Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło krótkie i nie odbija pedał


Stefanopulus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy!

 

Ja nikomu nie gwarantuję, że po wymianie przewodu elastycznego nagle sprzęgło będzie Wam prawidłowo działać. W tym temacie opisałem jedną z przypadłości tego układu, która dość często występuje w starszych Terrano, a przecież w tym układzie jest jeszcze pedał sprzęgła z mechanizmem, pompka sprzęgła, i wysprzęglik przy skrzyni nie licząc jeszcze przewodów metalowych i oczywiście nie zagłębiając się do samego serca układu czyli sprzęgła w korpusie skrzyni biegów. Jak widać kilka części jeszcze pozostało i każda z nich może się popsuć.

Ale do rzeczy, komplet naprawczy pompki jak i samą pompkę i wysprzęglik jeśli chcesz załatwiać to przez internet dostaniesz pod tym adresem: http://moto.sklep.pl/

Kolego "KOWAL" Napisz też do kolegi "tasior 1000" wypowiedź #18 z tego tematu on w swojej wypowiedzi napisał, że taką pompkę wymieniał więc jest najbardziej zorientowany w tym temacie zwłaszcza, że miał mały problem z dopasowaniem odpowiedniej.

Kolega "KEDDEX" w swojej wypowiedzi #16 tego tematu też pisze o wymianie kompletu naprawczego pompki sprzęgła więc tez może pomóc.

Te dwie osoby są chyba najbardziej zorientowane w tym temacie (pompka sprzęgła) bo to przerabiały na własnej skórze, no może nie dosłownie.

 

Powodzenia

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodziewałem się, że może to być zwykłe zapowietrzenie, ale niestety.

Nie wymieniałem przewodu.

Sprawdziłem co to i okazało się, że przewód jest ok. Sprawdziłem pompę i okazało się, że nie działa poprawnie.

 

 

Azm-61, nie mama żadnych żalów, wręcz przeciwnie.

Bardzo dobrze, że podałeś taką przyczynę, bo byłoby to prostsze rozwiązanie. Najgorzej wymienić pompę i za tydzień zastanawiać się czemu nie działa. Dodatkowo dałeś gotowy "przepis" na zamiennik, co jest godne pochwały.

Jeszcze raz dzięki za zdjęcia zaworów do odpowietrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO i przy okazji inni sie czegoś nowego lub dalszego dowiedzieli. Popieram takie wymiany doświadczeń bo Sam z tych rad korzystam :-) Pozdrwaiam

 

Witam Mój Maverick już naprawiony i okazało się ,że poszła pompa sprzegła - koszt naprawy z nową pompą = 310 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie, u mnie wystąpiły objawy takie same jak w temacie aczkolwiek stało się to teraz przy tych mrozach i zastanawia mnie czy to wina właśnie niskiej temperatury czy może to jedna z usterek które tu są opisane. Najgorsze, że nie mogę wstawić go do żadnego garażu żeby odtajał.

Czy może ktoś podpowie czy mróz może być tego przyczyną??

 

Witam po paru dniach, wymieniłem pompę sprzęgła LPR za 89 zł i na razie działa.

Edytowane przez gajowyPH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość drewniany

Sprawdz czy podstawa pedału sprzęgła nie padła dosyć często pękały a druga sprawa to pękały czasami łapy sprzęgła albo wysprzęglik sie poluzował przy skrzyni (mało pawdopodobne - poluzowanie - ale warto zobaczyć).

Dzięki kolego za podpowiedzi bo właśnie mnie to spotkało i wiele szybciej było to zlokalizować i naprawić :D

Naprawa bardzo prosta i szybka wystarczy klucz 12 i odkręcić dwie nakrętki w komorze silnika mocowanie pompy sprzęgła a zarazem podstawy pedału, następnie odkręcamy śrubę przy samym mocowaniu pedała i ztym wszystkim zapitalamy do kogoś kto to nam pospawa.

