Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z wisko w terrano II 2.7 TD 2003

Gość bieniu321
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bieniu321

witam!

jeżdżę tyranem od prawie roku. ostatnio wentylator przestał się wyłączać. chodzi cały czas nawet jak jest temperatura przy której wcześniej był zawsze wyłączony (jazda w trasie przy temperaturze ok 10 C). termostat wymieniony, płyn i czujniki także., wskazówka temperatury zawsze w normie tj. niecała połowa na skali. czy jest to jakaś usterka? macie jakieś doświadczenia z tym związane? pomocy!!!

ciesz sie ze sie kreci :D gorzej by bylo jakby nie chodzil.

JEsli to to samo rozwiazanie co w T1 to polaczone masz z pompa wody.

Z tego co pamietam to zasada dzialania wiska byla ze jak sie nagrzeje to zaczyna krecic smiglem. U Ciebie widocznie jakies "sprzegielka" czy cos tam sie zapieklo. Nie znam dokladnej budowy bo nie rozbieralem. Jedyny minus - ciezej wystartowac silnik :D

Jedyne rozwiazanie - zakup nowego i wymiana albo taniej - jezdzic z tym dalej.

Na pracującym silniku wiskoza będzie się obracać, załącza się dopiero przy odpowiedniej temp. (nieda się jej przytrzymać palcami)

Jak pacuje silnik (jeszcze nie rozgrzany) i da się zatrzymać wiatrak to jest ok (uwaga na palce), jak silnik nie pracuje to wiatrak powinien się obracać z lekkim oporem (ok) natomiast jak obraca się tak jak witrak elektryczny (bardzo lekko) to wiskoza do wymiany.

Gość bieniu321

wielkie dzięki za pomoc. dzisiaj pogrzebałem trochę przy tym nieszczęsnym wisko i zauważyłem, że ma jakiś dziwny luz, tzn. można ruszać śmigłem w kierunku od silnika do chłodnicy, słychać wtedy jak olej się przemieszcza w wiskozie. na wałku jest jakaś gumowa uszczelka więc pewnie coś się w środku zmieliło :028: jak wrócę do chaty to czeka mnie rozebranie tego ustrojstwa i wtedy wszystko się okaże. póki co mam jeszcze jedno pytanko. mianowicie czy może coś się posypać od jazdy z niepewnym wisko?

pozdro! :D