Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] uszczelka pod zaworami


reeg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś z was orientuje się gdzie w Warszawie dostane uszczelkę pod pokrywę zaworów (nie licząc autoryzowanych salonów) do 2.0 TD.

 

WARUNEK KONIECZNY: uszczelka musi być ORYGINALNA NISSAN-a ponieważ wymieniałem już dwa razy na zamiennik i ciągle cieknie :/

 

Z góry dziękuję za info

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reeg, używałeś silikonu???!!! jak nie to i oryginalna Ci nie pomoże .

ja założyłem zamiennik i na początku leciało ale ostatnio zdjąłem użyłem troche silikonu i jest git :) myk polega na tym że jak się zakłada uszczelke to trzeba w cztery rogi na głowicy przy styku z krańcowymi półpanewkami od wałka rozrządu dać troche silikonu ponieważ tam usczelka jest niedokładnie dociskana przez pokrywe. Takie uszczelnianie jest nawet podane w "Manualu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukaszjas

Gawa ma racje trzeba z silikonem bo wymusza to kostrukcja pokrywy ktora jest bardzo slaba i ma kiepskie trzymacie uszczelki. I nie wazne czy zamiennik i oryginal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam . Odświerzam temat i podaje małą wskazówke do montarzu uszczelki pod dekiel "klawiatury" w 2.0TD. Przy okazji wymiany rozrządu wymieniałem uszczelke bo zaczał lecieć olej z powodu takiego że uszczelka z czasem twardnieje i się rozszczelnia. Poprzednim razem użyłem silokonu tylko w rogach ale z czasem uszczelka stwardniała i się skurczyła. Czerwona linia wskazuje gdzie trzeba nałożyć cienką warstwe silikonu a strzałki gdzie trzeba dać troche więcej. Takie rozwiązanie spowoduje mocniejsze trzymanie uszczelki do powierzchni. Po złożeniu należy nie odpalać silnika przez ok 24 godziny aby silikon mógł dokładnie zaschnąć.

post-21694-1258480491,2041_thumb.jpg

post-21694-1258480501,2918_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelniania to ja polecam bardziej kit do misek olejowych (i nie jest czerwony tylko czarnysmile.gif ). Dobrze jest przed założeniem uszczelki i kitu sprawdzić powierzchnię czapy. Ja zakładałem 2 razy bo pomimo wałka z kitu ciekło mi z przodu od strony pompy. Po podgięciu i ponownym zakitowaniu odjechałem po 3 godzinach i do dziś mam sucho. Dodam że uszczelka w ASO kosztuje około 130 złotych, a i tak trzeba ją potraktować kitem tak samo jak tą Elringa za38 czy herth+buss za 50. Ważne przy zmianie aby nowa była miękka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być i kit do miski ale chodziło mi głównie gdzie najlepiej dać, jeżeli mi będzie miało zamiar znów lecieć to się rozejrze za takim kitem ale narazie mialem silikon temperaturowy pod ręką i taki dałem, po założeniu uszczelki ostatnio zrobiłem za jednym zamachem 600km i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Odgrzewam kotleta bo nie dajemu rady już z tą uszczelką.

Trzeci raz wymieniał mi mechanik uszczelkę bo ciekło.

Za pierwszym razem ciekło najbardziej od strony pompy i ogólnie wszędzie no ale nie dawał silikonu.

Za drugim z prawej było ok to znowu zacząło lać od strony rozrządu.

Ostatnio wymienił po raz trzeci razem z uszczelniaczami wałka bo myślałem że stamtąd leci.

Na całość szedł silikon.

Efekt? Leje jeszcze bardziej, znowu od strony rozrządu.

Pytanie: Co jest nie tak? Dodam że za kazdym razem uszczelka była nowa firmy Elring.

Może rzeczywiście trzeba kupić oryginał? Coś gdzieś czytałem że ona jest jakoś specjalnie wyprofilowana pod dekiel ale nie umiem teraz tego znaleźć.

Jeszcze mała dygresja.

