Gogol Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Miesiąc temu nabyłem auto. Auto jest sprowadzone z zagranicy. Nie mam instrukcji obsługi. Mam pytania do eksploatacji, użytkowania, zauważonych drobnych usterek, itp. Poszukuję bratnich dusz, których mógłbym się poradzić. Pytań jest wiele. Kilka z nich: 1. Jak się prawidłowo używa turbo diesla? 2. Czy w każdym warsztacie można ustawić zbieżność? 3. Czemu tak dużo pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość netslawek Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 Hej:) 1) To temat rzeka, ale na początek: Po odpaleniu zimnego diesla, mimo iż w odróżnieniu od benzynki pojedzie ci od razu bez szarpania, wskazane jest odczekanie chwili ( u mnie cierpliwości starcza na ok. pół minuty ), coby silnik złapał trochę temperatury. Fachowcy magicy zalecają też po dłuższej jeździe z wyższymi prędkościami (trasa) przed wyłączeniem turbodiesla, aby popracował jeszcze parę minut celem obniżenia temp, ale kto to robi? 2) W każdym, który ma sprzęt do tego celu i tabele zbieżności dla różnych aut 3) W turbodieslu (akurat tym) dużo zależy od stylu jazdy. Jak intensywnie będziesz wykorzystywał turbo (wszak silnik ten aż się prosi o wejście na wyższe obroty ) to licz się z większym zużyciem. Mistrzem oszczędności w primerkach jest poprzedni model, wolnossący. Ale.. coś za coś - tylko 75 koni. pozdrawiam Sławek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzik Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 A jakie masz spalanie?? Ja w mieście mam w lato z klimą 8,3 a w trasie jadąc zgodnie z przepisami 5.3 ale jak sie jedzie koło 120-130 to już spala coś koło 6 z malym haczykiem. Zastanawiam się ile zapłaciłeś za samochód bo ja mam zamiar sprzedać swój i chciałbym wiedziec ile wezme? Mój to rok 2000 a i czy masz listwy na drtzwiach w kolorze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 15 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 4. Czy są jakieś możliwości samodzielnej diagnostyki? Po jednym z odpaleniu silnika zapaliła mi się żółta kontrolka ze znaczkiem silnika. Po następnym odpaleniu znikło. Czy to może być niebezpieczne? Czy warto podjechać do mochanika z komputerem? 5. Jak powinno się używać klimatronika? 6. Gdzie jest zbiornik płynu spryskiwacza tylnej szyby? 7. Czy Mobil półsyntetyk jest wystarczający dla tego silnika? 8. Jak wymienia się żarówki w przednich lampach zewnętrznych również postojowych? Próbowałem odłączyć konektory ale coś blokuje. Czy może trzeba coś podważyć? 9. Samochód miał zainstalowany hak - jak go dostałem haka nie było. Czy montaż haka jest skomplikowany? Co ze złączem elektrycznym do przyczepy?Czy trzeba robić jakieś wpisy w dowodzie rejestracyjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 15 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 A jakie masz spalanie?? Ja w mieście mam w lato z klimą 8,3 a w trasie jadąc zgodnie z przepisami 5.3 ale jak sie jedzie koło 120-130 to już spala coś koło 6 z malym haczykiem. Jeszcze za krótko jeżdżę. Pierwsza "trasa" 200 km prędkość 100km/h - 6l/100 W mieście bez klimy ok 8 Na trasie do Niemiec przez Czechy (pełna rodzina, na autostradzie 150km/h) wyszło 7.8 Ostatnio litrażowałem na autostradzie bez klimy - po 250 km przy 150/h wyszło 10l :!: :?: Dostałem go za 32000 z akcyzą ale bez rejestracji. Listwy malowane, klamki niklowane, po faceliftingu. PZU AutoCasco w tabeli 39000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 4. Czy są jakieś możliwości samodzielnej diagnostyki? Po jednym z odpaleniu silnika zapaliła mi się żółta kontrolka ze znaczkiem silnika. Po następnym odpaleniu znikło. Czy to może być niebezpieczne?Czy warto podjechać do mochanika z komputerem? 5. Jak powinno się używać klimatronika? 6. Gdzie jest zbiornik płynu spryskiwacza tylnej szyby? 7. Czy Mobil półsyntetyk jest wystarczający dla tego silnika? 8. Jak wymienia się żarówki w przednich lampach zewnętrznych również postojowych? Próbowałem odłączyć konektory ale coś blokuje. Czy może trzeba coś podważyć? 