Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] montaż uniewrsalnych szyb elektrycznych


Rafal87xc

Rekomendowane odpowiedzi

witam, posiadam almere n15 3D i niestety posiadam szyby na korbke i chciałem zamontowac uniwersalne elektryczne szyby, na allegro są za ok. 140-150zł.

 

1. wie ktoś jak z działaniem tych uniwersalnych ? czy to sie sprawdza ? czy jest to badziew na ktory nie warto wydawac kasy?

2. moze ktos montował do n15? jest jakis problem z montazem?

3. jak poprowadzic przewody? trzeba zdejmowac całą deske?

4. potrzebne jest napiecie 12V ale z tego co sie orientuje to szyby powinny działac przy przekreconym kluczyku, wiec jest jakis problem z wyprowadzeniem przewodu z napieciem po przekreceniu kluczyka?

5. czy te siłowniki mają jakies zabezpieczenie jesli szyba dojdzie do góry albo do dołu tzn ze jak szyba sie podniesie do konca albo opusci do konca a my trzymamy dalej przycisk to jest tam jakies zabezpieczenie ktore odłącza albo moze jakies krańcówki? czy może nic nie ma i silniki dostająpo d*pie ? bo na zdjeciach z allegro nie dopatrzyłem sie niczego co by mogło byc jakims zabezpieczeniem

 

jak ktos wie coś na temat uniwersalnych elektrycznych szyb to bardzo prosze o wszelkie informacjie ne ten temat

z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załozylem taki zestaw do swojej sarny i jak narazie nie sprawia mi zadnych problemów. ocziwiscie po za samym montazem jest pracochlonny. ale za to jaka frajda. niestety nie posiada zadnych krancowek i trzeba sie pilnowac. ale za to gwarancja na materialy jest na dwa lata wiec!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd wyprowadziłes zasilanie 12V ? jest z tym jakis problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tico w serii nie bylo zadnych krancowek ani nic

dojezdza do gory i koniec i dalej nie pojedzie no to sie puszcza.

nie rozumie mco to za problem bo przeciez widac

przez 9 lat jeszcze te szyby sie nie zepsuly a pewnie maja podobna wytrzymalosc jak te z allegro :)

 

 

co innego gdyby bylo automatyczne opuszczanie albo zamykanie to tam juz pewnie cos takeigo bys mial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal87xc, bardzo proste znajdź kostke stacyjki i bierz probuwke w lape i teraz pokolei znajdź kabel napieciowy na stacyjke po to zeby go wykluczyc teraz włacz stacyjke w pierwsz polozenie pojawia sie napiecie znajdź go ( ja właśnie pod niego podłaczyłem napiecie) jesli chcesz zeby szyby działaly po właczeniu kontrolek na desce to przekreć stacyjke w połozenie drugie ale uwaga pojawic sie mogą dwa napiecia jedno stałe które nie niknie po przekreceniu stacyjki na rozruch silnika a drugie które niknie. Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak jak ja poniewaz w pierwszej pozycji kabel napieciowy ma najmniejszy pobór prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam temat – może się komuś przyda. Zainstalowałem sobie uniwersala i powiem szczerze, że za 150 zeta było wszystko co potrzeba do montażu i łatwa instalacja. Niestety po dokładnie czterech miesiącach intensywnego używania w lecie szyba od strony pasażera przestała śmigać. Udało się zamknąć i kaplica :) Ponieważ gdzieś przesiałem paragon i nie chciało mi się walczyć z gwarancją postanowiłem zrobić sekcje zwłok na siłowniku. Po rozkręceniu okazało się, że system działa na zasadzie przekładni taśmowej z uzębieniem. Niestety pas zębaty wykonany jest z dwóch linek stalowych zalanych tworzywem z odlanym uzębieniem. Podczas pracy występuje duże tarcie i plastik się wytarł odsłaniając stalowa linkę, a następnie trąca linka się rozwarstwiła i powstał „kołtun” stalowy który się zablokował i kaput :) Od strony kierowcy jeszcze działało ale przy podnoszeniu szyba lekko falowała, podnosiła się nierównomiernie. Postanowiłem kupić oryginalne siłowniki z demontażu i wpiąć w Chńską instalację którą juz miałem. Udało się kupić kpl. za 80 zeta, a montaż polega na odkręceniu dokładnie 9 wkrętów. Prowadnica pasuje idealnie w miejsce ręcznej. Całość zajęła mi 2 godziny i mogło być szybciej, musiałem się uporać z wytłumieniem matami drzwi. Działanie nissanowskich siłowników jest bez porównania lepsze :) Patrząc na konstrukcję chńskiej myśli technicznej mogę powiedzieć jedno, to musi się zatrzeć. W moim przypadku nie było zakrzywienia przekładni i nie wytrzymała. Teoretycznie można to montować przy mocnym zgięciu lini transmisyjnej, ale wtedy padnie pewnie po miesiącu :) same przyciski są OK i taka chińsko-japońska kompozycja powinna podziałać :)

 

DSC04886.jpg

 

P1020899.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...