sirmike1 Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Witajcie, Przeszuakałem forum, znalazłem wiele podobnych tematów ale nie koniecznie juz konkretna odpowiedź na moje wątpliwości. Temat dotyczy temeparatury silnika, wentylatora i wskaźnika temeratury. otóż sytuacja wygląda tak: na chłodnicy mam 2 wentylatory i oba sprawne gdyz podczas działania klimy oba się kręcą. Wskazówka temeratury podnosi się po okolo 5 minutach jazdy do pozimou minimalnie minejszego niz połowa skali i juz na nim pozostaje. Stanie na światłach nie powoduje wzrostu wskazań. W trasie jeszcze autka nie sprawdziłem. I teraz mam 2 pytanka. Kiedy powinnien załączyc sie wentylator - bo ani razu go jeszcze nie słyszałem żeby się włączył (poza klimą). Mechanicy zmienaijący mi płyn chcąc dopowietrzyc układ chcieli zaczekac aż do 2 krotnego załączenia się wentylatora ale po trzymaniu autka na obrotach 2500-3000 przez jakieś 10 minut strzałeczka się nie podniosła od położenia środek i wentylator sie nie załączył Czy ten typ tak ma? Bo w moim poprzednim aucie Opel Astra Classic - po staniu kilka minut na światłach wskazówka wędrowała do góry i wlaczal się wentylator który schładzał temeraturę i się wyłączał po czym po kliku minutach ponownie gdy temeratura podskoczyła sie włączał. A tu temeratura sie nie podnosi tylko strzałka stoi minimalnie poniżej połowy i wentylator sie ani razu jeszcze jeżdźąc w mieście nie włączył. Dla mnie to trochę dziwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Wydaje mi się że umarł termostat, musisz macać chlodnice i jej przewody w momencie dogrzewania auata najlepiej na postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Wskaźnik nie pokazuje dokładnie polowy a minimalnie poniżej.W mojej też nie tak łatwo się załączają wentylatory i trochę trzeba się naczekać aż wystartują.Można sprawdzić działanie termostatu tak jak pisze extradd,chociaż gdyby był walnięty( otwarty ) to na postoju temperatura by rosła do normy a w czasie jazdy znacznie by spadała,albo na postoju krótko po odpaleniu chłodnica w górnej środkowej części powinna się nagrzewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lekkidalton Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 witam, mam silnik diesla i długo sie czeka na dmuchawe ale w końcu sie puszcza, mam problem ze wskazówka od temperatury bo stoi ciągle na zero i ani drgnie, pewnie zepsuta?? jakie byłyby objawy grzania sie silnika? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Sirmike 1 u mnie jest identyczni. Też się kiedyś zastanawiałem dlaczego tak jest. Doszedłem do wnioski, że bardzo wąska chłodnica ma taką sprawność że wentylatory się nie załączą, płyn chłodzi się wystarczająco. Poza tym gdyby płyn miał za wysoką temperaturę to by rósł jego poziom (a skrajnie chyba ~110) by się zagotował, a nic się takiego nie dzieje. Dodam, że nie wymieniałem jeszcze płynu (5 lat), gdyż ma właściwe parametry, nic też go nie ubyło przez 5 lat. A pisanie że to termostat, nie ma tuytaj nic do rzeczy. Musiałby silnik się przegrzewać albo długo rozgrzewać. Można łatwo sprawdzić , dochodzi prawie do 90 i rura do chłodnicy zaczyna robić się goroąca - czyli wszystko gra. Tylko właśnie dlaczego wskazówka nie stoi idealnie w poziomie - oto jest pytanie? oże ktoś zna odpowiedź . Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirmike1 Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 A więc popsrawdzałem dokładniej wszystko (codzienna jazda do pracy i z pracy w typowych korkach rannych i popołudniowych). Ja rano zapalalem auto to po okolo 3-5 minutach wskazóweczka wędruje prawie na połowę. I na tym poziomie już pozostaje bez względu na stanie na światłach czy w korku. Ale ja wracalem z pracy i podjechałem na parking postanowilem nie wylączać samochodu i poczekac aż się może włączy wentylator. I ku mojemu zdziwieniu po 5 minutach postoju wentylator załączył się (dokladniej to 2 wentylatory się włączyły) i dosłownie po minucie się wylączyły. W tym czasie wskazoweczka nadal pozostawala w położeniu "prawie połowy". Wiec wydaje mi się ze wszystko ok, wentyle się załączają jak faktycznie temperatura robi sie trochę za wysoka płynu. Mnie się też wydaje że chyba ten typ tak ma. Wg mnie u mnie duże znaczenie na tak stosunkowo późne zalączanie się wentylatorów ma wpływ to że moja chłodnica jest w idealnym stanie prawie jak nowa bez zadnych brudow i śinstw na niej. To z pewnością ułatwia oddawanie ciepła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson30 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 I ja też podtrzymuję Twoją wersję. Jak wszystko chodzi, to tak widocznie musy być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Troche dziwnie amcie.U mnie normalnie dochodz wskazówka do połowy i wentylatory zalaczaja sie normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.