Gość damiano1718 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 witam jestem całkiem nowym na forum ale przechodzac do tematu to mam problem z hamulcami a mianowicie gdy naciskam hamulec czasami dziwnie traci moc hamowania i tak jakby przepuszcza i czasami jak tak chamuje to pali mi sie kontrolka abs.nie mam pojęcia co to może być bo od niedawna mam primerke.prosze pomóżcie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 To przepuszczanie to po prostu zaczyna działać ABS i zwalnia zaciski, taka jego zasada działania.Musisz się przygotować na wymianę któregoś z czujników ABS. To jest częsta przypadłość Primer przewody się utleniają i nie ma przejścia. Można próbować wymienić same przewody (opis znajdziesz na forum) ale nie zawsze się to udaje. Poszukaj na forum, wystarczy wpisać ABS i pełno na ten temat poczytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 rozumiem cie i wiem jak działa abs ale to sie dzieje np jak jade 20km/h i delikatnie naciskam pedał i słysze jak hamulec sie poddaje i traci siłe hamowania a samochód już wtedy wogóle nie hamuje.no nie wiem jak ci to dokłaniej opisać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Jak dlamnie to albo któryś czujnik szwankuje albo pada modulator abs. Wyjmij bezpiecznik od abs i zobacz czy też nie będzie hamował a pozatym możesz jechac na komputer i zczytać błędy skoro zapala sie kontrolka abs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 dzieki za rade jutro sprawdze to sprawdze i odpisze! [ Dodano: Nie 17 Maj, 2009 19:39 ] niestety jest tak samo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evil44 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 No właśnie to taki objaw. Najczęściej ten problem się pojawia przy małych prędkościach. Sam zabrałem się za "naprawę" czujnika gdy już nie mogłem przyhamować normalnie na parkingu. Przy hamowaniu z powiedzmy 50km/h problemu jeszcze nie było. A naprawiłem to nieco metodą na wycięcie. Tzn kabel od czujnika przerywał w przy wtyczce, więc go nieco skróciłem. Moje szczęście, że nie było to przy fajce (gdzie kabel wchodzi w izolację czujnika). Jeździ tak już od stycznia. Wiem, że to rozwiązanie tymczasowe... ale zazwyczaj takie działają w naszym kraju najdłużej A jak się teraz odezwie... to się chyba skuszę na nowy za 450zł. A swoją drogą... to znajomy uświadomił mnie, że to ten sam co oryginalny czujnik Nissan. Tylko, że Nissan życzy sobie ekstra 1500zł za napis na pudełku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 nie zakładam nowego tematu ale licze na pomoc .mój pedał hamulca w p11 jest strasznie twardy.mam wrazenie,że serwo nie pomaga mi w hamowaniu.w nissanie n14 pedał hamulca po lekkim naduszeniu hamuje a tutaj niebardzo.czy możliwe,że serwo padło ?jeżeli tak to jak to sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Zdejmij przewód od podciśnienia (a może on jest nieszczelny) i zobacz czy wogule dochodzi podciśnienie do serwa (gumowy przewód włożony,przykręcony bezpośrednio do serwa), zatkaj go palcem i niech ktoś odpali silnik jak będzie ci "wsysało" palec to podciśnienie ok czyli przewód drożny, następnie puść palec z przewodu i wtedy silnik powinien się zadławić lub zgasnąć. Albo inaczej naciśnij hamulec i trzymaj - odpal silnik jeżeli serwo jest sprawne to powinieneś poczuć że pedał hamulca troche opadł. Albo zobacz czy nie masz pozapiekanych elementów od hamulców np prowadnic na zaciskach hamulcowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 dziwne jest to,że jak wciskam hamulec to słysze takie syczenie.może to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Jeżeli masz zgaszony silnik i wtedy jest to syczenie to raczej normalne w wielu samochodach jest to syczenie a spowodowane jest ruchem membran w serwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 wkońcu zabrałem sie do moich hamulców.i zabrałem sie za odpowietrzanie nic szczególnego ale w tylnym prawym kole pociekł płyn taki troche muł aż czarny.teraz hamulec jest miękkszy i pedał leci troche dalej,i wtdaje mi sie że jest słabszy niż przed tem.co robic wymienić całkiem płyn hamulcowy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 damiano1718, pamiętaj aby odpowietrzać na pracującym silniku. wymiana płynu napewno nie zaszkodzi jeżeli już jest kilka lat to nawet wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 dlaczego na pracującym silniku???kolega też ma abs i mówił że on zawsze odpowietrza na niepracującym silniku i ma porzadne heble! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 damiano1718, a no dlatego że ostatnio odpowietrzałem focusa na niepracującym i słabo się odpowietrzyły i musiałem powtórzyć operacje na pracującym i jest ok. Po pierwsze pompka od ABSu musi dobijać płyn a po drugie wspomaganie pomaga i jest lepsza siła sprężania płynu. Także proponuje na pracującym napewno będzie lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavv Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 damiano1718, pamiętaj aby odpowietrzać na pracującym silniku. wymiana płynu napewno nie zaszkodzi jeżeli już jest kilka lat to nawet wskazane. A dlaczego na pracującym??? Pierwsze słyszę... EDIT: Nie doczytałęm Twojej następnej odpowiedzi. Może odpowietrzając tego FOcusa nie odpowietrzyłeś go do końca, lub odpowietrzałeś w złej kolejności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 na niepracującym pedał hamulca po kolejnych naciśnięciach nie chcial się podnosić. Ja proponuje tak... napewno to nie będzie zła metoda ale każdy może próbować jak chce ja tylko mówie to co zauważyłem, a poza tym wspomaganie pomaga i nie trzeba wkładać tyle siły w naciskanie hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.