Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Gotujaca woda


Gość robert1305
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robert1305

Witam

Od kilku dni mam problem, dwa razy zdarzylo mi sie ze w ciagu dnia przejechalem ponad 200 km z właczoną klimatyzacja a z chwila jak dojechalem miasta i wlaczylem sie ruch drogowy (jazda powoli) to nagle przestala chłodzić klimatyzacja i zaczelo leciec cieple powietrze i woda w chlodnicy zaczynala sie gotować. Wode w chlodncy mialem a wskazanie temperatury jest caly czas troszke ponizej polowy mimo ze woda sie zagotowała. Jaka moze byc przyczyna tego stanu rzeczy?

Bardzo dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert1305, A wentylator chłodnicy się włącza? Przypuszczam, że nie. Klima wyłączyła się ponieważ w wyniku ogrzania zwiększyło się ciśnienie czynnika w klimie. A to może świadczyć o tym, że wentylator nie schładza cieczy chłodzącej. Zapewne się zepsuł czujnik włączający wentylator. Co do temperatury pokazywanej na desce: to chyba jest drugi czujnik i ten pewnie też szwankuje. Dziwne, żeby obydwa padły w tym samym czasie no ale nie jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

awaria termostatu , układ pracuje na małym obiegu .Wywala płyn pękają przewody,ogólnie duże ciśnienie z powodu temperat.mi jeszcze pękła chłodnica. wymieniłem termostat, korek od chłodnicy i nowe obejmy gumowych przewodów i po problemie, co do wskażnika temper

na desce to i u mnie był w normie, a się gotowało !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania zegarów to temat rzeka w Primerach. Najczęstszą przyczyną są tzw zimne luty na desce wskaźników. Najczęściej oszukuje wskaźnik paliwa, ale i ten też może.

Wiatraki przy włączaniu klimy zawsze od razu startują. W twoim przypadku podejrzewam termostat. Pewnie nie otwiera się do końca i silnik pracuje głównie na małym obiegu. Coś tam pewnie puszcza na chłodnicę, ale niewiele. podczas jazdy z dużą prędkością pęd powietrza+wentylatory jest w stanie wychłodzić silnik, ale gdy wjedziesz w miasto krążąca ciecz na małym obiegu nie zostaje wychłodzona i dochodzi do przegrzania układu, wzrostu ciśnienia i wyparcia cieczy przez korek w chłodnicy. Może być także zapowietrzony układ

Jaki to silnik ? Typ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robert1305

Witam

Dzisiaj to ja juz calkiem zglupialem.

Rano wszytko dzialal bez zarzutu, wentylator,klimatyzacja,teperatura OK.

PO powrocie z pracy tez OK ale jak wsiadlem ponownie po chwili i wyjechalem w miasto,znowu pzrstala dzialac klimatyzacja i wskazówka z temperatura wzrosla do czerwonego pola (wskaznik dziala bez zarzutu) wentylatory od chlodnicy nie dzialaly, mimo ze wczesniej działaly bo troszke pojezdzilem. Nie wiem czy to jest mozliwe ale wentylatory sie wyłaczaj jak wsiadam ponownie do goracego silnika lub stoje dlugo w korku.

Silnik SR20, 2 litry, benzyna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert1305, zacznij od termostatu. znajomy miał zapchaną chłodnice w Oplu Omedze i nie wiedział co jest i woda mu się gotowała. Tobie proponuje sprawdzić termostat i to jak najszybciej bo przegrzanie silnika jest dla niego mało przyjemne. A co do czujnika od wentylatorów to raczej jest chyba w chłodnicy a jak termostat nie puszcza to płyn w chłodnicy się nie nagrzewa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość chmielo

u mnie temperatura na wskażniku tylko lekko podskoczyła w górę,trochę ponad połowę, a się gotowało.Po wymianach temperatura na wskażniku skacze z 2milimetry za połowę wskażnika temp., potam termostat robi swoje i spada do połowy, co do wiatraków to jeszcze nie słyszałem jak pracują. :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo sprawdzić czy termostat puszcza, chłodnica powinna być gorąca. Mam rację Gawa, ?

