Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pierścienie dystansowe kół


Gość 7,62
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis czas temu podniosłem nieco autko na zawieszeniu. Wiadomi, że po takiej operacji staje się ono mniej stabilne i bardziej pływa. Wykalkulowałem sobie, że jakbym założył pierścienie dystansowe na koła, przez co zwiększył ich odległość, to troszkę może to pomóc w stabilnośći na zakrętach. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Autko jest szersze o 6 cm, a efekt zamierzony osiagniety. Jest tylko jedno "ale"... Jaki to może mieć wplyw na łożyska kół? Czy ktoś z was miał z tym jekieś doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na wyważeniu ...

Powinno wyważać się koło z dystansem na samochodzie

Żmudny proces i na krótką metę ... pojedziesz do serwisu na przegląd , założą Ci koło na inną śrubę i wyważenie znika ...

Następny problem to centrowanie :/

Jak jeździsz w terenie to od zewnętrznej strony potrafi nierównomiernie wbić się błoto w miejsca mocowania szpilek ... znowu powraca temat wyważenia :/

Miałem dystanse ok roku ... bardzo nie trafiony zakup

Przy braku wyważenia łożyska bardzo dostają w d*pę

 

Moim zdaniem lepiej wymienić felgi na ujemne ET ... powiedźmy -30 , zniweluje Ci to różnicę między wysokością autka a szerokością ;)

 

... a jak już się uprzesz na dystanse to wyważ kółeczka tym .... ;)

 

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/6846.html

 

Będzie ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się sprawdza?

Mam wyważone tak 37-ki

Nawet po topieniu w błocie są wyważone ;)

Woreczek na koło ... wsyp przez wentyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jutro zamówię :D

Pamiętaj żeby wyrzucić ciężarki z koła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważaj przy wsypywaniu ...

Ja wsypałem przez obudowę od długopisu i mały lejek :D

Łatwo je rozsypać ;)

 

Działają za***iście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze ile się tego wsypuje, paczkę na kółko? Ilość zależy od rozmiaru? Zakładam oponki 265/70R17.

Zadzwoń do Rajdów ... powiedzą Ci dokładnie gramaturę

Ja wsypałem woreczek na koło ... u Ciebie pewnie będzie podobnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość biernik
Przy braku wyważenia łożyska bardzo dostają w d*pę

 

Przy założeniu pierścieni dystansowych również łożyska cierpią

 

Namalowałem rysunek ale brzydki więc to opiszę :)

 

Wystarczy wziąć do ręki kij i zawiesicć na końcu jakiś odważniczek, ścisnąć dłonią powiedzmy w połowie długości, ściskajc dłoń wyobraźmy sobie że jest to łożyhsko.

Wystarczy zapamiętać odczucie skręcania dłoni i teraz złapać dłonią na początku kija, powinniśmy mieć problem z utrzymaniem go, znaczy się będzie nam wykręcać rękę.

 

Tak samo zachowuje się koło, dystans i łożysko, czym grubszy dystans tym bardziej skręcamy łożysko.

Może to nie ma tak dużego wpływu na żywotność łożyska, gdyż materiały są pewnie obliczone na dużo większe obciążenia niż waga auta, ale jednak nie ta się temu zaprzeczyć i nie mówcie że nie ma to znaczenia.

W każdym razie połączenie dystansu i braku wyważenia nie wydłuży żywotności łożysk. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu pierścieni dystansowych również łożyska cierpią

 

No właśnie. Pytałem, bo wyobrażałem sobie, że przez to zwiększa się powiedzmy dźwignia, przez co wzrastają naprężenia. Czy komuś z tego powodu posypały się łożyska, lub uległy dużo szybszemu zużyciu? Abstrachuje w tym momencie od kwestii wyważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość biernik

Tak honda prelude, wymieniałem tył całe kompletne piasty, jak na japończyków przystało :)

Może zbieg okoliczności, może poprzednik gdzieś walnął, w każdym razie ja wymieniałem, a używałem wtedy dystansów.

W sumie to tylko lewa strona nawaliła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doswiadczenia powiem - lozyska duzo szybciej szlak trafi jak masz dystansy - kolega wyzej bardzo dobrze to opisal... wywazenie ma tu mniejszy udzial niz wlasnie zwiekszenie sily skrecajacej lozysko w tej wlasnie plaszczyznie... inne et to ten sam efekt co dystans, tyle ze polaczenie kola z piasta lepsze i centrowanie jak i wlasnie wywazenie lepsze, najlepszym rozwiazaniem w takim przypadku wydaje sie zastosowac szersze opony na seryjnym et, tyle ze tu znow dochodzi zwiekszenie oporow toczenia, co w pewnych przypadkach jest porzadane, w pewnych nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, chyba nie ma idealnego rozwiązania... Zawsze coś kosztem czegoś. Tymczasem zamówiłem to magiczne wyważenie i w czwartek zmieniam oponki właśnie na szersze, ale też wyższe. Jestem ciekaw jak diabli, czy te kulki dadzą radę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po lifcie auto zaczelo sie mniej gibac na boki, no ale u mnie przod jest na drazkach - jest to plus na asfalcie, ale w terenie juz nie do konca bo kolo nie spada tak nisko... za to kola teraz wejda 285/75/16 i takie beda docelowe, pirscienie nie bede zakladal choc o tym myslalem, postanowilem wlasnie szersze opony wstawic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...