Gość romix Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Witajcie, mam powazny problem z moja primera 2.0 16V sport "toptronic"1999r. poniewaz prawdopodobnie padla mi skrzynia biegow gdy wlaczam stacyjke miga mi kontrolka cvt, a podczas jazdy mam tylko 1 bieg i wsteczny a gdy przezuce na manualne sterowanie to na wyswietlaczu zmieniaja sie biegi ale auto nadal jedzie tylko tylko pierwszym biegiem zastanawiam sie czy warto i czy wogole mozna cos takiego naprawic ? szkoda mi autka, jest zadbane i ma maly przebieg a tu taka niespodzianka hmm prosze o rady co dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fragles13 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 A silnik wkręca się na obroty? W tej skrzyni jest taki metalizowany pasek, który potrafi się ślizgać. Ja bym obstawiał ten pasek. Jest niestety dosyć drogi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romix Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 silnik sie znakomicie wkreca na obroty, oraz nic sie nie slizga bo auto jest dynamiczne, czyli mozemy wykluczyc sprzeglo, jedynka da sie jechac ok 50 km/h i na tym koniec skrzynia nie podaje kolejnych biegow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Niestety jest to typowa usterka. Rozwiązanie problemu opisałem Tutaj Powinno też wywalać jakieś błędy do odczytania z MI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość romix Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 dzieki serdeczne za informacje, komputer pokazal mi ten sam blad "step motor", czyli nic innego jak jego wymiana, pozostala mi jescze tylko analiza kosztow calej operacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebo98 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witajcie, mam powazny problem z moja primera 2.0 16V sport "toptronic"1999r. poniewaz prawdopodobnie padla mi skrzynia biegow gdy wlaczam stacyjke miga mi kontrolka cvt, a podczas jazdy mam tylko 1 bieg i wsteczny a gdy przezuce na manualne sterowanie to na wyswietlaczu zmieniaja sie biegi ale auto nadal jedzie tylko tylko pierwszym biegiem zastanawiam sie czy warto i czy wogole mozna cos takiego naprawic ? szkoda mi autka, jest zadbane i ma maly przebieg a tu taka niespodzianka hmm prosze o rady co dalej ? Witam. Mam taki sam problem, tylko jedynka i wsteczny. Co z tym zrobić? Jak rozwiązałeś ten problem? Nowy urzytkownik SEBO98. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam. Mam taki sam problem, tylko jedynka i wsteczny. Co z tym zrobić? Jak rozwiązałeś ten problem? Nowy urzytkownik SEBO98. Rozwiązaniem jest wymiana silniczka krokowego w skrzyni biegów - nie trzeba zdejmować skrzyni tylko spuścić olej i odkręcić osłonę misy i tam on sobie siedzi. Koszt silniczka - dostępnego tylko w ASO około 1100 zł. Wymienisz gdzie się da - jak nie wiesz kiedy był wymieniany olej NS-1 (500 zł 5l - i tyle trzeba) to zrób to przy okazji tej naprawy. Niestety usterka typowa dla Primer CVT - silniczkek ten pada co 150 000 km. U mnie padł przy 145 000 km. Jestem teraz 60 000 po wymianie i jeszcze jeździ. Dokładne rozwiązanie problemu opisywałem kiedyś na forum. pozdrawiam, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_81 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) Rozwiązaniem jest wymiana silniczka krokowego w skrzyni biegów - nie trzeba zdejmować skrzyni tylko spuścić olej i odkręcić osłonę misy i tam on sobie siedzi. Koszt silniczka - dostępnego tylko w ASO około 1100 zł. Wymienisz gdzie się da - jak nie wiesz kiedy był wymieniany olej NS-1 (500 zł 5l - i tyle trzeba) to zrób to przy okazji tej naprawy. Niestety usterka typowa dla Primer CVT - silniczkek ten pada co 150 000 km. U mnie padł przy 145 000 km. Jestem teraz 60 000 po wymianie i jeszcze jeździ. Dokładne rozwiązanie problemu opisywałem kiedyś na forum. pozdrawiam, Krzysztof Hej da rade podać jeszcze raz linka to tego postu w którym opisywałeś tą usterke.? Ewentualnie pytanie do moderatora bo link z paru postów wcześniej nie działa. dziekuje Panowie użytkownicy skrzynek CVT!! Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej o wymianie tego elementu. U mnie padł przedwczoraj, dzisiaj byłem w serwisie nissana i potwierdziło się na komputerze. Chciałbym się dowiedzieć czy do wymiany tegoż elementu potrzebne mi będzie tylko 5 litrów oleju (NS-1 - 90pln/litr). Czy w tej skrzynce jest jakaś uszczelka czy składa się ją na silikon(taka informacje uzyskałem w serwisie). Może jacyś użytkownicy z Cze-wy poradzą jakiegoś kumatego mechanika w okolicach świętego miasta? Dzieki za wszelką pomoc Edytowane 27 Sierpnia 2010 przez jacek_81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Witam Panowie, poczytałem forum ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na pytania: Dziś zadzwoniłem do jednego z serwisów aby zapytać co dokładnie się leje do skrzyni CVT i jakie są tego koszty w serwisie (P11.144 2.0 benzyna 2001r.) Dostałem odpowiedź: koszt wymiany: 80 zł koszt 1L oleju: 30 zł (~5L wchodzi do skrzyni) Koszt filtra który jest w skrzyni: 450zł Na pytanie czy muszę za każdym razem wymienić ten filtr, tak jak np przy wymianie oleju w silniku - dostałem odpowiedź że: TAK I jak powiedziałem że z różnych źródeł dowiedziałem się że do tej skrzyni leje się specjalny olej który kosztuje ~100zł za 1L, a nie 30 zł serwisant odpowiedział że owszem jest taki olej ale leje się go do nowszych modeli Primer (P12) z CVT... Dodam że na miarce od spr. poziomu oleju w skrzyni mam przyczepioną mała (widać że oryginalną) naklejkę z napisem "Używać tylko Nissan Fluid NS-1, inaczej skrzynia CVT ulegnie zniczeniu" - oczywiście po angielsku Przyznam że teraz troche zgupiałem.. Może ktoś potwierdzić lub zdementować to co powiedział serwis?? I o co chodzi z tym filtrem w skrzyni trzeba go wymieniać? heh i z czego on jest zrobiony, że tyle kosztuje?? Z góry dziękuje za zainteresowanie ps dodam że od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Primery P11.144 2.0 benzyna z CVT wiec proszę o wyrozumiałość Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Olej do P11.144 2.0 CVT to NS-1 w ASO kosztuje około 100 PLN / 1 litr, sprzedawany jest ale w bańkach 5 litrowych. Czyli wychodzi jakieś 500 zł. Można pokombinować nad zakupem z Anglii albo Rosji, wyjdzie zdaje się taniej. Żadnego filtra się nie wymienia. Z ciekawości jaki filtr zaproponował (kod numer, opis)? Możesz się zapytać gdzie on się znajduje. W serwisówce nie ma o nim żadnej mowy. Wszystko odnośnie wymiany jest opisane w serwisówce. pozdrawiam, Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Olej do P11.144 2.0 CVT to NS-1 w ASO kosztuje około 100 PLN / 1 litr, sprzedawany jest ale w bańkach 5 litrowych. Czyli wychodzi jakieś 500 zł. Można pokombinować nad zakupem z Anglii albo Rosji, wyjdzie zdaje się taniej. Żadnego filtra się nie wymienia. Z ciekawości jaki filtr zaproponował (kod numer, opis)? Możesz się zapytać gdzie on się znajduje. W serwisówce nie ma o nim żadnej mowy. Wszystko odnośnie wymiany jest opisane w serwisówce. pozdrawiam, Krzysztof Jutro będę przejeżdżał obok tego serwisu to wejdę i się dokładnie popytam, bo przez telefon serwisant nie powiedział mi ani jaki to olej za te 30 zł, ani jaki filtr. Tak więc jak wszystkiego się dowiem to napisze. Ale po tym co mi ten serwisant powiedział i co Ty napisałeś opierając się serwisówką (właśnie poczytałem), to coś mi się wydaje że osoba w serwisie z którą rozmawiałem przez telefon nie była za bardzo kompetentna. Wszystko jutro wyjaśnie.. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
