Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] problem ze wspomaganiem


merid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tak dziwny przypadek w aucie ze juz nie wiem co to moze byc a mianowice:

 

Zapalam auto na zimnym silniku i chce skrecic kola to piszczy mi pasek blokuje kierownica no zabardzo to sie nie da jechac wiec parkowanie odpada, ale gdy przjade ok. 10 minut wszystko dziala tak jak powinno. Od jakiegos czasu nawet jak zaczynam skrecac na zimnym silniku i trzymam ta kierownice to potem w ogole nie mam wspomaganie trzeba troche przejechac.

 

Wiec co to moze byc :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kroliqster

no jezeli piszczy pasek to trzeba od niego zaczac najpierw go naciagnij jak da rade- banal a jak nie to wymien koszt ok 20 zl ... jak nie pomoze to moze pokombinuj z plynem tylko nie zmieszaj go z innym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź co pisali koledzy, chociaż wydaje mi się, że piszczący pasek jest objawem a nie przyczyną Twoich problemów. Obstawiałbym pompę wspomagania. Jeszcze pytanie, jak zgasisz auto i wyjdziesz na powiedzmy 2 minuty, odpalisz, dzieje się to samo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Najpierw sprawdź co pisali koledzy, chociaż wydaje mi się, że piszczący pasek jest objawem a nie przyczyną Twoich problemów. Obstawiałbym pompę wspomagania. Jeszcze pytanie, jak zgasisz auto i wyjdziesz na powiedzmy 2 minuty, odpalisz, dzieje się to samo??

Dołączę się do tematu gdyż ja mam dokładnie identyczny problem i mogę odpowiedzieć że po uruchomieniu auta po 2 minutach problemu jakby nie było.

Poza tym widzę jeszcze jedno "zjawisko" otóż na zimnym silniku gdy skręcam koła (nie zawsze koniecznie na maksa - zależy chyba od pogody) wspomaganie czasem piśnie a jak piśnie to tak jakby coś "puszczało kierownicę" i chciałaby ona się wyprostować.

 

Te jak i inne przypadki przekazane przez przedmówcę stopniowo się nasilały w miarę upływu czasu i zmnian pogody. W okresie zimowym szczególnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu gdyż ja mam dokładnie identyczny problem i mogę odpowiedzieć że po uruchomieniu auta po 2 minutach problemu jakby nie było.

Poza tym widzę jeszcze jedno "zjawisko" otóż na zimnym silniku gdy skręcam koła (nie zawsze koniecznie na maksa - zależy chyba od pogody) wspomaganie czasem piśnie a jak piśnie to tak jakby coś "puszczało kierownicę" i chciałaby ona się wyprostować.

 

Te jak i inne przypadki przekazane przez przedmówcę stopniowo się nasilały w miarę upływu czasu i zmnian pogody. W okresie zimowym szczególnie.

Elraf objawy które opisujesz jak dla mnie wskazują na zaworki zwrotne w maglownicy. Prawdopodobnie są zasyfiałe i nie puszczają do końca płynu do magla. Niech ktoś wsiądzie do auta i kręci kierą, a ty obserwuj co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym. Płyn podczas kręcenia powinien się delikatnie kręcić w zbiorniku. Jeżeli nie widać ruchu płynu a dopiero jak przepuści coś się w nim zamiesza, to sprawdziłbym zaworki. Możesz najpierw zrobić odpowietrzenie układu(chociaż przy zapowietrzonym obrót jest ciężki w całym zakresie skrętu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nissanoskie pompy chodzą tylko na wysokosyntetycznym oleju jak nalałeś jakiegos hipolu atf to masz po pompie trzeba spóścić olej przepłukać układ zalać dobrym olejem jak nie pomoże pompa do wymiany u mnie cena 90zł tel 667779477

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kwiatekbydg

W sumie mam podobny problem wiec napisze tutaj zeby nie zakladac nowego tematu. Ruszajac i skrecajac kierownicwa na maxa w lewo (w prawo chyba nie ) strasznie mi cos piszczy z pod maski. Problem mija kiedy juz chwile pojezdze, ale troche to denerwuje kiedy wyparkowujac nie moge skrecic do oporu w lewo bo slysze ten pisk. Sprawdzajac co tak piszczy zauwazylem ze to co zaznaczylem na rysunku sie wtedy nie obraca. Nie znam sie zbytnio na autach ale co nie co moglbym pogrzebac :) Zaznaczone koleczko na ktorym znajduje sie pasek od wspomagania ma kilka srub moze w nich szukac problemu? prosze o odpowiedz

 

842.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie problem z piszczącym paskiem to polecam najpierw go naciągnąć, a jeśli to nie pomoże to wymienić pasek. Jesli ten objaw się będzie powtarzał to polecam wymienić olej w układzie wspomagania. Polecam do tego celu olej Castrol ATF do automatycznych skrzyń biegów ponieważ jest to olej syntetyczny doskonale się nadaje do układu wspomagania. Zwykły olej gdy jest zimno lub gdy auto dłużej postoi jest gęsty i ma duże opory przepływu stąd piszczący pasek. a olej syntetyczny do automatów Castrola jest rzadki nawet w bardzo niskich temperaturach. olej w układzie wspomagania też trzeba wymieniać co jakiś czas więc jeśli ktoś jeszcze nigdy tego nie robił w swoim aucie to problem z piszczeniem paska tu właśnie leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

Mam ten sam problem, przy pelnych obrotach kierownicą piszczy z pod maski, piszecie aby zacząć od naciągnięcia paska. Jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

naciągniecie paska pomogło juz jest cichutko :icecream:

Edytowane przez kazimierzm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...