mario632 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Moze mi ktos napisac jakie sa objawy zapieczonego zaworu westgate w almerze 2.2di. Moja almera slabo reaguje na gaz i nie ma sily do 2000obr. Bylem ostatnio u Theanta i stwierdzilismy ze to moze cos z westgatem. Mam lekko przypocona turbine a przy wyzszych obr slychac z niej delikatny swist. Potraktowalem ten zawor cis ok 3bary i nie zauwazylem zeby to ciegno sie ruszylo. Czy to normalne? Ponadto jak wpuszcze mu te 3bary to trzyma to cis. (jest szczelny). Zmierzylem tez cis doladowania ale wyszly dziwne wyniki. Na postoju turbo dmucha nawet ponad 1 bar, a z obciazeniem 2bary! Wydaje sie niby ze manometr przeklamuje ale sprawdzilem go mierzac cis w oponach. Pokazal ze maja 2bary i faktycznie na 100% tyle maja bo ostatnio mi pompowali u wulkanizatora. Ps. Przeplywka nowa, kat wywalony, egr zaslepiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 siema mario632 - słuchaj,może masz zapieczony wałek od tego zaworu i dlatego cięgno się nie ruszyło bo nie może go pociągnąć,a świst może być spowodowany tym że zawór jest minimalnie uchylony i spaliny przeciskając się przez tą szczelinę tak gwiżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 No to wyglądałoby na to, że jest zapieczony. Spróbuj to podlać WD40 i może jakoś ruszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Czesc. Nie wiesz moze czy to ciegno powinno sie ruszyc jak sprobuje je recznie przesunac? Jest tam kiepskie dojscie ale moze moglbym w ten sposob je rozruszac. Przesylam link jak to wyglada w naszym modelu http://www.allegro.pl/item640787091_nissan...i_di_2003r.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 cześć mario632. tak ten zawór powinien się zacząć ruszać jak będziesz przesuwał cięgno. tylko nie ciągnij za wszelka cenę, bo może się coś urwać. wewnątrz tego mieszka co wychodzi z niego cięgno jest sprężyna, która cały czas domyka zawór, a otwiera jak robi się ciśnienie w turbosprężarce.najlepiej by było poruszać tą krótką dźwignią przy zaworze. jakby się nie chciało ruszać lub po pociągnięciu zostało by uchylone albo "na otwarciu" to należy popryskać jakimś środkiem odrdzewiającym i wtedy staraj się delikatnie rozruszać. P.S. po każdym otworzeniu zaworu sam powinien się zamknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Moja almera slabo reaguje na gaz i nie ma sily do 2000obr Tzn. reaguje bardzo dobrze - brak EGR - ale za to strasznie wolno się rozpędza, no i ten dziwny świst - nie jest taki wysoki jak daje turbina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Dzisiaj odkrecilem oslone wydechu tak zebym widzial to ciegno, Potraktowalem go 2-4 barami i zawor chodzi raczej dobrze. Zmierzylem cis w turbo innym manometrem i pompuje ok 1 bara wiec raczej ok. Hmm chyba ten swist jest jednak z turbo, szkoda tylko ze na postoju tego nie ma bo moglym sie bardziej przyjrzec. Widocznie turbo nie jest juz pierwszej swiezosci, tylko dziwi mnie to ze to z dolnych obrotow nie ma takiego powera jak np u Theanta Ps. Za to jestem zadowolony z zaslepienia egru, faktycznie samochod szybciej reaguje na gaz:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 mocno odczuwalna ta różnica bez EGR ? od dołu też ją czuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Tylko lepsza reakcja - nie zastanawia się czy ma się rozpędzić czy nie. Ani mocy ani momentu od tego nie przybywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Szybsza reakcja na gaz, wedlug mnie bardziej oplaca sie niz wywalenie kata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 muszę to sprawdzić,bo do 2000 tyś to tak sobie ciągnie,ale potem to mam takiego kopa że HOHO. Po dołożeniu paru KM(miałem niepełne100KM i NM209 ----------teraz mam110KM i 263NM)więc jak zaślepię egra to może i dół się poprawi troszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 wedlug mnie bardziej oplaca sie niz wywalenie kata Ta operacja akurat już trochę daje mocy - parę KM i Nm by wskoczyło pod maskę, byłoby więcej gdyby nie zje**ny wydech w 2.2Di. więc jak zaślepię egra to może i dół się poprawi troszkę Po raz kolejny piszę: to nie doda ani mocy ani momentu obrotowego w żadnym zakresie obrotów. Proszę przeczytaj najpierw jak działa i do czego jest zawór EGR i zrozumiesz o co mi chodzi. Fakt faktem w naszych silnikach różnica jest zauważalna - wystarczy lekkie wciśnięcie pedału gazu i od razy to czuć na dupochamowni. A tak poza tym to koniec OT, dyskusja o EGR jest przyklejona w dziale Nissan Power Team. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 akurat wiem jak działa zawór i do czego służy,tyle że nie w każdych samochodach zaślepienie go przynosi pozytywne efekty -dlatego pytałem czy jest lepiej od dołu,czyli czy dynamika się poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 dlatego pytałem czy jest lepiej od dołu,czyli czy dynamika się poprawi Co rozumiesz pod tym pojęciem? Bo polepszy się jedynie reakcja na samo wciśnięcie pedału gazu i nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 I właśnie o taką odpowiedz mi chodziło. Nic nie pisałem o tym że (czy zwiększy moc itd)bo akurat znam się na tym,tylko pytałem czy dynamika jest lepsza,czyli jak pisałeś jest reakcja na pedał przyśpieszenia,bez dużej zwłoki. Bo jak już pisałem w niektórych samochodach nic nie daje zaślepienie EGR,a czasem nawet jest gorzej OK dzięki teraz wiem że w Almie to,przynajmniej nie jest gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.