Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ile gazu Wam pali


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Założyłem sekwencję do mojego Nissana WP11 z silnikiem 1,6 16V i pali o ok. 30% więcej niz na PB. Przykładowo na trasie spali 8L PB a gazu 10L, w mieście bierze nawet do 13L LPG. Jak jest u Was ? Coś duże to spalanie w moim aucie...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primera p11 sedan 1,6 16v (wałki od ds czyli ko 106kucy). Sekwencja brc. Nie spalił mi nigdy więcej niż 9 litrów. Zwykle jest 30% miasto 70% trasa i wtedy pali 8,3-8,7, na trasie 7,5-8 max (jadę zawsze nie szybciej niż 110-120). Jakiej firmy masz instalacje i jakie zastosowano wtryski??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja standartowa - Stag300, Zavoli N oraz słabe wtryski - Valteki czerwone. Na razie nie zmienię wtrysków ponieważ instalacja nowa i auto chodzi na gazie ok. Poza tym tak naprawdę nie ma gwarancji, że na lepszych (szybszych i stabilniejszych) auto będzie mniej paliło. A 350 zł na Matrixy HD344 lub 220 zł na Magic Jety trzebaby wydać. Jak obecne wtryski "polecą" to pewnie się szarpnę na matrixy HD344.

A Ty jak sądzisz - czy lepsze wtryski na pewno zmniejszą spalanie ? Co może być jeszcze powodem sporego spalania w mojej Primece ? Jak pisałem wyżej to kombi więc i masa samochodu nieco większa od sedana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w mojego spritmonitora. Mam 2,0 kombi brc sequent 24. Jak masz swieza instalke to jest szansa ze sie uspokoi spalanie. Poza tym probowales na innej stacji zatankowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z wysokim spalaniem na STG300. Mam żółte Valteci i po kilku wizytach macher od gazu zrobił przeróbkę: rozwiercił dysze we wtryskach do 2mm a mapa poleciała do 1,2 w dół. Teraz spalanie w mieście max 10l w trasie nie powiem bo nie mam wiarygodnego pomiaru. W zasadzie zadowala mnie pomniejszenie spalania w mieście bo tu najwięcej jeźdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

instalacja świeża jest, więc jako takie spalanie narazie nie jest miarodajne, jak się wszystko ułoży po około 1500km lub jak gazownik powiedział Ci inaczej jedziesz na pierwszy przegląd i wtedy dopiero dostrajają wszystko, na czerwone valteki nie ma co narzekać, dają radę, u mnie wytrzymały ponad 80tys km, teraz mam założone żółte akurat, ale różnicy jakotakiej w spalaniu raczej nie odczuwam, jeżdżę raczej niezbyt delikatnie i zamykam się spokojnie w 12 litrach, czasem do 10 zejde też, więc u Ciebie też powinno się unormować ale to dopiero po pierwszym przeglądzie instalacji, tylko wtedy przypilnuj gazownika żeby ustawił mapę porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z wysokim spalaniem na STG300. Mam żółte Valteci i po kilku wizytach macher od gazu zrobił przeróbkę: rozwiercił dysze we wtryskach do 2mm a mapa poleciała do 1,2 w dół. Teraz spalanie w mieście max 10l w trasie nie powiem bo nie mam wiarygodnego pomiaru. W zasadzie zadowala mnie pomniejszenie spalania w mieście bo tu najwięcej jeźdżę.

Hehe to widzę, że różnie bywa. Akurat ja miałem dysze za małe, mnoznik był wysoko i wówczas spalanie było mniejsze. Po rozwierceniu dysz i zejściu mmnożnika do odpowiedniego poziomu spalanie wzrosło. Co do przebiegu auta na gazie to zrobiłem już od montażu instalacji 4000 km wiec chyba nie ma co liczyć na mniejsze spalanie. Mam jeszcze 2 pytania o mnożnik - ponoć dobrze jeśli się zaczyna od ok.1,2 :

1) Napiszcie mi, odkąd liczyć to 1,2 ? Chodzi mi o to, że linie map zaczynają się nieraz nie od początku wykresu ale np. od czasu wtrysku 3 ms. Czy wówczas brać pod uwagę wartość mnożnika (1,2) od początku wykresu czy też od momentu "nałożenia się w pionie" z początkiwm wykresu map ?