Czy czytałeś post wyżej Raczej niezbyt dokładnie

Chłodnica owszem będzie gorąca ale przepływ płynu przez chłodnicę jest znikomy i to co się wystudzi nie wystarcza na wychłodzenie silnika podczas wolnej jazdy. Dodatkowo zabity błotem radiator i to ta właśnie od klimy nie dopuszcza powietrza to chłodnicy. Jeśli było jeżdżone na wodzie to dodatkowo zakamieniona chłodnica robi swoje, a termik do załączania wiatraków jest przy termostacie, a czujnik do wskaźnika w silniku. W Chłodnicy nie ma żadnych czujników i termików tak jak pisze Gawa

Chmielo jak masz nową chłodnicę to się nie dziw że wentylatorów nie słyszysz

Ja też ich nie słyszę bo mam nową :P:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec, Chyba Ty nie dokładnie czytasz

A co do czujnika od wentylatorów to raczej jest chyba w chłodnicy
W Chłodnicy nie ma żadnych czujników i termików tak jak pisze Gawa
. Jezeli chłodnica jest zapchana to nie będzie się nagrzewać równomiernie. A jeśli termostat otwiera na duży obieg tylko w małym stopniu to po zatrzymaniu chłodnica będzie zimna i dopiero po zatrzymaniu samochodu zacznie się nagrzewać a w czasie jazdy wychładzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiesz lepiej :D to po co pytasz. Jak już znajdziesz ten czujnik w chłodnicy to zrób fotkę, bo jestem bardzo ciekaw jak on wygląda i gdzie jest umiejscowiony :diabel2:

 

Wystarczy zajrzeć do Haynes albo serwisówki i widać że czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika SR20 DE jest umiejscowiony w kolektorze dolotowy z boku głowicy silnika od strony rozrządu, Czujnik zawiera termistor . którego rezystancja zmniejsza się ze wzrostem temperatury. ECU zasila czujnik określonym napięcie a potem robi analizę prądu przepływającego przez niego i na tej podstawie podaje sygnały na komp do sterowania silnikiem , wentylatorem i wtryskami. W przypadku awarii tego czujnika ECU przyjmie ustaloną wartość sygnału ( tryb awaryjny ) a na tablicy zapali się check engine

 

Silnik GA16DE, QG18DE i CD20T mają termik w obudowie termostatu do załączania wentylatorów i sygnał idzie bezpośrednio na wiatraki, a czujnik wskaźnika temperatury jest w tylnej części głowicy. Przy awarii nie włącza się check

 

Owocnych poszukiwań czujnika w chłodnicy :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja napisałem , że czujnik jest w chłodnicy? Nie. Zresztą, o co my się spieramy. Dwie rzeczy do sprawdzenia na poczatek - termostat i czujnik. Z tym się chyba zgodzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucasz cytatami więc uważam że coś Ci nie pasi w mojej wypowiedzi. Na stronie 133 Haynes masz opis kontroli układu chłodzenia, więc nie będę sie tu rozpisywał. Zwracaj jedynie uwagę na wersje silnika. Masz tam opis dla 1,6 i 2,0. Poradniki i serwisówki są do pobrania ze strony głównej Primery z ważnych tematów ( jakbyś nie wiedział )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec, nie miałem potrzeby jeszcze szukać czujnika od wentylatorów ale w każdym bądź razie powinien być w dużym obiegu. Co do zapchania chłodnicy to chodziło mi że może być niedrożna w środku np zakamieniona. Co do sprawdzenia czy to termostat to proponuje odpalić auto na postoju niech silnik pracuje aż do momentu jak się mocno nagrzeje płyn, jak już będzie gorący zgasić silnik i obserwować czy nie gotuje się i nie wydostaje szybko z chłodnicy do zbiorniczka, jeśli coś takiego ma miejśce to albo termostat albo niedrożna chłodnica. Jeżeli któraś z tych dwóch rzeczy będzie przyczyną to płyn nie powinien się godować na pracującym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja opiszę jak wyglądała awaria mojego układu chłodzenia, dla przykładu a dla innych dla przestrogi:

jadąc w długiej trasce daleko od domu zauważyłem że temperatura podnosi się, zawsze jest w połowie skali, a tu patrzę i zwiększa się, ja zwalniam i obserwuję, to troche pomaga, temperatura zmniejsza się ale nie do końca.

na stacji sprawdzam co się dzieje, silnik się schładza, jadę dalej, znowu to samo, temperatura pod czerwoną kreską. Tutaj moja porada: lw takiej sytuacji epiej się zatrzymać i poszukać mechanika!

Ale ja do domciu mam jeszcze ok. 900km

i tak w końcu po ok 200 km buch, kłęby dymu spod silnika bo pękła rura gumowa od chłodnicy. Na drugi dzień mechanik w Belgii wymienił chłodnicę, bo była zapchana, pompę wody bo się zepsuła, zapłaciłem 550 euro( bez vat, miły pan zgodził się bez fakturki, bo doszło by jeszcze ok 150 euro)

Do Polski dojechałem bez termostatu, założyłem na miejscu, bo w Belgii musiałbym czekać na niego jeszcze jeden dzień.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...