Gość ADi G Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Niedawno zauważyłem drobny wyciek oleju ze skrzyni biegów w miejscu gdzie łączą się części jej obudowy. Sam wyciek nie wydaje się duży - kilka może kilkanaście kropelek w ciągu doby, jest jednak w dość nietypowym miejscu - jak mi się wydaje. Skrzynia pracuje idealnie nie ma problemów ze zmianą biegów, nie ma nadmiernego hałasu, ale coś muszę z tym zrobić. Spotkał się już ktoś z czymś takim? Może ktoś wie albo podejrzewa co może być przyczyną? I najważniejsze! Co z tym zrobić??? Skrzynia nie ma jakiegoś wielkiego przebiegu (122k). Autem chce jeszcze trochę pojeździć - pomóżcie - dzięki. Wygląda jakby wyciek był na tym łączeniu. Co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 mi się wydaje że tam Ci właśnie brakuje śruby !!! i z tąd wyciek ,,,, spróbuj podokręcać ją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 tak to fakt brakuje jednej śruby, a właściwie jej części, bo próbowałem podokręcać te dolne śruby - ostatecznie ukręciłem "łepek" i kawałek trzpienia jednej z nich :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 ja wczoraj oglądałem mój nowy nabytek skrzynia z P11 GT oczyściłem ją i po dokręcałem te śrubki tak udało mi się kilka ruszyć ale skrzynia suchutka a przebieg 130 tysięcy ma ponoć jedynie to myśle że by poskręcać skrzynie tz naprawić urwane śruby ew przewalić na wylot i skręcić z 2uch stron jak sie da ,,, a chyba tak ,,,Pozdrawiam ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 tak się zastanawiam co może być tego przyczyną i czy to bardzo poważne? śruby po dokręcałem z fatalnym skutkiem dla jednej z nich :/ ,ale olej dalej się sączy:/ a z tą urwaną śrubą to pozostaje chyba tylko ją rozwiercić - chyba, że ktoś ma inny pomysł ? sąsiad mi radził żebym zabrał auto do zakładu zajmującego się skrzyniami, żeby rozebrali skrzynię, przeczyścili krawędzie styku, i złożyli z powrotem. Tylko czy to coś da?? i czy zapobiegnie ponownemu wyciekowi? Sama impreza rozbierania i złożenia skrzyni jest dość kosztowna- dlatego się pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 dobrze Ci powiedział ale koszt raczej sporawy taniej chyba wyjdzie dolewanie oleju litr na rok ,,,, no chyba że lepiej kapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Sama impreza rozbierania i złożenia skrzyni jest dość kosztowna- dlatego się pytam. Nieno zwalać i rozbierać skrzynię z takiego powodu to ostateczność. Spróbuj ogarnąć te śruby a jak nie pomoże to... tylko się nie śmiejce nic nie kosztuje więc warto spróbować: spuścić olej ze skrzyni, zmatowić tę powierzchnię, wymyć benzyną ekstrakcyjną i ... zasmarować poxipolem Nic nei ryzykujesz a szanse że pomoże są. :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziro Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 mówcie co chcecie ale ja na Twoim miejscu najpierw naprawiłbym tego zonka z tą śrubą.jeżeli to by nie pomogło zwaliłbym skrzynię i zrobił to porządnie bo dolewanie oleju i denerwujące plamy w garażu nie dawałyby mi spokoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 to niestety mnie czeka - decyzja już podjęta - autkiem chce jeszcze pojeździć (sama przyjemność ), więc trzeba to zrobić jak należy. Podjadę do zakładu żeby wymontować skrzynie, rozebrać ją przeczyścić miejsce styku , może uszczelnić - zależy co mi powiedzą. Samo naprawienie zonka ze śrubą obawiam się że nic nie da, bo zanim ją ukręciłem - dokręcając ją, też kapało (to już z 2 tygodnie będzie). Wczoraj sprawdziłem poziom oleju - jest OK nawet 50ml nie dolałem, ledwo włożyłem rurkę i już olej się wylewał. Jedyny mój dylemat w tym momencie to czy oddać skrzynię do serwisu i niech zrobią z nią co należy, czy kupić na ebayu inną od gt i przełożyć?? Boję się, że po serwisie może znów się rozszczelnić :/ Ostatecznie jednak oddam ją do serwisu bo chodzi bez zarzutu- wręcz idealnie, a na ebayu nie wiadomo co kupię. Czy ktoś już się spotkał z podobnym przypadkiem??? [ Dodano: Pon 01 Cze, 2009 18:55 ] hehe chociaż pomysł z poxipolem czy jakimś silikonem nie jest zły haha Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 no masz szczescie ze to tylko tyle..u mnie to docisk sie rozwalil..i skrzynia biegow pekla....poki co do wymiany sa...mam nadzieje ze tam wiecej balaganu sie nie porobilo...