2) Druga sprawa - jesli linia mnożnika na samym początku zaczyna się od załóżmy od 1,1, potem idzie "do góry" na ok. 1,5 (załóżmy przy czasie wtrysku 4-5 ms) a następnie opada stopniowo do 1 (przy maksymalnych czasach wtrysku) to o czym to może świadczyć ? Widziałem w większości map, że możnik raczej zaczynał się od pewnej wartości i w miarę równo biegł do czasu wtrysku 4-5 ms a nastpnie zaczynał opadać. Jak w opisanym przypadku liczyć mnożnik - jeśli zaczyna się na początku od 1,1 a następnie "idzie" na wspomniane 1,5 to czy liczymy, że jest 1,1 czy 1,5 ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

no to wtedy liczymy że jest od 1,1 do 1,5 nie ma opcji że podajesz jakąś uśrednioną wersję, a mnożnik może być dobry 1,1 i może być dobry 1,5 wszystko zależy od doboru ciśnienia na listwie i średnicy dysz tak żeby przy pełnym obciążeniu nie spadało ciśnienie lub wtryski nie były cały czas otwarte i nie nakładały się na siebie cykle wtrysków przy zbyt dużym mnożniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

W takim razie skąd bierze się powszechny pogląd, żemnożnik powinien zaczynac się w okolicy 1,2?

Po zamontowaniu instalacji miałem zamontowane dysze o średnicy 2mm. Wówczas mnożnik zaczynał sie od 1,7. Auto mniej spalało a dynamika jazdy nie była dużo mniejsza niż obecnie , gdy dysze mam rozwiercone na 2,4mm. Jedynym faktem, który stwierdziłem po rozwierceniu dysz jest większe spalanie samochodu. Być może chodzi o to by mieszanka była bogatsza ? Nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

generalnie chodzi o sam czas wtrysku na jałowym biegu, aby wtryskiwacz gazowy prawidłowo podał dawkę gazu musi mieć czas wtrysku na wolnych obrotach nie mniejszy jak 3ms, a benzyna na jałowym biegu ma około 2,5-2,6 więc przyjmuje się tak żeby na wolnych było w granicach 3ms bo jeżeli jest krócej mogą np falować obroty itp, chociaż wcale nie muszą, ale dawki gazu mogą być nieprecyzyjne, chociaż teraz wtryskiwacze gazowe też robią coraz szybsze wiec może już nie zawsze musi być więcej niż te 3, ale dla czerwonych valteków nie powinno być mniej niż 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od Pewnego czasu siedze na www.LPG.INFO.PL

i tam można dostać fachową pomoc ,,,,

 

 

Co Do układanie sie instalacji to chodzi o to że ustawiają się mapy Benzyny i Gazu

 

 

Odpowiednia dawka gazu jest ustawiana Przez Staga z sygnałów z ECU

 

tak jak piszą na tamtym Forum VALDEMARY RAILE i inne to są ELEKTROZAWORY a nie wtryskiwacze

choć do listwy mamy doprowadzone ciśnienie z Parownika 1 BAR a w kolektorze jest pod ciśnienie to działa tak jak gażnik zasysa sobie dawke gazu ,,,..

 

 

Co do Spalania

DLa SR20

A4 trasa do 140 km/h 4000rpmów -10,5l LPG

miasto 14-15 L LPG

 

 

 

tak do tematu to te porządne wtryskiwacze matrixy (koło 500 zł) a listwe valdka czy raila za 130 zł można kupić ,,,to podobno warto zmienia się całe auto kultura pracy itp...