Wg serwisówki są dwie różne uszczelki dla samochodów wyprodukowanych do 09/00 i po tym czasie.

Pierwsza ma numer 13270-57J01- i to jest do tych z czarym deklem chyba

Druga ma numer 13270-WA100- do dekla srebrnego.

Co ciekawe wszystkie firmy podają zamiennik do tej pierwszej.

O tej drugiej nie ma mowy. Ciekawe czym one się różnią?

 

Pomóżcie bo mnie już krew zalewa z tą uszczelką !!

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przerabiam ten temat. Wymieniałem już kilka razy tą uszczelkę, ostatnim razem samodzielnie. Kupiłem uszczelke elringa i pożądny czarny silikon, który był droższy niż uszczelka, oczyściłem wszystko pożądnie, odtłuściłem dałem silikonu tam gdzie trzeba. Było dobrze przez pół roku. Najpierw zacvzęło lecieć z lewej przy rozrządzie, później z prawej przy pompie. Obecnie napie..la olej z obu stron aż miło i cieknie sobie po całym silniku i kapie na ziemie jak z jakiegoś grata. Też już nie mam siły na to. Podkreślam, że leci tylko po bokach tam gdzie są te półkola.

Przyszła mi do głowy myśl, że może po tylu latach i przejechanych kilometrach nasze pokrywy się jakoś odkształciły i nie dociskają dobrze uszczelki i dlatego cieknie. Pozatym te śruby uszczelki też może należałoby wymienić.

W najbliższym czasie czeka mnie kolejna wymiana tej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Odwiedziłem jeden niezależny serwis Nissan'a w Katowicach celem usunięcia wycieków.

Asekuracyjnie zaopatrzyłem się w drugą pokrywę zaworów jakby ta okazała się krzywa czy coś.

Jak na razie po wykonanym uszczelnieniu nie widać śladów wycieku.

Najlepsze jest to że założyli tą samą uszczelkę Elring'a która była zamontowana.

Podobno się podwinęła czy coś.

Twierdzą że teraz nie będzie lało.

Plus dla nich za to że nie naciągali bez sensu na nową uszczelkę a był plan żeby zamówić oryginalną (w sumie od tego rozmowa się zaczęła)

Fakt faktem - terenu już nie znaczę ale nie wiem czy to jedyny wyciek.

Wczoraj postanowiłem umyć to co jeszcze było upaprane z oleju i okazało się że strasznie upaprana była miska olejowa od góry.

Nie wiem tylko czy to pozostałość po uszczelce pokrywy zaworów czy mam jeszcze gdzieś wyciek.

Po lekturze forum obawiam się że może puszczać coś takiego jak uszczelniacz wału korbowego.

Dużo jest z tym roboty?

Czy "normalny" mechanik jest w stanie wymienić taki uszczelniacz bez problemu czy na Nissan'a są jakieś sztuczki z tym związane?

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz naprawde zobaczyc dobrze czy cieknie z tego uszczelniacza. Najpierw proponuje to wymyc dobrze bo to moga byc pozostalosci po cieknacej uszczelce . Moze tez puszczeac uszczelka pod miska. Jakby puszczal uszczelniacz to nie tylko gora miski byla by zalana olejem. Teraz co do wymiany. Dobry mechanik sobie poradzi bez problemu. Trzeba rozebrac rozrzad i sciagnac kolo rozrzadu to dolne.I juz masz dostep do uszczelniacza ktory bedzie w pokrywie przykreconej na chyba 4 sruby do obudowy silnika .Najpierw dobre ogledziny.Czesc. W dieslu moze jeszcze byc zaolejona miska od turba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Kolegów po dłuższej przerwie . delikatnie ciekło mi od strony alternatora to to jeszcze mogłem znieść i podkładałem płyte pod auto żeby syfu nie robił ale jak mi puściło z drugiej strony i zaczęło się lać jak ze starej k.... to postanowiłem poświęcić trochę czasu i coś z tym zrobić zobaczymy co z tego wyniknie . Moje poprawienie fabryki na foto...

