Gość Marcus65 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Czy przełączanie O/D w czasie jazdy, np. w celu wyprzedzania, nie jest niezdrowe dla silnika i skrzyni? Wybaczcie takie laickie pytanie, ale moja obecna Maxi to mój pierwszy samochód z automatem... Pozdro Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHu Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Pytanie było kilka razy. Możesz przełączać w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Pamiętaj o tym , aby nie przesadzić z gazem. Przy wyprzedzaniu najlepiej wyłączyć overdrive Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piter2323 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 a dlaczego przy wyprzedzaniu wylaczac Over drive? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Przy wyprzedzaniu w cięższych warunkach np. pod górę - trzyma wyższe obroty, nie ma przejścia na nadbieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doge Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Ja tam prawie zawsze klikam o/d jest szybsza reakcja po naciśnięciu pedała. Oj nie zauważyłem że nie ten dział :zly2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość J3 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Wylaczenie O/D to nic innego jak odlaczenie 4tego biegu, czyli redukcja. Pamiętaj o tym , aby nie przesadzić z gazem. Przy wyprzedzaniu najlepiej wyłączyć overdrive ??? Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie z 'przesadzeniem z gazem'. Czyzby chodzilo Ci o to by nie odlaczac O/D powyzej 200km/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert1234 Opublikowano 15 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2009 Wylaczenie O/D to nic innego jak odlaczenie 4tego biegu, czyli redukcja. Pamiętaj o tym , aby nie przesadzić z gazem. Przy wyprzedzaniu najlepiej wyłączyć overdrive ??? Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie z 'przesadzeniem z gazem'. Czyzby chodzilo Ci o to by nie odlaczac O/D powyzej 200km/h ? ja tam przestalem wahlować gałą. przez jakis czas robilem eksperymenty z odlaczaniem o/d i przelaczaniem galy na 2 ale teraz oddaje prym pierwszenstwa skrzyni. niech se sama wahluje. przyzwyczailem sie juz. bardziej juz mi chodzilo o hamowanie silnikiem niz szybka redukcje i wejscie na obroty. czasami jak dojezdzam do swiatel to trzeba przytrzec kloce bo hamowania silnikiem w automacie nie ma, albo jest slabe - radzilem sobie przelaczeniam na 2. ale zrezygnowalem z tego. ale mam pytanie: przy zmianie biegow na wyzszy (a jest to ulamek sekundy) obroty nie podskakuja ani troche na wyzsze. czy w mommencie zmiany biegu komputer skrzyni powoduje to zeby wyrownac obroty silnika i nie podbic ich za wysoko? jak to dziala? w manualu gdybys wcisnal sprzeglo bez puszczenia gazu to obroty od razu skoczyly by ci do gory. w automacie tego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maxko Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 w manualu gdybys wcisnal sprzeglo bez puszczenia gazu to obroty od razu skoczyly by ci do gory. w automacie tego nie ma. to dziala pewnie tak samo jak Coobciowy flatshift, o ktorym mowa w projekcie Bandita [i nie tylko]. Wystroil tak ECU, ze w czasie wcisniecia sprzegla, komputer obniza obroty zeby mozna bylo zmienic bieg nie sciagajac nogi z gazu. Pewnie na takiej samej/bardzo podobnej zasadzie dziala to w automacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcus65 Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 To jeszcze jedno pytanie w temacie: czy np. dojeżdżając do jakiegoś stromego wzniesienia albo spadku, gdzie wypadałoby przełączyć się z D na 2, można to zrobić bez zatrzymywania? Szukałem, ale jakoś nie znalazłem tej informacji. I przy okazji, warto to co Waszym zdaniem? http://www.allegro.pl/item641020554_sam_na...oscan_2009.html To broń Boże nie spam tylko ciekawość Pozdro Marcus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Nie problemu zatrzymywania, jest pełna synchronizacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.