Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Demontaż plastików z klapy bagażnika hatchback 3D


Gość kazzak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamierzam podłączyć sobie siłownik pod klapę bagażnika aby mieć otwieranie z pilota. Jako ze w hatchbacku jest ona zabudowana od środka plastikiem to mam do was pytanie. Może ktoś już to robił i mi podpowie w jaki sposób najłatwiej ją zdemontować? Nie chcę robić tego na chybił trafił bo znając życie pourywam jakieś zaczepy...

Mam też pytanie czy te plastiki są przykręcane, czy na zatrzaski i czy ktoś mógłby podpowiedzieć w których miejscach się one znajdują...

 

A i może ktoś jeszcze podłączał sobie siłownik pod klapę i mi trochę podpowie jak najlepiej jest go zainstalować...

 

Z góry dziękuje za wszelkie rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Zdejmowałem te osłonki w swojej almerce 5D. Wszystkie plastiki od klapy były na zatrzaski. Wyczuj ręką gdzie jest przymocowana (na jakiej wysokości) i odciągnij (czasem trzeba użyć siły - ale z umiarem).

Generalnie z tego co pamiętam to zatrzaski raczej były blisko krawędzi (w środku nie pamiętam aby coś było). Zdejmij sobie klapki z tej osłony, którymi wymienia się żarówki i poświeć sobie latarką - może coś zobaczysz:) - mi się udało:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy robiłem tylną wycieraczką (zatarta ośka) i musiałem ściągnąć te plastiki.

Jest jedna śrubka do odkręcenia na takim prostokątnym czymś, nie wiem jak to nazwać, takie prostokątne wgłębienie i w tym wgłębieniu jest jeden wkręt, bez zdjęcia tego elementu nie ściągniesz całości bo to cuś blokuje. Cała reszta na zatrzaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sargoszyygy
Ostatnimi czasy robiłem tylną wycieraczką (zatarta ośka) i musiałem ściągnąć te plastiki.

Jest jedna śrubka do odkręcenia na takim prostokątnym czymś, nie wiem jak to nazwać, takie prostokątne wgłębienie i w tym wgłębieniu jest jeden wkręt, bez zdjęcia tego elementu nie ściągniesz całości bo to cuś blokuje. Cała reszta na zatrzaski.

 

Śrubka w uchwycie do zamykania klapki rzeczywiście tam jest, powiedz kolego udał ci się zrobić tę wycieraczkę, jestem ciekawy czy ci się udało to zrobić i czy wystarczy wyczyszczenie i nasmarowanie jak to było w innym forum. ja nie mogłem odkręcić tego aluminiowego korpusu na trzy ciebie dam śruby, bo chyba właśnie tam trzeba się dostać. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam podłączyć sobie siłownik pod klapę bagażnika aby mieć otwieranie z pilota

 

Też mnie to czeka niedługo. Jak zrobisz to zdaj relację jak to wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po wszystkim... Wszystko ładnie działa.

Po odkręceniu śruby we wnęce do zamykania bagażnika. delikatnie płaskim śrubokrętem podważyłem pierw te plastiki na bokach, są na 3lub 4 zatrzaskach (już nie pamiętam) i na dole tzn od strony zawiasów przytrzymujących klapę do nadwozia te plastiki są nie na zatrzasku tylko na takiej wpince. Trzeba ten plastyk podnieść do góry i wyskoczy. Co do osłony samej klapy to była na samych zatrzaskach które w miarę łatwy sposób wyskakiwały po podważeniu delikatnym płaskim śrubokrętem.

Pręt łączący zamek z mechanizmem otwieranie przeciąłem w połowie. (Niestety traci się możliwość otwierania bagażnika z kluczyka).

Jeśli chodzi o siłownik to kupiłem slave o uciągu 3,5kg za 10zł (taki w zupełności wystarczy)

Jako że siłownik ciągnie to zamontowałem go z lewej strony klapy bagażnika. Musiałem nawiercić dwa otwory aby przymocować go do klapy. Od siłownika odchodził ten dołączony drucik który dołączoną do kompletu spinką połączyłem z tym uprzednio uciętym prętem (oczywiście musiałem odkręcić w klapie mechanizm, wyjąć go i przełożyć drucik na lewą stronę bo normalnie idzie on w stronę prawą do zamka). Została tylko regulacja napięcia tych drutów aby otwierał bagażnik.

 

Gorzej było z kablem... Spod centralki pod kierownicą przeciągnąłem go z lewej strony w progu. Potem podważyłem boczki plastikowe i włożyłem go pod nie. Z tył musiałem odkręcić pas aby dostać się pod plastik w tylnym słupku. Teraz było najgorzej. Bo trzeba było przeciągnąć kabel przez cały bok klapy. Sztywny drut wsuwałem od góry na dół (często się haczył o gąbkę owiniętą na wiązce idących tam kabli) Gdy udało mi się dotrzeć na dół podczepiłem pod niego kabel i wyciągnąłem do góry. Zostało tylko podłączenie pod siłownik i było po pracy. Co do kabla ja mam wersję 3d i kupiłem 5m. Starczyło dosłownie na styk, zostało mi jakieś 10cm luzu więc radzę kupić tak z 6metrów aby potem niepotrzebnie nie sztukować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest trochę roboty z tym... Też chcę u siebie zrobić otwieranie klapy na pilota, ale zastanawiam się czy nie da się podczepić siłownika gdzieś wcześniej tzn pod linkę którą otwiera się klapę od środka. Wtedy nie będzie konieczności ciągnięcia przewodów do klapy... Tylko nie wiem czy tak się da bo ta sama linka otwiera też klapkę wlewu paliwa... Będę musiał się dokładniej temu przyjrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy nie da się podczepić siłownika gdzieś wcześniej tzn pod linkę którą otwiera się klapę od środka

Ja kombinowalem podobnie... Podlaczyc silownik, który by po prostu ciagnal za linke. Tylko wlasnie kwestia otwierania wlewu paliwa pozostaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...