Gość RistoStoiczkov Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam. Mam kilka pytań: 1)Przy wyłączonym silniku, bez ręcznego, wrzucony jakikolwiek bieg, na lekkim spadzie... jedzie, tzn stacza się, jednocześnie szarpie nim. Przy poprzednich moich autach nie miałem takiego czegoś, zawsze jak na postoju, przy wyłączonym silniku, bez zaciągniętego ręcznego, wrzuciłem jakikolwiek bieg, to na lekkim spadzie stał w miejscu, a z almerką jest inaczej. 2)Teraz inna sytuacja z włączonym silnikiem, lekki spad, bieg jałowy, puszczam hamulec, trochę się stacza i nagle sam zatrzymuje... czyżby to miało coś wspólnego z hamulcem ręcznym? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Przyczyn może być kilka ale hamulec ręczny nie powinien mieć znaczenia. Czy przyśpieszenie ma w normie? Oleju dużo nie zużywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 cos z ukladem napedowym niby sprzeglo ale jak na luzie sie zatrzymuje to hmm... sprawdz dwie obcje z biegiem i z luzem na tej samej drodze, tej samej gorce sprawdz z biegiem i jak bedzie sie staczal to cofnij i sprawdz z luzem ogolnie to niemozliwe ze na luzie trzyma a na biegu sie stacza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 ad1) albo nie masz kompresji albo sprzęgła ad2) uszkodzenie w ukl.hamulcowym ( zastane tłoczki,klocki w jarzmie,krzywa tarcza,zastane prowadnice) trzeba szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RistoStoiczkov Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 wow nie spodziewałem się, że może być tyle powodów Czy przyśpieszenie ma w normie? Oleju dużo nie zużywa? Tak przyspieszenie jest w normie, nie bierze mi oleju. sprawdź z biegiem i jak będzie się staczał to cofnij i sprawdź z luzem zaraz wychodzę i to sprawdzę ogólnie to niemożliwe ze na luzie trzyma a na biegu się stacza na luzie trzyma gdy silnik jest włączony(przy większym nachyleniu się stacza, to zależy jaka górka), a na biegu się stacza gdy silnik jest wyłączony :zdziw: ad1) albo nie masz kompresji albo sprzęgłaad2) uszkodzenie w ukl.hamulcowym ( zastane tłoczki,klocki w jarzmie,krzywa tarcza,zastane prowadnice) trzeba szukać podjadę do mechanika i sprawdze to ale dopiero po dlugim weekendzie P.S. aha czy to ma coś wspólnego z tym, że przy 4 500 obr "traci moc", tzn. trzy razy nim poszarpie? Zauważyłem, że na każdym biegu przy(od) 4500obr tak jak by odcinał dopływ paliwa tak dwa, trzy razy, wskazówka obrotomierza wzrasta dalej, prędkość auta wzrasta bardzo powoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 podjadę do mechanika i sprawdze to ale dopiero po dlugim weekendzie Z tym mechanikiem bym się wstrzymał. Z tego co widzę nic złego się nie dzieje. Może jesteś przewrażliwiony trochę. Pojeździj jeszcze kilka tysięcy i obserwuj. Sprawdź sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 paliwa tak dwa, trzy razy, wskazówka obrotomierza wzrasta dalej, prędkość auta wzrasta bardzo powoli. Sprzeglo do wymiany. Nie jest to bardziej odczuwalne pod gore na niskich biegach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jam Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 paliwa tak dwa, trzy razy, wskazówka obrotomierza wzrasta dalej, prędkość auta wzrasta bardzo powoli. Sprzeglo do wymiany. Nie jest to bardziej odczuwalne pod gore na niskich biegach? ewentualnie tymczasowo mozesz sprobowac poluznic linke mam tak samo ;] auto wtedy nabiera mocy i sprzeglo nie wytrzymuje obciazenia a te szarpniecia to momenty kiedy zalapie a spadek mocy i wzrost obrotow to wtedy kiedy sie slizga posluchaj wtedy auta to moze uslyszysz takie szuranie lub syczanie jakby zasysanie to dzwiek slizgajacego sie sprzegla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RistoStoiczkov Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Miałem okazje dzisiaj trochę posprawdzać co i jak, a więc jeżeli chodzi o postój na biegu to zależy jakiego nachylenia jest spad. Przy dosyć stromych górkach trochę poszarpie na każdym biegu, ale w końcu się zatrzyma, gorzej jest jak auto stoi tyłem na pochyleniu, wtedy to on już nawet tak mocno nie szarpie, tylko samo powoli zjeżdża... fakt, może też jestem lekko przewrażliwiony, bo jeżdżę tym autem dopiero od 2 miesięcy. Możliwe, że wszystko jest ok, a ja od niego za dużo wymagam. Pojeżdżę to zobaczę co i jak. kabi masz rację, nie ma sensu tym zawracać głowę mechanikowi ulisses mimo, że powinno być bardziej to odczuwalne pod górkę, to jednak zachowuje się podobnie Jam nic nie udało mi się usłyszeć, ponieważ przy tych obrotach to silnik już trochę wyje albo może nie wsłuchiwałem się tak bardzo Jednym słowem pojeżdżę jeszcze trochę jak się będzie sypać to wtedy wymienię. A tak z ciekawości (może wiecie) ile nowe sprzęgło kosztuje? Być może nie będę musiał go wymieniać całego, tylko jakiś element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 A tak z ciekawości (może wiecie) ile nowe sprzęgło kosztuje? Być może nie będę musiał go wymieniać całego, tylko jakiś element. Popytaj w sklepach motoryzacyjnych. Ja np. kupiłem szczęki za 80 zł (japońskie i dobrej jakości ) a sklepy intercars itp oferowały dwa i trzy razy drożej. Ale żeby kupić potrzebną część - element trzeba rozebrać sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.