Gość lukasz79pulawy Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Przy prędkości 120km/h drży mi lekko kierownica, jeżeli przy tej prędkości zacznę hamować czuje to również na hamulcach. Czego to może być przyczyna? Sory jak powtórzyłem temat ale nigdzie nie znalazłem opisu tego zjawiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek8301 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Witam miałem ten sam problem - ale głównie przy hamowaniu...? Spróbuj wywazyc koła, jeżeli to nie pomoże to zostały Ci wymiana tarcz hamulcowych... w mojej P10 drżenie nie ustało po wymianie tarcz z przodu , o dziwo musiałem wymienić "je" również z tyłu...!!!!! Ale potem było już bez problemu - drżenie ustało. Jeżeli samochód Twój jest bezwypadkowy, lub nie wpadłeś do jakiejś studzienki to napewno problem tkwi w ... j.w. Nadmienię że ja miałem samochód 100% bezwypadkowy ,dlatego nie wiem jak zachowują się samochody "pokolizyjne" - być może zostało uszkodzone zawieszenie ps. wymieniałes już górne wahacze...???(niedomaganie tej częsci objawia się "piszczeniem" przedniego zawieszenia na nierównościach...) jeżeli nie - to sprawdź ich stan ,to też może być jednym z powodów drżenia kierownicy Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz79pulawy Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jeden wahacz był wymieniony. Jak wymieniałem klocki hamulcowe mechanik mówił, że tarcze są OK, wg niego stan auta jest BDB, koła również były wyważane przy wymianie opon na letnie. Ale efekt drżenia występuje przy normalnej jeździe - bez udziału hamulców. Hamowanie tylko go potęguje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek8301 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Dziwne...? Czy na zimówkach tez zauważyłeś ten problem...????? a ,spróbuj zmienić koła z przodu na tył - a tył na przód... p.s. czasami wyważarki u wulkanizatora tez "błądzą" - koła są wyważane "tam" przy predkości ok.40km/h , a Ty odczuwasz drżenie przy 120km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Jeden wahacz był wymieniony. Jak wymieniałem klocki hamulcowe mechanik mówił, że tarcze są OK, wg niego stan auta jest BDB, koła również były wyważane przy wymianie opon na letnie. Ale efekt drżenia występuje przy normalnej jeździe - bez udziału hamulców. Hamowanie tylko go potęguje. Jedź jeszcze raz na wyważanie kół. U mnie się okazało, że też niby wyważali, ale można to zrobić źle i dobrze - co dziwi czyżby różne automaty czy trzeba zawsze patrzeć na ręce ? Jeśli mechanik tylko patrzył na tarczę to lepiej sprawdź te tarcze jeszcze raz, wżery czy nierówności mogą powodować drżenie i wtedy trzeba toczyć tarczę lub wymienić. Jeśli to dalej nie pomoże to sprawdziłbym ciśnienie w oponach, czy nie masz gwoździa albo wybulonej lub uszkodzonej opony - może nawet lepiej to jako pierwsze sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Tarcza wizualnie może być dobra ale może być zwichrowana i tego oko nie wychwyci. Może chlapnąłeś na tarczę wodą zaraz po dłuższej jezdzie jak była gorąca?Może kałuża była?? Albo tak jak przedmówca wspomniał wina opon skoro zawieszenia jesteś pewien. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz79pulawy Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Dzięki za rady ale zauważyłem jeszcze, po dzisiejszej jeździe, że nie zawsze to się ujawnia. Poleciałem 140 obwodnicą miasta i prawie było to nieodczuwalne przy normalnej jeździe jak i przy hamowaniu. Kiedy wracałem jednak już dało się to odczuwać. Może to jednak tarcze? Czy może tak być jeżeli się rozgrzeją? W takiej sytuacji koła są chyba dobrze wyważone. Co do opon nie mam zastrzeżeń bo są nówki i letnie i zimowe - na obu to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Czy może tak być jeżeli się rozgrzeją? Sprawdz czy po dluzszej jezdzie ktores z kol nie jest bardziej cieple niz inny. Moze jakos klocek Ci sie blokuje albo rzeczywiscie nagrzane tarcze zaczynaja "bic". