maniek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Witam Wróciłem z przeglądu i bardzo kiepsko wypadła mi tylna oś jeśli chodzi o hamulce. Męczę się z tym już jakiś czas, płyn był wymieniony i układ odpowietrzony - pomogło na chwilę, albo moje subiektywne odczucie. Szczęki i bębny w dobrym stanie. Padło podejrzenie na korektor siły hamowania - ten co rozkłada siłę na przednią i tylną oś. Jako że nie ma innej możliwości sprawdzenia tego jak wymiana, to moje pytanie czy istnieje jakaś inna przyczyna tak kiepskiego hamowania tyłu ? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolega Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 a może cylinderki się zapiekają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Cylinderki pracują poprawnie na obu kołach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2009 Najczęściej padają cylinderki. Przyczyną może być regulator ale również pompa hamulcowa jak i same przewody hamulcowe które mogą być częściowo przytkane z powodu nie wymieniania płynu w układzie. A czy hamulce z tyłu masz dobrze wyregulowane, jeżeli masz troche doświadczenia z hamulcami to możesz sprawdzić jakie jest ciśnienie przed i za korektorem (tak na oko odkęcając przewody hamulcowe - tak jak byś odpowietrzał). Nr 11 to jest samoregulator ale on działa prawidłowo wtedy gdy są dobrze wyregulowane hamulce tylne: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Przewody raczej eliminuję gdyż każdy przewód idzie osobno z pompy, więc dziwny byłby to zbieg okoliczności gdyby zatkały się tylko tylne a nie przednie - przednia oś hamuje dobrze. Co do cylinderków to pracują poprawnie tak jak i samoregulatory, tu nic nie blokuje. Chyba wybiorę się do mechanika bo sam nie mogę znaleźć przyczyny a korektora też nie ocenię bez jego ew. zamiany. Tak nawiasem mówiąc to gdzie można dostać taki korektor bo w katalogu IC i FOTA nie ma go Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Odswiezam temat bo mam podobny problem. Umnie os tylna i hamulec reczny tez nie hamuje prawidlowo. Wymienilem zaciski tylne na regenerowane i linki recznego. Nadal to samo. W warsztacie sprawdzali mi zaciski i niby nie trzymaja cisnienia. Niby one sa uszkodzone. Wyciekow nie ma. To ich poprosilem o nowy termin i zeby mi wlozyli inne i sprawdzili wtedy. Teraz sie nie odzywaja. Zastanawie mnie, czy czasami moze byc uszkodzona glowna pompa hamulcowa. Co o tym sadzicie? Gdzie znajduje sie ten korektor sily hamowania i jest on tez w autach z ABSem ? Podzrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Znalezione w sieci: wyczytałem w książce że, cytuję:" Ograniczniki ciśnienia (korektor siły hamowania) W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową, natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym ABS zastosowano jeden podwójny korektor siły hamowania umieszczony na osi tylnej. Przełożenie: 0,4. Ciśnienie kontrolne: — wersje z układem przeciwblokującym ABS: obwód przedni 7,36 MPa — obwód tylny 5,1 do 5,49 MPa; — wersje bez układu przeciwblokującego ABS: obwód przedni 6,37 MPa — obwód tylny 3,43 do 3,82 MPa." Prócz tego: kolektor jest nienaprawialny i dość drogi. Doczytałem się również, że wyciągają z korektora tłoczek odpowiedzialny za dozowanie płynu. Jeśli jest ABS to kół tylnych i tak nie zablokuje. Sprawdź również rozdzielacz - podobno jest na przedniej grodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 O ten rozdzielacz wlasnie chodzi. To on jest odpowiedzialny za sile hamowania tylnej osi. On jest miedzy pompa ABS i przewodami do kol tylnich. W Nissanie tego juz nie mozna dostac. Kupilem uzywany. Innej mozliwosci tu nie widze. Trzeba bedzie sie modlic czy bedzie chodzilo. A jak by ominac i podlaczyc na krotko?? Jak odpowietrzacie system to robicie to jak pisze w "Sam naprawiam" czy starym sposobem? W "Sam naprawiam" jest opisane ze trzeba odlaczyc elektryczne zlacze do pompy ABS i odpowietrzac po przekatnej. Edit: Witam ponownie. Temat ogarniety. Zepsute byly zaciski hamulcowe niby " regenerowane". Tak na przyszlosc. Jezeli hamulec tylny jest slaby i reczny nie chodzi, a linki recznego normalne pracuja to winny jest zacisk. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.