wooocek Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Witam!! O dłuższego czasu zauważyłem, że nie świeci mi kontrolka rezerwy. Według tego ile zatankowałem i ile przejechałem powinna dawno świecić, a nawet nie mrugnie. Sprawdziłem żarówkę jest ok, sprawdziłem bezpieczniki (chociaż nie wiem co by to miało do rzeczy) są ok. Nie wiem za co dale się mam brać, proszę pomóżcie, bo mnie to trochę irytuje Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 A pozycja wskaźnika jest jaka? Zachowanie się rezerwy w Almerach jest trochę nieprzewidywalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Miałem od początku problem z rezerwą u siebie (żarówka kontrolki i bezpieczniki sprawne). Okazało się, że uszkodzony był element przy pływaku, odpowiedzialny za świecenie kontrolki rezerwy (wygląda jak duży kondensator z 3 otworami w denku ) Wymieniono mi pływak i jest ok. Pływak znajdziesz na Allegro. Ja płaciłem 39 zł + koszt wysyłki. Kup też uszczelkę, bo może się okazać, że stara już się nie będzie nadawała. Pozdrówki P.S u mnie zaczyna mrugać gdy wskazówka jest ok 1 mm nad dolną kreską (podczas jazdy), a stale świeci gdy się z nią zrówna (płaski teren na postoju). kupowałem u tego Allegrowicza http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=663044638 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noSSbuk Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Witam. Odświeżę trochę temat, mam almerkę 1.6 i rezerwa mi się nie świeci, myślałem że tak ma być, ale po przeczytaniu tematu wygląda jakby coś było zepsute. Żarówka jest ok, to możliwe że tak jak u Ciebie jest coś nie tak z pływakiem? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacku Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Witam. Odświeżę trochę temat, mam almerkę 1.6 i rezerwa mi się nie świeci, myślałem że tak ma być, ale po przeczytaniu tematu wygląda jakby coś było zepsute. Żarówka jest ok, to możliwe że tak jak u Ciebie jest coś nie tak z pływakiem? pozdro tak to możliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość varial Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 (edytowane) Witam! prawdopodobnie padl termistor odpowiedialny za zapalanie sie kontrolki rezerwy. Wyglada to wlasnie jak taki kondensatorek z kabelkiem. Takie cos mozna kupic na allegro za 11 zlotych. Mialem to samo w moim poprzednim nismo, wymienilem i rezerwa ozyla:) Pozdro Edytowane 14 Września 2009 przez varial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Witam! prawdopodobnie padl termistor odpowiedialny za zapalanie sie kontrolki rezerwy. Wyglada to wlasnie jak taki kondensatorek z kabelkiem. Takie cos mozna kupic na allegro za 11 zlotych. Mialem to samo w moim poprzednim nismo, wymienilem i rezerwa ozyla:) Pozdro Nie wiem co w tej konstrukcji miałby robić termistor i jakie zadanie spełniać. Termistor to element rezystancyjny, którego opór jest zmienny w funkcji temperatury. Termistor masz np. w czujnikach temperatury cieczy chłodzącej. Zastosowany jest termistor o ujemnej rezystancji dynamicznej - wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje. Jeśli chodzi o poziom paliwa to nie mam pojęcia jaką funkcję miałby spełniać termistor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spens1988 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Nie wiem co w tej konstrukcji miałby robić termistor i jakie zadanie spełniać. Termistor to element rezystancyjny, którego opór jest zmienny w funkcji temperatury. Termistor masz np. w czujnikach temperatury cieczy chłodzącej. Zastosowany jest termistor o ujemnej rezystancji dynamicznej - wraz ze wzrostem temperatury rezystancja maleje. Jeśli chodzi o poziom paliwa to nie mam pojęcia jaką funkcję miałby spełniać termistor. Prawdę powiedziawszy też się nad tym zastanawiałem i dochodzę do wniosku, że w termistorze zastosowanym w naszych bakach występuje duża różnica oporu (rezystancji) pomiędzy termistorem zanurzonym w paliwie, a pozostającym "w powietrzu" - stąd kontrolka wie, kiedy ma się świecić . Teoria jest raczej pewna, gdyż sam wymieniałem u siebie termistor (wyłącznie, bez pływaka) i sprawdzałem go raz wkładając do paliwa w baku, raz wyciągając. Kiedy jest wyciągnięty robi się ciepły, lecz paliwa nigdy by nie zagrzał, dlatego nic nie wybucha, a po prostu pali się