Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] hamulce


Gość damiano1718
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damiano1718

witam jestem całkiem nowym na forum ale przechodzac do tematu to mam problem z hamulcami a mianowicie gdy naciskam hamulec czasami dziwnie traci moc hamowania i tak jakby przepuszcza i czasami jak tak chamuje to pali mi sie kontrolka abs.nie mam pojęcia co to może być bo od niedawna mam primerke.prosze pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przepuszczanie to po prostu zaczyna działać ABS i zwalnia zaciski, taka jego zasada działania.Musisz się przygotować na wymianę któregoś z czujników ABS. To jest częsta przypadłość Primer przewody się utleniają i nie ma przejścia. Można próbować wymienić same przewody (opis znajdziesz na forum) ale nie zawsze się to udaje. Poszukaj na forum, wystarczy wpisać ABS i pełno na ten temat poczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

rozumiem cie i wiem jak działa abs ale to sie dzieje np jak jade 20km/h i delikatnie naciskam pedał i słysze jak hamulec sie poddaje i traci siłe hamowania a samochód już wtedy wogóle nie hamuje.no nie wiem jak ci to dokłaniej opisać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dlamnie to albo któryś czujnik szwankuje albo pada modulator abs.

Wyjmij bezpiecznik od abs i zobacz czy też nie będzie hamował a pozatym możesz jechac na komputer i zczytać błędy skoro zapala sie kontrolka abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to taki objaw. Najczęściej ten problem się pojawia przy małych prędkościach.

Sam zabrałem się za "naprawę" czujnika gdy już nie mogłem przyhamować normalnie na parkingu. Przy hamowaniu z powiedzmy 50km/h problemu jeszcze nie było.

 

A naprawiłem to nieco metodą na wycięcie. Tzn kabel od czujnika przerywał w przy wtyczce, więc go nieco skróciłem. Moje szczęście, że nie było to przy fajce (gdzie kabel wchodzi w izolację czujnika).

 

Jeździ tak już od stycznia. Wiem, że to rozwiązanie tymczasowe... ale zazwyczaj takie działają w naszym kraju najdłużej :)

A jak się teraz odezwie... to się chyba skuszę na nowy za 450zł.

A swoją drogą... to znajomy uświadomił mnie, że to ten sam co oryginalny czujnik Nissan. Tylko, że Nissan życzy sobie ekstra 1500zł za napis na pudełku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zakładam nowego tematu ale licze na pomoc :).mój pedał hamulca w p11 jest strasznie twardy.mam wrazenie,że serwo nie pomaga mi w hamowaniu.w nissanie n14 pedał hamulca po lekkim naduszeniu hamuje a tutaj niebardzo.czy możliwe,że serwo padło ?jeżeli tak to jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij przewód od podciśnienia (a może on jest nieszczelny) i zobacz czy wogule dochodzi podciśnienie do serwa (gumowy przewód włożony,przykręcony bezpośrednio do serwa), zatkaj go palcem i niech ktoś odpali silnik jak będzie ci "wsysało" palec to podciśnienie ok czyli przewód drożny, następnie puść palec z przewodu i wtedy silnik powinien się zadławić lub zgasnąć.

Albo inaczej naciśnij hamulec i trzymaj - odpal silnik jeżeli serwo jest sprawne to powinieneś poczuć że pedał hamulca troche opadł.

Albo zobacz czy nie masz pozapiekanych elementów od hamulców np prowadnic na zaciskach hamulcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz zgaszony silnik i wtedy jest to syczenie to raczej normalne w wielu samochodach jest to syczenie a spowodowane jest ruchem membran w serwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

wkońcu zabrałem sie do moich hamulców.i zabrałem sie za odpowietrzanie nic szczególnego ale w tylnym prawym kole pociekł płyn taki troche muł aż czarny.teraz hamulec jest miękkszy i pedał leci troche dalej,i wtdaje mi sie że jest słabszy niż przed tem.co robic wymienić całkiem płyn hamulcowy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiano1718, pamiętaj aby odpowietrzać na pracującym silniku. wymiana płynu napewno nie zaszkodzi jeżeli już jest kilka lat to nawet wskazane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiano1718, a no dlatego że ostatnio odpowietrzałem focusa na niepracującym i słabo się odpowietrzyły i musiałem powtórzyć operacje na pracującym i jest ok. Po pierwsze pompka od ABSu musi dobijać płyn a po drugie wspomaganie pomaga i jest lepsza siła sprężania płynu. Także proponuje na pracującym napewno będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiano1718, pamiętaj aby odpowietrzać na pracującym silniku. wymiana płynu napewno nie zaszkodzi jeżeli już jest kilka lat to nawet wskazane.

 

A dlaczego na pracującym??? Pierwsze słyszę...

EDIT: Nie doczytałęm Twojej następnej odpowiedzi.

Może odpowietrzając tego FOcusa nie odpowietrzyłeś go do końca, lub odpowietrzałeś w złej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na niepracującym pedał hamulca po kolejnych naciśnięciach nie chcial się podnosić. Ja proponuje tak... napewno to nie będzie zła metoda ale każdy może próbować jak chce ja tylko mówie to co zauważyłem, a poza tym wspomaganie pomaga i nie trzeba wkładać tyle siły w naciskanie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...