(poniewaz to na polaczeniu z silnikiem mam nadzieje ze w silniku tam sie nie porobilo..) gablota na ceglach...a ja kapletuje czesci... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 nawet mnie nie strasz tak naprawdę nie wiem co jest przyczyna tego, że skrzynia się rozszczelniła :/ na wszelki wypadek szukam skrzyni biegów gdzie mogę (ebay i rożne sklepy internetowe), ale mam nadzieję, że obejdzie się bez tego. Szkoda, że przesyłka do PL droga bo u mnie części są tańsze niż w PL- zawsze mógłbym Ci coś podesłać... Moja stoi na podjeździe przed domem,a pod nią miska miejmy nadzieje, że niedługo obie ruszą w trasę pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Przem Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 fakt ze szkoda...chyba ze ktos jedzie do PL autem..czesto przez moje okolice moze przejezdzac... no mi sie posypalo ok 1000 km od domku (we francji..) ..i na 2 pitstopy na 4 biegu (bo na pozostalych rzezil ..tak jak i na luzie..) i tak jakos z dusza na ramieniu dojechalem... a to fakt ze szkoda ze transport jest taki drogi..bo juz tyle wymienilem i poprawile..i tyyyle zostalo...ze nie wiem juz do ktorej kieszeni siegac.. (poki co to sprzeglo, skrzynia, szyba przednia (odprysk od kamienia z wyprzedzajacego mnie auta-wniosek niedawac sie wyprzedzac ), dalej hamulce-tarcze z tylu i klocki na wszystkie kola.... to najpilniejsze...potam uszczelka pokrywy zaworow, mialem jeszcze pare bajerow jak wnetrze itp (kiera skorzana, galka zmiany biegow, radyjko-moje obecne sie sypie powoli...ale te ostatnie rzeczy musza poczekac... mysle tez ze na przegladzie moze cos z zawiecha wyjsc...no i kolektorek wydechowy z gt czeka na zamontowanie...po prostu "sodomia i gomoria..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 sporo tego... ja sprzęgło przy okazji wymienię + wahacze góra/dół itp bo od twardej zawiechy coś zaczęł lekko stukać. oki ale nie róbmy offtopa - jak coś to pw Do serwisu zamierzam się wybrać za jakieś 2 tygodnie (nie wyrobie wcześniej czasowo). Jeśli ma ktoś pomysł co może być przyczyną rozszczelnienia się skrzyni to piszcie. Wszelkie rady poparte wiedzą i doświadczeniem również mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 ADi G, ogarnij temat ze śrubą bo to może być podstawowa przyczyna. Jak nie pomoże to spuść olej , na połączeniu zrób delikatną fazkę np śrubokrętem, wyczyść dokładnie , możesz troche ale tylko troche podgrzać palniczkiem żeby olej się wytopił ze szczeliny, następnie pędzlem przemyć połączenie Acetonem, na koniec użyć kleju dwuskładnikowego podobnego do poxipolu , a dokładnie nazywa się on " Spawanie na zimno" Jest dosyć dobry, kleiłem chłodnice w koparko-ładowarce i jak narazie trzyma. Odradzam rozbieranie w tym przypadku skrzyni bo rozbieranie napewno nie służy a po złożeniu elementy szybciej się zużywają bo ponownie muszą się docierać do siebie. A poza tym to teraz jest tyle fachowców ,że tylko polecać zrobić szybko i wziąć kase ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 Problem w tym, że skrzynia ciekła zanim ukręciłem śrubę - choć wydaje mi się, że teraz cieknie trochę mocniej:/ Choć to co piszesz wydaje się mieć sens, może samemu uda się to jakoś ogarnąć bez rozbierania - choć obawiam się tej śruby :/ Część jej trzpienia została w