Gość mapet Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam. Od kilku dni zaprzyjaźniam się z Patrolem GR - Y60 rocznik `93. Mam pytanie dotyczące sposobu działania diff locka. Poprzedni właściciel (starszy pan) wiedział tyle, że "to blokuje most i nie można skręcać wieć nigdy nie próbował bo się trochę bał i nie miał takiej potrzeby" - haha. Poczytałem trochę o lock`u i mam chyba problem. Potrafię go zapiąć - na 4W-L i po przestawieniu przełącznika na ON, jade kilka metrów do przodu potem do tyłu i zapala się lampeczka "diff lock". Wnoszę z tego, że jest zapięty. Tyle, że nadal mogę kręcić kierownicą i koła skręcają. Nie czuję jakiejś większej róznicy w prowadzeniu auta z włączona kontorolką "diff lock" i z wyłączoną. Może jednak ten diff lock coś szwankuje, albo ja nie załączam go prawidłowo. :zly: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 No kręcić kierownicą będziesz mógł, ale to blokuje ci przedni dyferencjał, czyli skręcając to w jednym kole na przegubie napędowym etc. pojawią się bardzo duże naprężenia, które to mogą spowodować uszkodzenie mechanizmu różnicowego lub blokującego. najlepiej sprawdzić w terenie, jeżeli auto zacznie się ślizgać w błocie i dwa koła przednie przy włączonej blokadzie będą kręciły się jednakowo tzn że blokada działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azorek Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 dwa koła przednie przy włączonej blokadzie będą kręciły się jednakowo tzn że blokada działa. Koła tylne. Patrol nie ma blokady przedniego mostu, nie seryjnie . Najlepiej podnieś tył, włącz blokadę i zakręć kołem, drugie powinno kręcić sie w tą samą stronę. Jeśli kręci się w przeciwnym kierunku, tzn że blokada nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 No kręcić kierownicą będziesz mógł, ale to blokuje ci przedni dyferencjał, czyli skręcając to w jednym kole na przegubie napędowym etc. pojawią się bardzo duże naprężenia, które to mogą spowodować uszkodzenie mechanizmu różnicowego lub blokującego. najlepiej sprawdzić w terenie, jeżeli auto zacznie się ślizgać w błocie i dwa koła przednie przy włączonej blokadzie będą kręciły się jednakowo tzn że blokada działa. :one: :one: :one: Jednym słowem fachowca widzę Porządna merytoryczna odpowiedź nie na temat [ Dodano: Pon 06 Lip, 2009 19:51 ] Mam pytanie dotyczące sposobu działania diff locka. Jest to 100 % blokada tylnego mostu Działa na 4L ... używasz wyłącznie w terenie Możesz skręcać na luźnym podłożu bez problemu Nie przekraczaj 30 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jastrząb Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Panowie sorki, ale myślałem że patrol ma blokadę przedniego napędu. Bynajmniej ja miałem w Suzuki Vitara (tak trochę lipa, nawet ursus 1224 ma blokadę wszystkich mechanizmów różnicowych). OFF-ROADER gdybym napisał że na tył to wiele bym się nie mylił, tyle że nie można skręcać tylnymi kołami. Poza tym stoi u mnie w warsztacie Patrol GR, właśnie przeczytałem o tym diff-lock-u. Nic innego jak blokada mechanizmu różnicowego, przy 20Mph sygnał dźwiękowy że nie zalecana jest jazda i skręcanie z włączonym diff-lock, może spowodować wpadnięcie w poślizg. Nie zalecane używanie na utwardzonej nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapet Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Mega dzięks za zaangażowanie! Reasumując: -diff lock blokuje tylko tylny most, -używamy tylko na miękkiej nawierzchni, -nie ma tragedii jak wyjeżdzając z błota lekko się skręci w lewo lub prawo. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azorek Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 -nie ma tragedii jak wyjeżdzając z błota lekko się skręci w lewo lub prawo.W błocie możesz nawet driftować Nie skręcaj tylko na asfalcie, bo rozwalisz dyferencjał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 10 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2009 OFF-ROADER gdybym napisał że na tył to wiele bym się nie mylił, Oki ... robię za lożę szyderców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dziku_1508 Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Oki ... robię za lożę szyderców Czy przy patrolu przełączonym na 4H, można włączyć diff lock? Podkreślam że u mnie jest zapinany elektrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Można. Tylko przy napędach na 2H Lock się nie zapnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Można. Tylko przy napędach na 2H Lock się nie zapnie. Ja bym polemizował, z tym 4H, obstawiam że tylko na 4L, ale może czegoś nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Mam na myśli, że technicznie możliwe, tzn. sterowanie blokadą dyfra zrealizuje takie "polecenie" w przeciwieństwie do próby zapięcia blokady na 2H. Tylko jaki sens zapinać blokadę bez reduktora? Generalnie zawsze w terenie reduktor powinien być zapięty, może z wyjątkiem prób szybkościowych. Jazda na 4H w terenie, nawet jeżeli silnik daje radę, spowoduje prędzej czy później zagotowanie skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dziku_1508 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Mam na myśli, że technicznie możliwe, tzn. sterowanie blokadą dyfra zrealizuje takie "polecenie" w przeciwieństwie do próby zapięcia blokady na 2H. Tylko jaki sens zapinać blokadę bez reduktora? Generalnie zawsze w terenie reduktor powinien być zapięty, może z wyjątkiem prób szybkościowych. Jazda na 4H w terenie, nawet jeżeli silnik daje radę, spowoduje prędzej czy później zagotowanie skrzyni. U mnie jest ten problem że mam prawdopodobnie walnięty reduktor. 