Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Słabe hamowanie osi tylnej / korektor siły hamowania


maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wróciłem z przeglądu i bardzo kiepsko wypadła mi tylna oś jeśli chodzi o hamulce. Męczę się z tym już jakiś czas, płyn był wymieniony i układ odpowietrzony - pomogło na chwilę, albo moje subiektywne odczucie.

Szczęki i bębny w dobrym stanie.

Padło podejrzenie na korektor siły hamowania - ten co rozkłada siłę na przednią i tylną oś. Jako że nie ma innej możliwości sprawdzenia tego jak wymiana, to moje pytanie czy istnieje jakaś inna przyczyna tak kiepskiego hamowania tyłu ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej padają cylinderki.

Przyczyną może być regulator ale również pompa hamulcowa jak i same przewody hamulcowe które mogą być częściowo przytkane z powodu nie wymieniania płynu w układzie.

A czy hamulce z tyłu masz dobrze wyregulowane, jeżeli masz troche doświadczenia z hamulcami to możesz sprawdzić jakie jest ciśnienie przed i za korektorem (tak na oko odkęcając przewody hamulcowe - tak jak byś odpowietrzał).

Nr 11 to jest samoregulator ale on działa prawidłowo wtedy gdy są dobrze wyregulowane hamulce tylne:

996e1d0f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody raczej eliminuję gdyż każdy przewód idzie osobno z pompy, więc dziwny byłby to zbieg okoliczności gdyby zatkały się tylko tylne a nie przednie - przednia oś hamuje dobrze.

 

Co do cylinderków to pracują poprawnie tak jak i samoregulatory, tu nic nie blokuje.

Chyba wybiorę się do mechanika bo sam nie mogę znaleźć przyczyny a korektora też nie ocenię bez jego ew. zamiany.

Tak nawiasem mówiąc to gdzie można dostać taki korektor bo w katalogu IC i FOTA nie ma go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odswiezam temat bo mam podobny problem. Umnie os tylna i hamulec reczny tez nie hamuje prawidlowo. Wymienilem zaciski tylne na regenerowane i linki recznego. Nadal to samo. W warsztacie sprawdzali mi zaciski i niby nie trzymaja cisnienia. Niby one sa uszkodzone. Wyciekow nie ma.  To ich poprosilem o nowy termin i zeby mi wlozyli inne i sprawdzili wtedy. Teraz sie nie odzywaja. Zastanawie mnie,  czy  czasami moze byc uszkodzona glowna pompa hamulcowa. Co o tym sadzicie?

Gdzie znajduje sie ten korektor sily hamowania i jest on tez w autach z ABSem ?

Podzrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Znalezione w sieci:

wyczytałem w książce że, cytuję:" Ograniczniki ciśnienia (korektor siły 
hamowania) 
W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS 
zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia 
hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową, 
natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym 
ABS zastosowano jeden podwójny 
korektor siły hamowania umieszczony na osi 
tylnej. 
Przełożenie: 0,4. 
Ciśnienie kontrolne: 
— wersje z układem przeciwblokującym ABS: 
obwód przedni 7,36 MPa — obwód tylny 5,1 do 
5,49 MPa; 
— wersje bez układu przeciwblokującego ABS: 
obwód przedni 6,37 MPa — obwód tylny 3,43 
do 3,82 MPa."

 

Prócz tego: kolektor jest nienaprawialny i dość drogi. Doczytałem się również, że wyciągają z korektora tłoczek odpowiedzialny za dozowanie płynu. Jeśli jest ABS to kół tylnych i tak nie zablokuje.

Sprawdź również rozdzielacz - podobno jest na przedniej grodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

O ten rozdzielacz wlasnie chodzi. To on jest odpowiedzialny za sile hamowania tylnej osi. On jest miedzy pompa ABS i przewodami do kol tylnich.

W Nissanie tego juz nie mozna dostac. Kupilem uzywany. Innej mozliwosci tu nie widze. Trzeba bedzie sie modlic czy bedzie chodzilo. 

 

A jak by ominac i podlaczyc na krotko?? 

 

Jak odpowietrzacie system to robicie to jak pisze w "Sam naprawiam" czy starym sposobem? 

 

W "Sam naprawiam" jest opisane ze trzeba odlaczyc elektryczne zlacze do pompy ABS i odpowietrzac po przekatnej. 


Edit: Witam ponownie. Temat ogarniety. Zepsute byly zaciski hamulcowe niby " regenerowane". Tak na przyszlosc. Jezeli hamulec tylny jest slaby i reczny nie chodzi, a linki recznego normalne pracuja to winny jest zacisk. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...