Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Klimatyzacja


erafal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nabiłem niedawno klimatyzacje w swojej Primerze p11 98r wszystko było ok działała bez problemu jak tu nagle koniec. nie działa przy nabijaniu żadnych nieszczelności nie stwierdzono naprawdę nie wiem co mogło się stać. jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dużo może być rzeczy które mogły się popsuć, ja bym zaczął od sprawdzenia czy włącza się wiatrak na chłodnicy po włączeniu klimatyzacji jeżeli tak to znaczy ze układ elektryczny jest sprawny i załancza się kompresor druga sprawa piszesz że nie dawno nabiłeś klimatyzacje, być może mechanik nie sprawdził u ciebie w jakim jest stanie czujnik ciśnienia układu klimatyzacji i być może po nabiciu czynnikiem pojeździłeś trochę na klimie i kompresor cały czas nabijał aż doszło do 30 barów i rozsadziło cie układ klimy ale zanim będziemy mówić o najgorszym udał bym się na twoim miejscu do serwisu klimatyzacji i zrobił jeszcze raz próbę ciśnieniową i sprawdził czy nadal trzyma ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczę i jak coś napisze czy działa narazie dzięki

 

[ Dodano: Nie 14 Cze, 2009 15:22 ]

z Kabelkami jest tam wszystko w porządku bezpiecznik w kabinie też jest ok chyba ze jakiś jest pod maską

 

[ Dodano: Nie 14 Cze, 2009 15:22 ]

już sam nie wiem co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź odręć zaślepkę na grubszej rurce lauminiowej i naciśnij zawore-śrubakiem-nie palcem!!!

Powinno solidnie siknąć.

Jeśli ledwo zasyczy to masz pusty układ i klima się nie włączy bo działa presostat niskiego ciśnienia.

To,że mechanior nabił klimę nic nie znaczy-jak jest dziurka to zaraz ucieknie.

Pozdrawiam-Mariusz.

 

[ Dodano: Czw 18 Cze, 2009 14:27 ]

DRAZIG-skąd ci się znalazło 30 bar i rozsadziło układ klimy?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariusz19690 Zapewne jak wiesz na osuszaczu znajduje się czujnik ciśnienia ukladu klimatyzacji odpowiedzialny jest za wyłączanie kompresora klimatyzacji. Czujnik odłąncza kompresor przy okolo 20 bar chroniąc tym uklad, jeżeli czujnik ten jest uszkodzony nie wylaczy kompresora i będzie tak pompowac, aż znajdzie sie slabość ukłądu i strzeli, bardzo czesto serwis podczas napełniania klimatyzacji nie sprawdza czy kompresor jest odłąnczany i potem wychodzą takie nieprzyjemności jak rozwalony układ ciśnieniowy i ogromne koszta naprawy jeśli szlak coś trafil w kabinie. Standardowo prawie w każdym aucie kompresor jest odlanczany przy 20 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żyzny, kiedyś o takim słyszałem w jakimś aucie, ale w primerce nigdy się z takim nie spotkałem. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żyzny, Nie jestem pewny, ale może zawór rozprężający ma za zadanie coś z tym ciśnieniem zrobi, ale było by to troche bez sensu bo całe ciśnienie szło by na parownik, tak po za tym to byłem raz świadkiem tego jak klima w P11 strzeliła wiec nawet jeśli jest tam gdzieś ten zawór to nie zadziałał ;D :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żyzny, Jeżeli były by gdzieś takie bezpieczniki to tylko w puszce z przekaźnikami stojac przed autem po lewej stronie obok pomby ABS tylko nie pamietam czy coś tam jest z układu klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRAZIG, Ja też nie pamiętam, a wyglada na to że erafal, tego nie sprawdził.

z Kabelkami jest tam wszystko w porządku bezpiecznik w kabinie też jest ok chyba ze jakiś jest pod maską
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie sprawa wygląda nieco inaczej, otóż klima przestaje działać przy wyższych prędkościach. Kiedy prędkosc spada do ok.60km/h klima zaczyna działać.Proszę doświadczonych kolegów o pomoc i wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tzw.osuszaczu są dwa presostaty-niskiego i wysokiego ciśnienia.Są spięte szeregowo,więc obojętnie który czujnik zadziała układ dostaje stop na pracę.

DRAZIG-by wypracować ciśnienie,sprężarka musi dostawać po stronie ssawnej czynnik.Jeśli coś się zatkało to postronie gazu robi się pusto a z pustego nie wypracuje nic.Ciśnienie może skoczyć jeśli jest brudny skraplacz lub nie działają wentylatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariusz19690, W Primerce na osuszaczu jest tylko jeden presostat, i nie twierdze że sie mylisz jeśli chodzi o ciśnienie na układzie, ale wiem co widziałem na wskaźnikach maszynki do testowania szczelności układu, skaś się wzieło to ciśnienie i było to testowane juz z nabiata klimatyzacja nowym czynnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skraplacz jest za schowkiem pasażera , w plastikowej obudowie. Od wewnątrz autka ciężko będzie coś zobaczyć , ale od strony komory silnika jest odpływ parownika. Odpływ jest troszkę poniżej 2 aluminiowych rurek od klimatyzacji które wchodzą do komory silnika o średnicy gdzieś około 8 mm. Przepchaj odpływ i powinno od razu syf wypłynąć . Jak nadal będziesz miał mokro to obstawiam spinkę pod szybą która przecieka od strony pasażera.(jest jeden duży post na ten temat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się troszke pod temat. W jakich cenach w warszawie mozna zrobic przeglad klimy i nabicie? I jakie pewne punkty polecicie?

Przyznaje ze szukałem na forum ale zadnych konkretów co do cen nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Warszawie, ale w Kaliszu w sevwisie klimatyzacji za sprawdzenie szczelności nabicie klimy i sprawdzenie układów elektrycznych 100zl dodatkowo odgrzybienie kanałów nawiewów z wymiana filtra kabinowego 20zl filtr kabinowy 30zl. ozonowanie klimatyzacji czyli profesjonalne odgrzybianie 80zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem we wrześniu primere p11. Klima działała bez zarzutu całą zime, bo musiałem włączać żeby odparować szybki. Teraz jak jest ciepło też chłodziła. Aż do dzisiaj. Jak włączam klime to chodzi ok. 2 sekund i się wyłącza. Sama się nie załączy (czekałem ok. 2 minut jak otwierałem garaż). Jak wyłącze i włącze to znowu włączy siena 2s. i się wyłącza. Z tego co tu wyczytałem wychodzi na to że to brak czynnika, ale jeszcze sprawdze jutro.

Czy to będzie ten sam problem co tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=klimatyzacja (pisze tutaj, bo tam jest p10 i może nie każdy zajrzy ;) )

Moje pytanie brzmi: Jeżeli klima działała ponad pół roku czy trzeba sprawdzać szczelność? Czy wystarczy tylko nabić (no i odgrzybić, bo śmierdzi czasami)?

I tak z ciekawości: Ile taki zabieg może trwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...