obudowie skrzyni, więc pewnie jedyna rada to ja rozwiercić :/ pewnie trochę się z tym namęczę... Jakieś rady a propos rozwiercenia tej śruby? A tutaj w UK zwykły mechanik się tego nie podejmie - już pytałem. Zostają tylko profesjonalne serwisy zajmujące się tylko skrzyniami biegów - więc myślę, że znają się na rzeczy. Rozmawiałem z jednym gościem w serwisie przez tel. wytłumaczyłem mu co i jak i skąd i co wydaje mi się, że trzeba zrobić. Czyli wyjąć skrzynie - rozebrać ją - przeczyścić i uszczelnić na nowo - złożyć i zamontować (przy okazji bym nowe sprzęgło zamontował) I za wszystko powiedział 1000-1300zl ( w przeliczeniu) Jeśli ja dostarczę uszczelki od półosiek - bo te też przy okazji nowe dam, sprzęgło, i olej. Niby sporo - ale tutaj to dobra cena... Dobrze, że zerknąłem na posta, bo właśnie komplet sprzęgła zamawiałem;) Ciężko później usunąć ten klej "spawanie na zimno" ?? W razie gdyby faktycznie trzeba było rozebrać skrzynię? Co o tym sądzicie? Ma ktoś jeszcze jakąś radę? Wstrzymuję się z serwisem - i poczekam na inne opinie i rady dotyczące klejenia i rozwiercenia tej śruby. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 ADi G, tu masz racje że zaczekasz bo lepiej dwa razy pomyśleć jak raz spartolić . U mnie podstawowym sprzętem do wykręcania urwanych śrub jest spawarka i w 80% wystarcza w ostateczności rozwiercam. Zależy w którym miejscu Ci się urwała śruba , jeżeli wystaje z gwintu tzn, z drugiej części skrzyni to można spróbować ze spawarką , cienka elektroda, śruba i można próbować. Ja wszystko w moim aucie robie sam ale zależy kto ma jakie możliwości. W tym przypadku to bym skrzyni nie rozbierał tylko uszczelniał jak się da... ale wybór należy do Ciebie. [ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 22:19 ] dodam że z silnika leciało mi tu i uwdzie wziąłęm się za robote i od spodu mi rdzewieje silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 muszę zerknąć czy da się przyspawać z 2 śrubę - nawet nie wiem czy tam jest otwór na wylot - mam nadzieję, że tak Jak nie to chyba będę musiał zrobić - niestety czuję, że jeśli będę musiał rozwiercać to nie będzie to prosta sprawa i boję się powiększyć średnicy otworu - choć niby zawsze można śrubę z grubszym gwintem dać.... Zobaczymy - czekam jeszcze na jakieś rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Skrzynia ewidentnie była robiona i widocznie nie na wsyztkie śróbki skręcona... Trzeba zdjąć boczek, umyć stykające poweiszchnie jakimś rozpuszczalnikiem posmarować markowym silkonem i poskrecać do kupy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 dzięki wielkie Coobcio właśnie kumple mi napisał bardzo podobną radę - miałem się zapytać czy jak sam zdejmę ten jakby "dekielek" od skrzyni to czy nic nie powypada ??? Silikon wystarczy? I co z tą śrubą ukręconą? Rozwiercać ? i ewentualnie rozwiercić an wylot? i dać śrubę z nakrętką? dzięki i pozdro ale mi chłopaki poprawiacie humor [ Dodano: Czw 04 Cze, 2009 19:24 ] dzis zrobilem nowe zdjecia - bo nie ejstem pewien czy moge zdemontowac ta - polowe skrzyni biegow jakby nie bylo - zaznaczone na czerwono Na zielono zanaczylem taki jakby dekielke skrzyni biegow o kotrym wydaje mi sie ze pisal kumpel - tu nie mialbym obaw zeby odkrecic jak jest jednak z a ta wielka czescia - zaznaczona na czerwono - moge ja sobie tak po prostu zdemontowac i nie posypie sie skrzynia?? prosze o potwierdznie badz nie - bo jakos nie jestem przekonany dzis wyczyscilem wszystkie dolne sruby i uszczelnilem je silikonem to samo z cieknaca krawedzia, to samo z otworem w ktorym poki co jest jeszcze ukrecona sruba / oczyscilem i wypelnilem silikonem - na razie jakby nie cieklo - okaze sie po jezdzie zamieszczam nowe foty i jak w poprzednim posice czy moge to zdemontowac?? zeby wyczyscic - nalozyc silikon