Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Głośniejsza praca silnika przy prędkości 80-90 km/h


avior

Czy zmienić olej z 5w40 na 10w40 (przebieg 205 kkm)  

7 użytkowników zagłosowało

  1. 1.

    • TAK
      7
    • NIE
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po ponad pół roku miałem okazję pojechać almerą w trasę i niestety zaobserwowałem, że przy jeździe na 5 biegu rozpędzając się, w granicach prędkości między 80 a 90 km/h silnik zaczyna wyraznie głośniej pracować, po czym po przekroczeniu 90km/h wraca do normalnej pracy. Co może być tego przyczyną? Rozrząd? Olej?

 

Nissan ma już przejechane 204 kkm, jeżdżę stosunkowo mało (ok.5kkm/rok), głównie do pracy, a silnik pracuje na oleju shella 5w40.

 

Poza tym porównując pracę mojej almery do identycznej ale z przebiegiem 140 kkm, moja chodzi zdecydowanie głośniej. Zresztą kolega, którego podwożę z pracy też zauważył, że silnik zaczął głośniej pracować, ja z racji ciągłej eksploatacji nie zauważyłęm tego faktu.

 

Minął też termin wymiany oleju, poczytałem wszytskie posty na forum odnośnie któy polecanie i mam taki mętlik, nie wiem czy zamieniać 5w40 na 10w/40, być może silnik zaczął by pracować ciszej (204 kkm to już spory przebieg) , ale z drugiej strony nie zauważyłem, aby silnik brał olej?!? Co radzicie?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozpędzaniu się z prędkości 80km/h radzę zmienić bieg na niższy... ;) Męczysz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rozpędzaniu się z prędkości 80km/h radzę zmienić bieg na niższy... ;) Męczysz silnik.

 

Zobacz na spalanie moje i Twoje (a ja i tak większość jeżdżę po mieście). Ja jeżdzę wolno i ekonomicznie. Poza tym wg instrukcji 5 bieg należy wbijać przy 74 km na godzinę.

 

A wracając do sedna problemu bieg nie ma tu nic do rzeczy (tak mi się wydaje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość którą podałeś to minimalna prędkość zmiany biegu z 4 na 5... Co do spalania to faktycznie pali mi trochę więcej, ale ja nie lubię się człapać i 90km/h osiągam na 3 lub 4 biegu ;) Do tego dochodzą opony 195 i felgi 16 cali... Co do głośniejszej pracy to może jest to spalanie stukowe?? Czy głośniejszą pracę słychać tylko na 5 biegu, czy na innych też w tym samym przedziale obrotów? Poza tym nie napisałeś jaki masz silnik ;)

 

No offence

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to 1.4 16V :)

 

U mnie na 3 biegu przy prędkości 60km/h już jest koło 3k obr i robi się głośno więc wrzucam 4 bieg ;)

 

Spalanie stukowe raczej to nie jest, gdyż dźwięk ten to nie stukot, a raczej coś w rodzaju rezonansu, który również można odczuć na pedale gazu i raczej jest to słyszalne tylko na 5 biegu, na 4 czy tym bardziej 3 biegu nie zauważyłem tej dolegliwości.

 

[ Dodano: Sro 20 Maj, 2009 14:14 ]

Dodam jeszcze, że od prawie roku mam problem z odpaleniem silnika po dłuższej przerwie (powyżej 8h). Nie ma tu znaczenia czy jest zima, czy lato, czy ciepło, czy zimno, czy sucho, czy wilgotno. Na początku, czyli prawie rok temu było to sporadyczne zdarzenie, a silnik odpalał za 4-5 razem (rozrusznik kręcił, kontrolki paliły, ale nie odpalał, a po odpaleniu dusił się, trzeba było przegazować i było już ok). Z biegiem czasu zdarzenie ma miejsce prawie każdego dnia, z tym ze zazwyczaj za 2 (maks za 3) próbą odpala, wchodząc na 1,5k obr/min. Trochę mnie to martwi, ale jak byłem w serwisie i za samą diagnozę krzyknęli 250 PLN to odpuściłem :( Tak więc jak ktoś wie w czym może tkwić problem to rada sporo warta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McAlmera
Dodam jeszcze, że od prawie roku mam problem z odpaleniem silnika po dłuższej przerwie (powyżej 8h). Nie ma tu znaczenia czy jest zima, czy lato, czy ciepło, czy zimno, czy sucho, czy wilgotno. Na początku, czyli prawie rok temu było to sporadyczne zdarzenie, a silnik odpalał za 4-5 razem (rozrusznik kręcił, kontrolki paliły, ale nie odpalał, a po odpaleniu dusił się, trzeba było przegazować i było już ok). Z biegiem czasu zdarzenie ma miejsce prawie każdego dnia, z tym ze zazwyczaj za 2 (maks za 3) próbą odpala, wchodząc na 1,5k obr/min. Trochę mnie to martwi, ale jak byłem w serwisie i za samą diagnozę krzyknęli 250 PLN to odpuściłem :( Tak więc jak ktoś wie w czym może tkwić problem to rada sporo warta ;)

 

Bez urazy, ale trochę to słabo świadczy o Twojej dbałości o sprzęt - rok :?: ja bym miesiąca nie wytrzymał z takimi objawami i coś z tym zrobił..

 

250 PLN za diagnozę - to pewnie ASO. Rozpytaj (może też tu na forum) o jakiegoś sensownego mechanika w Twojej okolicy - myślę, że za max połowę tej kwoty spróbuje Ci pomóc.

 

Co mi przychodzi do głowy - można posprawdzać kable WN, aparat zapłonowy, świece i może przeczyścić przepustnice (skoki obrotów).

Ja i tak uderzałbym do fachowca bo... unieruchomienie auta :zdziw: 200km od domu o 22.30 na przykład :zdziw: - bezcenne :029:

 

Co do oleju, to jeden fachowiec od Nissanów spod Poznania polecił mi kilka lat temu stosować jednak półsyntetyk 10w40 do GA16DE, bo to niby korzystniejsze dla jego łańcuchowego rozrządu - tak też robię i wszystko jest od.. zawsze git - obecnie 219000km

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale trochę to słabo świadczy o Twojej dbałości o sprzęt - rok :?: ja bym miesiąca nie wytrzymał z takimi objawami i coś z tym zrobił..

 

Przyznaję się bez bicia - dałem ciała :zly: Ale to z dwóch powodów:

1* kasa - 250 za samą diagnozę to przesada

2* złe doświadczenia z poprzednimi mechanikami, nie sztuka płacić po kolei za wymianę kolejnych poszczególnych elementów, bez pewnej diagnozy-po prostu mnie na to nie stać :(

 

No i dzięki za podpowiedzi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...