietam ze mechanik sciagnal ten wezyk i sprezarka wdmuchiwal powietrze, na podstawie tego stwierdzil ze zawor jest ok. w tym wezu idzie cisnienie generowane przez turbo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 tak, z tego ciśnienia jest sterowany zawór WG, który upuszcza spaliny przy zbyt dużym ciśnieniu. Możesz wymienić wężyk na nowy, tylko odporny na benzynę i olej (do kupienia w OBI albo motoryzacyjnym tzw. igielitowy) + jakieś opaski zaciskowe 6-10mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 zadzwonlem do serwisu nissana, we wtorek jade zdiagnozowac problem. opowiedzialem co i jak i gosc mi powiedzial ze to jest normalne ze cisnienie z turbiny pojawia sie przy 3tys. teraz juz nic nie wiem. Teres, te napiecia na przeplywce napewno sie mieszcza w granicach tolerancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 i gosc mi powiedzial ze to jest normalne ze cisnienie z turbiny pojawia sie przy 3tys. Nie jest normalne, ma narastać tak http://pl.tinypic.com/player.php?v=2vsoswm&s=5 Jak widać max ciśnienie jest już od mniej więcej 200obr. Odnośnie napięć to nie wiem, u mnie jak mierzyłem były 4V równo przy 4000obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 to sie nie dogadalismy, ja mialem na mysli cisnienie powietrza na wylocie z turbiny, tam gdzie jest ta gruba rura. a mnie caly czas meczy ta przeplywka bo te napiecia znacznie odstaja od wzorcowych a i o liniowosci nie ma mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 to sie nie dogadalismy, ja mialem na mysli cisnienie powietrza na wylocie z turbiny, tam gdzie jest ta gruba rura. praktycznie jest takie samo (może o jakieś 0,1 - 0,2 Bara mniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 to w takim razie nie mialem takiego cisnienia. co to moze oznaczac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Sprawdzałeś podczas jazdy ? Na postoju turbo się praktycznie nudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 nie, nie sprawdzilem.bede musial kupic waz i to faktycznie pomierzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Ciekawosc mnie zera co moze byc przyczyna. A co z tak prozaicznymi przyczynami jak zapchane filtry powietrza, paliwa, zla jakosc paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 filtr paliwa i powietrza nowe, filtr paliwa wg serwisu nissana powinien byc mokry, ja mam zalozony suchy. planuje go wymienic na mokry. paliwo tankowane na roznych stacjach. [ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 22:44 ] Już wszystko jasne. Ale od początku, po tym jak byłem u mechanika i zaślepił mi egr w celu sprawdzenia turbiny. Stanęło na tym ze turbina jest uszkodzona. I tak zacząłem jeździć z zaślepionym egr, co dziwne auto zaczęło odzyskiwać dynamikę. Dzisiaj byłem ponownie u tego mechanika i mówię mu co i jak, gość na to, że musiał być zapchany katalizator i że zaślepienie egr spowodowało przepchanie katalizatora. Czy jest to możliwe? Kolejna sprawa to przepływomierz. Dzisiaj dzięki uprzejmości forumowicza Ron, zamieniłem przepływomierze i faktycznie mój się skończył, po zamianie zmieniła się dynamika samochodu, zwłaszcza przy zmianie biegów, nie ma chwili zastanowienia od momentu zmiany biegu z 2 na 3 i bardziej równomiernie wkręca się na obroty. Wiec teraz przeszukam forum na temat kupna przepływki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 filtr paliwa i powietrza nowe, filtr paliwa wg serwisu nissana powinien byc mokry, ja mam zalozony suchy. planuje go wymienic na mokry. paliwo tankowane na roznych stacjach. [ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 22:44 ] Już wszystko jasne. Ale od początku, po tym jak byłem u mechanika i zaślepił mi egr w celu sprawdzenia turbiny. Stanęło na tym ze turbina jest uszkodzona. I tak zacząłem jeździć z zaślepionym egr, co dziwne auto zaczęło odzyskiwać dynamikę. Dzisiaj byłem ponownie u tego mechanika i mówię mu co i jak, gość na to, że musiał być zapchany katalizator i że zaślepienie egr spowodowało przepchanie katalizatora. Czy jest to możliwe? Kolejna sprawa to przepływomierz. Dzisiaj dzięki uprzejmości forumowicza Ron, zamieniłem przepływomierze i faktycznie mój się skończył, po zamianie zmieniła się dynamika samochodu, zwłaszcza przy zmianie biegów, nie ma chwili zastanowienia od momentu zmiany biegu z 2 na 3 i bardziej równomiernie wkręca się na obroty. Wiec teraz przeszukam forum na temat kupna przepływki. Reasumujac co: -zapchany uklad wydechowy (czy nie Tobie mowilem ze moze to byc katalizator)? -przeplywka (mimo ze miales dobre napiecia byla zla?) -co z EGRem? on byl przyczyna takze czy odetkales go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 filtr paliwa i powietrza nowe, filtr paliwa wg serwisu nissana powinien byc mokry, ja mam zalozony suchy. planuje go wymienic na mokry. paliwo tankowane na roznych stacjach. [ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 22:44 ] Już wszystko jasne. Ale od początku, po tym jak byłem u mechanika i zaślepił mi egr w celu sprawdzenia turbiny. Stanęło na tym ze turbina jest uszkodzona. I tak zacząłem jeździć z zaślepionym egr, co dziwne auto zaczęło odzyskiwać dynamikę. Dzisiaj byłem ponownie u tego mechanika i mówię mu co i jak, gość na to, że musiał być zapchany katalizator i że zaślepienie egr spowodowało przepchanie katalizatora. Czy jest to możliwe? Kolejna sprawa to przepływomierz. Dzisiaj dzięki uprzejmości forumowicza Ron, zamieniłem przepływomierze i faktycznie mój się skończył, po zamianie zmieniła się dynamika samochodu, zwłaszcza przy zmianie biegów, nie ma chwili zastanowienia od momentu zmiany biegu z 2 na 3 i bardziej równomiernie wkręca się na obroty. Wiec teraz przeszukam forum na temat kupna przepływki. Reasumujac co: -zapchany uklad wydechowy (czy nie Tobie mowilem ze moze to byc katalizator)? -przeplywka (mimo ze miales dobre napiecia byla zla?) -co z EGRem? on byl przyczyna takze czy odetkales go? ad 1. nie pamietam, chyba nie bralem pod uwage katalizatora, moze przeoczylem Twoja wypowiedz. ad 2. przeplywka wg pomiarow byla walnieta, napiecia sa opisane w tym temacie, wg aso nissana mimo niewlasciwych napiec bylo wszystko ok. ad 3. egr nadal mam zaslepiony, zaslepienie egr nie dalo zadnego rezultatu zaraz po jego zaslepieniu, dynamika auta rosla stopniowo, trwalo to ok tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.