Gość Nitty Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam Pisze nowy temat bo po przeszukaniu forum nie znalazlem dokladnej odpowiedzi na moj problem. O co chodzi. Po wymianie sprzegla w grudniu pojawil sie chroboczacy dzwiek przy ruszaniu i spokojnej jezdzie na I i II biegu. Teraz ten chroboczacy dzwiek pojawia sie takze po uruchomieniu silnika (najglosniej na zimnym silniku). Po wcisnieciu sprzegla dzwiek znika i wraca ponownie po odpuszczeniu sprzegla. Biegi wchodza normalnie. Bylem w warsztacie i powiedzieli ze skrzynia do wymiany. Moje pytanie co moze byc w niej uszkodzone i czy oplaca sie wyjmowac skrzynie i wysylac do Siedlec czy lepiej kupic "nowa" z uzytka z UK. Almera 1,4, 179 tys przebiegu. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam posiadaczy Nissankow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Ci co ci mówią, że skrzynia do wymiany, nie mają pojęcia o naprawie skrzyń biegów-najprościej wyjąć uszkodzoną i zamontować drugą. Za naprawę w Szczecinie żądali od 1000 do 1500zł bo to Japończyk i łożyska są bardzo drogie. Jak im powiedziałem, że człowiek w Siedlcach wymienia łożyska bez wyciągania skrzyni to wybuchali śmiechem i patrzyli jak na idiotę, który wierzy w cuda. Wysyłaj do Siedlec lub pojedź w jakiś weekend po uzgodnieniu telefonicznym. Ja w zeszłym roku jechałem tam ze Szczecina z bardzo hałasującą skrzynią. Pan na miejscu zrobił mi ją w 3h za 330zł z olejem. Do dziś zrobiłem ok 30 000km i jest ok. WNIOSEK: Tylko Siedlce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avior Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Też stałem przed tym problemem. Skrzynia identycznie mi hałasowała. Ale po sprawdzeniu ceny łożysk, kosztu demontażu, wysyłki, naprawy i ponownego montażu postanowiłem wymienić na używkę. (Po odkręceniu korka spustowego oleju w skrzyni był on cały pokryty startymi opiłkami łożysk :kosci: ) Podsumowując, znalazłem szrot w Szczecinie, który za używaną skrzynię wraz z wymianą wziął ode mnie 1000 PLN, skrzynia chodzi, a jak (odpukać) znów będą problemy to wyślę do Siedlec swoją starą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Witam Po wymianie sprzegla w grudniu pojawil sie chroboczacy dzwiek przy ruszaniu i spokojnej jezdzie na I i II biegu. Teraz ten chroboczacy dzwiek pojawia sie takze po uruchomieniu silnika (najglosniej na zimnym silniku). Po wcisnieciu sprzegla dzwiek znika i wraca ponownie po odpuszczeniu sprzegla. Mialem podobny objaw w Micrze mojej dziewczyny okazalo sie, ze winne bylo to, ze osoba, ktora wymieniala sprzeglo nie sprawdzila czy sa wszystkie kołki co spowodowało, że po jakims czasie to co wchodzi na wałek w sprzegle mialo pekniecia i halasowalo(wyciszalo sie po wcisnieciu sprzegla). Pojechalem do Siedlec najpierw zrobili mi skrzynie, ale byl ten sam dzwiek, sprawdzili sprzeglo i wyszlo co jest przyczyna. Na Twoim miejscu pojedz do tych gosci, znaja sie na robocie. Tylko zanim zajma sie skrzynia to spytaj czy to przypadkiem nie jest samo sprzeglo- i przypomnij im naprawe mojej Micry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nitty Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Dziekuje Panowie za odpowiedz. Pojezdzilem troche po warsztatach i mechanicy albo mowili ze zmiana skrzyni na uzywke albo ze jak rozbiora to powiedza. Ale w jednym warsztacie powiedzieli ze to "lozysko oporowe na walku sprzeglowym" i wymiana razem z lozyskiem 350-400zl. Mechanik w Siedlcach wydal podobna diagnoze i naprawa ok 300zl + 150 za transport nie liczac 300zl za wyjecie i zalozenie skrzyni u mnie. Wiec wstepnie umowilem sie na poniedzialek w lokalnym warsztacie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. :027: :027: :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Higgs Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Witam, i ja jestem ze Szczecina i ja mam problem ze skrzynią- hałasujące łożyska i