Gość dmx81 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2009 Witam. Mam kilka pytan, byc moze sa udzielone odpowiedzi juz w innych postach, ale nie jestem pewien w ktorym zaczac, a nie chcialbym tez w kazdym opisywac tego samego problemu - dlatego zalozylem nowy temat. Nie bede pisal w zadnym przypadku swoich przypuszczen, aby nie sugerowac niczego. W razie, kiedy ktos by mogl cokolwiek doradzic, prosze tez o porade,jak sprawdzic, czy to wlasnie moze byc to... A oto moje pytania/problemy 1. Podczas ruszania / hamowania silnikiem / mocniejszego wcisniecia pedalu gazu - silnik warkocze jak w dieslu - najbardziej slyszalne na nizszych obrotach /ponizej 2 tys do 3,5tys 2. Czasem ciezko manewrowac drazkiem zmiany biegow, np zmieniajac z 2 na 3, z drugiego ciezko wyskakuje - z oporem, nie najlatwiej tez wskakuje na trzeci (* tu biegi przykladowo, a nie ze akurat te, *byc moze to odczucie z przyzwyczajenia jezdzeniem almerka 96, gdzie biegi moge zmieniac jednym palcem, bez oporu, a tu jakby troszke sie haczylo cos) 3. W zbiorniczku od wspomagania, kiedy silnik jest zalaczony, plyn bulgocze, jakby sie woda w czajniku gotowala - nie wiem, byc moze to normalne w kazdym aucie, ale wole zapytac - zaobserwowane na postoju, przy zapalonym silniku 4. Wczesniej nie mialem auta z ABS, wiec nie wiem czy rowniez jest to normalne - podczas, gdy auto sie toczy, np wytracajac predkosc, to w okolicy 20-15 km/h czuc odbijanie pedalu hamulca rytmiczne, oraz slychac dziwny dzwiek, nie wiem jak go opisac (trrrrrrrrrt) trwa ok sek, po czym odbija ABS, i znowu - tylko w okreslonym przedziale predkosci) 5. Mialem luzna oslone tlumika poczatkowego, wiec ja sciagnalem - okazalo sie ze przy okazji odlamaly sie pordzewiale blaszki na tlumiku, na ktore zalozona byla ta obudowa, wiec nie mam jak poki co sam zamontowac - czy ta obudowa jest konieczna? jezdze poki co bez, ale nie wiem czy kupic nowa i zakladac Najbardziej denerwujacy pkt pierwszy. bede niedlugo w PL i w razie czego moglbym sie zaopatrzyc w niezbedne czesci do wymiany. Olej niedawno wymieniony razem z filtrem 103tys km przejechane GA16DE 2000r prosze o porade, dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 dmx81, Ad. 4) pęknięty pierścień ABS, uszkodzony czujnik lub przewód czujnika ABS A tak w ogóle to poświęciłeś choć trochę czasu żeby coś poszukać na forum - nie wydaje mi się. Bo na temat ABS to już chyba wszystko było powiedziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 ok dzieki za odp na pkt 4 - teraz wiem czego szukac czy ktos wie moze, co moze byc przyczyna pkt 1? dlaczego silnik troche rzęzi przy nacisnieciu pedalu gazu? ok nikt nic nie napisal, wiec zapytam, czy moze to byc od lancucha? moze zaworki? moze cos jeszcze? jak to sprawdzic... poki co sprawdzalem gorny napinacz i jest w porzadku - do dolnego lancucha i napinacza to caly dzien zabawy, wiec wole zapytac, czy ewentualnie moge jeszcze sprawdzic cos innego? dzieki no i jesli ktos ma odp na pozostale punkty, bede wdzieczny :one: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bravomen Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 dmx81, Ja obstawiam: p. 1 łańcuch dolny może o ślizgi obcierać p. 2 to może przydała by się wymiana oleju w skrzyni biegów? lub zajżeć do mechanizmu wodzików zmiany biegów (może łączenia cięgieł się wyrobiły) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 dmx81, Ja obstawiam: p. 1 łańcuch dolny może o ślizgi obcierać Tylko w jaki sposob to poprawic, jesli lancuch powinien wlasnie slizgac sie po tych slizgach? czyzby sie zbyt wyciagnal i nie byl napiety? i czy jest jakas rada, aby to sprawdzic, czy wlasnie tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bravomen Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 dmx81, Ja u siebie (też 1.6) miałem właśnie wyciągnięty dolny łańcuch i ślizgi juz połamane. A jak to stwierdzić? Chyba tylko i wylacznie rozebrać. Ja u siebie robiłem (znaczy warsztat mi robił) cały komplecik (2 łancuszki, slizgi, napinaz i zebatki). Mechanik (forumowo polecany) na słuch stwierdził że komplet do wymiany a jak rozebrał to sie tylko potwierdziło, że faktycznie cały komplet do roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 ok dzieki bravomen, moglbys opisac jeszcze swoje objawy sprzed wymiany? bardzo by mi pomoglo. w podpisie mam nagranie silnika, dodatkowo tak jak pisalem, glosny przy przycisnieciu gazu jak diesel, bo inaczej nie umiem tego dosadniej okreslic. jesli sie potwierdzi, to bym kupil w pl zestaw, widzialem na allegro za 500zl made in japan, wymienic bym probowal sam, wg opisu na forum. [ Dodano: Wto 09 Cze, 2009 01:43 ] gorny napinacz juz sciagalem sam, wiem ze bez porownania latwiej, ale najgorzej bylo zaczac grzebac, wiec mysle, ze z tamtym tez bym dal rade, jesli inni dali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 3. W zbiorniczku od wspomagania, kiedy silnik jest zalaczony, plyn bulgocze, jakby sie woda w czajniku gotowala - nie wiem, byc moze to normalne w kazdym aucie, ale wole zapytac - zaobserwowane na postoju, przy zapalonym silniku U mnie jest tak samo i zakładam, że to norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.