9. Samochód miał zainstalowany hak - jak go dostałem haka nie było. Czy montaż haka jest skomplikowany? Co ze złączem elektrycznym do przyczepy?Czy trzeba robić jakieś wpisy w dowodzie rejestracyjnym? co do kontrolki check engine proponowałbym Ci podjechać na diagnozę do serwisu- tam z pamięci komputera wyciągną Ci co było przyczyną błędu. Co du używania turbiny najważniejsze any nie piłować zimnego silnika powyżej 2500obrotów, a po dynamicznej jeździe dać popracować silnikowi przez kilkadziesiąt sekund. Oszczędzasz w ten sposób zużycie turbiny wynikające z nieprawidłowego jej smarowania. Co do oleju: zalecam półsyntetyk klasy 10W40. Syntetyczny olej nie zdaje w tym silniku egzaminu, ponieważ konstrukcja silnika i wydatek pompy olejowej są obliczone dla oleju mineralnego lub półsyntetycznego (jest to silnik diesla z sunny z dołożoną turbiną).Kiedyś sam lałem przez 2 lata syntetyk, ale żadnych dobrych efektów z tego nie było, a silnik pracował głośniej. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 15 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2005 Co do haku, to ja mam hak i w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane, ze mam hak. Co do zbiorniczka spryskiwaczy, to z tego co inni pisali na forum, to jest jeden zbiorniczek do przodu i do tylu. Co do oleju, to proponuje polsyntetyk.Mineralnego nie zalecam, gdyz w tym silniku sa hydrauliczne popychacze zaworow, ktore nie lubia oleju mineralnego (koszt nowych popychacz jest ponoc duzy). Co do klimatronika, to jak kazda klima jest zalecane przynajmniej raz na miesiac jej uzyc. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 16 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Ponawiam pytanie 8. 9. Moje auto (kombi)nie ma tylnych chlapaczy a nad kołem widać jakieś otwory montażowe. Czy to jest brak chlapaczy czy nadkoli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 16 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 5. Jeszcze pytanie do klimatronika. Jaki ma wpływ na spalanie załączenie funkcji AUTO nawet w zimie, tzn. czy wtedy pracuje chłodziarka? 10. Czy ktoś może zauważył u siebie, że nadmuch na nogi w zimie po stronie pasażera ma niższą temperaturę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yupii Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Zastanawiam się ile zapłaciłeś za samochód bo ja mam zamiar sprzedać swój i chciałbym wiedziec ile wezme? Mój to rok 2000 a i czy masz listwy na drtzwiach w kolorze?? Witam. Ja kupiłem w połowie lutego ten rocznik co wspomniałeś i dałem 34000, ale od tego czasu to widzę że ceny aut spadły. Myślę że jak dobrze utrzymany, serwisowany itp. to ok. 30000 może byś dostał. ''Listwy'' No właśnie i tutaj też miałbym pytanie. Czy ktoś moze wie jak to jest z tymi listwami bocznymi na drzwiach. Ja mam rocznik 2000 i listwy mam czarne jak również klameczki. Widziałem kilka ogłoszeń sprzedaży i właśnie zwróciłem na to uwagę, że niektóre egzemplarze mają listwy w kolorze nadwozia, a klameczki są chromowane. Widziałem to na fotkach aut z 1999, 2000, 2001 roku a nie spotkałem z czarnymi listwami. Tak myślę czy to nie było uzależnione czasem od wersji wyposażenia lub od silnika. Ja mam motor 1,6 (GA16DE). Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Witam Od konca marca mam Primerke z 97. Tez bylem w szoku zaraz po zakupie, bo nie po to diesla kupilem zeby duzo palil Ale jak troche pojezdzilem to juz wiekszej roznicy nie widze Jezeli mialby spalis z 0,5 litra mniej a mialbym nie czuc tego pod noga co czuje teraz, to juz nie zwracam uwagi Przy jezdzie na trasie spalil mi ok 6,5litra (ale w miare ostro jechalem). Szerokiej drogi. Pozdrawiam. Do zobaczenia na trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzik Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Witam. Ja kupiłem w połowie lutego ten rocznik co wspomniałeś i dałem 34000, ale od tego czasu to widzę że ceny aut spadły. Myślę że jak dobrze utrzymany, serwisowany itp. to ok. 30000 może byś dostał. Ja mam wagona (kombi) i silniczek 2.0TD to chyba trochę droższy niż 1.6. 