 

ZAgłębiam sie bo sam zakładam staga 200 i nie moge skończyć a trzyma mnie sonda lambda ----a i jak sie doczytałem i mam niebieskie RAile # ohmowe i KME silvera niby do 270 KM a na prawde to do 150 ,,,

 

a narazie latam na BRC AT 90E + Blos +stożek + CAI i kosmos jest ,,,

 

 

a tak na prawde to nie chodzi o czas wtrysku tylko o ilość gazu patrz dysza ciśnienie parownik ,,,,,

 

jak masz podpiętą sonde Lambda ten fioletowy wykres na oscylatorze to patrz co pokazuje na tych wolnych jak masz do ---0,3 V to jest ubogo --ubogo zle falowanie itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak... u mnie silniczek 2.0 w mieście przy dynamicznej jeździe max.12 l, trasa około 8,5. Jeżeli masz możliwość to podejrzyj mapę wtrysku i wrzuć na forum lpg.info, coś podpowiedzą.

 

Ale zacznijmy od podstaw, świece, filtry (powietrza, gazu) kabelki masz ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak... u mnie silniczek 2.0 w mieście przy dynamicznej jeździe max.12 l, trasa około 8,5. Jeżeli masz możliwość to podejrzyj mapę wtrysku i wrzuć na forum lpg.info, coś podpowiedzą.

 

Ale zacznijmy od podstaw, świece, filtry (powietrza, gazu) kabelki masz ok?

 

No i to właśnie to sekwencja dobiera idealnie mieszankę z tąd mniejsze spalanie ,,,

i na to liczę właśnie

fakt faktem ze może by pasowało uczciwie wyregulować ,,,

u mnie wsio nowe ,,, opr kabelków ,, fakt faktem na 1.6 dużo ale jeszcze nie ma pewnie map idealnie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

srednie spalanie w almerze N15 Gti jes tna poziomie 9,5L a nie powiem zebym sie toczyl:P

ale zjezdzilem pol slaska i malopolski zeby wreszcie trafic do ludzi ktorzy sie na tym znaja.

pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz elementy instalacji LPG ? Chodzi mi o elektronikę, reduktor oraz wtryski (jeśli oczywiście posiadasz sekwencję) ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak... u mnie silniczek 2.0 w mieście przy dynamicznej jeździe max.12 l, trasa około 8,5. Jeżeli masz możliwość to podejrzyj mapę wtrysku i wrzuć na forum lpg.info, coś podpowiedzą.

 

Ale zacznijmy od podstaw, świece, filtry (powietrza, gazu) kabelki masz ok?

 

No i to właśnie to sekwencja dobiera idealnie mieszankę z tąd mniejsze spalanie ,,,

i na to liczę właśnie

fakt faktem ze może by pasowało uczciwie wyregulować ,,,

u mnie wsio nowe ,,, opr kabelków ,, fakt faktem na 1.6 dużo ale jeszcze nie ma pewnie map idealnie,,,

 

Sama sobie nie dobiera :-) trzeba pierw ją umieć dobrze wyregulować...

Niestety w naszym pięknym kraju za montaż LPG biorą się różne osoby...

Załorzą, podłączą i jak tylko odpali to gotowe :<

 

Sam się bujałem rok zanim znalazłem kogoś kto wykazał nieco więcej zapału i mi to zgrał.

(tak na prawdę wypożyczył mi map sensor na 3 dni i mapka się zgrała idealnie).

 

Napisz jakąś masz instalkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość carfanr
srednie spalanie w almerze N15 Gti jest na poziomie 9,5L
:zdziw:

:zdziw: :zdziw:

9,5 to na benzynie i to może przy emeryckiej jeżdzie. 10-11litrów średnio należy liczyć jeżdżąc na PB.

na LPG: do 11,5 trasa, do 13,5 miasto z klima. emeryci może by spalili mniej ale oni w końcu GTI nie jeżdzą, no chyba że tak. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sunny GA16DS I-generacja lpg - trasa ciut poniżej 8, miasto około 10 (zima nieco więcej lato nieco mniej) - odpalam tylko na gazie.