chroboczenie- byłem u znajomego mechanika stwierdził ze zawiecha jest ok, zadnych luzów, łozyska kół itp w porządku, na korku skrzyni było sporo opiłków, powiedział ze nie opłaca sie robic skrzyni bo mnie to ze dwa tysiące wyniesie i zebym szukał używki, teraz sie zastanawiam czy da sie to jednak naprawić czy jednak szukac drugiej. Zaraz sie okaże ze cala Polska bedzie do Siedlec jezdzic ze skrzyniami :] pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nitty Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Witam ponownie Pisze tego posta bedac juz zalamanym i nie widzac rozwiazania z moja Almerka i jej skrzynia biegow. Mechanik ktory zdiagnozował "łożysko oporowe" po wyjęciu skrzyni powiedział że są walnięte inne łożyska także i mechanizm różnicowy, on napray sie nie podejmuje i najbezpieczniej bedzie kupic uzywana skrzynie i zamontowac. Tak tez zrobilem znalazlem w Bydgoszczy w firmie specjalizujacej sie w Nissanach skrzynie z 99r z przebiegiem 52 tys mil. Skrzynia 700zl montarz 300zl i olej 100zl. Po zamontowaniu okazalo sie ze tez halasuje na postoju i podczas jazdy jak sie odpusci gaz i hamuje silnikiem. Pojechalem do firmy i pokazalem samochod, wlasciciel z wielka łaską zgodził sie na wymiane ale za wymiane musialem znowu zaplacic tym razem 250zl i oczywiscie 100zl za olej bo ona starego nie wleje. Kolejna skrzynia tez z 99 roku i przebigiem 32 tys mil na postoju nie halasuje (ale jak sie otworzy maskę to slychac jakby cos bylo luzne i tarlo z okolic skrzyni a ginie po wcisnieciu sprzegla) po dopuszczeniu gazu podczas jazdy i hamowaniu silnikiem wydaje podejzane dzwieki. Podczas ruszania na wstecznym szarpie. Nie mam juz pomyslu co zrobic zeby bylo dobrze ani gdzie szukac pomocy. Jak na razie wydalem prawie 1500zl i dalej nie jest jak byc powinno. Moze ktos z Was ma jakies pomysly co zrobic zeby moj Nissanek znow byl sprawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Popcorn Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Witam. Jeżeli jesteś pewien że skrzynia i chcesz jeszcze spróbować to mam adres do gościa który ma skrzynie (sam kupowałem no i powiem że igiełka) i jest z Inowrocławia ( ja jechałem do niego po skrzynie z Poznania). Wieć jak co to daj znać na maila ukpis@echostar.pl i dam Ci jakies namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha jr Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 ginie po wcisnieciu sprzegla Może problemem jest sprzęgło :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nitty Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 ginie po wcisnieciu sprzegla Może problemem jest sprzęgło :?: Teraz to juz niczego nie jestem pewien ale dzis bylem w jednym warsztacie i mechanior sie przejechal i posluchal i powiedzial ze jemu wyglada to na skrzynie. Nie portafil powiedziec na ile to jest powazne i czy zepsuje sie szybko czy za 2 lata, wiec lepiej probowac szukac dalej moze wkoncu trafie na pozadna skrzynie. Sprzeglo robilem cale w grudniu i teraz podczas zakladania pierwszy raz skrzyni mechanik powiedzial ze jest dobre, a ponoc przy wymianie skrzyni nie trzeba ruszac sprzegla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 W zasadzie to Ci w niczym nie pomogę ale myślę że Twoim problemem są mechanicy, którzy nie są w stanie zdiagnozować usterki. W tej sytuacji w żadnym wypadku nie kupuj kolejnej (juz trzeciej?) używanej skrzyni tylko , tak jak radzi jeden kolega wyżej oraz wielu innych forumowiczów w innych wątkach, przejedź się do tych Siedlec. Skoro tamtejszy fachman tak się na tym zna to pewnie będzie w stanie Ci pomóc jak wielu innym osobom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stalker81 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam, nie chce dodawać nowego postu dlatego piszę tutaj. Ostatnio, niestety, rozsypała mi się skrzynia biegów w mojej kochanej N15 1,4 16v (produkcja Japońska). Chce kupić "nową" skrzynię na allegrusie, a nie chce tej starej ratować. Pan na "szrocie" powiedział mi, że muszę mieć numer tej skrzyni. Co gorsza jest on podobno w środku, a nie na obudowie. Jak to jest? Ja się na tym nie znam. Jeśli kupię skrzynię na allegro to może się okazać, że nie pasuje ona do mojego auta? Czy tutaj wszystkie były standaryzowane? Według tego, co piszecie, to nie powinien to być problem skora da się nawet przełożyć z 1,6. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 (edytowane) Jeżeli dźwięk ginie po wciśnięciu sprzęgła to problemem jest łożysko w skrzyni. Po wciśnięciu sprzęgła skrzynia staje i dlatego mamy ciszę. Jeśli chodzi o identyfikację skrzyni, to nie jest to w środku (wg sam naprawiam). Jeżeli masz sprzęgło mechaniczne to oznaczenie jest na dźwigni łożyska wyciskowego. Jeżeli hydrauliczne to na obudowie sprzęgła. Wyczytałem też, że w 1.4 skrzynia jest inna (RS5F30A), a w 1.6 i 2.0D taka sama (RS5F31A). Edytowane 10 Sierpnia 2009 przez kojak85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MilCra Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Witam, miałem dokładnie takie same objawy. Ściągnąłem skrzynię i pokazał mi się taki widok: Jako, że w temacie skrzyń biegów, są ludzie ode mnie mocniejsci, może ktoś będzie wiedział, cóż to za otwór? Czy jest to otwór technologiczny, który występuje w tych skrzyniach, czy może wytwór "chorego" łożyska?? Dodam, że skrzynia wyjęta z almery n15, 1.4 75KM, 1998 rok. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vultus Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Witam, Sorry, że odświeżam temat, ale parokrotnie pisaliście o mechaniku z Siedlec. Czy mógłbym prosić tu lub na priva o jego nazwisko, adres i telefon? Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość x-r-a-y Opublikowano 24 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2009 Witam, W mojej Almerze było wycie skrzyni biegów na I,II i mniej głośne na III biegu. Byłem u trzech mechaników, każdy proponował kupno używanej skrzyni lub remont. Koszt w okolicach 1000 zł. Za samo wyjęcie skrzyni liczyli sobie 350 zł. Przeczytałem na forum o mechaniku w Siedlcach, wykonałem telefon i po paru dniach samochód trafił na warsztat. Mechanik po krótkiej jeżdzie potwierdził że są do wymiany łożyska. Cała naprawa twała niecałe dwie godziny. Powrót do domu i pełne zadowolenie z naprawy, skrzynia nie wydaje żadnych dżwięków. Koszt wymiany trzech łożysk + olej 380 zł. Kolego Vultus podaję link do strony warsztau w Siedlcach http://lukaszdmowski.prv.pl/ Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 (edytowane) 22 grudzień 2009 Witam Wracając dziś z pracy zadzwonił mi telefon ściszam radio i rozmawiam. Po zakończonej rozmowie, usłyszałem dziwny dźwięk. Tzn coś takiego jakby krople deszczu uderzały o blaszkę. Dzieje się to za każdym razem jak wrzucę na luz. Przestaje przy przytrzymaniu drążka zmiany biegów oraz gdy wrzucę na bieg i jadę. Proszę o pomoc. Zanim pojadę do mechanika a ten mnie naciągnie. Mam almera N15 1998 r 2.0 D i 230 tys km. Od kiedy kupiłem samochód nic się nie działo. To co wymieniłem to rozrząd ( paski napinacze itd). chyba teraz czas na wymianę podzespołów skrzyni biegów. Tylko co to może być. pozdrawiam 23 grudzień 2009 Dziś rano, wsiadłem do samochodu i chciałem sprawdzić czy nadal coś stuka. Poruszałem drążkiem zmiany biegów na luzie w prawo w lewo i nadal coś stuka. Nawet na wyłączonym silniku. Czy ktoś się spotkał już z takim problemem. Proszę o pomoc 7 styczeń 2010 Wczoraj zadzwonił do mnie mechanik i powiedział ,że to co stukało to pęknięta sprężyna. Kawałek się odłamał i luźno "latał" w obudowie. Nie zapytałem skąd ta sprężyna. Na pewno dowiem się jak podjadę odebrać samochód. Czy ktoś z Was wie co to może być za sprężyna i skąd mogła wypaść ? Pozdrawiam Edytowane 7 Stycznia 2010 przez Crushpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.