i zlozyc do kupy sorrki za bledy ale skasowalo mi oryginalnego posat a spiesze sie ;P tymczasowe uszczelnienie silkonem porownanie calej i ukreconej sruby - troche bede musial przewiercic :/ [ Dodano: Czw 04 Cze, 2009 19:31 ] i sorrki za zjdecia moze sie wolno ladowac :/ - postaram sie poprawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 nawet nie próbuj tego zozkręcać bo to cały korpus skrzyni. najpierw postaraj się zrobić porządek ze śrubą a potem tak jak pisałem wcześniej. Nie wiem czy będzie to takie proste rozwiercić tą śrube bo po tym co zauważyłem to byle jakich do montażu nie stosowali. [ Dodano: Pią 05 Cze, 2009 23:26 ] nie wiem ile jest tam miejsca z drugiej strony(od strony silnika) bo ewentualnie jeżeli by było miejsce żeby podejść z niedużą wiertarką lub wkrętarką to próbować wiercić mniejszym wiertłem niż średnica śruby najmniejszym jakim się da przez ściankę obudowy tam gdzie się kończy śruba a potem przez śrubę i jak byś tak wiercił to jest szansa że śruba drgnie i będzie się wykręcać. Jeżeli nie drgnie od obrotów wiertarki to wiercić ile się da i spróbować wkręcać gwintownik będzie większy moment obrotowy. Tylko staraj się trafić na środek śruby. [ Dodano: Pią 05 Cze, 2009 23:28 ] jak by było za mało miejsca biędzy belką pod silnikiem a skrzynią to wyjęcie belki to żaden problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADi G Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 spoko dzięki tak właśnie mi się wydawało od początku ze tego ruszyć nie mogę ale później kumpel mi napisał że jeśli to taki jakby dekielek skrzyni to spokojnie go mogę zdjąć wyczyścić powierzchnie styku - później silikon i będzie git. Widocznie pierwsze zdjęcia nie były dobre i wprowadziły w błąd, albo ja coś źle wytłumaczyłem. Nieważne... Póki co na szybko wyczyściłem wszystko płynem do czyszczenia hamulców, uszczelniłem silikonem cieknącą powierzchnie i powkręcałem dolne śruby na silikon - dokręcając je nieco mocniej, otwór z ukręconą śrubą też wypełniłem pierwszym lepszym silikonem jaki miałem pod ręką. Efekt - wyciek zlikwidowany prawie do zera:) także jestem dobrej myśli. Teraz jak będę miął czas to wyczyszczę to wszystko jeszcze raz, zrobię porządek z tą śrubą, i uszczelnię porządnym silikonem. Z tą śrubą to się zastanawiam jak zrobić... Kupiłem coś takiego to zestaw "screw extractors" Maja lewy gwint i po zrobieniu wiertłem malutkiego otworku na środku ukręconej śruby - wkręcam screw extractor , to blokuję się na śrubie i zaczyna ją wykręcać bo kręci się w lewą stronę Zobaczymy czy się to sprawdzi. Od strony koła mam łatwy dostęp za to prawie nie widzę śruby no i jej powierzchnia od tej str nie jest plaska więc boję się, że wiertło będzie się ześlizgiwać... Od strony silnika musiałbym wyjąć belkę, za to te dolne otwory w skrzyni są przelotowe więc nie musiałbym wiercić na wyczucie przez skrzynie tylko od razu w śrubę i tak chyba będę musiał zrobić. Problem jest jeszcze z tymi śrubami, a właściwie z ich gwintem - nie są to śruby metryczne:/ średnica to mniej więcej 7,5mm ale gwint mają taki, że blokują się w nakrętce 8mm. Mam tylko metryczne śruby 8mm ale zrobię tak jak mi doradził gość w serwisie nissana wykręcę jakąś oryginalną śrubę z tego łączenia skrzyni biegów, tylko jakąś górną i wkręcę ją na dół w miejsce tej ukręconej, żeby dobrze trzymała a tą 8mm dam na górę, tam i tak nie będzie cieknąć dalej już powtórka - czyszczenie, zrobię też mały rowek śrubokrętem na styku żeby zwiększyć powierzchnie styku silikonu i mam nadzieję, że będzie OK dzięki wszystkim za rady - do pracy zabiorę się gdzieś za 2tygodnie, bo wcześniej nie znajdę czasu Jakby ktoś mi jeszcze chciał coś doradzić - np. a propos wykręcania ukręconych śrub to czekam dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.