Primera sr20deh - brc sequent 24 - trasa jadąc jak wszyscy ok 9, miasto zwykle ok 11, a najwięcej co się zdarzyło to ok 12.

Także jak wam pali auto 15 l lpg po mieście to znaczy że coś ewidentnie nie gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mi zimą zaczęła wpierniczać po 11 litrów gazu. Wcześniej w trasie przy 130-140 km/h paliła 10.3 litra przy stag 300 :)

Po zimie pewnie się unormuje.. A jak nie to regulacja.

 

naprawdę dużo w ch.. zależy od stacji paliw... Czasami zatankujesz za 2,20 i zrobisz 300 km na baku,a czasami za 2 zł i zroisz 360 km.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam wszystkich,tak sobie czytam i dochodze do wniosku, że coś do k...y nędzy jest nie tak z moja primerą(p11 2.0 140ps automat), bo tak

1.świeża inst. gazowa sekwencyjna założona 23.11.2009r. przejechane 10kkm

2. spalanie miasto ponad 15l gazu, bo na butli 34l to czasami nawet 200km. nie zrobię nawet przy normalnej jeździe

3. trasa odcinki po 400km pokonywane w nocy bez żadnego natężenia ruchu korków, cały czas jade prędkość vmax do 120-130(żeby wyszło oszczędnie 12l.gazu

4.po montażu wywaliło mi chceck engine, dobry mechanik stwierdził: złe wartości podawane na drugą sondę przez emulator, co objawia się świeceniem kontrolki.

5. gazownik uznał, że nie widzi żadnego problemu, ale przegląd już za 5kkm to mu pocisne :devil:

poradźcie coś tak wogóle, żebym miał argumenty jak do niego zajade :rolleyes: .A i to jest 6 stopniowy automat, przy którym tak gdzieś wyczytałem, że spalanie nie powinno odbiebać od manuala,no tym bardziej jak jade w trasie z obrotami na poziomie 2800-3000. pozdrawiam

 

aha i właśnie znalazłem na allegro aukcję z map sensorem na której było napisane, że uszkodzenie tego elementu powoduje samoistne przełączanie się z gazu na benzynę,a u mnie tak sie dzieję. za co odpowiada ten czujnik i czy może być powodem wzrostu spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Spalanie u mnie podobne (Prima SR20DE, instalacja BRC sekwencja z października)

Ogólnie trasa przy 130-140 to 8,5 ze wskazaniem na 9l, natomiast miasto to już wolna amerykanka. Przed zimą wychodziło około 13,5l ale jak się rozpoczęły te mrozy poniżej -5 stopni to wskoczyło na 15-16l więc zaczynam się martwić. Poza tym jak silnik sam przełącza się na gaz po mroźnej nocy (ustawiony na 18 stopni) to zupełnie nie jedzie, trzęsie się jakby na 3 cyl pracował i często gaśnie. Jak się już nagrzeje jest ok. Gazownik mówił że to normalne i trzebaby prestawić na 25 stopni. Ale mnie zastanawia to, że silnik pracuje normalnie dopiero po pełnym nagrzaniu, no i to spalanie jakieś duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko u mnie po odpaleniu na benzynie jest ciezko z ruszeniem od razu po odpaleniu, a gaz mam ustawiony na 40 stopni tak ze nie ma problemu,tylko to przelaczanie benzyna gaz podczas jazdy od tak sobie i mysle ze to ten mapsensor.ale okaze sie niedlugo..

Ogólnie trasa przy 130-140 to 8,5 ze wskazaniem na 9l,

odnośnie tego to spala Ci 8,5lpg czy pb? bo mi 12 w trasie i nieda sie zejsc nizej ani szklanki :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...