erafal Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 nabiłem niedawno klimatyzacje w swojej Primerze p11 98r wszystko było ok działała bez problemu jak tu nagle koniec. nie działa przy nabijaniu żadnych nieszczelności nie stwierdzono naprawdę nie wiem co mogło się stać. jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Bardzo dużo może być rzeczy które mogły się popsuć, ja bym zaczął od sprawdzenia czy włącza się wiatrak na chłodnicy po włączeniu klimatyzacji jeżeli tak to znaczy ze układ elektryczny jest sprawny i załancza się kompresor druga sprawa piszesz że nie dawno nabiłeś klimatyzacje, być może mechanik nie sprawdził u ciebie w jakim jest stanie czujnik ciśnienia układu klimatyzacji i być może po nabiciu czynnikiem pojeździłeś trochę na klimie i kompresor cały czas nabijał aż doszło do 30 barów i rozsadziło cie układ klimy ale zanim będziemy mówić o najgorszym udał bym się na twoim miejscu do serwisu klimatyzacji i zrobił jeszcze raz próbę ciśnieniową i sprawdził czy nadal trzyma ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erafal Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Wiesz sprawdziłem i po włączeniu klimatyzacji wiatraki na chłodnicy sie nie włączyły!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł28 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 sprawdz zasilaie przy kompresorze, napewno jest przerwany kabelek, miałem tak ostatnio, naprawa na 30 minut, lutownica opaski termokurczliwe izolacja i jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Sprawdź dodatkowo bezpieczniki może przy okazjii ktoryś strzelił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erafal Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 zobaczę i jak coś napisze czy działa narazie dzięki [ Dodano: Nie 14 Cze, 2009 15:22 ] z Kabelkami jest tam wszystko w porządku bezpiecznik w kabinie też jest ok chyba ze jakiś jest pod maską [ Dodano: Nie 14 Cze, 2009 15:22 ] już sam nie wiem co to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Weź odręć zaślepkę na grubszej rurce lauminiowej i naciśnij zawore-śrubakiem-nie palcem!!! Powinno solidnie siknąć. Jeśli ledwo zasyczy to masz pusty układ i klima się nie włączy bo działa presostat niskiego ciśnienia. To,że mechanior nabił klimę nic nie znaczy-jak jest dziurka to zaraz ucieknie. Pozdrawiam-Mariusz. [ Dodano: Czw 18 Cze, 2009 14:27 ] DRAZIG-skąd ci się znalazło 30 bar i rozsadziło układ klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 erafal, A wentylator od nawiewów, bez włączania klimy działa? Jak nie działa to klima się nie włączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 mariusz19690 Zapewne jak wiesz na osuszaczu znajduje się czujnik ciśnienia ukladu klimatyzacji odpowiedzialny jest za wyłączanie kompresora klimatyzacji. Czujnik odłąncza kompresor przy okolo 20 bar chroniąc tym uklad, jeżeli czujnik ten jest uszkodzony nie wylaczy kompresora i będzie tak pompowac, aż znajdzie sie slabość ukłądu i strzeli, bardzo czesto serwis podczas napełniania klimatyzacji nie sprawdza czy kompresor jest odłąnczany i potem wychodzą takie nieprzyjemności jak rozwalony układ ciśnieniowy i ogromne koszta naprawy jeśli szlak coś trafil w kabinie. Standardowo prawie w każdym aucie kompresor jest odlanczany przy 20 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 DRAZIG, A jakiegoś zaworu bezpieczeństwa nie ma w układzie klimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 żyzny, kiedyś o takim słyszałem w jakimś aucie, ale w primerce nigdy się z takim nie spotkałem. :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 DRAZIG, Dziwne w układzie w którym jest ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 żyzny, Nie jestem pewny, ale może zawór rozprężający ma za zadanie coś z tym ciśnieniem zrobi, ale było by to troche bez sensu bo całe ciśnienie szło by na parownik, tak po za tym to byłem raz świadkiem tego jak klima w P11 strzeliła wiec nawet jeśli jest tam gdzieś ten zawór to nie zadziałał ;D :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 DRAZIG, A pod maską nie ma bezpiecznika od wentylatorów? W omedze miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 