kontrolka rezerwy . Pływak nie powoduje świecenia kontrolki - to jest zupełnie inne urządzenie w baku, z osobnym obiegiem i innymi przewodami (właściwie jeden jest wspólny - masa). Ja montowałem termistor z daewoo, gdyż jest to ten sam podzespół - kosztował mnie 9,90 w sklepie z częściami do tej marki. Dawno to było, a jak widać dalej jestem z Wami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojak85 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Może i masz rację, ale ogólnie te wskaźniki paliwa i rezerwy w nissanie to totalna porażka. Audi z 89r. pokazuje poziom dokładnie a tutaj to gówno totalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość varial Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Prawdę powiedziawszy też się nad tym zastanawiałem i dochodzę do wniosku, że w termistorze zastosowanym w naszych bakach występuje duża różnica oporu (rezystancji) pomiędzy termistorem zanurzonym w paliwie, a pozostającym "w powietrzu" - stąd kontrolka wie, kiedy ma się świecić . Teoria jest raczej pewna, gdyż sam wymieniałem u siebie termistor (wyłącznie, bez pływaka) i sprawdzałem go raz wkładając do paliwa w baku, raz wyciągając. Kiedy jest wyciągnięty robi się ciepły, lecz paliwa nigdy by nie zagrzał, dlatego nic nie wybucha, a po prostu pali się kontrolka rezerwy . Pływak nie powoduje świecenia kontrolki - to jest zupełnie inne urządzenie w baku, z osobnym obiegiem i innymi przewodami (właściwie jeden jest wspólny - masa). Ja montowałem termistor z daewoo, gdyż jest to ten sam podzespół - kosztował mnie 9,90 w sklepie z częściami do tej marki. Dawno to było, a jak widać dalej jestem z Wami. Dokladnie taki sam kupilem, od daewoo:) praktycznie niczym sie nie roznilo od poprzedniego elementu. A co do tego czy jest to dobre rozwiazanie mozna miec rozne zdania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudi Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 A czy ktoś się orientuje czy ten czujniczek będzie pasował do każdej almery N15? chodzi mi wiadomo konkretnie o mój model GTi. Na mój rozum to nie powinno być różnicy żadnej ale wiadomo różnie to bywa... http://allegro.pl/item755091738_czujnik_poziomu_paliwa_plywak_almera_n15_95_00r.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Crushpl Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 (edytowane) Proszę o jakąś fotkę tego kondensatorka, lub przykładową aukcje. U mnie też rezerwa nie działa. A chciałbym zobaczyć o czym konkretnie piszecie. Czy wymiana tego elementu jest trudna ?? Czy wymieniając ten kondensatorek( od świecącej rezerwy), mogę zepsuć pomiar poziomu paliwa ?? Edytowane 4 Października 2009 przez Crushpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spens1988 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Proszę o jakąś fotkę tego kondensatorka, lub przykładową aukcje. U mnie też rezerwa nie działa. A chciałbym zobaczyć o czym konkretnie piszecie. Czy wymiana tego elementu jest trudna ?? Czy wymieniając ten kondensatorek( od świecącej rezerwy), mogę zepsuć pomiar poziomu paliwa ?? Wygląda to następująco: Ja wymieniałem u siebie ten element i uważam, że każdemu, komu nie jest obce lutowanie dwóch drucików (w tym przypadku nad otwartym zbiornikiem paliwa ) to powinien sobie z tym poradzić. Tak jak pisałem wcześniej ten element nie jest związany ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Czynności do wykonania: - dostanie się do wnętrza zbiornika paliwa (pod tylnym siedzeniem pokrywa na 3 śruby, potem chyba 6 sam pływak) - w miarę możliwości wydostanie pływaka i odmontowanie uszkodzonego termistora - prowizoryczne zabezpieczenie podczas lutowania (szmata czy coś ) - wymiana, złożenie i cieszenie się działającą rezerwą. (proponuję przed złożeniem zamoczyć termistor w benzynie - po prostu) Aukcja: Termistor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Czujnik poziomu paliwa od Daewoo nie do konca pasuje do N15 (w okresie letnim kontrolka zaswieca sie bladym swiatlem nawet przy pelnym baku). Oryginalny czujnik posiada otwory w metalowej obudowie chroniacej termistor a w czujniku Daewoo takowych brak. Srednica tych otworow zalezy od rodzaju cieczy (benzyny) i rowniez ma wplyw na charakterystyke zalaczania/wylaczania kontrolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.