Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai napęd 4WD


Gość gosik.wroc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem w swojej instrukcji obsługi (2007) nic a nic odnośnie systemu ABLS. Może ktoś wrzuci skan tego rozdziału ze swojej instrukcji?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Nie znalazłem w swojej instrukcji obsługi (2007) nic a nic odnośnie systemu ABLS. Może ktoś wrzuci skan tego rozdziału ze swojej instrukcji?

 

ABLS jest jednym z układów biorących udział w stabilizacji kierunku jazdy.

Przyhamowywuje koło które ma wiekszą prędkość obrotową od pozostałych umożliwiając

przekazywanie mocy na pozostałe koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABLS jest jednym z układów biorących udział w stabilizacji kierunku jazdy.

Przyhamowywuje koło które ma wiekszą prędkość obrotową od pozostałych umożliwiając

przekazywanie mocy na pozostałe koła.

Dzięki! Ciekawe czemu nie uwzględnili tych informacji w mojej instrukcji...

 

System co do zasady podobny do EDS-u w grupie Volkswagena czyli do elektronicznej (udawanej, uzyskiwanej przez hamowanie koła tracącego przyczepność) blokady mechanizmu różnicowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

To w latoo zalecany napęd na przód 2wd a zimą 4wd.dobrze myślę

Nie. W jedno i w drugie jeździmy w trybie Auto, a komputer sobie sam zapina tył w razie potrzeby. Tak jak zauważyłeś w innym poście - tryb 2WD jest praktycznie w ogóle niepotrzebny,bo nie wiem czemu ktoś miałby samochód sztucznie ograniczać do napędu na przód,jeżeli w trybie Auto i tak 99% czasu jeździmy tylko z napędem na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział inaczej:

1. Jest sucho, dobra przyczepność - 2WD

2. Przeciwność powyższego - AUTO  (w wyjątkowych sytuacjach LOCK)

3. Dla leniwych (sam do nich należę), niezależnie od warunków - AUTO  (w wyjątkowych sytuacjach LOCK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział inaczej:

1. Jest sucho, dobra przyczepność - 2WD

2. Przeciwność powyższego - AUTO  (w wyjątkowych sytuacjach LOCK)

3. Dla leniwych (sam do nich należę), niezależnie od warunków - AUTO  (w wyjątkowych sytuacjach LOCK)

Ja nie rozumiem tylko jednego. Skoro w trybie Auto samochód i tak jeździ z napędem na przód przez prawie cały czas.....to po co w ogóle przełącznik na tryb 2WD? Jakie jest możliwe zastosowanie tego trybu,że jako kierowca świadomie wybierasz,że "tak, chcę mieć tylko napęd na przód i nie, nie chcę żeby samochód sam załączył napęd na tył nawet przy trudnych warunkach drogowych"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć jest tak (zastrzegam się, że są to tylko moje domniemania), że tak czy siak w trybie AUTO zawsze minimalna część napędu tylnego jest załączona. Nie wiem, strzelam powiedzmy 2%.

Dzięki temu, nie ma zbędnej zwłoki przy potrzebie dołączenia większego udziału. Kiedy może się to przydać przy dobrych warunkach drogowych? W dalszym ciągu gdybając: plama oleju, liście na drodze, rozsypany piasek z budowy, itp, itd.

Natomiast stosowanie 2WD ? Teoretycznie mniejsze zużycie tylnego mostu, może mniejsze zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć jest tak (zastrzegam się, że są to tylko moje domniemania), że tak czy siak w trybie AUTO zawsze minimalna część napędu tylnego jest załączona. Nie wiem, strzelam powiedzmy 2%.

Dzięki temu, nie ma zbędnej zwłoki przy potrzebie dołączenia większego udziału. Kiedy może się to przydać przy dobrych warunkach drogowych? W dalszym ciągu gdybając: plama oleju, liście na drodze, rozsypany piasek z budowy, itp, itd.

Natomiast stosowanie 2WD ? Teoretycznie mniejsze zużycie tylnego mostu, może mniejsze zużycie paliwa.

No instrukcja podaje dość wyraźnie(sekcja 5-17) że w trybie auto napęd przełącza moc dynamicznie w zakresie 100:0 przód/tył aż do równego podziału 50:50. Oczywiście instrukcja może nie wspominać o warunkach techniczych wymuszających jakieś tam minimalne podpięcie napędu(jak sam powiedziałeś, w 1-2%),ale z tego co czytałem i widziałem wynika,że w dobrych warunkach samochód jeździ z samym napędem na przód i tyle. Większe zużycie paliwa w samochodach 4x4 wynika raczej z tego,że w porównaniu do normalnych QQ są zwyczajnie cięższe,coś ten napęd na tył musi przekładać,więc mamy ważący paredziesiąt kilogramów wał korbowy. Za to sama zmiana Auto<->2WD nie powinna mieć tutaj żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gambiting nie myl wału korbowego z wałem napędowym. Poza tym wał napędowy nie waży paredziesięciu (?) kilogramów.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gambiting nie myl wału korbowego z wałem napędowym.

