Gość Michasp84 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Witam Mam problem z nissanem primerą z roku 1997 2.0 TD. Czy wie ktoś w jaki sposób można wyregulować luzy zaworów. Jak usunąc przeciek pod miską olejową czy wystarczy jakaś uszczelka czy coś jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Jeśli miska jets prosta powinna wystarczyć nowa uszczelka. Co do luzu o w nissanie są hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Jeśli mocno hałasują można je wymienić. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Odnosnie wycieku to występuje uszczelka płynna (silikon, pasta uszczelniająca do misek np. dirko). W tym silniku zawory są regulowane za pomocą płytek i nie są to zawory regulowane przez hydraulike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Jeśli masz metaliczny klekot w silniku to raczej któryś z wtryskiwaczy leje. Odwiedź diezlaża i sprawdź końcówki wtrysków na przyrządzie. Koszt około 70 zeta za czyszczenie i regulację, Jeśli miska prosta to uszczelka z korka. jak pokrzywiona to dodać sylikon. Przy okazji możesz ja wyczyścić i zerknąć na pompę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Znalazłem w service manual: Uszczelnienie miski olejowej Natomiast co do regulacji zaworów: Silnik QG (benzyna 1.6) Silnik SR20DE (benzyna 2.0) Silnik CD20T (turbo dizelek 2.0) Natomiast autodata 2008 podaje dla CD20T Jeżeli się pomyliłem w oznaczeniach silników to prosze mnie poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Przeleciałem i porównałem budowę silników w Pliku em z serwisówki. Zajrzałem w Haynes gdzie jest dobrze opisana regulacja zaworów silnikach QG16 i SR20. Nasze motory to OHC z ośmioma zaworami i zaworkami regulacyjnymi wewnątrz obudowy popychacza regulowane wstępnie tymi nieszczęsnymi płytkami Nie posiadają hydraulicznego popychacza pilotującego z dźwigienką tak jak SR20 . Dobrze jest poczytać o tym w Haynes i tu http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm bo z komiksu to niewiele się wypatrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Kolega and_pec napisał:...i zaworkami regulacyjnymi wewnątrz obudowy popychacza regulowane wstępnie tymi nieszczęsnymi płytkami Nie rozumie, jakie zaworki regulacyjne, jaka regulacja wstępna. Albo są zawory regulowane ciśnieniem oleju (nie da się ich ustawiać, mam na myśli nissanowskie silniki), zawory regulowane płytakami (zawory można wyregulować są płytki o różnej grubości) lub zawory regulowane przy pomocy śruby i nakrętki (i tam są zastosowane dzwigienki zaworowe np matiz). Więc skoro kolega (and_pec) twierdził wcześniej że zawory są hydrauliczne (usunięta część wypowiedzi) więc niech napisze teraz jakie są zawory (hydrauliczne czy nie) i czy da się je wyregulować w silniku 2.0TD. No właśnie dobrze jest poczytać o tym bo jak by kolega doczytał to by wiedział że programy i inna literatura odnosząca się do regulacji silnika nie podaje luzów zaworowych przy popychaczach hydraulicznych poniewarz luz kasuje się sam a komiks był po to żeby pokazać jakie powinny być luzy zaworowe w interesującym nas silniku (CD20T). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23815 Pytajcie tutaj bo już sam się gubię z tymi zaworami. Ponoć mamy hydrauliczne w TD. W paru postach w innych tematach spotkałem się z takimi stwierdzeniami, ale jak jest naprawdę nie potrafię jedno znacznie powiedzieć. Występują dwa rodzaje zaworów hydraulicznych. z popychaczem pilotującym i dźwigienką oraz szklankowe. Te pierwsze mają regulator umiejscowiony w głowicy pod dźwigienką popychacza. Szklankowe mają regulator wewnątrz szklanki. Być może takie właśnie są u nas ale z drugiej strony tak jak mówi michal801 po co byłby podawany luz zaworów jeśli byłyby samoregulujące. Osobiście stwierdzam teraz(może nie mam racji ) że w TD będącym starą konstrukcją są zwykłe popychacze szklankowe regulowane płytkami tak jak w QG16 i 18 PS a zawsze myślałem że w TD są hydrauliczne :oops: ale nie tylko ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.