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz79pulawy Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Ale czy to możliwe, że bez używania hamulców mogę odczuwać drżenie kierownicy z powodu tarcz hamulcowych? - Przecież nie pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 lukasz79pulawy, mozliwe, klocki prawie sie z nimi stykaja - zobacz jaka mala odleglosc dzieli klocek od tarczy nawet gdy hamulec nie jest wcisniety. Wtedy nawet najmniejsze skrzywienie tarczy daje znac o sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Miałem podobny objaw, kierownica drżała powyżej 110 km/h. Ustało po wymianie końcówek drążków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 No tak ale klocek w stanie "swobodnym" jak tarcza ma bicie powinien najwyżej odbić więcej tłoczek i powinno być ok. Dobrze myślę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 No tak ale klocek w stanie "swobodnym" jak tarcza ma bicie powinien najwyżej odbić więcej tłoczek i powinno być ok. Dobrze myślę?? Zalezy jak chodzi tloczek, jak swobodnie to powinno sie tak stac, jak napotyka opor moze sie nie cofnac tak latwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość eirmens Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 (edytowane) wymieniony wahacz górny plus zepsute łożyska zwrotnicy mogą powodować te drgania Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez eirmens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 (edytowane) też to miałem od 120 - 140 km/h wyważyłem koła i spokój może ci ciężarek odpadł Edytowane 5 Sierpnia 2009 przez waichwaich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość truszczu Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 U mnie podobnie, ale już od 100 się czuło drgania. Podniosłem auto przytknąłem coś do opony i kręciłem, wyszło że lewa przednia miała guza, ale takie do środka opony, po wywaleniu jej na tył drgania ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Mogą mieć bicia tarcze hamulcowe ale także może być tak że te tuleje w których chodzą zaciski hamulcowe zardzewiały. Trzeba rozebrać i zobaczyc. Jak tuleje będą zapieczone to trzeba je z wyczuciem wysunąc z jarzma zacisku. Polecam wziąć klucz francuski, skręcić na koncówce tuleii i okręcać do okoła aż wyjdzie. Działając na chama, np. młotkiem można łatwo je uszkodzić. Jak wyjdą już to wyczyść je, następnie potraktuj WD-40 i złóż z powrotem. Tylko nie szalej z WD-40 żebyś nie osłabił działania zacisków (WD-40 może się żreć z uszczelkami na zaciskach i spowodować nieszczelności układu oraz jak ci poleci na klocek lub tarcze bedą słabiej działały - wiadomo ). Ja miałem też bicie wyczuwalne przy hamowaniu przy dużej prędkości i właśnie taka była przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A u mnie sprawa z drżeniem kierownicy wygląda tak: jadę 110/h kierownica nie drży,wchodzę w zakręt i wychodzę: kierownica drży,następny zakręt drży mocniej lub słabiej albo przestaje drżeć. I tak to się cyklicznie powtarza. Wyważanie opon pomaga na dystans ok. 100-200 km. później drżenie powraca. Wymiana opon na inne- sytuacja jak w zdaniu poprzednim. Stąd mój wniosek- jest skrzywiona felga i pomimo wyważenia koła podczas jazdy wyciera się w którymś miejscu więcej bieżnika co powoduje niewyważenie koła. Tylko jak dojść która to felga? Bo przekładanie opony na chybił trafił na inną felgę wiąże się z niepotrzebnym kosztem jeśli za pierwszym razem nie utrafimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Jak wyjdą już to wyczyść je, następnie potraktuj WD-40 i złóż z powrotem. Tylko nie szalej z WD-40 żebyś nie osłabił działania zacisków (WD-40 może się żreć z uszczelkami na zaciskach i spowodować nieszczelności układu oraz jak ci poleci na klocek lub tarcze bedą słabiej działały - wiadomo ). Do tego jest specjalna pasta: http://allegro.pl/item700219263_pasta_montazowa_hamulcow_firmy_ate.html Nie polecam WD40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bruce1807 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Do tego jest specjalna pasta: http://allegro.pl/item700219263_pasta_montazowa_hamulcow_firmy_ate.html Nie polecam WD40 Prawda. WD można stosować do roweru w aucie za duże ryzyko. Powody bicia: 1. Koła - wyważenie, guzy, bieżnik (może być nierówno starty i wystarczy), skrzywiona felga. 2. Końcówki drążków kierowniczych - dość ciężko to wychwycić bez wprawy. 3. Zawieszenie - wachacze, łożyska. 4. Hamulce - klocki raczej nie biją, tarcze mogą ale będzie się nasilać przy hamowaniu i będzie odczuwalne w pedale hamulca. Toczenia tarcz nie polecam. Dokładność zabiegu średnia, a cena toczenia w stosunku do nowych tarcz wysoka, więc lepiej kupić mowe. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.