Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przełączanie O/D w czasie jazdy


Gość Marcus65
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marcus65

Czy przełączanie O/D w czasie jazdy, np. w celu wyprzedzania, nie jest niezdrowe dla silnika i skrzyni? Wybaczcie takie laickie pytanie, ale moja obecna Maxi to mój pierwszy samochód z automatem...

 

Pozdro

Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o tym , aby nie przesadzić z gazem. Przy wyprzedzaniu najlepiej wyłączyć overdrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyprzedzaniu w cięższych warunkach np. pod górę - trzyma wyższe obroty, nie ma przejścia na nadbieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylaczenie O/D to nic innego jak odlaczenie 4tego biegu, czyli redukcja.

 

Pamiętaj o tym , aby nie przesadzić z gazem. Przy wyprzedzaniu najlepiej wyłączyć overdrive

??? Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie z 'przesadzeniem z gazem'.

Czyzby chodzilo Ci o to by nie odlaczac O/D powyzej 200km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylaczenie O/D to nic innego jak odlaczenie 4tego biegu, czyli redukcja.

 

Pamiętaj o tym , aby nie przesadzić z gazem. Przy wyprzedzaniu najlepiej wyłączyć overdrive

??? Nie bardzo rozumiem to stwierdzenie z 'przesadzeniem z gazem'.

Czyzby chodzilo Ci o to by nie odlaczac O/D powyzej 200km/h ?

 

ja tam przestalem wahlować gałą.

przez jakis czas robilem eksperymenty z odlaczaniem o/d i przelaczaniem galy na 2 ale teraz oddaje prym pierwszenstwa skrzyni. niech se sama wahluje. przyzwyczailem sie juz.

bardziej juz mi chodzilo o hamowanie silnikiem niz szybka redukcje i wejscie na obroty. czasami jak dojezdzam do swiatel to trzeba przytrzec kloce bo hamowania silnikiem w automacie nie ma, albo jest slabe - radzilem sobie przelaczeniam na 2. ale zrezygnowalem z tego.

 

ale mam pytanie:

przy zmianie biegow na wyzszy (a jest to ulamek sekundy) obroty nie podskakuja ani troche na wyzsze. czy w mommencie zmiany biegu komputer skrzyni powoduje to zeby wyrownac obroty silnika i nie podbic ich za wysoko?

jak to dziala?

w manualu gdybys wcisnal sprzeglo bez puszczenia gazu to obroty od razu skoczyly by ci do gory. w automacie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w manualu gdybys wcisnal sprzeglo bez puszczenia gazu to obroty od razu skoczyly by ci do gory. w automacie tego nie ma.

 

to dziala pewnie tak samo jak Coobciowy flatshift, o ktorym mowa w projekcie Bandita [i nie tylko]. Wystroil tak ECU, ze w czasie wcisniecia sprzegla, komputer obniza obroty zeby mozna bylo zmienic bieg nie sciagajac nogi z gazu. Pewnie na takiej samej/bardzo podobnej zasadzie dziala to w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marcus65

To jeszcze jedno pytanie w temacie: czy np. dojeżdżając do jakiegoś stromego wzniesienia albo spadku, gdzie wypadałoby przełączyć się z D na 2, można to zrobić bez zatrzymywania? Szukałem, ale jakoś nie znalazłem tej informacji.

I przy okazji, warto to co Waszym zdaniem? http://www.allegro.pl/item641020554_sam_na...oscan_2009.html

 

To broń Boże nie spam tylko ciekawość :P

 

Pozdro

Marcus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...