Czas który mi to wszystko zajeło czyli cała naprawa to około 30min oczywiście spawałem sobie sam.

post-32823-1274377730,3896_thumb.jpg

post-32823-1274377736,3983_thumb.jpg

post-32823-1274377744,6218_thumb.jpg

post-32823-1274377754,9883_thumb.jpg

post-32823-1274377765,3044_thumb.jpg

post-32823-1274377775,3393_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za podpowiedzi bo właśnie mnie to spotkało i wiele szybciej było to zlokalizować i naprawić :D  

Naprawa  bardzo prosta i szybka wystarczy klucz 12 i odkręcić dwie nakrętki w komorze silnika mocowanie pompy sprzęgła a zarazem podstawy pedału, następnie odkręcamy śrubę przy samym mocowaniu pedała i ztym wszystkim zapitalamy do kogoś kto to nam pospawa.

Czas który mi to wszystko zajeło czyli cała naprawa to około 30min oczywiście spawałem sobie sam.

 

Witam,

 

 

Kolego "drewniany" czy mógłbyś tak w skrócie opisać objawy przed naprawą, bo chyba Ci sprzęgło nie zostało w podłodze. Ja przymierzam się za odpowietrzenie układu bo mi jedynka czasami nie wchodzi i już się zastanawiam czy tu nie szukać rozwiązania.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Kolego „piotr323f” oczywiście, że opiszę.

Przede wszystkim pedał sprzęgła nie wpadł do końca tylko nie odbijał na maxa czyli do odbojnika regulacyjnego wysokości położenia. Przy wysprzęglaniu było ok. ale już zaczęły biegi ciężko wchodzić a potem nawet zgrzyty się dało słyszeć i bardzo szybko działało sprzęgło (mały skok pedału i auto ruszało) po odpuszczeniu nie obijało całkowicie i gdy go lekko nogą podciągałem to był jakiś bezwładnościowy przeskok namacalny jak i słyszalny. Od i cała mecyja. :rolleyes2:

Po naprawie sprzęgiełko działa poprawnie i odbyło się bez żadnej dodatkowej regulacji czy też odpowietrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego „piotr323f” oczywiście, że opiszę.

Przede wszystkim  pedał sprzęgła nie wpadł do końca tylko nie odbijał na maxa czyli do odbojnika regulacyjnego wysokości położenia. Przy wysprzęglaniu było ok. ale już zaczęły biegi ciężko wchodzić a potem nawet zgrzyty się dało słyszeć  i bardzo szybko działało sprzęgło (mały skok pedału i auto ruszało) po odpuszczeniu nie obijało  całkowicie i gdy go lekko nogą podciągałem to był jakiś bezwładnościowy przeskok  namacalny jak i słyszalny. Od i cała mecyja. :rolleyes2:

Po naprawie sprzęgiełko działa poprawnie i odbyło się bez żadnej dodatkowej regulacji czy też odpowietrzania.

 

Witam,

Dzięki za dodatkową informację. Wygląda na to, że przed wejściem pod samochód muszę dokładnie sprawdzić to zawieszenie pedału. Robota czysta łatwa i przyjemna (jak nie pada). Ja mam na razie sporadyczny problem z jedynką i chciałem zacząć od odpowietrzania. Żadne inne objawy na razie nie wystąpiły, może jestem na wczesnym etapie usterki, więc wolę już teraz się za nią zabrać.

 

Dodane 22-05-2010

Dzisiaj sobie obejrzałem to zawieszenie i jest całe. Przy naciskaniu na pedał sprzęgła nic się nie odkształca i przesuwa, szkoda bo to prosta by była naprawa. Wydłużyłem jedynie cięgno do pompy hamulcowej i podniosłem pedał, jak to nie pomoże odpowietrzam układ.