żyzny, Jeżeli były by gdzieś takie bezpieczniki to tylko w puszce z przekaźnikami stojac przed autem po lewej stronie obok pomby ABS tylko nie pamietam czy coś tam jest z układu klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żyzny Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 DRAZIG, Ja też nie pamiętam, a wyglada na to że erafal, tego nie sprawdził. z Kabelkami jest tam wszystko w porządku bezpiecznik w kabinie też jest ok chyba ze jakiś jest pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysuchom Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam, u mnie sprawa wygląda nieco inaczej, otóż klima przestaje działać przy wyższych prędkościach. Kiedy prędkosc spada do ok.60km/h klima zaczyna działać.Proszę doświadczonych kolegów o pomoc i wyjaśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 W tzw.osuszaczu są dwa presostaty-niskiego i wysokiego ciśnienia.Są spięte szeregowo,więc obojętnie który czujnik zadziała układ dostaje stop na pracę. DRAZIG-by wypracować ciśnienie,sprężarka musi dostawać po stronie ssawnej czynnik.Jeśli coś się zatkało to postronie gazu robi się pusto a z pustego nie wypracuje nic.Ciśnienie może skoczyć jeśli jest brudny skraplacz lub nie działają wentylatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 mariusz19690, W Primerce na osuszaczu jest tylko jeden presostat, i nie twierdze że sie mylisz jeśli chodzi o ciśnienie na układzie, ale wiem co widziałem na wskaźnikach maszynki do testowania szczelności układu, skaś się wzieło to ciśnienie i było to testowane juz z nabiata klimatyzacja nowym czynnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arenty Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Podpowiedzcie gdzie jest skraplacz bo może mój jest zapchany i dla tego na wycieraczkę kapie?A i oczywiści jak go przeczyścić?PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Skraplacz jest za schowkiem pasażera , w plastikowej obudowie. Od wewnątrz autka ciężko będzie coś zobaczyć , ale od strony komory silnika jest odpływ parownika. Odpływ jest troszkę poniżej 2 aluminiowych rurek od klimatyzacji które wchodzą do komory silnika o średnicy gdzieś około 8 mm. Przepchaj odpływ i powinno od razu syf wypłynąć . Jak nadal będziesz miał mokro to obstawiam spinkę pod szybą która przecieka od strony pasażera.(jest jeden duży post na ten temat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudi88 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Podłącze się troszke pod temat. W jakich cenach w warszawie mozna zrobic przeglad klimy i nabicie? I jakie pewne punkty polecicie? Przyznaje ze szukałem na forum ale zadnych konkretów co do cen nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRAZIG Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Nie wiem jak w Warszawie, ale w Kaliszu w sevwisie klimatyzacji za sprawdzenie szczelności nabicie klimy i sprawdzenie układów elektrycznych 100zl dodatkowo odgrzybienie kanałów nawiewów z wymiana filtra kabinowego 20zl filtr kabinowy 30zl. ozonowanie klimatyzacji czyli profesjonalne odgrzybianie 80zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arenty Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Skraplacz jak najbardziej czysty.Lecz klima nie chłodzi.Postraszono mnie ze to sprężarka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Kupiłem we wrześniu primere p11. Klima działała bez zarzutu całą zime, bo musiałem włączać żeby odparować szybki. Teraz jak jest ciepło też chłodziła. Aż do dzisiaj. Jak włączam klime to chodzi ok. 2 sekund i się wyłącza. Sama się nie załączy (czekałem ok. 2 minut jak otwierałem garaż). Jak wyłącze i włącze to znowu włączy siena 2s. i się wyłącza. Z tego co tu wyczytałem wychodzi na to że to brak czynnika, ale jeszcze sprawdze jutro. Czy to będzie ten sam problem co tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=klimatyzacja (pisze tutaj, bo tam jest p10 i może nie każdy zajrzy ) Moje pytanie brzmi: Jeżeli klima działała ponad pół roku czy trzeba sprawdzać szczelność? Czy wystarczy tylko nabić (no i odgrzybić, bo śmierdzi czasami)? I tak z ciekawości: Ile taki zabieg może trwać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.