post-21694-0-22312300-1314052164_thumb.jpg

post-21694-0-46310100-1314052177_thumb.jpg

post-21694-0-28410400-1314052193_thumb.jpg

post-21694-0-38557200-1314052206_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mój patent na cieknąca uszczelkę wygląda następująco... a powstał po prawie nieudanych 10 próbach poprawnego skręcenia uszczelki wymian dobrej na jeszcze lepszą itp...A więc tak: Śruby na imbus gdyż stare na wkrętak po prostu się poobmykiwały. Uszczelka zwykły gumowy elring cos około 20 zł i najważniejsze taśma izolacyjna materiałowa do elektryki taka czarna już rzadko jest w użyciu ale jeszcze można ją kupić. Te oto taśmę nakleiłem na półkola wałków aż za uszczelkę po obu stronach głowicy wystawała a następnie silikon po niej delikatnie i drugi raz taśmę i silikon bardzo cieniutko tak żeby tylko pory w materiale nakrył, a następnie uszczelka normalnie skręcona i wierzcie mi już z 10 tyś km cieszę się tylko kurzem w tym miejscu gdzie łączy się uszczelka z głowica :-) a wcześniej jak sobie przypomnę to ehhh wkurzające jest i to bardzo żaden silikon żadna uszczelka na dłuższą metę nie pomagała... Powodzenie życzę i pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

moim zdaniem wina tkwi w tej dziadoskiej blaszanej pokrywie. Jest to cienki materiał i się odkształca i jest dociągnięta tylko punktowo. Myśle że te aluminiowe są o wiele bardziej sztywne i wytrzymalsze. Ja pokusiłem się o dorobienie dwóch wzmocnień z kątowników gorąco walcowanych. Jeden miał ściankę 3mm a drugi 4mm . Teraz pokrywa jest dociągnięta równomiernie po całej jej długości a nie tylko w miejscach gdzie są śruby . Uszczelki są dosyć twarde i potrzeba trochę nacisku żeby je dociągnąć i ta blaszana pokrywa nie wytrzymuje i się poddaje i uszczelka się odkształca i nie dolega tak jak trzeba.

 

Witam koledzy: Przez te mrozy to strasznie mi się rozszczelniła pokrywa zaworów i już nie mam do niej siły , więc zakupiłem pokrywe zaworów aluminiową ale mam problem z uszczelką bo nie jest skatalogowana. Moje pytanie jakby ktoś miał wiedzę na temat jaka to uszczelka i gdzie można dostać takową. Prośba o odpowiedź.

post-21694-0-83776000-1328894267_thumb.jpg

post-21694-0-16406600-1328894303_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś ustaliłem pewne fakty co do tych uszczelek a mianowicie: 1327057J01 jest to oryginalny numer uszczelki do pokrywy blaszanej która była montowana w silnikach do września 2000 roku, 13270WA100 jest to numer uszczelki do pokrywy aluminiowej która była montowana od września 2000 roku. Do blaszanej pokrywy jest do wyboru do koloru zamienników a do aluminiowej tylko i wyłącznie pozostaje serwis, dziś się dowiadywałem i taka uszczelka kosztuje 105 zł no ale cóż powiedziało się A trzeba powiedzieć i B. Po wpisaniu tego numeru w google wyskakują praktycznie tylko ruskie strony na których ta uszczelka jest dostępna. chyba producentom części nie opłacało produkować się zamienników do tego modelu bo o wszystko jest ciężko.

 

jakby miał ktoś znajomości gdzieś w jakimś ASO i miałby możliwość załatwić za mniejszą kwotę tą uszczelkę to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gawa zapomnij o nowej pokrywie zaworow . Pytalem do swojego nissanka podalem rok produkcji 2000 i cena tylko 1100zl. Bog ich opuscil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrywę to ja mam , kupiłem używaną za 80 zł plus przesyłka , ale nie myślałem że będzie taki problem z uszczelką do tej pokrywy aluminiowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

czy ta pokrywa

http://allegro.pl/ni...3010305930.html

 

zadzwoniłem do nich i się okazało że ta aukcja dotyczy jednak blaszanej a nie aluminiowej tylko zdjęcia pomylili :/

 

 

bedzie pasować bez problemu zamiast blaszanej ?

czym różnią sie uszczelki, że tamte nie pasują do aluminiowej ?

czy stosować do niej śruby z tymi podkładkami gumowymi czy dać jakieś inne ?

