Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Problem z obrotami na biegu jałowym.


Gość piorko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Znowu mam problemy z moją primerką (P10 - 1,6 - gaźnik).

Na początku roku wymieniłem komputer (proszę zobaczyć moje wcześniejsze posty) - obecnie podobne problemy powracają :(

Otóż, zazwyczaj nie ma obrotów na biegu jałowym (silnik gaśnie), ale czasami jest wszystko normalnie (nie ma reguły czy silnik jest zimny czy ciepły), no i dodatkowo dławi się na biegach przy niskich obrotach (do około 2500rpm), właśnie wtedy nie ma obrotów na "luzie".

 

Co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cie martwić ale z tymi gaźnikami już się robi problem bo mało kto je umie "zrobić" tzn przywrócić im 100% sprawność.

Możesz go przeczyścić jakimiś preparatami sam,może pomoże a jak nie to samemu nie radziłbym go rozbierać.Żeby nie było gorzej.

 

Poszukaj może ktoś w Twojej okolicy zajmuje się gaźnikami ,może Ci jakoś pomoże.

Jakaś firma sprzedaje regenerowane gaźniki Nikki do P10 , kiedyś tam dzwonilem.

Oddajesz stary i bierzesz od nich za ile PLN-ów nie pamietam.

 

Jeśli dalej zamierzasz wozić sie dłużej swoja P10 na Pb warto poszukać i może zainwestować w coś takiego.

 

Aha,nie wiem czy temat nie zostanie zamknięty bo obrotach tematów to jest już sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

heh, u kumpla robiliśmy przekładkę GA16DS na DE, bo nie dało rady wytrzymac juz z tym tyfusem. Zabieg troche męczący i kosztowny, ale teraz jest spokój ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem ten gaźnik, przetestowany na trasie 80km w ecodrivingu, obroty max 2200rpm, prędkość max 90km/h, spalanie niecałe 5l (jeśli zakładając, że jedna przedziałka to 15l - zbiornik 60l) :D

ale teraz obroty mi skaczą na jałowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś regenerowany czy z allegro??

 

2200 obr? Stary to Ty 80 nie przekraczałeś :D

 

Obroty skaczą, jak? Jak schodzi z wyzszych to ma małe obroty i podnosi potem czy w ogóle zapalasz i faluje non stop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś regenerowany czy z allegro??

 

Obroty skaczą, jak? Jak schodzi z wyzszych to ma małe obroty i podnosi potem czy w ogóle zapalasz i faluje non stop?

 

Kupiłem ten z allegro za stówkę, trochę był zasyfiony ponieważ długo nikt go nie używał.

 

Pracuje w miarę równomiernie, tylko obroty np. z 1300rpm spadają do 1000rpm, a potem po chwili podnoszą się, wiesz co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak dzieje się non stop tzn postawisz go na jałowych i regularnie faluje to może być coś z lambdą albo może jakaś nieszczelność.

Sprawdź lambde czy dziala poprawnie.Być może nie umie dostroić mieszanki na jałowym i faluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sprawdź lambde czy dziala poprawnie.Być może nie umie dostroić mieszanki na jałowym i faluje.

A jak ją sprawdzić? - nie wiem, jeszcze nie zaglądałem pod maskę, aby zbadać ten problem.

 

I jeszcze jedna kwestia, mam luzy na kierownicy, końcówki drążków kierowniczych są ok, czyżby wachacze? - dodam, że skończyły mi się już amortyzatory :)

Edytowane przez piorko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ją sprawdzić? - nie wiem, jeszcze nie zaglądałem pod maskę, aby zbadać ten problem.

Na wyłączonym silniku około 0,5V, na włączonym waha się pomiędzy 0,6V - 0,8V.

Obroty jak w kalejdoskopie, na zimnym wysokie 1200rpm, na ciepłym chodzi na pograniczu zdechnięcia.

Co to może być? Cały czas chodzi o jałowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pozwolę sobie odświeżyć - co zrobić z tymi falującymi obrotami na luzie?

 

Witam

Mam ten sam kłopot od kilku miesięcy, kupiłem juz nowy (stary) gaźnik. Na pierwszy rzut oka modul ssania jest w rozsypce. Sugerowano mi także skontrolowanie doplywu prądu do czujników (2szt) w gaźniku i kontrolę siłowników podcisnienia, ale zadnych konkretów. Zamontuje gaźnior i dam znać o zmianach. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja to juz przerabialem :) Zalatwilem gaznik marnym paliwem (rocznym) :whistle: rozebralem i poskladalem gazniczek na starych uszczelkach (o zestawach naprawczych mozna zapomniec) no i lipa - falowaly obroty jak u Ciebie. na forum doradzono mi, ze to objaw wciagania lewogo powietrza do mieszanki. Dorobilem uszczelki z bloku tech. i posadzilem wszystko na hermetyku (stara szkola - najlepsza) wszystko sie uspokoilo oprocz jednego: kiedy silnik spada z duzego polapu obrotow to spada do 100-300rpm az cala buda trzesie i po chwili wraca do 800. nie zawsze sie to dzieje. co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorobilem uszczelki z bloku tech. i posadzilem wszystko na hermetyku [...]

Taki normalny blok techniczny z papierniczego ?

Wycięte uszczelki posmarowane preparatem Hermetic ?

A wogóle ile tych wszystkich uszczelek jest w gaźniku ? Z góry dzięki za odpowiedź !

Edytowane przez piorko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza jest ta szara okladka z bloku,bo najgrubsza :) i dokladnie tym hermetykiem posmarowalem malym pendzelkiem cieka warste. a uszczelek jest do zrobienia 4:

 

miedzy kolektor a podgrzewacz gaznika

- [] - podgrzewacz a gaznik

no i gaznik sklada sie z 3 czlonow, najciezej dorobic pod obudowe komory plywakowej - przydaje sie skalpel tapicerski, albo jakis dobry gnym (np.: OLFA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to juz przerabialem :) Zalatwilem gaznik marnym paliwem (rocznym) :whistle: rozebralem i poskladalem gazniczek na starych uszczelkach (o zestawach naprawczych mozna zapomniec) no i lipa - falowaly obroty jak u Ciebie. na forum doradzono mi, ze to objaw wciagania lewogo powietrza do mieszanki. Dorobilem uszczelki z bloku tech. i posadzilem wszystko na hermetyku (stara szkola - najlepsza) wszystko sie uspokoilo oprocz jednego: kiedy silnik spada z duzego polapu obrotow to spada do 100-300rpm az cala buda trzesie i po chwili wraca do 800. nie zawsze sie to dzieje. co to moze byc?

 

Ciekawe co to jest z tymi właśnie spadkami obrotów bo jak widzę to większość DS-ów ma z tym problem i nie wiadomo co to.

A co do uszczelek ,to sa takie specjalne do wycinania na uszczelki kartony.Wniektórych sklepach dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, miałem podobny problem z opadajacymi obrotami i co okazalo sie ze mieszanka paliwo-powietrze byla zle ustawiona.Kolego jesli chcesz ominac wydatki zwiazane z regulacja zostaje Ci metoda prob i bledow.Bierzesz maly srubokrecik i z tylu gaziora jest śruba do ustawiania skladu mieszanki i próbujemy wykrecamy o 1/4 obrotu jazda próbna-jest lepiej jeszcze o 1/4 jak gorzej to wkrecamy.Życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...