 

 

Po testach drogowych muszę to stwierdzić, że usterka ustąpiła. Jedynka bardzo ładnie się zazębia tak, że grzebać nie będę. Ale jak opanuję sposób włażenia pod samochód bez kanału to elastyczny wężyk ciśnieniowy chyba sobie i tak wymienię. Jest zanieczyszczony olejem z turbosprężarki więc guma i tak straciła na jakości.

 

Chciałbym przy okazji podziękować naszemu koledze Andrzejowi "azm-61" za niesamowity nakład pracy w tym temacie. Nic dodać, nic ująć tylko naśladować. A poprzeczka jest wysoko! Tobie również kolego "drewniany" należą się brawa, z Twoimi zdjęciami naprawa wygląda zachęcająco-prosto!

Pozdrawiam i dzięki

Piotr 

 

 

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem ze wspornikiem pedału sprzęgła. Moje rozwiązanie - wspornik od anglika, dostałem za darmochę, bo większość uwaza że pedały są inne. I mają rację, ale na szczęście wspornik jest taki sam w wersji euro i wyspiarskiej. Uszkodzony wspornik powoduje nieosiową pracę tłoczka, która skutkuje wytarciem się pompy sprzegła i wyciekiem. Objawy - pedał trzeba wyciągać w górę. Sama naprawa pompy nie pomoże na długo, wpsornik musi tez być OK.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Kolego Piotrze, dziękuję za słowa uznania. Prędzej można się tu spodziewać ostrych słów krytyki niż pochwał, a to pierwsze już na tym forum przerabiałem.

Oczywiście nie jest tak zawsze, są koledzy którzy doceniają włożony trud innych osób i potrafią podziękować za okazana pomoc.

Ale do rzeczy.

Zajrzyj na stronę główną tego forum i w zakładce "Zrób to sam" powinieneś znaleźć pomocne dla siebie rozwiązania zwłaszcza, że masz zamiar wymieniać przewód elastyczny wysprzęglika. Oprócz tego są tam jeszcze dwa moje artykuły może też będą pomocne.

Zachęcam Was czyli Ciebie Piotrze i kolegę "drewniany" jak i inne osoby do opisania swoich doświadczeń i zdobytej już wiedzy we wskazanym powyżej dziale. Ty Piotrze opisz wtrysk sterujący, a kolega "drewniany" chyba Krzysztof - Krzych niech opisze wspornik pedału sprzęgła i ograniczniki skrętu zwłaszcza, że dokumentację zdjęciową już macie. Mogę podesłać przygotowane w Wordzie nagłówki i stopki do tych tematów, a później to tylko przekonwertować Word do PDF i wysłać na zamieszczony tam adres. W samym Wordzie też można przesłać.

Ja ze swej strony mam już w trakcie przygotowań następne dwa tematy. Dotyczyć one będą pompy wtryskowej w modelach 2,7 TD i naprawę ograniczników tylnej osi. Może komuś takie informacje też się przydadzą.

 

Zachęcam do działania - wszystkich kolegów z działu Terrano.

Andrzej

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Kolego Piotrze, dziękuję za słowa uznania. Prędzej można się tu spodziewać ostrych słów krytyki niż pochwał, a to pierwsze już na tym forum przerabiałem.

Oczywiście nie jest tak zawsze, są koledzy którzy doceniają włożony trud innych osób i potrafią podziękować za okazana pomoc.

Ale do rzeczy.

Zajrzyj na stronę główną tego forum i w zakładce "Zrób to sam" powinieneś znaleźć pomocne dla siebie rozwiązania zwłaszcza, że masz zamiar wymieniać przewód elastyczny wysprzęglika. Oprócz tego są tam jeszcze dwa moje artykuły może też będą pomocne.