Edytowane przez Toshiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj moje posty wyżej ! pokrywa pasuje bez problemu , uszczelka tylko serwis , tak samo te podkładki gumowo metalowe , które należało by wstawić nowe oryginalne bo stare już są tak wygrzane i wyciśnięte że nie spełniają swojego zadania , rzekonałem się że warto zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelkan.jpg

 

dzisiejszy zakup pokrywa aluminiowa

 

zdjcie1157.jpgzdjcie1160t.jpg

 

 

a to jest uszczelka do niej kupiona w ASO. Zamówiona wczoraj, powiedział że będzie na dzisiaj i jest. Była na magazynie w Warszawie 100 zł

 

zdjcie1159.jpg

 

 

a tak wyglądać będzie po zamontowaniu w przekroju, całkiem inaczej niż w blaszanej tutaj przylega tym małym cienkim kołnierzem do głowicy ale sylikon myślę też dać.

 

uszczelkagumowa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też płaciłem podobnie chyba 105 zł , ale tak jak pisałem ważną sprawą są te nowe podkładki gumowo metalowe i najlepiej oryginał bo te stare nie spełniają już zadania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podkładki w metalowej są inne a w aluminiowej inne. Żeby było jeszcze śmieszniej w aluminiowej 6 sztuk podkładek jest wieksza a 2 sztuki są mniejsze. Podkładki w ASO kosztują chyba po 12 zł śruby tez po 12 podajże. Ja dokupiłem nowe śruby normalne fi6 x25 do tego podkładka metalowa a pod nią podkładke gumową dorobie sobie z gumy 5mm wytne kółka i powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby to tak jak piszesz w sklepie ze śrubami na klucz ampulowy, ale te podkładki to i tak proponuję zainwestować w oryginały, trochę grzebałem w katalogu nissana i te podkładki do obydwu pokryw są te same.

 

na tych oryginałach jest odpowiednia guma , która ma odpowiednią sprężystość i inwestując w tak drogąuszczelkę warto zainwestować w te podkładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne są na 100 %, nawet śruby są inne. Znalazłem takie numery podkładek chyba do tej aluminiowej bo daty są od...

13268-WA100 montowana od 07.2000

13278-WA100 montowana od 09.2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszyłeś moją ciekawość i musiałem poszukać trochę i na tej stronie w końcu znalazłem to co mnie interesowało i doszedłem do wniosku że nie zamontowałem u siebie pozycji nr . 5 i 9

 

http://nissan4u.com/...illustration_1/

 

pozycja o nr. 5 występowała chyba w pokrywie blaszanej i szło tam ich 7 sztuk to będe mógł zamontować ze starej pokrywy.

 

chciałbym uściślić pewne fakty a mianowicie: nr. 13268-WA100 jest to numer podkładki gumowo metalowej do pokrywy aluminiowej wg. katalogu i takie to podkładki chciałem zakupić w serwisie ale po tym numerze nic im nie wyskakiwało więc kupiłem podkładki o numerze 1326829N00 które są do pokrywy blaszanej i pasowały. Nr.13268D0104 jest to podkładka wytłoczona pod podkładki gumowo metalowe , te podkładki nie pasują do pokryw aluminiowych i są zbędne mimo że występują na schematach. Reasumując : chcąc wymienić pokrywę z blaszanej na aluminiową wystarczy dokupić uszczelkę pod pokrywę i 8 sztuk podkładek o numerze 1326829N00 , te podkładki specjalnie wytłoczone są nie potrzebne poniewarz w pokrywie aluminiowej zamiast tych podkładek są odlane gniazda, tych gniazd jest 7 szt. tylko w jednym rogu nie ma i trzeba zastosować 1 podkładkę od starej pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...