Tomek34 Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam mam pytanie chce wymienić płyn sprzęgła w terano 2 w nowszym modelu, chcę napełniać strzykawką od dołu czy napełniać przy wysprzęgliku czy na przewodzie który jast na ramie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam mam pytanie chce wymienić płyn sprzęgła w terano 2 w nowszym modelu, chcę napełniać strzykawką od dołu czy napełniać przy wysprzęgliku czy na przewodzie który jast na ramie kolego robi się tak jak z uk. hamulcowym i jak przy odpowietrzaniu pompujesz pedałem aż zejdzie do minimum w zbiorniczku i potem na bieżąco dolewasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 albo "na wężyk" ja się jakiś czas temu nauczyłem odpowietrzać na wężyk i uważam że to najlepsza na świecie metoda... potrzebny jest bardzo długi wężyk i trochę płynu się marnuje, ale nie trzeba drugiej osoby do pompowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek34 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 tak tylko gdzie dawać płyn przy wysprzęgliku czy do przewodu na ramie zakończony odpowietrznikiem ktory odchodzi od kostki ja mam inaczej to rozwiązane jak bedzie pompa słaba nie da się odpowietrzyć dobrze pedałem ,miałem tak w ciężąrowce po wymianie uszczelek w pompie nalewałem płyn od dołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 jakieś kombinacje straszne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Pompa nie była słaba tylko wymagała sprzętu do jej napełnienia a ta ciężarówka to zapewne mercedes ale jak widać polak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek34 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 to akurat iveco eurotraker ale tatry też chlopaki nie mogli odpowietrzyć dopiero dali rade jak założyli nową pompe bo nie wiedzieli ze daje sie od dołu płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czifu Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Każdą cięzarówkę która ma sprzęgło ze wspomaganiem pneumatycznym odpowietrza się od strony wysprzeglika, w innym wypadku można zerwać pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek34 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 odpowietrzyłem tradycyjną metodą założyłem nową pompe i wysprzęglik z oryginału i wymieniłem plastyki w podstawie i pedale sprzegła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r_gawel Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Cześć, Mam podobny problem jak wszyscy powyżej. Zauważyłem iż poci mi się rurka która wychodzi z wysprzęglika i idzie na tył samochodu, zakończona jest nad tylną osią jakimś ustrojstwem( pewnie odpowietrznik). Czy można tą rurkę skrócić lub ewentualnie zlikwidować. Jak nie to gdzie dostanę całą rurkę. Szroty zaliczone i nie ma. Ewentualnie myślałem o dorobieniu z rurki miedzianej ale nie wiem czy to zda egzamin. Proszę o poradę. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Można dorobić z miedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Rurka z wysprzęglika ... ? tutaj: http://nissan4u.com/parts/terrano2/el_r20/1999_7/type_76/power_train/clutch/illustration_2/ też nie znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAINE Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Hej Porobiło się ;/ Terano stoi na warsztacie , skoda fabia też stoi bo brak przekładni kierowniczej i do pracy zapitalam Samurajem ;/ Jeżeli chodzi o Terrano to dziś chłopaki wyciągnęli skrzynie biegów aby zobaczyć czemu mam drgania na drążku skrzyni redukcyjnej i skąd dobiega metaliczny dźwięk... Na tą chwilę takie mam bolączki w Terrano. Przy samym pedale sprzęgła występuje skrzypienie i zastanawiam czym to jest spowodowane , może ściana grodziowa między silnikiem a kabiną pasażera jest naruszona ale tego nie wiem.... Jeżeli chodzi o drgania na drążku skrzyni redukcyjnej to może być spowodowane wyrobioną tulejką ( na zdjęciu ) i wibruje sobie https://lh3.googleusercontent.com/-Loim2Phh4Ck/VjDxyZw7IcI/AAAAAAAAEGA/dJpOHl_MnVM/s512-Ic42/20151028_141320.jpgzastanawiam się czy element drążka można gdzieś kupić w całości za rozsądne pieniądze Drugie zdjęcie do widełki które dotykają się wysprzęglika strzałki zaznaczone mają miejsca lekko wytarte ale źle nie wyglądają https://lh3.googleusercontent.com/-2dxsY_w5EPQ/VjDx8yM5jdI/AAAAAAAAEGI/1ChtG0QQoGM/s512-Ic42/20151028_142400.jpg ogólnie mam bajzel w głowie ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin316 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Skrzypienie może być spowodowane pęknięciami korpusu pedału sprzęgła. Najlepiej wykręcić cały mechanizm (dwie nakrętki przy pompie sprzęgła) i obejrzeć czy jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r_gawel Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Rurka z wysprzęglika ... ? tutaj: http://nissan4u.com/parts/terrano2/el_r20/1999_7/type_76/power_train/clutch/illustration_2/ też nie znalazłem Cześć, Popierdzieliłem, sprawa wygląda trochę inaczej. Z wysprzęglika wychodzi przewód elastyczny zakończony kostką. Do tej kostki podłączone są 2 przewody metalowe. Jeden idzie do góry, komory silnika. Drugi idzie do tylu i zakończony jest odpowietrznikiem. I o ten drugi chodzi. Najprawdopodobniej to jest numer 9 na rysunku. Właśnie go wymontowałem, okazało się że przy końcu był przetarty i wyciekał płyn. teraz gdzie go kupić. Na szrotach raczej lipa. Chyba dorobię z