Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Czy istnieje możliwość regulacji luzów zaworowych


Gość Michasp84

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michasp84

Witam

Mam problem z nissanem primerą z roku 1997 2.0 TD.

Czy wie ktoś w jaki sposób można wyregulować luzy zaworów.

Jak usunąc przeciek pod miską olejową czy wystarczy jakaś uszczelka czy coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miska jets prosta powinna wystarczyć nowa uszczelka.

Co do luzu o w nissanie są hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Jeśli mocno hałasują można je wymienić.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie wycieku to występuje uszczelka płynna (silikon, pasta uszczelniająca do misek np. dirko).

W tym silniku zawory są regulowane za pomocą płytek i nie są to zawory regulowane przez hydraulike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz metaliczny klekot w silniku to raczej któryś z wtryskiwaczy leje. Odwiedź diezlaża i sprawdź końcówki wtrysków na przyrządzie. Koszt około 70 zeta za czyszczenie i regulację,

 

Jeśli miska prosta to uszczelka z korka. jak pokrzywiona to dodać sylikon. Przy okazji możesz ja wyczyścić i zerknąć na pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w service manual:

Uszczelnienie miski olejowej

6306b107.jpg

 

Natomiast co do regulacji zaworów:

 

Silnik QG (benzyna 1.6)

a96d6455.jpg

 

Silnik SR20DE (benzyna 2.0)

2aa07b62.jpg

 

Silnik CD20T (turbo dizelek 2.0)

7f539dec.jpg

 

Natomiast autodata 2008 podaje dla CD20T

 

43516eea.jpg

 

Jeżeli się pomyliłem w oznaczeniach silników to prosze mnie poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem i porównałem budowę silników w Pliku em z serwisówki. Zajrzałem w Haynes gdzie jest dobrze opisana regulacja zaworów silnikach QG16 i SR20.

Nasze motory to OHC z ośmioma zaworami i zaworkami regulacyjnymi wewnątrz obudowy popychacza regulowane wstępnie tymi nieszczęsnymi płytkami Nie posiadają hydraulicznego popychacza pilotującego z dźwigienką tak jak SR20 .

Dobrze jest poczytać o tym w Haynes i tu http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje39.htm

bo z komiksu to niewiele się wypatrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega and_pec napisał:...i zaworkami regulacyjnymi wewnątrz obudowy popychacza regulowane wstępnie tymi nieszczęsnymi płytkami

Nie rozumie, jakie zaworki regulacyjne, jaka regulacja wstępna.

Albo są zawory regulowane ciśnieniem oleju (nie da się ich ustawiać, mam na myśli nissanowskie silniki), zawory regulowane płytakami (zawory można wyregulować są płytki o różnej grubości) lub zawory regulowane przy pomocy śruby i nakrętki (i tam są zastosowane dzwigienki zaworowe np matiz).

Więc skoro kolega (and_pec) twierdził wcześniej że zawory są hydrauliczne (usunięta część wypowiedzi) więc niech napisze teraz jakie są zawory (hydrauliczne czy nie) i czy da się je wyregulować w silniku 2.0TD.

 

No właśnie dobrze jest poczytać o tym bo jak by kolega doczytał to by wiedział że programy i inna literatura odnosząca się do regulacji silnika nie podaje luzów zaworowych przy popychaczach hydraulicznych poniewarz luz kasuje się sam a komiks był po to żeby pokazać jakie powinny być luzy zaworowe w interesującym nas silniku (CD20T).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23815

Pytajcie tutaj bo już sam się gubię z tymi zaworami. Ponoć mamy hydrauliczne w TD. W paru postach w innych tematach spotkałem się z takimi stwierdzeniami, ale jak jest naprawdę nie potrafię jedno znacznie powiedzieć.

Występują dwa rodzaje zaworów hydraulicznych. z popychaczem pilotującym i dźwigienką oraz szklankowe. Te pierwsze mają regulator umiejscowiony w głowicy pod dźwigienką popychacza. Szklankowe mają regulator wewnątrz szklanki. Być może takie właśnie są u nas ale z drugiej strony tak jak mówi michal801 po co byłby podawany luz zaworów jeśli byłyby samoregulujące.

 

Osobiście stwierdzam teraz(może nie mam racji ) że w TD będącym starą konstrukcją są zwykłe popychacze szklankowe regulowane płytkami tak jak w QG16 i 18

 

PS a zawsze myślałem że w TD są hydrauliczne :oops: ale nie tylko ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...