Tak oczywiście,moja pomyłka :-)

 

A co do wagi to sam wał pewnie nie waży aż tyle,ale chodziło mi raczej o cały zestaw, wał z obudową, z mostem i tak dalej. Źle się wyraziłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Przeczytałem cały wątek, jakieś pojęcie o napędach mam (jeździłem i subaru s-awd i audi quattro), ale czy ktoś się orientuje czy podczas poślizgu przedniej osi w trybie auto, system załączy tylną oś, czy tylko ESP/ASR dohamuje koła przedniej osi czy i to i to zadziała ? Tak się zastanawiam jak te systemy razem współpracują, bo ich działanie jest trochę wzajemnie sprzeczne...

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek, jakieś pojęcie o napędach mam (jeździłem i subaru s-awd i audi quattro), ale czy ktoś się orientuje czy podczas poślizgu przedniej osi w trybie auto, system załączy tylną oś, czy tylko ESP/ASR dohamuje koła przedniej osi czy i to i to zadziała ? Tak się zastanawiam jak te systemy razem współpracują, bo ich działanie jest trochę wzajemnie sprzeczne...

 

Wiem, że zadziała to w drugą stronę, to znaczy:

Zimą na śliskim, pod górę, wiem że na 100% ciągną wszystkie koła to ESP czasami któreś z kół przyblokuje, co skutkuje tym, że wyhamuje mi auto, i mam problem żeby podjechać. Oczywiście piszę tu o całkowicie ekstremalnym przypadku (lód) i zawsze jak wiem, że może być ciężko to wyłączam ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trybie auto czy lock ?

 

właśnie oglądałem automaniaka gdzie nowym qq latali po lasach i w sumie 4x4 dawało rady, ale nie wiem czy miał esp on czy off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ekstremalnych warunkach włączam lock i to było w trybie lock.

Też oglądałem automaniaka. Jak robili podjazd pod stok to qq miał włączone ESP, nawet Patryk mówił, że jechał na niskich obrotach, bo ESP pracowało. Później to nie wiem, ale podejrzewam, że pewnie też miał ESP włączone, szczególnie przy końcowej próbie czasowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całego właśnie nie widziałem, tylko tą czasówkę. Mikiciuk jako jedyny coś ogarnia. Maznas i Jemielita jeździć nic nie potrafią... głupio się ogląda te ich testy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś by chiciał poczytać co jest w instrukcji obsługi z qq j10 z 2007 r odnośnie napędu na 4 koła załączam zdjęcia  :wave:

post-30997-0-12528500-1459274584_thumb.jpg

post-30997-0-21404800-1459274592_thumb.jpg

post-30997-0-23337400-1459274600_thumb.jpg

post-30997-0-92628200-1459274609_thumb.jpg

post-30997-0-11810500-1459274625_thumb.jpg

post-30997-0-34003500-1459274634_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witajcie.

 

Czy ktoś u siebie zauważył, że przy rozpędzaniu do prędkości (na liczniku) 50-60 km/h drżenie na kierownicy w trybie AUTO?

Przy FWD tego nie ma.

QQ J10 z 2009. Dopiero kupiłem, więc nie wiem jak to się pojawiło.

Co to może być?

Edytowane przez Biotyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne opinie odnośnie działania napędu AWD w trybie auto gdy jest sucho... jedni twierdzą, że działa jako FWD, aż wykryje uślizg i dopiero dołącza tył. Jesteś pewien, że ustawienie pokrętła ma znaczenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak przełączam między trybami przy tej prędkości to drgania się pojawiają i nikną, więc coś jest na rzeczy.

 

Dodatkowo mam wielki problem przy hamowaniu, ale myślałem, że to coś niezależnego od napędu.
Przy mniejszych prędkościach zwalnia pulsacyjnie, jak przy krzywej tarczy, ale tarcze były wczoraj ustawiane i są ok.
Przy większych prędkościach mam wrażenie jakby koła miały się urwać. Nic takiego nie występuje przy rozpędzaniu.

Problem z hamowaniem występuje i przy FWD i przy AUTO.

 

Dziś mechanik sprawdza na kołach letnich czy to nie wina felg albo opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak generalnie to przy wyższych prędkościach powinno się jeździć w trybie 2WD.

To po co to AUTO w ogóle? Przy małych prędkościach to można zblokować przecież.

Wydawało mi się, że AUTO ma pomóc w awaryjnej sytuacji, a takie zdarzają się raczej przy większych prędkościach.

 

Końcówki drążków dodatkowo wymienione, przód wyregulowany.

Jest trochę lepiej, ale wibracje nadal występują.

Kolejne w kolejności do wymiany simerbloki z tyłu. Warto, bo kupa kasy za samą robociznę?

Edytowane przez Biotyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie ważne. Ja akurat mam takie widzimisię, że w okresie zimowym bym chciał na auto pojeździć.

 

Tylko te wibracje przy rozpędzaniu są niepokojące. A telepanie całej budy przy hamowaniu przyprawia o zawał serca.

Czy ktoś jeszcze coś takiego spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...