miedzi byle mi końcówki zarobili. Mam jeszcze pomysł aby ten przewód trochę inaczej poprowadzić i wyciągnąć go do komory silnika. jak myślicie czy to da radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Po pierwsze to zachowajmy kierunek: - Do wysprzęglika dochodzi przewód elastyczny "9-ka" to raczej z pompy wychodzi a nie z "kostki" (przynajmniej na rysunku) Być może u Ciebie jest inaczej rozwiązane odpowietrzenie układu ... spróbuj wprowadzić dane Twojego auta do katalogu W układzie jest płyn hamulcowy więc ewentualny zamiennik śmiało można potraktować tak jak przy regeneracji/wymianie przewodów hamulcowych ... miedź Ale jeśli dotychczasowy przewód ułożony był w miarę poziomo to chyba bym nie kombinował zbytnio ... U mnie odpowietrzniki są i na wysprzęgliku i bezpośrednio na owej "kostce" - trójniku ... ale nie ma co się tym sugerować (inny model, rocznik, silnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r_gawel Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Dzięki za odpowiedź. Właśnie jest taki problem ze ten długi przewód się rozszczelnił na ok 25cm od końca. Właśnie przyjechałem od mechanika który dorobił mi przewód ale tylko 1m gdyż tyle miał rurki. ( nietypowy wymiar fi8). Postaram się ją poprowadzić inną drogą, może do komory silnika tam jest dużo wolnego miejsca. Dam znać co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz87 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Ja miałem taki problem i nadal go nie rozwiazałem a mianowicie przy pedale sprzegła jest taka śmieszna spręzyna i ona jedna stroną sie urwała i pedał nie wracał a rozchodziło się pewnie o jakieś 3mmi biegi nie chciały włazic zwłaszcza 2... To było wyzwanie bo szukałem takiej spręzyny i lipa ani szik ani google ani olx nigdzie nie ma takiej częsci a w sziku powiedział gość ze ta część sie nie psujke i nie dostane.. Juz miałem zamiar przerobic to na zwykłą spręzyne i już ale po trudach i znoju znalazłem od ALFY 156 taka prawie, ze sama ale podeszła i działa odbija pedał.. A została mi jeszcze wyjajcowana dziura w pedale co pompka jest na takim swożniu, plastikowa tulejkę wygniotło i rzeźbiło pedał i jutro sie za to wezme bo 1mm rożnicy i biegi nie chcą wchodzić zwłaszcza 2.. moze ktoś ma jakiś pomysł bez odkrecania tego jak sie z tym uporac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 koledzy u mnie od tygodnia cos skrzypiało przy wciskaniu sprzęgła, myslałem ze to od mrozów, dwa dni temu przestał mi pedał odbijąc do konca ale biegi wchodziły bez problemu i sprzęgło tez tylko ten pedał musiałem co jakis czas podciągac bucikiem bo nie wracał. Dzisiaj sprzegło wpadło prawie do samej podłogi i ma bardzo mały skok, biegi prawie wogóle nie wchodza i ledwo do domu dojechałem. Okazało sie że mocowanie pedała pękło wiec jeszcze dzisiaj go wyjme i dobrze pospawam założe i zobaczymy czy bedzie ok, napisze wam jak sie akcja zakonczy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 Hej Porobiło się ;/ Terano stoi na warsztacie , skoda fabia też stoi bo brak przekładni kierowniczej i do pracy zapitalam Samurajem ;/ Jeżeli chodzi o Terrano to dziś chłopaki wyciągnęli skrzynie biegów aby zobaczyć czemu mam drgania na drążku skrzyni redukcyjnej i skąd dobiega metaliczny dźwięk... Na tą chwilę takie mam bolączki w Terrano. Przy samym pedale sprzęgła występuje skrzypienie i zastanawiam czym to jest spowodowane , może ściana grodziowa między silnikiem a kabiną pasażera jest naruszona ale tego nie wiem.... Jeżeli chodzi o drgania na drążku skrzyni redukcyjnej to może być spowodowane wyrobioną tulejką ( na zdjęciu ) i wibruje sobie https://lh3.googleusercontent.com/-Loim2Phh4Ck/VjDxyZw7IcI/AAAAAAAAEGA/dJpOHl_MnVM/s512-Ic42/20151028_141320.jpgzastanawiam się czy element drążka można gdzieś kupić w całości za rozsądne pieniądze Drugie zdjęcie do widełki które dotykają się wysprzęglika strzałki zaznaczone mają miejsca lekko wytarte ale źle nie wyglądają https://lh3.googleusercontent.com/-2dxsY_w5EPQ/VjDx8yM5jdI/AAAAAAAAEGI/1ChtG0QQoGM/s512-Ic42/20151028_142400.jpg ogólnie mam bajzel w głowie ;( jak coś to mam skrzynie z 2.7 w częściach, bez reduktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 (edytowane) Przez 14 miesięcy na pewno już znalazł Edytowane 28 Grudnia 2016 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 ło faktycznie nie popatrzylem na date Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonc2 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 koledzy tak jak obiecałem daje info po naprawie. Podstawa pedału pospawana troche był kłopot z założeniem bo sruby sie delikatnie przy spawaniu pokrzywiły ale młoteczkiem naprostowałem i wszystko gra. Koszt 0zł czas pracy około 40minu plus czas dojazdu do kumpla który mi to pospawał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 panowie taki maly problem,auto stoi od okolo pazdziernika nie smigane bo caly czas cos sie dlubie, zauwazylem ze pompka sprzegla jest mokra od plynu wiec pewnie juz uszczelnienia padly. ale bardziej interesuje mnie przyczyna samego pedala sprzegla poniewaz do okolo 40% jego ruchu nie czuc zadnego oporu chodzi bardzo luzno dopiero od okolo polowy czuc jakis opor.biegi wchodza ok itp czy to moze juz byc spowodowane wlasnie sama pompka? w planie mam wymiane jeszcze wysprzeglika za jednym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.