Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] W wersji bez ABS nie ma korektora siły hamowania ??


maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Po przeczytaniu wpisu w książce obsługi Almery N15 trochę się zamieszałem:

"Ograniczniki ciśnienia (korektor siły hamowania)

W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową, natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym ABS zastosowano jeden podwójny korektor siły hamowania umieszczony na osi tylnej."

 

Czy to znaczy, że jeśli mam wersję bez ABS-u to nie mam korektora siły hamowania ??

Ostatnio mam kiepskie bardzo hamowanie osi tylnej, więc myślałem, że owy korektor może być przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg powyższego opisu zaczerpniętego z książki WKŁ to masz :)

A ja nie mam ABS-u więc nie mam korektora co dziwne, bo mam problem z tylnymi hamulcami a raczej brakiem ich skuteczności. Diagnosta zasugerował aby u mechanika to sprawdzić, mechanik też nie zaprzeczał istnieniu korektora u mnie, ale teraz to zbaraniałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitram napisał/a:

jak jest ABS to nie ma korektora siły hamowania ;)

 

 

No to jeszcze raz, bo wątek sam sobie przeczy: korektor jest w wersjach ABS, czy go nie ma w wersji ABS?

 

Wg tego co ja wyczytąłem to wersje z ABS mają korektor ... :D

jak jest ABS to nie ma korektora siły hamowania ;)

Nitram, masz książkę NISSAN ALMERA wydaną przez WKŁ ? Sprawdź proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS

zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia

hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową,

natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym

ABS zastosowano jeden podwójny

korektor siły hamowania umieszczony na osi

tylnej."

No to rzeczywiście wychodzi,że N15 ma ale 16 już nie.Widocznie w n15 jest starszy typ ABS-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje. Byłem wczoraj u mechanika, sprawdził, tam są dwa korektory na tylną oś na lewe i prawe koło.

Wywalił mi z korektora tłoczek który jest odpowiedzialny za dawkowanie płynu i jest już ok. Wskazania na rolkach poprawiły się co do skuteczności. Pompa odpadła jako usterka bo jest co prawda dwusekcyjna ale krzyżowo czyli przednie lewe koło z tylny prawym i na odwrót. Płyn też dochodził, więc jedynie był ten korektor.

Jako ciekawostkę mogę podać , ze cena korektora w ASO (bo tylko tam jest dostępny na zamówienie z gł. magazynu Nissana z Holandii :) ) to koszt 1700 pln...

A do Skody np. Felicii jedynie 70 pln :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...