Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Jakis czas temu podniosłem nieco autko na zawieszeniu. Wiadomi, że po takiej operacji staje się ono mniej stabilne i bardziej pływa. Wykalkulowałem sobie, że jakbym założył pierścienie dystansowe na koła, przez co zwiększył ich odległość, to troszkę może to pomóc w stabilnośći na zakrętach. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Autko jest szersze o 6 cm, a efekt zamierzony osiagniety. Jest tylko jedno "ale"... Jaki to może mieć wplyw na łożyska kół? Czy ktoś z was miał z tym jekieś doświadczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Problem polega na wyważeniu ... Powinno wyważać się koło z dystansem na samochodzie Żmudny proces i na krótką metę ... pojedziesz do serwisu na przegląd , założą Ci koło na inną śrubę i wyważenie znika ... Następny problem to centrowanie :/ Jak jeździsz w terenie to od zewnętrznej strony potrafi nierównomiernie wbić się błoto w miejsca mocowania szpilek ... znowu powraca temat wyważenia :/ Miałem dystanse ok roku ... bardzo nie trafiony zakup Przy braku wyważenia łożyska bardzo dostają w d*pę Moim zdaniem lepiej wymienić felgi na ujemne ET ... powiedźmy -30 , zniweluje Ci to różnicę między wysokością autka a szerokością ... a jak już się uprzesz na dystanse to wyważ kółeczka tym .... http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/6846.html Będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Dzięki za poradę. A sam stosowałeś ten sposób wyważenia? Jak to się sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Jak to się sprawdza? Mam wyważone tak 37-ki Nawet po topieniu w błocie są wyważone Woreczek na koło ... wsyp przez wentyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Ok, jutro zamówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Ok, jutro zamówię Pamiętaj żeby wyrzucić ciężarki z koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 W czwartek zakładam nowe oponki, to już nie będę ich wywarzał, tylko wsypię kulki. Chyba przez te kilka dni łożyska się nie rozsypią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Uważaj przy wsypywaniu ... Ja wsypałem przez obudowę od długopisu i mały lejek Łatwo je rozsypać Działają za***iście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A powiedz mi jeszcze ile się tego wsypuje, paczkę na kółko? Ilość zależy od rozmiaru? Zakładam oponki 265/70R17. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 A powiedz mi jeszcze ile się tego wsypuje, paczkę na kółko? Ilość zależy od rozmiaru? Zakładam oponki 265/70R17. Zadzwoń do Rajdów ... powiedzą Ci dokładnie gramaturę Ja wsypałem woreczek na koło ... u Ciebie pewnie będzie podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Pewnie tak. Ty masz większe kółka, ale ja dodatkową masę w postaci pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 ... a jak już się uprzesz na dystanse to wyważ kółeczka tym .... http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/6846.html Będzie ok Kurcze ciekawy patent poważnie sie zastanowie na tym dla siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biernik Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Przy braku wyważenia łożyska bardzo dostają w d*pę Przy założeniu pierścieni dystansowych również łożyska cierpią Namalowałem rysunek ale brzydki więc to opiszę Wystarczy wziąć do ręki kij i zawiesicć na końcu jakiś odważniczek, ścisnąć dłonią powiedzmy w połowie długości, ściskajc dłoń wyobraźmy sobie że jest to łożyhsko. Wystarczy zapamiętać odczucie skręcania dłoni i teraz złapać dłonią na początku kija, powinniśmy mieć problem z utrzymaniem go, znaczy się będzie nam wykręcać rękę. Tak samo zachowuje się koło, dystans i łożysko, czym grubszy dystans tym bardziej skręcamy łożysko. Może to nie ma tak dużego wpływu na żywotność łożyska, gdyż materiały są pewnie obliczone na dużo większe obciążenia niż waga auta, ale jednak nie ta się temu zaprzeczyć i nie mówcie że nie ma to znaczenia. W każdym razie połączenie dystansu i braku wyważenia nie wydłuży żywotności łożysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Przy założeniu pierścieni dystansowych również łożyska cierpią No właśnie. Pytałem, bo wyobrażałem sobie, że przez to zwiększa się powiedzmy dźwignia, przez co wzrastają naprężenia. Czy komuś z tego powodu posypały się łożyska, lub uległy dużo szybszemu zużyciu? Abstrachuje w tym momencie od kwestii wyważenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biernik Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Tak honda prelude, wymieniałem tył całe kompletne piasty, jak na japończyków przystało Może zbieg okoliczności, może poprzednik gdzieś walnął, w każdym razie ja wymieniałem, a używałem wtedy dystansów. W sumie to tylko lewa strona nawaliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 No właśnie, może przypadek, może nie... Zwłaszcza, że to była jedna strona... Trzeba by znać całą historię auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 z doswiadczenia powiem - lozyska duzo szybciej szlak trafi jak masz dystansy - kolega wyzej bardzo dobrze to opisal... wywazenie ma tu mniejszy udzial niz wlasnie zwiekszenie sily skrecajacej lozysko w tej wlasnie plaszczyznie... inne et to ten sam efekt co dystans, tyle ze polaczenie kola z piasta lepsze i centrowanie jak i wlasnie wywazenie lepsze, najlepszym rozwiazaniem w takim przypadku wydaje sie zastosowac szersze opony na seryjnym et, tyle ze tu znow dochodzi zwiekszenie oporow toczenia, co w pewnych przypadkach jest porzadane, w pewnych nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 No tak, chyba nie ma idealnego rozwiązania... Zawsze coś kosztem czegoś. Tymczasem zamówiłem to magiczne wyważenie i w czwartek zmieniam oponki właśnie na szersze, ale też wyższe. Jestem ciekaw jak diabli, czy te kulki dadzą radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 u mnie po lifcie auto zaczelo sie mniej gibac na boki, no ale u mnie przod jest na drazkach - jest to plus na asfalcie, ale w terenie juz nie do konca bo kolo nie spada tak nisko... za to kola teraz wejda 285/75/16 i takie beda docelowe, pirscienie nie bede zakladal choc o tym myslalem, postanowilem wlasnie szersze opony wstawic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 No to już będą opony gigant! Szersza - dużo wyższa. Da się tym jeszcze jeździć po asfalcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 a czemu nie - teraz sie da, to jak jeden cal dojdzie to tez sie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Założyłem dzisiaj w serwisie nowe oponki. Chłopaki zrobili duże oczy jak im pokazałem te kulki, ale wsypali bez protestu I wiecie co? To o dziwo działa! :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zeng Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 A czy po założeniu dystansów koła nie wystają poza nadkola? Masz seryjne opony? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 7,62 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Mam opony trochę szersze - 265/70/R17 i wystają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 To o dziwo działa! :one: Naprawdę :?: :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.