Zachęcam Was czyli Ciebie Piotrze i kolegę "drewniany" jak i inne osoby do opisania swoich doświadczeń i zdobytej już wiedzy we wskazanym powyżej dziale. Ty Piotrze opisz wtrysk sterujący, a kolega "drewniany" chyba Krzysztof - Krzych niech opisze wspornik pedału sprzęgła i ograniczniki skrętu zwłaszcza, że dokumentację zdjęciową już macie. Mogę podesłać przygotowane w Wordzie nagłówki i stopki do tych tematów, a później to tylko przekonwertować Word do PDF i wysłać na zamieszczony tam adres. W samym Wordzie też można przesłać.

Ja ze swej strony mam już w trakcie przygotowań następne dwa tematy. Dotyczyć one będą pompy wtryskowej w modelach 2,7 TD i naprawę ograniczników tylnej osi. Może komuś takie informacje też się przydadzą.

 

Zachęcam do działania - wszystkich kolegów z działu Terrano.

Andrzej

 

Witam,

 

 

Co do początku Twojej wypowiedzi kolego Andrzeju "azm-61" to jest to wyłącznie Twoja zasługa i tak jesteś (powinieneś) być odebrany. Muszę to jeszcze raz napisać, ale ten temat genialnie rozpracowałeś! Zamiennik oryginalnego wężyka, ceny, jego budowa z wartościami skoku gwintu to jest naprawdę bardzo dużo pracy, o propozycji kupna i wysyłce wężyka nawet nie wspominam. Do paru nienormalnych rzeczy w tym kraju trzeba się koniecznie przyzwyczaić, szczególnie do tych o których wspomniałeś.

 

Muszę się przyznać, że w dziale "Zrób to sam" jeszcze nie byłem nigdy. Trochę czasu mi brakuje, jak każdemu w obecnych czasach wiec nie zdążyłem jeszcze zajrzeć gdzie indziej jak tylko do działu Terrano. Ale właśnie odwiedziłem dział "Zrób to sam" i myślę, że to genialny pomysł. Widzę na razie aktywność w tym miejscu tylko jednego użytkownika, co właściwie już mnie nie dziwi. Pozbieram swoje swoje pomysły z forum, przeredaguję i tam właśnie zamieszczę. Z konwersjami nie widzę żadnych problemów, jeżeli jest natomiast jakiś przyjęty schemat wyglądu strony to bardzo proszę o podesłanie mi szablonu, jak nie to sam coś wykombinuję. Mój adres to: piotrk323f@o2.pl.

 

Ja również zapraszam wszystkich do działania

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość drewniany

Witam,

 

 

Co do początku Twojej wypowiedzi kolego Andrzeju "azm-61" to jest to wyłącznie Twoja zasługa i tak jesteś (powinieneś) być odebrany. Muszę to jeszcze raz napisać, ale ten temat genialnie rozpracowałeś! Zamiennik oryginalnego wężyka, ceny, jego budowa z wartościami skoku gwintu to jest naprawdę bardzo dużo pracy, o propozycji kupna i wysyłce wężyka nawet nie wspominam. Do paru nienormalnych rzeczy w tym kraju trzeba się koniecznie przyzwyczaić, szczególnie do tych o których wspomniałeś.

 

Muszę się przyznać, że w dziale "Zrób to sam" jeszcze nie byłem nigdy. Trochę czasu mi brakuje, jak każdemu w obecnych czasach wiec nie zdążyłem jeszcze zajrzeć gdzie indziej jak tylko do działu Terrano. Ale właśnie odwiedziłem dział "Zrób to sam" i myślę, że to genialny pomysł. Widzę na razie aktywność w tym miejscu tylko jednego użytkownika, co właściwie już mnie nie dziwi. Pozbieram swoje swoje pomysły z forum, przeredaguję i tam właśnie zamieszczę. Z konwersjami nie widzę żadnych problemów, jeżeli jest natomiast jakiś przyjęty schemat wyglądu strony to bardzo proszę o podesłanie mi szablonu, jak nie to sam coś wykombinuję. Mój adres to: piotrk323f@o2.pl.

