Gość marcinbergen Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 WITAM. MAM MALY PROBLEMIK..NAJPIERW ODPADL MI KONCOWY TLUMKI PUSCIL NA SPAWIE..2 DNI JEZDZILEM BEZ NIEGO PO DWOCH DNIACH ZAMONTOWALEM I ZAPALILA SIE KONTROLKA SILNIKA...DZIS CHCIALEM ODCZYTAC BLEDY Z BLYSKOW ALE CIEZKO MI TO SZLO..KONTROLKA WKONCU ZGASLA ....ALE JAK JESZCZE RAZ CHCIALEM ODCZYTAC TE BYLYSKI TO MIALEM 10DLUGICH I 3 RAZY PO 10 KROTKICH...HMMM SKASOWALEM BLAD?? MYSLE ZE BYLO TO COS Z KATALIZATOREM LUB SONDA..ALE TERAZ JUZ NIE WIEM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 tak, skasowałeś błąd. 10 długich i 3x 10 krótkich to 0000. na chwilę obecną nie masz błędów. i check sie nie pali. zczytaj jak się znów zaświeci. być może jest jak u mnie, katalizator na ukończeniu. i check przychodzi i odchodzi, jak chce... w zależności od warunków pracy silnika. czasem doczyści spaliny i check sie nie pali, czasem wyłapie błąd i się zaświeci. diagnozowałem to na kompie w nissanie, wyszło katalizator w dolnej granicy sprawności, czy coś takiego. ale nie wiem jaki to nr błędu. dopiero teraz doktoryzuję zczytywanie samodzielne i efekty już mam. miałem uszkodzony czujnik temp paliwa błąd 181. usterkę naprawiłem, skasowałem kompa i czek sie nie pali, za to wystukuje 0000 błędów. ale przymierzam sie do kupna interfejsu. jestem na etapie doboru czegoś dla domowego użytku, coś taniego i co obsłuży mi primę i kilka innych aut rodzinnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 katalizator w dolnej granicy sprawności, czy coś takiego. ale nie wiem jaki to nr błędu. chyba P0420 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Remo, a miałeś jakieś objawy przy tym walniętym czujniku ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 być może jest jak u mnie, katalizator na ukończeniu. i check przychodzi i odchodzi, jak chce... w zależności od warunków pracy silnika. czasem doczyści spaliny i check sie nie pali, czasem wyłapie błąd i się zaświeci. diagnozowałem to na kompie w nissanie, wyszło katalizator w dolnej granicy sprawności, czy coś takiego. ale nie wiem jaki to nr błędu Tak z ciekawosci, jaki masz przebieg? Chodzi o to, po jakim przebiegu nalezaloby sie rozgladac za nowym katem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 ja mam 180 kkm i zdycha już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Raffaell, walnięty czujnik nie dawał żadnych objawów. Zapalił tylko sie check i zczytałem nr błędu, a auto śmigało bezproblemowo. Nie sądzę żeby czujnik temp paliwa miał jakiś wpływ na sterowanie pracą silnika przez kompa. W sumie to nie wiem po co on jest. Ktoś na forum napisał mi że czujnik paliwa odłączy zapłon gdy temp paliwa przekroczy 80 stopni. Wg mnie średnio jest to możliwe osiagnąć taką temp paliwa... Woro woro, mam obecnie 240 000km. Kupiłem auto 2 lata temu z przebiegiem 180 000. W zasadzie jak kupowałem to auto to check sie palił, po przyjeździe do PL diagnostyka i wyszło że katalizator na ukończeniu. Zrobiłem autkiem jak piszę, 60 000 km bez wymiany katalizatora. Obecnie check sie nie pali, zaświeci sie czasem z powodu katalizatora ale i sam zchodzi. Nie widzi mi się wymiana kata ze względu na koszty. Regeneracja też nie, bo nie jestem zwolennikiem regeneracji części jakichkolwiek. Używka też nie, bo używkę to i ja mam... A ta co kupię może być w podobnym stanie. Więc sytuacja patowa. Nowy katek jak mnie poinformowali w nissanie to 4000zł... Dzięki za taki biznes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość serwis Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Strasznie mnie ciekawi, jak doszedłeś do wniosku że to katalizator od czasu do czasu źle pracuje, nie upewniając się wcześniej, że element określający skuteczność pracy katalizatora pracuje poprawnie... pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 U mnie akurat stwierdzili to w warsztacie, jak zakładali mi gaz. Wartości podawane przez druga sondę zmieniały się, ale bardzo mało odbiegały od wartości pierwszej, czyli kat prawie nic nie "dopalał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 U mnie akurat stwierdzili to w warsztacie, jak zakładali mi gaz. Wartości podawane przez druga sondę zmieniały się, ale bardzo mało odbiegały od wartości pierwszej, czyli kat prawie nic nie "dopalał" Dobrze. Ale nie ma mozliwosci, zeby katalizator raz pracowal, a raz nie. Jesli blad kata raz swieci, raz nie swieci, to predzej 2 sonda walnieta niz sam kat. Katalizator to zwykle sitko, przez ktore przeplywaja spaliny. Jesli juz cos ma sie w nim zepsuc, to raz a dobrze. Obstawiam 2 lambde. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raffaell Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 A mnie sie wydaje, że rozgrzany kat może jeszcze coś dopalać, a zimny już nie i stąd ten błąd. Poza tym kat ma wypełnienie a nie tylko sitko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 A mnie sie wydaje, że rozgrzany kat może jeszcze coś dopalać, a zimny już nie i stąd ten błąd. Poza tym kat ma wypełnienie a nie tylko sitko Oczywiscie ze masz racje, ale czy jestes pewien ze komputer prace katalizatora monitoruje od odpalenia silnika? Czy dopiero jak kat/silnik osiagnie temperature. Generalnie kat pracuje, jak jest goracy. Co do sitka, chcialem obrazowo napisac, ze tam nie ma co sie popsuc. Moze ewentualnie skorodowac i sie pokruszyc, ale wtedy taka usterke slychac dosc wyraznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysludi Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 witam jestem pierwszy ale nie ostatni tu raz. posiadam nissana primere 2.0 z 2000r z automatyczna skrzynia biegow cvt tiptronic, mam pytanie,poniewaz nie wiem nic kompletnie o tych skrzyniach nie wiem gdzie uderzyc w mojej sprawie.mianowicie najprawdopodobniej padla mi skrzynia gdyz przelaczajac dzwignie w rozne polozenia auto stoi w miejscu a w srodku odczowa sie cos jakby gloche zerzenie,moj blod bo holowalem nim ducato na zablokowanym kole ale na L w skrzyni nie czuc bylo ciezaru.moze ktos mial podobny problem i wie czy warto ja naprawiac czy kupic nastepna, jesli kupic to moze ktos wie gdzie mozna, dzieki za odpiski krzysludi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 servis, miałem błąd od katalizatora, że jest w dolnej granicy sprawności. nie było błędu od drugiej sondy lambda. więc pracuje ona poprawnie. poza tym została zmierzona w serwisie nissana na diagnostyce. pierwsza lambda też pracuje poprawnie i nie generuje błędu. czyli z układem pomiarowym jest oki. jeżeli chodzi o kata, to wraz z nakręcaniem kilometrów traci on swe zdolności oczyszczania spalin. więc może nastąpić taka sytuacja że że przy sprzyjających parametrach pracy /temperatura zewnętrzna, temp. katalizatora, obciążenie silnika a co za tym idzie emisja spalin i jej skład/ są takie, że kat je jeszcze doczyści do odpowiedniej wartości. przy innych warunkach pracy, np. większe obciążenie silnika, kat nie jest już w stanie doczyścić spalin i zapala chec/ka. nie wiem, wydaje mi się że jazda ze stałymi parametrami pracy silnika na długich trasach oczyszcza kata i podnosi chwilowo jego sprawność. myślę że jest to podobny układ jak z filtrem cząstek stałych w dieslu, który się lubi przytkać i również zapala kontrolkę. po przepaleniu filtra, tz jazda na wyższych obrotach z większą prędkością oczyszcza filtr i jest spokój z kontrolką. jazda po mieście, duszenie silnika powoduje zanieczyszczenie ponowne tego filterka. ten temat przerabiam w vivaro 1.9 cdti. myślę że podobnie jest w nissanie z katem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris_kjk Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 WITAM. MAM MALY PROBLEMIK..NAJPIERW ODPADL MI KONCOWY TLUMKI PUSCIL NA SPAWIE..2 DNI JEZDZILEM BEZ NIEGO PO DWOCH DNIACH ZAMONTOWALEM I ZAPALILA SIE KONTROLKA SILNIKA...DZIS CHCIALEM ODCZYTAC BLEDY Z BLYSKOW ALE CIEZKO MI TO SZLO..KONTROLKA WKONCU ZGASLA ....ALE JAK JESZCZE RAZ CHCIALEM ODCZYTAC TE BYLYSKI TO MIALEM 10DLUGICH I 3 RAZY PO 10 KROTKICH...HMMM SKASOWALEM BLAD?? MYSLE ZE BYLO TO COS Z KATALIZATOREM LUB SONDA..ALE TERAZ JUZ NIE WIEM Mam prawie identyczną sytuację Primerka 1.8 ... grubszy dźwięk z tyłu autka ... potem rozsypywać się zaczęła plecionka ... autko było przymulone przy gorących dniach, jeżdżąc w nocy i z rana miało dostateczną dynamikę, skoczyło drastycznie spalanie ... przejrzałem przepływkę, przedmuchałem ... pomierzyłem napięcia ... wygladało jakby za małe napięcia dawała ... pewnie do wymiany ... niestety juz nie odpala ... a raczej odpala ale nie dłużej niż na ok. 5 sekund ... jak nacisnę na gaz to gaśnie od razu ... Błąd jaki zczytałem to 10x długie błyśnięcie, 10x krótkie, 10x krótkie, 10x krótkie ... EDIT: problem z odpalaniem rozwiązany ... przepływka wymieniona ... pozostało zrobić porządek z nieszczelnym układem wydechowym, przeczyścić to i owo, sprawdzić czy w wyższych temperaturach silnik sprawuje się OK no i sprawdzić autko na kompie ewentualnie coś poprawić, wyregulować ... Totalnie nie wiem co jest grane nawet nie mam jak podjechac do jakiegoś warsztatu ... ASO ... itp ... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.