8) A czy ceny spadły przez 2 miesiące to ja niewiem ale wiem że jak samochód prezentuje się brzydko to i cena jest dużo niższa nawet kilka tysięcy. A z tymi listwami to ja pojęcia nie mam u mnie są czarne i widziałem już kilka takich primer jak moja i też miały czarne listewki. A i jeszcze juedno pytanko do kolegi Gogola czy masz oryginalne radio nissana bo jak ja kupiłem swojego to był bez radia ale zakupiłem te radio za 200zł i dalem 120 za rozkodowanie. Nawiew od strony kierowcy dziła jakoś mocniej ja też to zaobserwowałem ale temperaturka chyba taka sama z obu stron. Niewiecie czy jakoś można zamontować podłokietnik w tylnej kanapie bo by mi się przydał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yupii Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 5. Jeszcze pytanie do klimatronika. Jaki ma wpływ na spalanie załączenie funkcji AUTO nawet w zimie, tzn. czy wtedy pracuje chłodziarka? Witam. Wg mnie to nie ma znaczenia czy włączysz funkcję ''AUTO'' w lato czy zimą, jeżeli to wciśniesz to klima będzie chodzić i regulować temperaturkę nastawioną na wyświetlaczu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 17 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 A i jeszcze juedno pytanko do kolegi Gogola czy masz oryginalne radio nissana bo jak ja kupiłem swojego to był bez radia ale zakupiłem te radio za 200zł i dalem 120 za rozkodowanie. Nawiew od strony kierowcy dziła jakoś mocniej ja też to zaobserwowałem ale temperaturka chyba taka sama z obu stron. Niewiecie czy jakoś można zamontować podłokietnik w tylnej kanapie bo by mi się przydał?? Niestety nie było oryginalnego radia a szkoda:cry: , ponieważ złącze w Primerze ma sygnał automatycznej regulacji głośności od szybkości jazdy. Kupiłem i zamontowałem PIONEERa bez tej funkcji. Montaż zrobiłem w serwisie MediaMarkt-chyba niedrogo. Ale musiałem wymienić złącze na ISO. W mojej Primerze wystarczy odchylić środkowe oparcie do przodu i jest podłokietnik zamiast miejsca dla środkowego pasażera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 wg mnie na auto - klima jest wlaczona nawet w zimie - przeciez jesli jest klima reczna (schladzacz) to w zimie wlaczam ja zeby odparowac szyby - idzie wtedy powietrze przez nagrzewnice i sie ogrzewa wysuszajac jednoczesnie powietrze w kabinie a nie chlodzi - wiec na auto w zimie chodzi pewnie caly czas i napewno zuzycie paliwa jest troche wieksze wtedy pzdr!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gogol Opublikowano 17 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 wg mnie na auto - klima jest wlaczona nawet w zimie - przeciez jesli jest klima reczna (schladzacz) to w zimie wlaczam ja zeby odparowac szyby - idzie wtedy powietrze przez nagrzewnice i sie ogrzewa wysuszajac jednoczesnie powietrze w kabinie a nie chlodzi - wiec na auto w zimie chodzi pewnie caly czas i napewno zuzycie paliwa jest troche wieksze wtedypzdr!! Widzę, że nie jest to do końca jasne jak działa klimatronik w trybie AUTO. Pytanie jest takie: Jeśli w zimie włączam silnik i załączam tryb AUTO włącza się dmuchawa, najpierw wolno, potem jak silnik się troche rozgrzeje szybko, aż do uzyskania zadanej temperatury. A co się dzieje potem gdy już jest nagrzane? Czy schładzacz w trybie AUTO pracuje cały czas, czy tylko wtedy gdy trzeba obniżyć temperaturę w samochodzie? :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitch Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 A co się dzieje potem gdy już jest nagrzane? Czy schładzacz w trybie AUTO pracuje cały czas, czy tylko wtedy gdy trzeba obniżyć temperaturę w samochodzie? :roll: Cały czas. Jeśli chcesz bez klimy, to musisz ręcznie ją wyłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 17 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2005 Klima w zimie grzeje, a w lecie chlodzi.Jesli nie chcesz w zimie uzywac klimy do nagrzewania auta, to musisz ja wylaczyc.Zauwaz, ze w smochodzie bez klimy cieple powietrze leci dopiero jak sie nagrzeje silnik, a dzieki klimatyzacji cieple powietrze powinno leciec od razu. Jesli dobrze pamietam, to tak wlasnie dziala klima. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomoziomo Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 witam czy hak od P11 po lifcie SEDAN bedzie pasowal do P11 po lifcie ale KOMBI ??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.