Gość GT-3000 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to nie stworzy problemów eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6 proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 O sensie instalacji się nie wypowiadam, ale na Twoim miejscu szukałbym przede wszystkim modelu używanego. W nowym instalacja = brak gwarancji - nie słyszałem aby nissan montował LPG w salonach dealerskich (jak robi to np. skoda). Zagazować się na pewno da - w benzynie nie ma bezpośredniego wtrysku. Pytanie ile kosztowałaby instalacja? Poza tym do takich zabaw to raczej lepiej pomyśleć o wersji 2.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GT-3000 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 mam chęć kupić 2-3latka z silnikiem 2,0 -czy ten silnik to nowsza konstrukcja (do QQ)czy może już była montowana w innych starszych modelach nissan? a mam dużo jeżdżenia -rocznie ok 30-40tys km dlatego zależy mi na niższych kosztach a boję się diesla jak QQ będzie już po gwarancji...(dwumas,wtryski,filtr cząsteczek stałych itp) instalacja IV generacji to koszt ok 3000zł brutto i wraca się po 6 miesiącach (15kkm)w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikus75 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Z tego co wiem, jest to nowa konstrukcja - wcześniej nie występowała w innych Nissanach. Ale nie powinna robić problemów z zagazowaniem - nie jestem specjalistą, ale z tego co się orientuję problemy są w tej chwili głównie z silnikami z wtryskiem bezpośrednim np. VW TSI. Przy takim profilu użytkowania, to Twój pomysł ma duży sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GT-3000 Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 jeśli w QQ silnik 2,0 jest taki sam jak QQ+2 to wyczytałem że poza konstrukcją aluminiową ma : -wielopunktowym wtryskiem, -zmienne fazy rozrządu -układ bezstopniowego sterowania pracą wałków rozrządu -filtr DPF czy ten DPF może być przeszkodą dla LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doclublin Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Filtr DPF jest tylko w silnikach diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GT-3000 Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 znalazłem opis że 2,0 benzyna ma filtr DPF: link "......Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF..........." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qashqai-b Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 Looknijcie na odpowiedź z forum AC. Spece na codzień montują instalcje STAG. GAZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marian Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 znalazłem opis że 2,0 benzyna ma filtr DPF: <a href="http://www.4x4.v10.pl/Nissan,Qashqai+2,prezentacja,nowego,modelu,10478.html" target="_blank">link</a> "......Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF..........." Ten cytat dotyczy silnika 2.0 DCI czyli diesla od Renault. Przeczytaj uważnie. DPF to filtr cząstek stałych czyli po prostu sadzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 jak ktoś ma lpg to niech się pochwali i podzieli wrażeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GT-3000 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 rozmawiałem z Panem z salonu Nissan na temat LPG-usłyszłem: -Nissan na razie nie prowadzi polityki montowania LPG w autach -przy zamontowaniu instalacji tracimy gwarancję na:Silnik,Układ zasilania paliwem,Układ wydechowy -pozostałe rzeczy w aucie mają normalną gwarancję Nissana zdziwiło mnie to że jest pełna gwarancja na zawieszenie a co do przeniesienia napędu tylko tarcz sprzęgłowa nie podlega gwarancji-natomiast docisk,wysprzęglik i dwumas (uzyskał info że kosztuje ok 4-5tyś zł dla 2,0 DCI) są na pełnej gwarncji-więc dieslem można śmigać przez 3 lata a później to się modlić by dwumasówka nie padła. Oczywiście klocki,tarcze hamulcowe,pasek wielorowkowy też nie podlegają gwarancji. Ten Pan potwierdził że zdarzają się problemy z DPF-lubi się zapchać jak ktoś jeździ tylko po mieście z małą dynamika i wtedy klient musi jechać na serwis i płaci dodatkowo za wymianę oleju w silniku.....dlatego po tej rozmowie mam dalej obawy na temat diesla i pewnie zostanie benzyna + LPG uzyskałem informację że 1,6 jest udaną jednostka stosowana w micrze i nie ma z nim problemów,co do 2,0 dopiero od 2lat są w produkcji i auta mają przebiegi max 80kkm -więc usterki jeszcze się nie pojawiły,dlatego nie ma konkretnej opinii w serwisach informacje z salonu Nissana - Rzeszów ul.Rejtana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GT-3000 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Ten cytat dotyczy silnika 2.0 DCI czyli diesla od Renault. Przeczytaj uważnie. DPF to filtr cząstek stałych czyli po prostu sadzy. przecież pisze czarno na białym że benzynka ma filtr DPF-na to wygląda że jest tam błąd w tym artykule i powinno być że ma EGR ...a nie filtr DPF taki obszerny artykuł i taka wpadka redakcyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 zdziwiło mnie to że jest pełna gwarancja na zawieszenie a co do przeniesienia napędu tylko tarcz sprzęgłowa nie podlega gwarancji-natomiast docisk,wysprzęglik i dwumas (uzyskał info że kosztuje ok 4-5tyś zł dla 2,0 DCI) są na pełnej gwarncji-więc dieslem można śmigać przez 3 lata a później to się modlić by dwumasówka nie padła. Oczywiście klocki,tarcze hamulcowe,pasek wielorowkowy też nie podlegają gwarancji. ciekawe jak np. z wtryskiwaczami i turbo uzyskałem informację że 1,6 jest udaną jednostka stosowana w micrze i nie ma z nim problemów Raczej w Note a nie w Micrze. No i to wcale nie znaczy że ten sam silnik musi sprawdzać się w różnych autach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chris_voyager Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to <b>nie stworzy problemów </b>eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6 proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp <b>dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi</b> Miałem przyzwoitą instalację gazową w Almerze Tino 1.8. Auto zachowywało sie bez zarzutu do czasu kiedy nie zacząłem nim jeździć w dalsze trasy autostradowe (Chorwacja, Włochy) - tylko tam mogłem utrzymywać dużą prędkość - 140-150km/h przed dłuższe oddcinki - dopiero wtedy wyszły niekorzystne efekty stosowania gazu - za wysoka temoeratura spalania powodowała szybkie zużywanie sie oleju (nadpalony olej było widać na miarce oleju w jej górne części w okolicach głowicy) - jego duże straty (1l/1000km) oraz szybkie zuzywanie się katalizatora. Innych efektów ubocznych nie zauważyłem - na gazie zrobiłem 80.000 km. Poprzednio miałem NISSANA Praire 2.4l benzyna + gaz 100.000km i żadnych tego typu efektów nie było - żadnego brania oleju po 230.000 km kiedy go sprzedałem. Więc chyba im nowszy silnik tym gorzej. Polecam więc DCI - nie ryzykował bym z gazem do nowego QQ mimo że miałem już cztery auta na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 pozwolę sobie odświeżyć temat:Czy nikt się jeszcze nie odważył na zainwestowanie w LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mdzalewscy Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 (edytowane) pozwolę sobie odświeżyć temat:Czy nikt się jeszcze nie odważył na zainwestowanie w LPG? pojawi się tego sporo, na razie auto dość nowe więc właściciele w salonie kupują jak mało jeżdżą benzyniaka jak więcej to ropniaka, nie długo zaroi się od używek i wtedy będą montować LPG. Silnik 2.o to seria MR montowana również w Renault gaz da się we wszystkim zamontować nawet w dieslu, przykładem są tu wózki widłowe diesle przerobione na gaz jakiś czas temu montaż gazu do aut FSI było magią, a dzisiaj do VW/AUDI/SKODY FSI i Alfy JFS montuje już gaz i to działa dobrze Edytowane 9 Listopada 2009 przez mdzalewscy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristo Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 pojawi się tego sporo, na razie auto dość nowe więc właściciele w salonie kupują jak mało jeżdżą benzyniaka jak więcej to ropniaka, nie długo zaroi się od używek i wtedy będą montować LPG. Silnik 2.o to seria MR montowana również w Renault gaz da się we wszystkim zamontować nawet w dieslu, przykładem są tu wózki widłowe diesle przerobione na gaz jakiś czas temu montaż gazu do aut FSI było magią, a dzisiaj do VW/AUDI/SKODY FSI i Alfy JFS montuje już gaz i to działa dobrze tylko że w osobowych dislach to się średnio opłaca więc nikt tego nie robi; jeśli chodzi o silnik MR to jest aluminiowy i niektórzy twierdzą że LPG szkodzi takim silnikom co objawia się po latach tzw "wypalonymi zaworami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KapitanBomba Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Od jakiegoś czasu jeżdżę po gaziarzach i zbieram informacje o gazie do QQ 1.6. Chciałbym podzielić się z wami pewną ciekawostką. Otóż mamay 2 wersje QQ 1.6 1) silnik 1.6 115 koników, jeden wtryskiwacz benzyny na cylinder (wszyscy gaziarze twierdzą że będzie śmigał na lpg (nawet gaziarze poleceni przez mechaników nissana), cena instalacji 2600-3000zł 2-3 lata gwarancji) 2) silnik 1.6 117 koników i tu pojawia się problem... W tym silniku mamy 2 wtryski na cylinder, więc nasza instalacja będzie kosztowała jak do silnika V8 czyli najmniej 3600zł i w niewielu zakładach podejmą sie tego wyzwania (w jednym usłyszałem że tamtejszy fachowiec montował juz taką instalacje do tego silnika i po 15-20tys spłoną kolektor wydechowy (zbyt duża temperatura spalania)) ja bym jednak patrzył na to przez palce, gdyż znajomy ma nissana juke własnie z tym silnikiem na lpg i jeździ szczęśliwie już 2-gi rok) A co do zjawiska "wypalania zaworów" to zalecanych instalacjach gazowych w cenie wliczony jest "lubryfikator" czyli urządzonko które na bierząco smaruje zawory chłodząc je. a tutaj możemy poczytać o gazowaniu QQ 2.0 http://gazeo.pl/na-biezaco/reportaze-wywiady-testy/testy/Nissan-Qashqai-LPG-moc-za-pol-ceny,test,6286.html pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robekkk Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 (edytowane) zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to nie stworzy problemów eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6 proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi Może to Ci coś pomoże . Edytowane 7 Kwietnia 2013 przez robekkk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Użytkuję qq 2,0 benzyna od 2010 roku (rocznik 2008), w 2011 załozyłem lpg firmy elpigaz (co do firmy to sie nie wypowiadam czy są lepszy lub gorsze, ja zdecydowałem się na elpigaz tylko ze względu na bardzo dobrą opinię zakładu w którym montowałem). co do gazu 80 % sukcesu to fachowy rzetelny montaż. NP. zdejmowanie kolektora do nawiercania itp. Wszystkim zainteresowanym lpg polecam przeczytanie moich postów poprzednich jest tam trochę informacji na temat lpg w moim aucie. Jak narazie przejechane 40 tyś km na lpg i wszystko ok. Ciekawostka na rynek włoski jest wypuszczany model bifuel 1,6 z fabrycznym gazem (ciekawe czemu w polsce nie ma). Co do DPF - nie ma czegoś takiego w silnikach benzynowych. Jesli chce ktoś więcej info (a nie znajdzie ich w moich postach wcześniejszych) chętnie odpowiem na konkretne pytania (moze być na forum lub na priv). A i do kpt. bomby nie ma mozliwości zeby instalacja do qq 2,0 (przypominam że to motor 4 cylindrowy rzędowy) kosztował tyle co do V8. Cena to w dużej mierze kwestia jakości montażu (choc nie zawsze mogą być wyjątki). Trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 3-4 tysi (jesli zdecydujesz się na lubryfikację). Ceny dotyczą warsztató w duzych maistach wiadoma na prowincji moze byc taniej. Do V8 wyjdzie 6-7 tysi. Zwróć uwagę żę montaż lpg sekwencji to okoła 3 dni robocze. Jezeli znajdziesz zakład chwalący się że zrobi to w jeden dzień to dużo wskazuję ze na szybkim terminie ucierpi jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arti5c Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Mi sekwencję założyli w jeden dzień i to nie cały, cały zespół mechaników. Każdy zajmował się swoją działką i wszystko cyka jak w zrgarku bez najmniejszych problemów. Więc nie wiem co to za zakład montuje 3 dni. Lekka przesada. Może dwa dni się zastanawiali a jeden montowali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek82 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Może się da jeżeli pracuje dużo ludzi przy aucie. Jednakże ilość miejsca pracy przy aucie i w komorze silnika jest raczej ograniczona. Ale możesz sprawdzić albo może wiesz czy odkręcali kolektor dolotowy do nawiercania otworów wtrysku (to trochę czasu zajmuje, zależy też od umiejscowienia w aucie, czasami jeszcze kilka elementów trzeba odkęcić i dlatego spora część gaziarzy tego nie robi tylko wierci na silniku a nie jest to dobre rozwiązanie gdyż otwory są nawiercane nierówno i wpływa to niekorzystnie na dawkowanie lpg (ciśnienie, skład mieszanki paliwowo powietrznej w procesie spalania, a co za tym idzie zurzycie głowicy). Nie zrozum mnie źle nie neguje jakości montażu u Ciebie w aucie zwracam uwagę na pewne elementy. Co do pracy to instalka założona po łebkach także bedzie pracować niby dobrze - tylko pytanie jak długo?? A myślę że większości z nas zależy na osiaganiu bezawaryjnym jak największych przebiegów. Co jeszcze to wszystkich zainteresowanych montażem lpg to zwróccie uwagę na wtryski jakie wam proponują (nie dajcie się władować w valteki), reduktor dostosowany do mocy auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robson1k Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Chce zamontować lubryfikator do QQ 2,0 ,czy ktoś ma wiedze jak podłączyć.Prośba o jakieś zdjęcia. Wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Nie ma potrzeby montowania lubry do tego silnika. Jeżeli masz możliwość założenia sterownika podłączonego do obd, to,się na to zdecyduj. Sterownik cały czas koryguje mapę lpg i nie jest ona ustawiana przez montera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 29 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2016 Moim skromnym zdaniem byłbym ostrożny z LPG, bo duża liczba silników nissana i innych dalekowschodnich aut słabo je toleruje, a usterki głowic zdarzają się w okolicy 100kkm. Skoro kolega ma zamiar przejechać w ciągu dwóch lat niemal taki dystans, to może się okazać że ewentualna naprawa głowicy będzie wiązała się z koniecznością sięgnięcia po części z ASO - nie spodziewałbym się ich dostępności na rynku wtórnym skoro to nowy silnik. Skoro Nissan nie montuje i deklaruje utratę gwarancji na najważniejszy element - silnik - wybrałbym jednak diesla, który skoro zamierzasz pokonywać trasy nie spali aż tak dużo, a powinien bezawaryjnie pracować przez kilka lat. Filtry DPF/FAP zapychają się raczej w jeździe miejskiej, na trasie raczej im nic nie grozi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.