z2maciek Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 A tak z ciekawości, wiecie co się dokładnie psuje w tym silniku krokowym ? Być może da się to naprawić, spróbujcie mając stary zepsuty podejść do jakiegoś dobrego elektromechanika... Ps. Tak tylko teoretyzuję, nie znam ani tej skrzyni ani konstrukcji silnika, lecz ogólnie silnik krokowy to nic skomplikowanego, myślę że warto spróbować skoro nowy kosztuje 1500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Nie wiemy co się w nim psuje Da się już teraz kupić w internecie takie silniki krokowe za około 600 PLN. W zasadzie nie wiem czy nazwa silnik krokowy dokładnie odzwierciedla co to jest bo tak naprawdę jest to czujnik położenia pasa. pozdrawiam, Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_81 Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Nie wiemy co się w nim psuje Da się już teraz kupić w internecie takie silniki krokowe za około 600 PLN. W zasadzie nie wiem czy nazwa silnik krokowy dokładnie odzwierciedla co to jest bo tak naprawdę jest to czujnik położenia pasa. pozdrawiam, Krzysztof Hej! Jestem na bieżąco w temacie bo u mnie padł właśnie ten czujnik/silniczek krokowy:) Nowa część w serwisie kosztuje dokładnie 1000 pln . Nie kupowana w serwisie kosztuje dokładnie 590pln bo tyle dałem za swoją. W Czechach a dokładnie w Ostrawie jest dobrze zaopatrzony sklep/hurtownia z częściami do skrzyń automatycznych między innymi do H-CVT z primery P11.144. Ta część tam kosztuje około 570 pln. Co do wymiany oleju to tak jak podaje producent - czyli tylko NS-1 Nissana w cenie około 100 pln/litr w bańce 5 litrów tak jak pisze kolega "kn" (dzięki za pomoc z moim problemem:). Jeśli serwisant powiedział Ci że kosztuje 30 pln/litr to coś mu się pomyliło a jak nie to bierz ile wlezie i daj znać gdzie tak tanio:D Na ruskich stronach cena bańki około 300 pln + przesyłka:)) Co do wymiany filtra podobno nie trzeba go wymieniać za każdym razem bo to filtr siatkowy więc może wystarczy go przeczyścić i będzie ok. Nie wiem jak z uszczelką - u mnie powiedzieli że nie ma takowej i składają skrzynie na specjalną paste. W manualu do tej skrzynki uszczelka jest. Jak ktoś jest zainteresowany budową tej skrzynki to PDF poniżej - czujnik/silniczek (STEPPER MOTOR) ma numerek 705. PZDR re0f06a.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Olej do P11.144 2.0 CVT to NS-1 w ASO kosztuje około 100 PLN / 1 litr, sprzedawany jest ale w bańkach 5 litrowych. Czyli wychodzi jakieś 500 zł. Można pokombinować nad zakupem z Anglii albo Rosji, wyjdzie zdaje się taniej. Żadnego filtra się nie wymienia. Z ciekawości jaki filtr zaproponował (kod numer, opis)? Możesz się zapytać gdzie on się znajduje. W serwisówce nie ma o nim żadnej mowy. Wszystko odnośnie wymiany jest opisane w serwisówce. pozdrawiam, Krzysztof że jest filtr pokazuje schemat w pdf. w poście Jacka_81 poniżej - kod 450. wymienia sie co 60 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peeter-n Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 (edytowane) że jest filtr pokazuje schemat w pdf. w poście Jacka_81 poniżej - kod 450. wymienia sie co 60 000 km. Faktycznie macie racje, filtr trzeba wymieniać co 60 000 i olej również ten drogi - serwisant pomylił się przez telefon... co prawda nie wymieniłem jeszcze oleju, w ogóle od niedawna posiadam Primerke z CVT i pytałem was przede wszystkim orientacyjnie bo ten koleś mnie wprowadził w bład. Poprzedni właściciel powiedział że zmieniał olej jak autko miało ok 120 tys. ja teraz mam 155 tys wiec raczej jeszcze nie czas, hmm chyba że nie wierzyć poprzednikowi... Pozdrawiam Edytowane 9 Września 2010 przez Peeter-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Baks.1604 