 

Ja również zapraszam wszystkich do działania

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Witam Koledzy Piotr i Andrzej tak sobie myśle a czasem mi sie zdaza pomyślec było by dobrze coby dział "zrób to sam " był w dziale Terrano bo to w końcu tego daziału dotyczy. Poprostu łatwiej będzie szukać ups takie jest moje zdanie>

Edytowane przez drewniany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy Piotr i Andrzej tak sobie myśle a czasem mi sie zdaza pomyślec było by dobrze coby dział "zrób to sam " był w dziale Terrano bo to w końcu tego daziału dotyczy. Poprostu łatwiej będzie szukać ups takie jest moje zdanie>

 

Witam,

 

Czołem kolego "drewniany". Wg mnie to bardzo dobry pomysł! Napisaliśmy tam poradniki (3:1 dla Andrzeja "azm-1") a ciężko tam szczególnie użytkownikom Terrano będzie trafić, jakby tak było to dostępne na początku strony, tam gdzie są przyklejone inne tematy byłoby ekstra.

 

Dodam tylko, że gdyby nie kolegi Andrzeja "azm-1" nalegania, wskazówki, poprawki oraz motywacja do działania to by w moim przypadku nic z tego nie wyszło.

 

Korzystając z okazji to się poskarżę na to, że jest na forum bardzo mało miejsca na załączniki, które właśnie mi się skończyło. I tak zastanawiam się czy jak je skasuje to znikną one z postów gdzie je zamieszczałem czy nie.

 

A co do tematu głównego to polecam przed wymianą i odpowietrzaniem układu ewentualne sprawdzenie i wyregulowanie długości cięgna pedału. W moim przypadku to zadziałało, ale i tak mam zamiar wymienić cały przewód na nowy.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego "drewniany"

 

Piotr i ja umieściliśmy swoje wypociny (mam nadzieję, że Piotr nie będzie miał mi za złe takiego sformułowania) na stronie głównej forum w dziale "Zrób to sam". Zajżyjciwe koledzy tam, a może coś wam się przyda z naszych porad, a może nawet weźmiecie przykład z nas i też coś opracujecie dla innych, przecież macie swoje pomysły.

Kolego "drewniany" zachęcam do opracowania swoich pomysłów związanych z Terrano i umieszczenia ich w/w dziale. Już to wcześniej pisałem ale może tego nie czytałeś, mogę podesłać gotowy wzorzec strony w Word, później tylko przekonwertować plik do PDF i wysłać na adres podany w dziale "Zrób to sam".

 

Ponownie zachęcam wszystkich do realizowania swoich pomysłów, ten dział przecież może być najlepszy na tym forum tylko zacznijcie działać i sobie wzajemnie pomagać!

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Witajcie Koledzy Piotr i Andrzej

OK jakoś się dokopałem do tego działu "zrób to sam" lecz nie było to takie proste B) jak znajdę troszkę czasu i jak sobie poradzę (jeszcze warcze na komputer) to mapewno opiszę a w przyszłości jak ktoś się będzie pytał o opisane już wcześniej tematy to wystardzy podesłać linke do odpowiedniego tematu. :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zajrzałem ostatnio do zbiorniczka wyrównawczego nad pompą w celu dolania płynu a tam istny szlam. Ściągnąłem płyn strzykawką, uzupełniłem do max-a i po paru dniach znowu szlam.

Mam parę pytań:

1.Czy płyn po dolaniu do zbiorniczka wyrównawczego w trakcie pracy sprzęgła miesza sie ze starym w układzie?

2. Ile płynu wchodzi w cały układ (pewnie trzeba będzie przepchnąć stary płyn nowym od góry)?

 

Przy okazji się okazało że zakrętka luźno lata. W primerze mam podobny zbiorniczek to tam ciężko ręką ruszyć. Musze poszukać takowego może od primery np. żeby lepiej spasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cały układ wchodzi nie za wiele... Wydaje mi się, że nawet mniej niż 0.5 litra.