4 L jak przełącze drążkiem zmiany napędu to stoi w miejscu mimo włączenia jakiegokolwiek biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 14 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 U mnie jest ten problem że mam prawdopodobnie walnięty reduktor. 4 L jak przełącze drążkiem zmiany napędu to stoi w miejscu mimo włączenia jakiegokolwiek biegu Jakieś niepokojące dźwięki przy tym, czy cisza? Jak zapinasz 4L, to skrzynia na N (jeżeli automat) lub wysprzęglona (jeżeli manual)? Spróbuj zapiąć 4L zdecydowanym ruchem, oczywiście na N lub na luzie, w momencie, gdy samochód się toczy, a nie stoi (2 - 3 km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dziku_1508 Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Jakieś niepokojące dźwięki przy tym, czy cisza? Jak zapinasz 4L, to skrzynia na N (jeżeli automat) lub wysprzęglona (jeżeli manual)? Spróbuj zapiąć 4L zdecydowanym ruchem, oczywiście na N lub na luzie, w momencie, gdy samochód się toczy, a nie stoi (2 - 3 km/h) Zdecydowana cisza. chodzi jak na N. Gdy zapinam 4L to skrzynie mam na N. Za każdym razem przełączam na N aby uniknąć jakichkolwiek problemów. Dziś, pobawię się, może się uda. A czy kontrolka że 4L jest włączone to powinna się świecić? Bo jak załączam to na 4H się świeci, a na 4L już nie. Mam jeszcze pytanie odnośnie przedniego mostu, kule muszą być zawsze nasmarowane? Smarowane jak coś powinny być samoczynnie podczas skrętu? Co jeśli mam suche? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Hubertus; Zwrotnice kuliste powinny być przesmarowane co 40 tys. km. Nie mogą być suche ! Inne punkty smarowania są następujące: - układ kierowniczy, wał napędowy, zawieszenie - co 20 tys. km. - wał napędowy smarujemy też po każdym brodzeniu. Warto też skontrolować obecność smaru w łożyskach kół przednich co 40 tys. km. Płyn hamulcowy i płyn układu chłodzenia wymieniamy co 40 tys. km. i nie rzadziej niż co 4 lata. Pamiętaj też o wymianie oleju: - w mostach - co 60 tys. km. (API GL5) - w reduktorze co 60 tys.km. i w skrzyni biegów - co 80 tys. km. (API GL4 - nie wolno stosować GL5 jak w mostach) Co 40 tys. wymieniamy też filtr paliwa i filtr powietrza. Silnik jest kolizyjny więc warto pamiętać o wymianie paska rozrządu - co 80 tys. km. lub co 4 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Chyba błąd - ja polecam wymianę filtra powietrza najpóźniej po 10 tkm. Po 40tkm to już grzyba wyjmiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 To ja mam jeszcze pytanie apropos Fiff lock'a... Jestem totalnie nowy na forum... i totalnie nowy uzytkownik Patrola. Mam Y61 3,0 bez Diff Lock'a a jednak do moich celow blokada mostu by mi sie przydała. Czy "wystarczy" zmienic tylny most, czy wymagane jest glebsze dlubanie? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 To ja mam jeszcze pytanie apropos Fiff lock'a... Mam Y61 3,0 bez Diff Lock'a Jak to bez diff lock'a ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Jak to bez diff lock'a ? Niewiem jak to jest z 3.0 ale w 2.8 były wersje bez difflocka, a wzamian było LSD. Może to właśnie taki "kastrat" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 (edytowane) No jakos tak wyszlo... Niestety byly modele bez... I ja na takowy trafilem. Mam na mysli ten ladny przelacznik przy lewarku przełączania mostów. Mam tylko zaślepkę. Niewiem jak to jest z 3.0 ale w 2.8 były wersje bez difflocka, a wzamian było LSD. Może to właśnie taki "kastrat" No wlasnie... i jak przyszyc kastratowi to uciete conieco??) Bo jesli to ustrojstwo jest elektryczne to właściwy most podlaczyc do komputera i przełącznika. Ale jesli uruchamiane cisnieniowo, to raczej kanał. Edytowane 14 Grudnia 2010 przez Jankes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 (edytowane) No jakos tak wyszlo... Niestety byly modele bez... I ja na takowy trafilem. Mam na mysli ten ladny przelacznik przy lewarku przełączania mostów. Mam tylko zaślepkę. No wlasnie... i jak przyszyc kastratowi to uciete conieco??) Bo jesli to ustrojstwo jest elektryczne to właściwy most podlaczyc do komputera i przełącznika. Ale jesli uruchamiane cisnieniowo, to raczej kanał. Będzie trochę zabawy, pociągnąć całe "okablowanie" itd itp. Sprawdził bym jeszcze jedną kwestię przed przeszczepem mostu z difflockiem, przełożenia - muszą być takie same ale chyba nie było różnic. Edytowane 14 Grudnia 2010 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Będzie trochę zabawy, pociągnąć całe "okablowanie" itd itp. Sprawdził bym jeszcze jedną kwestię przed przeszczepem mostu z difflockiem, przełożenia - muszą być takie same ale chyba nie było różnic. Ciagnac cale okablowanie?? A cos dokladniej...? Do tej pory mialem pajero II i tam wszystkie wiazki byly uniwersalne. Wystarczylo podlaczac wlasciwe wtyczki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Ciagnac cale okablowanie?? A cos dokladniej...? Do tej pory mialem pajero II i tam wszystkie wiazki byly uniwersalne. Wystarczylo podlaczac wlasciwe wtyczki.... Jeśli masz LSD to raczej brakuje ci kilku kabelków, i włącznika do blokady, tak mi sie wydaje. Nie widziałem, ale słyszałem. Trza to wszystko pociągnąć do prezeszczepionego mostu, ale głowy bym nie dawał. Proś Igora - Offroadera do tablicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.