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Czesc jest tutaj nowy. Jak rozpoznam silniczek krokowy w skrzyni cvt w nissanie p11 144 po sciagnieciu misy i spuszczeniu oleju. Ba mam z nim problemy i musze go wymienic. Znacie moze jak sie nazywa ta czesc po angielsku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IvanH Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Masz napisane w poście #15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pasadena Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 (edytowane) Witam. Ostatnio jakieś 2 m-c temu szukałem jakiś zmieników NS1 i dzięki pomocy znajomego mechanika znalazł mi olej Ravenol CVT RAV1211110-001. Odnalazłem go wtedy na allegro za jakieś 40 zł za litr i podobno jest to zmienik produkowany przez firmę holenderska. Mam pytanie czy ktoś z was go używał może?? Bo ja mam jeszcze ok 12 tys do wymiany wiec się pewnie skusze. A mam jeszcze jedno pytanie czy jak ciśniecie swoje auta do ok 6 tys to słychać u was świst?? Edytowane 9 Lutego 2011 przez Pasadena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 (edytowane) Witam, zakupiłem Nissana Primere p11 144 z automatem CVT nie mam pojęcia co tam było wlewane, jest chyba coś czerwonego. Czy ktoś wlał jakiś zamiennik do tej skrzyni CVT i działa? Edytowane 21 Lipca 2011 przez krecina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jonnybee Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witam, mam ten sam problem z moim samochodem objawy dokladnie te same jezdzi tylko na 1 biegu i wstecznym, podlaczalem pod komputer wychodzi step motor. Na forum widzialem ze pisaliscie o tym ze nie w serwisie mozna kupic ten czujnik za 600zl, ja dzwonilem wczoraj do nissana w Szczecinie i podlai mi cene 1150zl, na internecie tez szukalem ale nic nie znalazlem. Macie moze jakis link do tego sklepu internetowego badz jakis telefon lub adres? POZD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszczu350 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Witam, mam ten sam problem z moim samochodem objawy dokladnie te same jezdzi tylko na 1 biegu i wstecznym, podlaczalem pod komputer wychodzi step motor. Na forum widzialem ze pisaliscie o tym ze nie w serwisie mozna kupic ten czujnik za 600zl, ja dzwonilem wczoraj do nissana w Szczecinie i podlai mi cene 1150zl, na internecie tez szukalem ale nic nie znalazlem. Macie moze jakis link do tego sklepu internetowego badz jakis telefon lub adres? POZD Tu jest link do tego sklepu w Czechach: http://www.prag-info.cz/_shop/RE0F06A_PCVT-MTE4NA-kat-10921.html#top_rubrika Ale powiedzcie mi gdzie mogę ten silnik/czujnik wymienić, bo w trzech okolicznych ASO Nissan rozkładali ręce, że się nie znają. Czy może to zrobić normalny mechanik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Jak najbardziej może - wymiana jest prosta, trzeba odkręcić misę olejową skrzyni biegów, wyciągnąc starty silniczek i włożyć nowy no i założyć misę olejową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszczu350 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedź kn! Czyli mogę kupować ten silniczek z tej strony co podałem? Tam jest podane, że do P12. Do tego jeszcze, olej, filtr też trzeba wymienić, bo różnie mówią? Uszczelka pod miskę? Robiłeś to w swoim aucie? Jeśli tak, napisz coś więcej jak możesz. Ja mam Primerę P11 1999r. 2.0, 140 KM. Już OK kn, przeczytałem Twoje i innych wcześniejsze posty, choć ten link "tutaj" nie działa. Powiedz mi tylko czy to dokładnie ten silniczek, bo nie wiem czy ja mam PCVT, HCVT czy ECVT? Edytowane 15 Marca 2012 przez leszczu350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Masz RE0F06A, te oznaczenia dalsze często są pomieszane i mylone na stronkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.