Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Kłopoty z zapłonem


beetlejuice

Rekomendowane odpowiedzi

P10 benzyna 2.0 16V 1995r

Od pewnego czasy zaczęły się problemy z zapłonem,padł czujnik spalania stukowego i odezwały się zawory czy coś takiego po zatankowaniu 95...

Pojechałem do mechaniki i za pomocą lampy przestawił zapłon w stronę chłodnicy o parę milimetrów,odgłosy ucichły ale autko stało się trochę jakby mułowate.

Zatankowałem 98 i przestawiłem zapłon by aparat był tz.kreseczka była równą z ta kreseczka na korpusie silnika,było w miarę dopóki nie zrobiło się gorąco na dworze,znowu to samo!

Postanowiłem sprawdzić co się stanie jak przesunę aparat w drugą stronę tz. do szyby.

Więc przestawiłem w stronę szyby parę mm i po krótkiej przejażdżce auto nie do poznania,zbiera się bardzo dobrze!wręcz rewelacyjnie!!! silnik pracuje cicho i równo ,jednym słowem poprawa o 100%.

czy takie przestawienie zapłony czymś grozi??? nie chciał bym popsuć czegoś bądź zajechać silnika,choć nie mam ciężkiej nogi ale trochę mam cykora czy czegoś to nie popsuje!

Proszę o rade czy to jest ok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie zatankowałeś jakąś kiepską benzynę Pb95 i dlatego silnik zaczął stukać. Kręcąc w stronę chłodnicy mechanik opóźnił zapłon, żeby nie było spalania stukowego na Pb95. Tym sposobem również zmulił auto.

Kręcąc w stronę kabiny przyspieszasz zapłon. Jeżeli nie ma stuku i czujesz, że auto dobrze się zbiera to wszystko jest ok. Jedynym minusem przyspieszenia zapłonu może być spalanie stukowe. Jeżeli nie przekroczyłeś granicy przyspieszania zapłonu i tankujesz dobre paliwo to auto będzie dobrze jeździć i nie będzie stuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zatankowałem na innej stacji,dalej jakby daje sie słyszec ,,przestawiłem zapłon bardziej do szyby i wtedy masakra!więc go cofnąłem w te położenie z pierwszego razu,co może być przyczyna?

Spróbuje odłączyć wtyk z czujnika spalania stukowego,zobaczmy czy będzie tak samo...

Pomóżcie coś bo dostane białej gorączki!!!! Nie wiem!kurde zmienie kopułke i palec???

 

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 09:48 ]

Wtyczka odłączona i nic sie nie zmieniło!!!dalej przy przyspieszaniu cos tam sie odzywa...nie mam pojecia co robic!!!

 

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 09:49 ]

Wtyczka odłączona i nic sie nie zmieniło!!!dalej przy przyspieszaniu cos tam sie odzywa...nie mam pojecia co robic!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MISIU-BISI

Męczę podobny temat już od miesiąca, zaczął mi spalac stukowo i nie mogę nic poradzć, wymieniłem czujkę stukową-bo miałem 34-kę i nic nie pomogło-choć błąd znikł,wymieniłem aparat zapłonowy-i... g.. kupa to samo, zapłon ustawiony prawidłowo-auto na lpg, cały cyrk zaczął sie gdy wyjąłem i włożyłem z powrotem napinacz hudrauliczny rozrządu-ale co to ma do rzeczy-wcześniej to też robiłem i nic sie nie działo-pytanie-czy czujnik stukowy ma 2 kable czy 1-ja b=miałem jeden ale wtyczka jest jakby na 2 kableprzy czym ja mam jeden fabrycznie zaślepiony, może mi sie rozrządo ząbek przestawił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy temperatura silnika może mieć wpływ na spalanie stukowe,mam dość stara chłodnice i dość szybko zagrzewa mi się silnik.

Potem wskaźnik z temp.jest na godz 9:00 i ani drgnie,w mieście praktycznie cały czas jak się jeździ słychać jak pracuje wentylator,na trasie problem znika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość MISIU-BISI

Czy temperatura silnika może mieć wpływ na spalanie stukowe,mam dość stara chłodnice i dość szybko zagrzewa mi się silnik.

Potem wskaźnik z temp.jest na godz 9:00 i ani drgnie,w mieście praktycznie cały czas jak się jeździ słychać jak pracuje wentylator,na trasie problem znika...

 

 

 

mi stuka cały czas, również przy gorącym silniku,pod obciążeniem , na lpg słabiej, m=na pb 95 maskara-w ogóle jak włącze klime, nie pomogło nic-wymieniłem kable wn aparat bawiłem sie zapłonem..., zrobiłem tak jakieś 3 tys km i nic sie nie popsuło?-czekam aż coś padnie wtedy będe miał motywacje rozebrać silnik, bo podejrzewam że to nagar w nim-auto spala jakiś litr oleju na 2 tys km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...