 

Ja u siebie wymieniałem za pomocą dużej strzykawki i gumowego wężyka. Kwestia zassania płynu od strony siłownika sprzęgła i dolewania od góry, aż pójdzie czysty.

 

Przez szlam w układzie raz zimą musiałem korzystać tylko z 3 biegu, bo akurat taki wskoczył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość erenbrant

Na wstępie witam Wszystkich forumowiczów. Problem sprzęgła w Terrano dopadł w końcu i mnie... Problem na razie objawia się od czasu do czasu koniecznością podciągnięcia pedału nogą. Występuje takie "zassanie". Płyn w układzie wymieniłem pół roku temu więc jest ok. Nieszczeności nigdzie nie ma. Mocowanie pedału ok. Będę się musiał zabrać więc za pompę lub wysprzęglik. I tu moje pytanie: czy ktoś z Was dokonywał może regeneracji za pomocą zestawu naprawczego? Jak to wygląda, co jest w tym zestawie i co trzeba zrobić? Jak rozebrać pompę/ wysprzęglik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ma ktoś może zdjęcia poglądowe dzięki którym dostanę się do zaworka do odpowietrzenia sprzęgła.

 

Z samej instrukcji wiem, jak on wygląda, ale nie wiem gdzie go szukać...

 

Niedawno wymieniałem sprzęgło i teraz pojawiła mi się taka właśnie usterka z pedałem sprzęgła. Jeszcze nie wiem co jest przyczyną, ale zanim wezmę się do wymiany przewodu lub pompy chciałbym sprawdzić najprostsze rozwiązanie.

 

witam,nie wiem jak w Twoim aucie kolego (bo nie wiem ktory masz rok) ale od 96 jest odpowietrznik na silowniku przy skrzyni,i 2 jest prawie przy zbiorniku paliwa!!! na koncu metalowej rurki!! z ktorej czesto pojawiaja sie wycieki co powoduje utrate cisnienia i pedal zostaje w podlodze.proponuje sprawdzic moze w Twoim tez dolozyli rurke wiecej bo im zostalo wiec dali w promocji;-p pozdrawiam.Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 21golfista21

witam, jestem tu nowy i mam pytanie. mam nissana terano II 96r 92kW, auto właśnie jest u znajomego na warsztacie bo skończyło się sprzęgło, objaw był taki że wbijałem bieg a auto stało w miejscu, po wyjęciu (przesunięciu skrzyni) okazało się że tarcza jest zerwana, no to kupiłem nową tarczę i łożysko oporowe(bo też było do d...) poskładałem wszystko do kupy no i tu zonk ;( auto nie jedzie nie darady wbić biegów bo odrazu jakby auto chciało ruszać, jak zgaszę silnik wbiję bieg i zapalę (na wciśniętym sprzęgle) to auto samo rusza no i jak puszczam sprzęgło to jeszcze szybciej, gdzie jest błąd? docisk też jest padnięty? czy to wina wysprzęglika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

ma ktoś namiary na sklepy gdzie tanio i szybko kupie węzyk do sprzęgła ten krótki gumowy przy skrzyni (terrano rok 98)

z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Naprawa bardzo prosta i szybka wystarczy klucz 12 i odkręcić dwie nakrętki w komorze silnika mocowanie pompy sprzęgła a zarazem podstawy pedału, następnie odkręcamy śrubę przy samym mocowaniu pedała i ztym wszystkim zapitalamy do kogoś kto to nam pospawa.

Czas który mi to wszystko zajeło czyli cała naprawa to około 30min oczywiście spawałem sobie sam.

 

Dzięki kolego za kawał fachowego materiału foto z naprawy mi się bardzo przydał bo to samo mnie spotkało :whistle:

Edytowane przez erp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość patrykbdg

Witam czy aby wymienić przewód elastyczny przy wysprzęgliku trzeba wjechaćna kanał? Mam terrano z 96r. i z silnikiem 2.4 i po otworciu maski nie widać tego przewodu proszę o podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...